aleksandra - 05-11-2009, 20:19
" />Witam. Od niedawna mam Lanciê Kappe. Latem by³o ok a teraz okaza³o siê, ¿e albo nie potrafiê, albo jest co¶ nie tak. Nie mam ogrzewania, temperatura wody to raptem 50, 60 stopni. To jest klimatronik. Nie wiem mo¿e to termostat, bo przewody po trasie te¿ s± zimne. Proszê o pomoc.
argenta67 - 06-11-2009, 07:38
" />
">Witam. Od niedawna mam Lanciê Kappe. Latem by³o ok a teraz okaza³o siê, ¿e albo nie potrafiê, albo jest co¶ nie tak. Nie mam ogrzewania, temperatura wody to raptem 50, 60 stopni. To jest klimatronik. Nie wiem mo¿e to termostat, bo przewody po trasie te¿ s± zimne. Proszê o pomoc.
Odpowiedz zawarta w pytaniu, skoro przewody zimne to i klima-tronik nie nagrzeje auta a wiêc zostaje termostat. Postaw auto w miejscu gdzie wiatr nie bêdzie hula³ i poczekaj z w³±czonym silnikiem na jakie¶ 2000obr i obserwuj wska¼nik temperatury oraz nadmuch powietrza czy ro¶nie temp, je¶li tak to termostat na "aut"
sir-motorex - 07-11-2009, 18:06
" />Je¶li termostat bêdzie sprawny radzi³bym po¿±dnie odpowietrzyæ uk³ad ch³odzenia je¶li stwierdzisz, ¿e jest odpowietrzony poczekaj a¿ wzro¶nie temperatura i sprawd¼ czy wê¿e od nagrzewnicy s± ciep³e...
Je¶li bêd± zimne masz dwie mo¿liwo¶ci...
Albo ¼le odpowietrzy³e¶ uk³ad
Albo masz zapchan± nagrzewnice i wtedy zaczyna siê dopiero HARDCORE ...
bo trzeba bêdzie wywaliæ nagrzewnicê i spróbowaæ j± jako¶ wyczy¶ciæ albo jest prostrze rozwi±zanie ... Kupiæ now±
POZDRAWIAM
argenta67 - 07-11-2009, 18:39
" />
">Je¶li termostat bêdzie sprawny radzi³bym po¿±dnie odpowietrzyæ uk³ad ch³odzenia je¶li stwierdzisz, ¿e jest odpowietrzony poczekaj a¿ wzro¶nie temperatura i sprawd¼ czy wê¿e od nagrzewnicy s± ciep³e...
Je¶li bêd± zimne masz dwie mo¿liwo¶ci...
Albo ¼le odpowietrzy³e¶ uk³ad
Albo masz zapchan± nagrzewnice i wtedy zaczyna siê dopiero HARDCORE ...
bo trzeba bêdzie wywaliæ nagrzewnicê i spróbowaæ j± jako¶ wyczy¶ciæ albo jest prostrze rozwi±zanie ... Kupiæ now±
POZDRAWIAM
Hej sir radzi³bym czytaæ dok³adniej, problem ma kole¿anka nie kolega a po drugie to napisa³a wyra¼nie "temp 50,60 st" wiêc co ma odpowietrzenie do temperatury wewn±trz auta, jak uk³ad zapowietrzony to silnik moment zagotowany i po je¼dzie.
Stanis³aw - 07-11-2009, 21:22
" /> uruchom silnik na kilka minut i sprawdz przewód termostat-ch³odnica je¿eli robi siê ciep³y to wymieñ termostat,tak by³o u mojej kappy
bichon - 05-07-2010, 15:00
" />Jaki jest uk³ad wê¿y ch³odzenia w kappie? (2.0 16vT)? Dok³adniej chodzi mi o to, czy istnieje taka mo¿liwo¶æ, ¿e termostat prawid³owo podaje ciep³± ciecz na ch³odnicê, a nie przepuszcza na nagrzewnicê?
Drugie pytanie - jakie elementy s± w uk³adzie nagrzewnicy - czy to jest w±¿ od termostatu - nagrzewnica - w±¿ powrotny (gdzie?), czy te¿ jest tam w linii co¶ jeszcze?
argenta67 - 05-07-2010, 17:38
" />Termostat nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem, oczywi¶cie jak bêdzie uszkodzony to np zim± nie bêdzie temp i wewn±trz bêdzie ch³odno.
bichon - 06-07-2010, 07:18
" />To co jeszcze mo¿e byæ przyczyn± braku ciep³ego powietrza? Mechanik twierdzi, ¿e nagrzewnica jest zimna. Co to jeszcze mo¿e byæ?
argenta67 - 06-07-2010, 07:31
" />
">To co jeszcze mo¿e byæ przyczyn± braku ciep³ego powietrza? Mechanik twierdzi, ¿e nagrzewnica jest zimna. Co to jeszcze mo¿e byæ?
To co to za mechanik co twierdzi a nie zna przyczyny je¶li jest zapchana to jest zimna, ciekaw jestem jak on to stwierdzi³ bo w Kappie do nagrzewnicy nie ma ¿adnego doj¶cia bez demonta¿u paru elementów, mo¿e on my¶la³ ¿e dotyka³ nagrzewnicy, jej nie da siê tak ³atwo "pomacaæ"
bichon - 06-07-2010, 07:39
" />Nagrzewnica zosta³a wymieniona, mechanik podejrzewa³, ¿e to ona jest zapchana. I dalej to samo - wiêc okazuje siê, ze niepotrzebnie... Przy wymianie, jak rozebra³ ca³e podszybie to powinien mieæ tam doj¶cie.
Klapka regulacyjna obiegu podobno te¿ dzia³a.
Jakie s± inne mo¿liwo¶ci braku ciep³ego powietrza?
kulu - 06-07-2010, 07:56
" />Uszkodzony mo¿e byæ termostat. W kappie w termostacie s± dwa grzybki jeden wiêkszy który otwiera du¿y obieg, a drugi mniejszy przy bardzo wysokiej temperaturze zamyka obieg na nagrzewnicê ¿eby zwiêkszyæ obieg p³ynu na ch³odnicê (byæ mo¿e jest ca³y czas zamkniêty).
Co do mechanika proponujê go zmieniæ, ¿eby sprawdziæ czy nagrzewnica jest zapchana wystarczy zdj±æ przewody id±ce do niej i w nie dmuchn±æ a nie nara¿aæ klienta na niepotrzebne koszty.
bichon - 06-07-2010, 08:07
" />
">Co do mechanika proponujê go zmieniæ, ¿eby sprawdziæ czy nagrzewnica jest zapchana wystarczy zdj±æ przewody id±ce do niej i w nie dmuchn±æ a nie nara¿aæ klienta na niepotrzebne koszty.
Ale w ten sposób nie sprawdzi siê ju¿, jak bardzo jest zakamieniona.
Jak dasz mi namiary na mechanika w Krakowie, który siê na swojej robocie zna, podejmie siê serwisowania lancii za rozs±dne pieni±dze i nie bêdzie wyje¿d¿a³ z has³ami typu 'nietypowe auto, kup pan lepiej VW' - to chêtnie rozwa¿ê jego kandydaturê.
wladakov - 03-08-2010, 08:54
" />Witam
podlacze sie pod temat
Kappa '98 2000 5.20 T
Temperatura podczas jazdy wygalda tak:
na postoju potrafi sie rozgrzac do pionowej kreski (90), wentylatory pracuja az milo, problem jest z ogrzewaniem.
Jesli wlacze na tryb FULL AUTO to aby czuc cieple powietrze musze ustawic prawie na 27 st temperature (jesli jest na dworeze chlodniej - 17 st) ,
jak ustawie tryb ECON to cieplo potrafi od razu leciec jednak szyby lubia zaparowac.
Doczytalem sie ze to moze byc termostat a dokladniej jego ten mniejszy grzybek od nagrzewnicy.
Ktos to moze potwierdzic?
Aha problemu nie ma jesli na dworze jest cieplo (26) a w srodku chce miec 22 - klima pracuje az milo.
kulu - 03-08-2010, 18:22
" />Nies±dzê aby w twoim przypadku chodzi³o o termostat poniewa¿ on pracuje niezale¿nie od tego co ustawisz na pulpicie (a piszesz ¿e na econ grzeje dobrze), nagrzewnicê lub zapowietrzony uk³ad te¿ bym odrzuci³ z tego samego powodu. Raczej obstawia³bym uk³ad steruj±cy ogrzewaniem.