Kappa - centralka centralnego zamka



Anonymous - 26-09-2005, 13:45
" />Ostatnio zacz±³ mi szwankowaæ centralny zamek, wymieni³em zamek kierowcy ale nic nie pomog³o. Moje podje¿enia pad³y na g³own± centralke centralnego zamka ale niestety nie moge doj¶æ gdzie ona sie znajduje.
Mo¿e kto¶ ju¿ to przerabia³ i wie jak do niej doj¶c???




Prezes - 26-09-2005, 22:52
" />powiedz jakie dok³adnie masz obiawy ?



_ADAM_ - 27-09-2005, 14:08
" />
">Ostatnio zacz±³ mi szwankowaæ centralny zamek, wymieni³em zamek kierowcy ale nic nie pomog³o. Moje podje¿enia pad³y na g³own± centralke centralnego zamka ale niestety nie moge doj¶æ gdzie ona sie znajduje.
Mo¿e kto¶ ju¿ to przerabia³ i wie jak do niej doj¶c???


Tunel ¶rodkowy od strony pasa¿era (poni¿ej schowka, na poziomie stóp pasa¿era) - jest tam taka wciskana klapka, jak j± wyjmiesz, to za ni± jest centralka od poduszek i m.in. cenralka od centralnego.
Mam gdzie¶ zdjêcie, które zrobi³em jak pod³±cza³em alarm, wiêc jak znajdê, to je zapodam na forum.



Anonymous - 27-09-2005, 19:34
" />
">powiedz jakie dok³adnie masz obiawy ?
Czasem przy zamykaniu zamek odbija i siê otwiera (tak jak przy otwartych dzwiach), zdarza sie te¿ tak ¿e ca³kowicie siê zacina i w kólko przez kilkana¶cie sekund zamyka i otwiera, czasami przy zamykaniu zamyka siê tylko zamek w dzwiach kierowcy ( tak jakby nie by³o centralnego)




Prezes - 27-09-2005, 19:58
" />To raczej nie centrala tylko który¶ z zamków szwankuje. Kwestia zdiagnozowania który.



Luckyy - 27-09-2005, 20:42
" />raczej jeden z przednich - a jak zamykasz kluczykiem to jest OK?
jak dostaniesz sie do zamka to odepnij ta mniejsza wtyczke (z przodu sa dwie wtyczki z tylu jedna) i bedziesz wiedzial ktory nawala - i albo go wymienic albo przerobka na wlsany patent.



Anonymous - 14-02-2006, 21:13
" />Witam mam podobny problem z tym cholernym centralnym zamkiem . Sprawa jest taka ze mam pilota z dwiema diodami jedna czerwona druga od podswitlania ( nie dziala ) , problem jest taki od poczatku jak kupilem wlasciciel mi mowil ze niema centalengo na pilota , ale wedlug tego co piszecie na furum to jest !! ? mam diode na desce taka mala zielona migajaca i jak wciskam pilot to sie robi czerwona .ostanio zauwazylem ze jak w samochdozie wciskam alarm to leciutko sie zamyka zamek przednich drzwi ale zaraz wraca . Drugi problem to taki : zamykam smaochod od strony kierowcy na kluczyk i sie zamyka i otfiera ok , ale w momenciu gdy chce otworzyc zamkniete auto od strony pasazera to zamki wariuja zamyka sie i otfiera ale tylko prawa strona !!! strona kirowcy niema zadnej reakcji . wymienilem zamek i dalej jest to to samo . Moze mi ktos cos doradzic ?



Anonymous - 15-02-2006, 00:08
" />Przegladalem wczesniej forum i podpiolem sie tu , Czy moze mi ktos cos podpowiedziec z tym centralnym lub jak i co odpiac zeby wywalic ten orginalny alarm ?



Luckyy - 15-02-2006, 16:40
" />mozesz miec uszkodzony zamek z przodu z lewej strony - sproboj go odlaczyc i zamkna auto kluczykiem z prawych drzwi jesli pomoze znaczy ze zamek sie konczy (ja tak mialem)

co do pierwszego problemu - brak sugestji



Anonymous - 15-02-2006, 19:09
" />jutro sprawdze , ale wydaje mi sie ze dalej bedzie to samo . zamek prawych przednich drzwi zmienialem i bylo to samo .



lukasz22i - 16-02-2006, 01:47
" />Mia³em dok³adnie ten sam problem, zdarza³o sie ze zamki otwieera³y sie i zamyka³y, jak±s faze mia³y8) albo otwiera³em z pilota i zamki sie otwiera³y ale za chwile zamyka³y, musialem ³apac za klamke zeby otworzyc! Wymieni³em zamek w drzwiach pasa¿era-przód i teraz mam spokój, wszystko chodzi idealnie, odpukaæ



Anonymous - 16-02-2006, 13:22
" />w sobote bede to rozbiera³ i szukal kabel po kabelku , jak zrobie to napsize co bylo uszkodozne



Marcin_D - 16-02-2006, 14:10
" />No ja te¿ tak czasami mam, ¿e jak zamykam z pilota to zamkniê i od razu otwiera, albo odwrotnie, jak otwieram to otworzy i zamkniê. Kiedy¶ wsiad³em do samochodu i próbowa³em zamkn±æ i zauwa¿y³em, ¿e to w drzwiach kierowcy. Zamek siê zamkn±³ i odbi³, teraz zastanawiam siê co z tym zrobiæ. Z kluczyka nie mam problemu najmniejszego.
I co dziwne to tak siê robi jak mu siê upatrzy, 100 razy dzia³a, a 5 nie. :?:



Anonymous - 16-02-2006, 14:40
" />Kurde jest ktos na forum co zna sie na tych czarach z tym centralnym i pilotem ? :evil:



Anonymous - 18-02-2006, 18:14
" />No wiec moge sie pochwalic ze udalo mi sie zrobic te zamczysko :lol:

Wymienilem silniczek w zamku od strony kierowcy i automatycznie wszystko sie naprawilo , nawet pilot ktory mialbyc bez centralengo w kluczyku jak mi mowil poprzedni wlasciciel sie znalaz³ . Teraz wszystko dziala jak nalezy . Silniczek zamontowalem od zamka z Fiata Tempry jest taki sam tylko solidniej wykonany . I wbrew pozorom rozebranie zamka i ponowne go zlozenie jest dziecinnie proste . Jakby ktos Potrzebowal pomocy to sluze rad± juz znam na pamiec co i jak z tym centralnym . Moge takze zamiescic opisy z fotkami co i jak ,krok po kroku rozbierac zeby nie uszkodzic .



Anonymous - 18-02-2006, 19:22
" />Aha , pozwole sobie dodac jeszcze jedna ciekawa rzecz .
Obserwujac i czytajac forum duzo osob pisze ze ma w kluczyku 2 diody jedna od podswitlania zamka i zawsze to niby nie dziala a druga od alarmu , ta niedzialajaca dioda to port podczerwieni , to sie nigdy nie bedzie swiwcic to impuls do alarmu .
Druga sprawa to taka ze duzo osob pisze ze slabo im dziala pilot nawet po wymianie bateria, mialem kiedys alfe 164 tez miala pilota i u mnie lekko ulamala sie ta niedzialajaca dioda nie bylo to widoczne ale powstal zimny lut , w kappie mialem to samo slaby byl sygnal ,jak otworzylem okno bylo ok ale jak zamknolem to koniec , rozebralem pilota i co widze ? nowe bateria i nadlamana dioda , polutowalem ja od nowa na nowej cynie i teraz pilot dziala jak zloto . Jak cos to pisac na priv sluze pomoca .



Luckyy - 22-02-2006, 18:10
" />
">No wiec moge sie pochwalic ze udalo mi sie zrobic te zamczysko :lol:

Wymienilem silniczek w zamku od strony kierowcy i automatycznie wszystko sie naprawilo , nawet pilot ktory mialbyc bez centralengo w kluczyku jak mi mowil poprzedni wlasciciel sie znalaz³ . Teraz wszystko dziala jak nalezy . Silniczek zamontowalem od zamka z Fiata Tempry jest taki sam tylko solidniej wykonany . I wbrew pozorom rozebranie zamka i ponowne go zlozenie jest dziecinnie proste . Jakby ktos Potrzebowal pomocy to sluze rad± juz znam na pamiec co i jak z tym centralnym . Moge takze zamiescic opisy z fotkami co i jak ,krok po kroku rozbierac zeby nie uszkodzic .


no to poprosimy taki przewodnik (a na pewno ja sie chetnie z nim zapoznam) !



Anonymous - 22-02-2006, 19:07
" />Spoko . Dzis jak bede mial natchnienie to porobie fotki i wstawie je na jakis serwer wraz z opisem . Obserwuje dzial techniczny niedlugo sie pojawi opis .



lukasz22i - 04-03-2006, 14:55
" />Kooczak czekamy czekamu :lol: ostatnio chwali³em sie ze u mnie ejst wszystko okey...niestety ju¿ nie jest :evil: stary numer czyli zamykam autko z pilota, po oko³o 10s auto mi sie otwiera, dzisiaj rano ide do autka, ³apie za klamke a auto stoi otwarte czasami sie zamknie, czasami, nie, czasami zacznie sie zamknie i odrazu otworzy a czasami po oko³o 10s. Zauwa¿y³em ze w drzwiach pasa¿eraz za kierowc± d¼wigienka od wewn±trz przy klamce nie pracuje(nie rusza sie w pozycje otwarta/zamknieta) a po zamkniêciu cos w drzwiach stuka?! 8O mo¿e jakie¶ ciêgno jest zablokowane, czy znowu ten cholerny zamek?



Anonymous - 04-03-2006, 16:36
" />Przypuszczam ze masz usterke mechaniczna , zablkowal sie zamek tylny i stoji , wtedy centrala lapie b³edy i zamki glupiej±, a to otfieranie i zamykanie to wedlug mnie sygnalizacja ze cos jest nie tak bo po 3 probach wszystko wraca do normy (jak sie zamyka luczykiem) jak znajde aby chwile to porobie fotki i dokaldny opis i wrzuce gdzies na serwer i dam wam znaæ.



Kojak - 07-03-2006, 10:14
" />Z tego co wiem, to ka¿da awaria zamka w drzwiach (obojêtnie czy siê nie zamyka, czy si³ownik pad³ lub czy jest zablokowany) jest monitorowana przez centralkê. To "szaleñstwo" zamków to kilkakrotna próba ich zamkniêcia i otworzenia (centralka sprawdza czy wszystko chodzi). A jak nadal co¶ szwankuje to po 3-4 próbach (otwarcia - zamkniêcia) bezpiecznik od³±cza t± funkcjê, aby zamek nie wariowa³ ca³y czas. Ale przy ka¿dym zamkniêciu i otwarciu samochodu schemat bêdzie siê powtarza³ je¶li jest co¶ nie tak...



Kojak - 08-03-2006, 08:09
" />Prosi³bym równie¿ o jakie¶ informacje o rozebraniu zamka, bo sam pad³ mi przedni pasa¿era. Niestety z otwieraniem z kluczyka bêdê musia³ powalczyæ. Przed awari± zamka ta funkcja nie dzia³a³a. Kiedy¶ tak, potem wymieni³em bateriê i nic. Teraz niereaguje na oba klucze (mam 2) choæ je ponownie zakodowa³em. Aha i jest co¶ dziwnego z tymi kluczami... Jeden jak siê naci¶nie to dioda siê na nim nie zapala, a drugi jak siê naci¶nie to siê 'pali' przez 2 minuty?



Anonymous - 08-03-2006, 10:37
" />Jesli chodzi o ten z palaca sie diode przez 2 minuty, to znaczy ze ten kluczyk z pilotem jest walniety a dokladniej ten kluczyk byl czesto uzywany i przycisk jest uszkodozny poprostu nie odbija i caly czas jest wcisniety , dlatego sie pali przez 2 min.

a co do rozebrania zamka juz pisalem ze neidlugo zamieszcze foty i opis jak to zrobic w domowych warunkach.



Kojak - 08-03-2006, 22:21
" />Z tymi kluczami jest co¶ nie tak. W tym co siê tak d³ugo pali, to przycisk odbija, sprawdza³em, baterie jeszcze raz wymienione. Przyciskam, autko nie reaguje, przycisk odbija, ale dioda siê pali i pali. Ten drugi kluczyk w ogóle chyba fali nie wysy³a bo nadal siê nie pali. Spróbowa³em podmieniæ te ca³e uk³ady scalone z jednego do drugiego klucza, ale ten sam efekt. Jeden siê pali a¿ za d³ugo, a drugi nie ma zamiaru ani trochê...



Anonymous - 08-03-2006, 22:53
" />moze sa zle zakodowane , uchyl szybe i zoabcz czy na otfartej bedzie cos dzialac .



Kojak - 09-03-2006, 18:46
" />Niestety zawsze to samo samochód jest g³uchy na moje pro¶by...



Anonymous - 09-03-2006, 19:15
" />Mi to wyglada na to ze masz padneity ktorys silniczek o centralengo zamka , naprawa jest banalnie sprawna , potrzebne jakies minimalne zapalcze garazowe , miernik ,wiertarka lutownica , jakis stary zamek od alfy lanci albo fiata , w momencie gdy masz walneity silniczek nie bedzie chodzil pilot . Szkoda ze mieszkasz w Toruniu chetnie bym ci pomogl.



Kojak - 10-03-2006, 15:17
" />Mia³em walniêty zamek od przedniego pasa¿era, ale wymieni³em go. Co prawda na u¿ywany, ale sprawny. Mo¿e znasz z Torunia Krzysztofa Pniewskiego (ma komis i specjalizuje siê w sprzeda¿y Lancii, sam ma jedn±), bo od niego zamek kupi³em. Niestety z pilotem nic siê nie zmieni³o, choæ wydaje mi siê, ¿e sam centralny chodzi dobrze.



Luckyy - 01-05-2006, 10:35
" />
">Przypuszczam ze masz usterke mechaniczna , zablkowal sie zamek tylny i stoji , wtedy centrala lapie b³edy i zamki glupiej±, a to otfieranie i zamykanie to wedlug mnie sygnalizacja ze cos jest nie tak bo po 3 probach wszystko wraca do normy (jak sie zamyka luczykiem) jak znajde aby chwile to porobie fotki i dokaldny opis i wrzuce gdzies na serwer i dam wam znaæ.

Czy powstal juz opis ?
Jesli tak to mozna prosic o jego udostepnienie ?



Anonymous - 01-05-2006, 16:43
" />Narazie za duzo mam pracy , ale postaram sie zrobic jak znajde chwile czasu



Duch-Dziadka - 23-04-2008, 19:18
" />Podepne sie pod ten temat zeby nie zasmiecac...

Sprawa wyglada tak, ze moj zamek centralny jak zamykalem od strony kierowcy kluczykiem(nie mam centrala z pilotem) to podczas zakluczania odbijaly wszystkie zamki. Czasami nie wiedziec czemu bylo na odwrot...jak otwieralem samochod to zamki otwieraly sie i ryglowaly z powrotem.
Przyszla zima i problem zniknal. Wszystko dzialalo OK.
Niestety przyszyly dodatnie temperatury i wszystko wrocilo do punktu wyjscia, az do dnia w ktorym nagle w drzwiach pasazera przestal dzialac zamek centralny, natomiast zakluczanie od storny kierowcy powodowalo ze zamki odbijaja. W wyniku tego ze nie moglem zamknac samochodu wyciagnalem bezpiecznik i zamykalem auto reczenie az do wczoraj kiedy znalazlem chwile na rozmontowanie wszystkiego.
Wlozylem bezpiecznik i znowu to samo przy zamykaniu od storny kierowcy zamki odbijaly z tym ze teraz po N-tym przekluczeniu padaly wszystkie centralne zeby po wyjeciu i wlozeniu bezpiecznika znowu zaczely dzialac i tak w kolko macieju. Natomiast zamek w drzwiach pasazera wrocil do zywota i moglem nim zakluczac i odkluczac auto bez problemu.
Rozebralem drzwi wszystkie i w tylnych prawych znalazlem nieoryginalny silownik ale jak sie okazalo to nie jego wina.
Na koniec calej roboty mialem wypiete wszystkie zamki i sprawdzajac wyszlo na to ze do wtyczki w drzwiach kierowcy czasami dochodzi sygnal z centralnego a czasami nie dochodzi.
Wyglada na to ze jednak padla centralka ktora jak juz wyczytalem miesci sie nad nogami pasazera. Pytanie czy ktos z was mial podobny objaw i czy dobrze mysle ze jest to wina centralki. Poniewaz czasu juz nie starczylo nie mialem okazji tego sprawdzic. Pytam zeby nie bladzic za daleko po kablach bo nie jestem jakims urodzonym elektrykiem.



volf - 23-04-2008, 21:37
" />Nie wiem, czy to jednak nie wina zamka od strony pasa¿era. Poczytaj o tych
mikrowy³±cznikach...
Pozdrawiam.



Duch-Dziadka - 23-04-2008, 22:38
" />No ale skoro zamki byly wypiete to jaki wplyw mialby te czujniki...
Moze jesli chodzi o to odbijanie to tak ale co z zanikiem sygnalu we wtyczce.



skyblu - 23-04-2008, 22:51
" />mo¿e co¶ pomo¿e mój opis: kupi³em auto bez dzia³aj±cego sprawnie centralnego tzn, wszystkie zamki odbija³y, zamkniêce by³o mozliwe tylko z zamka pasa¿era-kluczykiem. Po wizycie u mechanika Rafa³a, który ma
czê¶ci pod rêk±, okaza³o siê ¿e zamek pasa¿era by³ zepsuty do wyrzucenia, / zamkykaæ zamyka³ ale co¶ by³o pogruchotane w ¶rodku/wymieni³ na nowy i wszystko dzia³a jak powinno, jego diagnoza wskazywa³a ¿e to w³a¶nie ten i siê nie pomyli³ 8O .
pozdro



volf - 23-04-2008, 23:58
" />
">No ale skoro zamki byly wypiete to jaki wplyw mialby te czujniki...
Moze jesli chodzi o to odbijanie to tak ale co z zanikiem sygnalu we wtyczce.

Nie wiem na pewno, ale mo¿e tak jest, ¿e je¿eli jaki¶ zamek(ki) jest wypiêty to centralka nie dostaje w³a¶ciwego sygna³u z tych mikrow³±czników i dlatego g³upieje...



mKajor - 24-04-2008, 01:37
" />Mozna latwo sprawdzic czy zamek jest walniety. Przy zamykaniu autka kluczykiem od strony kierowcy trzeba obserwowac czy zamek od strony pasazera sie zamyka. Bedzie to widac po ryglu. Jesli nie ma reakcji a reszta zamkow sie spowrotem otwiera to jest raczej pewne ze zamek pasazera jest walniety. Jesli chce sie sprawdzic zamek kierowcy nalezy wykonac ta sama czynnosc z ta roznica ze zamykac kluczykiem od storny pasazera i patrzec na rygiel od storny kierowcy. Jak sie ma pilota to sprawa jest bardziej jasna bo wystarczy tylko sie bawic nim i patrzec ktory rygiel nie reaguje.



Duch-Dziadka - 24-04-2008, 07:31
" />Volf ale zobacz jesli zamki byly wpiete to bylo tak samo, ze po N-tym przekluczeniu padal sygnal i zamki nie reagowaly miedzy soba bo tez zanikal sygnal z centralki. Poza tym w tylnych drzwiach mam jakis nieoryginalny silownik wiec moze te mikrow³aczniki nie sa chyba w tym momencie odpowiedzialne za zanik sygnalu. Chociaz bede to jeszcze sprawdzal i zobaczymy co wykaze dalszy pomiar na kablach i centralce.
Mam pytanie czy podpiecie pod kompa w ASO lub nie tylko w ASO da mozliwosc sprawdzenia ktory zamek jest prowodyrem odbijania???



prezesjm - 24-04-2008, 07:48
" />Jak tak czytam co ty robisz to nie bardzo wiem o co Ci chodzi. je¶li poczyta³by¶ ten post w ca³o¶ci i inne dotycz±ce CZ to dowiedzia³by¶ siê ,¿e po kilkukrotnej próbie zamkniêcia i otwarcia CZ przechodzi w tryb czuwania. Jest to celowe dzia³anie a nie ¿adna usterka centralki. Te centralki psuj± siê rzadko. Wiêksza szansa jest na awariê przewodów, wtyczek i po³±czeñ pomiêdzy drzwiami a s³upkiem. Jak da siê kluczykiem zamykaæ od strony pasa¿era i jest OK to na 100% zamek od pasa¿era. Tylne zamki nie maj± monitoringu ryglowania to nie powoduj± zwykle problemów, zwyczajnie nie zarygluj± siê.



Duch-Dziadka - 24-04-2008, 08:35
" />Masz racje kolego zupelnie tego nie doczytalem z tym stanem czuwania i to jest cenna uwaga dla mnie.
Czyli rozumiem ze ten stan czuwania to stan jakby wylaczyl sie centralny zupelnie. To mi duzo ulatwia...
Dziekuje za ta cenna podpowiedz...



prezesjm - 24-04-2008, 12:34
" />Jest to celowe dzia³anie, podczas awarii cz zamyka³ i otwiera³ by auto do momentu roz³adowania aku lub popalenia si³owników. Jak CZ przestanie zamykaæ i otwieraæ to masz czas minutkê na rêczne pozamykanie auta.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \