Kappa - charakterystyka silnika ?



slawsur - 04-05-2005, 19:43
" />Mam pytanie odno¶nie dziwnego do³ka podczas gwa³townego przy¶pieszania Pojawia sie tak przy 2 - 2,5 ty¶ obrotów potem na ok 3 ty¶ jest lekki zryw a potem przy ok 3,5 ty¶ obrotów wciska w fotel W³asnie ten do³ek jest czasem denerwuj±cy Czy to tak jest u ka¿dego czy tylko u mnie Mo¿e kto¶ z was dysponje (i móg³by udostêpniæ) wykresami charakterystyki silnika 2.4 20V (Nm/obr) Ciekaw± spraw± by³o by to przeanalizowaæ Pozdrawiam




Tomasz - 04-05-2005, 19:51
" />Ja mia³em podobny objaw i po wymianie sondy lambda wszystko wrocilo do normy



slawsur - 04-05-2005, 19:58
" />to a¿ tak?? nie my¶la³em ¿e to tak powa¿ny problem Ten do³ek nie jest taki znowu¿ du¿y ale troche denerwujacy A co do sondy to ile ona kosztuje??



Anonymous - 04-05-2005, 20:26
" />
">Pojawia sie tak przy 2 - 2,5 ty¶ obrotów potem na ok 3 ty¶ jest lekki zryw a potem przy ok 3,5 ty¶ obrotów wciska w fotel

Ja te¿ zauwa¿y³em, ¿e moja Kappa nie jest zbyt zrywna na niskich obrotach. Jednak studiuj±c wnikliwie dane techniczne i zasiêgaj±c opinii u mechanika doszed³em do wniosku, ¿e jest to mo¿liwe.
W Kappie 2,4 max moment obrotowy 230 Nm wystêpuje dopiero przy 3750 obr./min. Moment obrotowy ma zapewne spory wp³yw na przyspieszenie samochodu, czyli je¿eli czujesz znaczne przyspieszenie samochodu dopiero od 3500 obr./min to jest to ok. Przyspieszenie to powinno conajmniej trwaæ do momentu osi±gniêcia max mocy 175 Km przy 6100 obr./min, pó¼niej nie powinno byæ ju¿ odczuwalne, zreszt± 900 obr./min dalej zaczyna siê ju¿ czerwone pole na obrotomierzu.
Wracaj±c do do³ka który jest poni¿ej 3500 obr./min, wynika on zapewne st±d, ¿e Kappa wa¿y 1450 kg, i silnik potrzebuje chwilkê na rozpêdzenie tego auta.
Dodaj±c do³ek, który jest przed 3500 obr./min i odczuwalne przyspieszenie powy¿ej tych obrotów powinno wyj¶æ od 0 do 100 km/h w jakie¶ 8,7 s.
Mo¿e nie warto siê a¿ tak tym przejmowaæ.




slawsur - 04-05-2005, 20:47
" />Ja te¿ my¶le ¿e to poprostu taki ¶ilnik Miedzy 3,5 a 6 ty¶ obrotów ma max "ci±g" i chc±c jech±c dynamicznie niestety trzeba trzymaæ go na obrotach i liczyæ sie ze znacznym zu¿yciem paliwa :? :? Ale dobrze by by³o te¿ przestudiowaæ jego charakterystykê na wykresie np. Nm/obr b±d¼ KM/obr Mo¿e kto¶ dysponuje takowym wykresem



Prezes - 05-05-2005, 22:59
" />lektura danych technicznych faktycznie jest pomocna.
Silniki 2.0 i 2.4 lubi± obroty. Tak jak napisa³ Piotrov max. moment pojawia sie przy 3500 obr i zdecydowanie ma to wp³yw na przyspieszenie. Dodatkowo przy takich w³asnie obrotach system V.I.S. zmienia geometrie kolektora ssacego co zmienia charakterystyke silnika.
Odczuwanie pracy silnika i przyspieszen jest oczywi¶cie subiektywne wiec dobrze by by³o sprawdziæ silnik w sensownym zak³adzie.

pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \