merbart - 17-12-2009, 19:25
" />Witam potrzebuje pilnie pomocy bo w sobotę wyjazd na święta
A więc, dziś w drodze powrotnej z pracy wstąpiłem na drobne zakupy i po powrocie Lancia kaput po prostu nie odpaliła. Sprawdziłem czy pompa podaje ropę - jest ok. Ściągnąłem przewód z powrotu, ten od filtra, również lała się ropa. Przy zakładaniu tego węża ułamał się przewód znajdujący się w środku (taka twarda rurka, na zewnątrz jest gumowy wąż). Założyłem więc ten gumowy wąż ale przy włączeniu zapłonu zaczęło lać w tym miejscu jak wściekłe. No to założyłem dodatkowo opaski i próbuję i.... leje wspomniany wąż przy filtrze - tu też założyłem opaskę. Powiedzmy że udało mi się opanować nieszczelności.
Silnik odpalił przy dłuższym kręceniu z objawami zapowietrzenia, nierówna praca po chwili się unormowało. Po wyłączeniu znowu potrzeba chwili kręcenia aby odpalił jw.
A dodam że przy włączaniu zapłonu w okolicy filtra paliwa słychać "syczenie".
Moje pytanie czy w układzie powrotu paliwa do baku ma być ciśnienie?? Bo podejrzewam że przewód powrotu mi zamarzł.
Proszę o pomoc bo muszę jutro zacząć grzebać a nie chcę rozkopać całego auta.
Pozdrawiam
merbart - 19-12-2009, 14:33
" />Odstawiłem Lancie do mechanika i czekam na diagnozę.
Według mnie jeden wtrysk nie podaje paliwa ,zimny silnik odpala ale kuleje, na ciepłym silniku nie można odpalić.
Czy do Kappy 2,4 JTD 136 kM mogę założyć wtryski z 2,4 JTD 140 kM lub 150 kM.
Wg katalogu Boscha nr wtrysków są oczywiście inne dla 136 - 0445110002 a dla 140 i 150 - 0445110119, ale pompa ciśnieniowa jest ta sama dla wszystkich rodzajów silnika.
Pytam dlatego że więcej ofert sprzedaży jest wtrysków do 140 i 150.
Pozdrawiam