ďťż
Kappa - brak ciśnienia oleju



Anonymous - 27-09-2006, 17:56
" />Witam,

no wiec... nawet nie wiem jak zaczac...
Jestem od ponad roku posiadaczem Kapiszona 2.4 benzyna z 95r, na poczatku bylo wszystko super - ładnie smigala, przyciagala wzrok przechodniow czyli wszystko tak jak byc powinno. Niepokojaca sprawa bylo to, ze zaczynala swiecic sie kontrolka oleju na wolnych obrotach - ale jak stwierdzili w aso fiata, to wina czujnika cisnienia - OK, jezdzimy dalej...
Tyle ze pewnego dnia na trasie spotkala mnie smutna niespodzianka, o czym juz wczesniej gdzies tu na forum pisalem - mianowicie przekrecila mi sie panewka... byl dylemat - kupowac silnik czy podejmowac sie jego regeneracji? zapadlo na tym pierwszym - na allegro nie daleko Lublina, we włodawie znalazl sie gosc ktory akurat sciagnal jakas kappe na czesci i byl gotow sprzedac silnik za 2500zl + dokladam mu swoj stary silnik w zamian w rozliczeniu.
mozna by powiedziec 'Super' i tak tez bylo do momentu jego wlozenia i odpalenia samochodu - pomimo tego ze silnik byl benzyniakiem warczal jak stary diesel, a mechanik stwierdzil ze sam silnik jest "do dupy"... Nie myslac wiele silnik został odesłany do jego poprzedniego własciciela - pieniazki za wjecie/wyjecie silnika zostaly pobrane i delikatnie mowiac, przepadly. Teraz gdy opcja pierwsza zostala wyprobowana stwierdzilem ze podejme sie jednak renegeracji silnika. Z odeslanego spowrotem silnika zostaly wziete panewki korbowodowe (poprzednie byly strasznie starte), wal (poprzedni mozna bylo sobie wsadzic), korbowod i costam jeszcze co bylo w lepszym stanie niz seryjnie w moim. Wał poszedl do szlifu - silnik został złozony do kupy, odpalony i... ? i kapiszon znowu jezdzi! Kolejny raz chcialo by sie powiedziec "Super!" i kolejny raz slowo to chyba cos zapeszylo...
Mechanik ktory podejmowal sie odbudowy silnika stwierdzil iz za caly wybryk byla winna pompa oleju, ktora dawala zle cisnienie.
Jak na silnik po szlifie, czyli na dotarciu standardowe procedury - ponad 1000km spokojnie na benzynie dotrzec silnik. OK, tak tez sie dzialo. Na chwile obecna tajemnicza kontrolka oleju znowu zaczela mrugac - teraz bez wzlekania od razu samochod zajechal do mechanika, ktory po zmierzeniu cisnienia stwierdzil ze pompa daje za male cisnienie na malych obrotach, jest za to ok na wysokich.
Zalecenia: wymienic pompe oleju! No wiec dzisaij samochod zostal odstawiony do mechanika na wymiane pompy i rozrzadu, te 2 elementy sa mniej wiecej w tym samym miejscu, wiec nie trzeba by bylo grzebac sie 2 razy. Myslalem ze dzisaij nim wyjade i bedzie jezdzil jak marzenie a tu telefon od mechanika i zle wiesci...
Pierwsza panewka głowna od strony rozrzadu jest starta - 2 miesiace temu byly wkladane nowe w stanie celujacym! Prawdopodobnie dlatego jest tez za male cisnienie...
i teraz goraca prosba do Was - odpowiedzcie mi na pytanie: "CO SIE DO @!#$%^&$# DZIEJE???" nie mam zielonego pojecia na czym stoje i co zrobic zeby bylo dobrze!

mozecie pomoc?




wujek - 27-09-2006, 22:12
" />Witam,
Jest prawdopodobne, że wytarta pompa olejowa podaje zbyt niskie ciśnienie oleju lub przytkany filtr olejowy albo też przytkany kanał olejowy w wale głównym. A nie ma wycieków/rozszczelnień przy pompie?
Co zrobić? Bezwzględnie znaleźć przyczynę zbyt niskiego ciśnienia oleju w układzie i usunąć ją. Może olej był nieciekawej jakości?
Jeżeli nie naruszyło wału to może wystarczy wymiana panewek - wymieniłbym komplet, na podporach i korbach.
Pozdrawiam



mario09 - 28-09-2006, 06:36
" />Juz kilka razy na forum pisano, ze niestety silnikow 2,4 sie nie remontuje



larry123 - 28-09-2006, 07:30
" />może ja coś doradze
w punktach.

1. do zalania silnika stosuj oleje typu 10w-60
selenia lub Valvoline - nigdy CASTROL
w thesisie na stronie wloskiej seleni polecają selenie racing do silnika 2.4, który zupełnie sie nie rózni od silnika w kappie.
Larry123- skracamy linki!!!
2. stosuj filtry filtrona lub tutela- unikaj kragera, które sie blokuja i czesto powoduja zacierania silnika
3. po przjechaniu około około 5 - 8 tys. km i przekonaniu się że wsio jest ok. można zastosować xeramic.
4. po zapaleniu zimnego silnika odczekaj okolo 30 - 50 sekund zanim ruszysz w droge przez pierwsze 5 kilometrów nie żyłuj silnika powyżej 3000 rpm.




Anonymous - 28-09-2006, 14:42
" />
">Juz kilka razy na forum pisano, ze niestety silnikow 2,4 sie nie remontuje

Ciekawe co bys zrobil na moim miejscu...



mario09 - 28-09-2006, 19:16
" />
">Juz kilka razy na forum pisano, ze niestety silnikow 2,4 sie nie remontuje

Ciekawe co bys zrobil na moim miejscu...
Sadze, ze dokladnie to co Ty niestety.



Anonymous - 29-09-2006, 00:34
" />zostala zakupiona pompa oleju, gosc niby daje gwarancje rozruchowa. czy zjechana panewka moze miec wplyw na wyniki pomiaru cisnienia?
na co zwrocic uwage?



DeviLL - 29-09-2006, 01:08
" />Tak moze miec , a jesli na wale sa zarysowania to trzeba zrobic szlif i zmienic panewki. Niektorzy potrafia to wypatrzec , po zdjeciu misy :wink:



ASSOLUTO - 29-09-2006, 07:54
" />Jestem użytkownikiem silnika 2,4 benzyna 5.20 V.I.S., mam pytanie, przy jakim przebiegu wystąpiły opisane problemy, i dlaczego silnika 2,4 się nie remontuje (może to już było omawiane, ale albo przeoczyłem, albo nie byłem jeszcze posiadaczem Lanci i mnie to nie interesowało)



Anonymous - 30-09-2006, 15:02
" />poprzedni post usunalem - zle zrozumialem pytanie
objawy te wystapily u mnie poraz pierwszy przy ok 165 000.



Anonymous - 02-10-2006, 16:12
" />na chwile obecja zostaje wymieniona pompa oleju + panewka...
czy samo wymienienie pompy pomoze? zeby znowu nie bylo tak jak jest...



sloneczna - 02-10-2006, 19:45
" />Panowie -Czy ten silnik 2,4 nie jest czasem do bani ?
Jakaś wada podczas projektu.



Anonymous - 02-10-2006, 19:59
" />prawdopodobnie jest - tyle ze zostal wyprodukowany i kupiony, ateraz trzeba z tym walczyc...



ibis - 02-10-2006, 20:13
" />Tylko dlaczego u jednych pada silnik o przebiegu 160 tys a u innych 300 tys??Wiem ze wielkie znaczenie ma dbałosc o silnik ale czy tylko to...?? Czy sa jakies różnice w wykonaniu materjałow silnika (jakosci ich ??)



sloneczna - 02-10-2006, 21:15
" />Tak tylko ani 160 ani 300 Tkm nie powinno wykończyć silnika ,normalnie użytkowanego.Pamiętam reklame jednego oleju gdzie po 300tyś rozkręcili silnik i stwierdzili zero zuzycia.

A ta panewka w tak kródkim czasie to jakaś dziwna sprawa.
Czy nie ma zwiąsku z selekcją tłoków .Stanem swożnia korbowodu i tłoka.
Dokładność pomiaru owalu na wale itd.



mario09 - 03-10-2006, 10:55
" />
">Pamiętam reklame jednego oleju gdzie po 300tyś rozkręcili silnik i stwierdzili zero zuzycia.
W pierwszej wersji tej reklamy padlo stwierdzenie, ze po przejechaniu 300kkm rozebrali silnik na czesci i co znalezli? Nic, abslotnie... :wink:



Anonymous - 09-10-2006, 00:29
" />ok, wymieniona została pompa oleju ktora jest niby lepsza od poprzedniej zdaniem mechanika - Cisnienie trzyma dobre, glowne panewki i rozrzad...

zalecenia: przez 2 miesiace nie dawac powyzej 3tys obrotow/m bo inaczej wal mozna sobie bedzie wsadzic gleboko...

Zdaniem mechanika powinnismy ja sprzedac jak najszybciej, ale nasuwa sie pytanie... czy jest sens ja sprzedawac po takim remoncie, gdzie tyle pieniedzy zostalo w nia wlozone ?? jaka mam gwarancje ze to bedzie jezdzilo jeszcze dlugo??



larry123 - 09-10-2006, 07:54
" />Odpowiedz nie jest jednoznaczna.
1. Sprzedając auto bedziesz z wada ukrytą tzn tylko ty o niej wiesz.
2. Możesz poczekac i zobaczyć jak sie potoczą wypadki, ale znając twoje szczęscie bedzie tak samo. (ale nie mart sie ja mam takie szczęscie do LPG)

pozdrawiam i powidzenia.



val - 05-11-2006, 16:54
" />Wał po szlifie należy azotować dla utwardzenia czopów.Szlifując zdziera się twardą warstwę i zostaje miękki materiał,który bardzo łatwo uszkodzić przy chwilowym braku smarowania( np.rozruch).Jeżeli miałeś obróconą panewkę trzeba było sprawdzić czy otwór w stopie korbowodu nie jest owalny,podobnie blok.Jeżeli któryś z otworów do których wkładasz panewki jest owalny to sytuacja na bank się powtórzy.Każdy silnik da się remontować tylko trzeba znać technologię i mieć wiedzę + odpowiedni sprzęt(i pieniążki!!!).Jeżeli masz słabą pompę stosuj bardziej gęsty olej np.20W40 i po bólu.



larry123 - 06-11-2006, 13:34
" />20w40 Do Lanciii to lekka przesada zwlaszcza przy temperaturach bliskich zera.

z tego ci wiem to jest 20w50 city Diesel - kaszlaki na tym super jezdzily w Lato ale w zime jeden w naszej grupie tego nie wytrzymał i sie zatarł.



Anonymous - 26-12-2006, 02:38
" />W pompie oleju jest jeszcze zawór ciśnieniowy, który może być walnięty. Sprawdź wszystko. Jeśli obróciła Ci się kiedyś panewka, mogą być opiłki w tym zaworze.



makek - 26-12-2006, 23:15
" />
">Jeżeli masz słabą pompę stosuj bardziej gęsty olej np.20W40 i po bólu.

Gęsty olej? Chyba tylko po to, żeby się lepiej czuć z powodu niezapalającej się kontrolki!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \