Kosiarz - 08-03-2007, 23:35
" />13 motor-steueranlage defekt----> uszkodzone sterowanie silnikiem
Zawsze z rana sie pokazuje poprostu po dluzszym postoju autka
i z chwile gasnie jak wciskam puxniej check to pokazuje check OK
Ps: silnik chodzi normalnie odpala tez normalnie moc ma
Kapiszon wyposazony jest w motor 2,4 Tds z 97r
Kosiarz - 17-03-2007, 13:49
" />ok przyczyna znaleziona i juz naprawiona
Dla potomnych blad numer 13 moze powodowac spalona swieca zarowa tak bylo u mnie
jak rano sie swieci dluzej a puxniej jak juz autko nagrzane i sie zgasi i zapali za moment to swieci sie juz krotko to na 95% wina swiecy zarowej znaczy sie jest spalona ;-)
DRoszi - 17-03-2007, 14:17
" />podobnie jest jak masz przebicia na cewce i zlapie wilgoć
mikaeltdi - 17-03-2007, 16:12
" />Hi!To dziwne Kosiarz u mnie była walnięta jedna świeca a żadna kontrolka tym bardziej bład nie był wyświetlony...mam kapiszona z 95 (koniec roku)czyżby były jakieś zmiany po tym czasie w czujnikach lub czymś takim..
Pozdro...
DRoszi - 17-03-2007, 17:07
" />ten komputer w kappie to o kant d..
norbiwolow - 17-03-2007, 18:58
" />Droszi a jak zdiagnozować walnieta cewkę - mi tez się to wyświetla ale tylko na benzynie na gazie nie
wicia2c - 17-03-2007, 20:12
" />panowie pomocy kupiłem kappe 98r. 2.4 JTD i to moja 1 lancia i mam kilka problemów a "fachowcy" jakich odwiedziłem tylko kase liczą g.... robią i zachwalają volkswagena wiec tak od początku przy ok 180 km/h włącza mi sie błąd 13 czyli nieprawidłowe sterowanie silnikiem jak zwolnie to gaśnie, czasami jak zapale i po ok 30 sekundach zaczyna mi migać kontrolka od świecy po chwili gaśnie, i najważniejsze ucieka mi płyn chłodniczy kapie w 5 miejscach (bynajmiej tyle jest plam pod autem) nie moge zlokalizować wycieku właściwie pół silnika jest mokre i chyba jest jeszcze jakiś problem z turbo bo czasami tak dziwnie dławi silnik ale dzis sam pod nią wszedłem i chyba chodziło o to ze "fachery" nie zauważyli tego gumowego węrza o średnicy bodajże 60 mm od turba założyłem zacisk i narazie sie uspokoiło choć wydaje mi sie ze nieco straciła na mocy pozatym autko jest żyleta i jeździ sie po prostu zajefajnie
aro - 17-03-2007, 21:41
" />A może płyn chłodzący przedostaje się do silnika i stąd te objawy?
wicia2c - 17-03-2007, 23:55
" />
">A może płyn chłodzący przedostaje się do silnika i stąd te objawy?
raczej płyn nie dostaje sie do silnika bo wycieka na zewnątrz (silnik u dołu jest mokry a głównie po lewej stronie od rozrządu)
DRoszi - 18-03-2007, 00:08
" />
">Droszi a jak zdiagnozować walnieta cewkę - mi tez się to wyświetla ale tylko na benzynie na gazie nie
tez miale problem ale u mnie byl on polaczony z odłaczonym silnikiem krokowym
silnik strasznie nierowno chodzi na wolnych - czuc ze nim trzesie mi sie co chwile przepalal bezpiecznik - oznaczony w instrukcji ze jest od zapłonu - ignition ...
wymienilem cewke - proble jest taki ze lepiej wymienic ja po zdiagnozowaniu która ba jak wiesz w naszych v6 polowa jest zakryta kolektorem - wiec aso- diagnoza poprzez kompa
mi w poznaniu zrobili super tylko ze nowa cewka od alfy gta 250 zł
volf - 18-03-2007, 00:14
" />
">A może płyn chłodzący przedostaje się do silnika i stąd te objawy?
raczej płyn nie dostaje sie do silnika bo wycieka na zewnątrz (silnik u dołu jest mokry a głównie po lewej stronie od rozrządu) , a sprawdzałeś pompę wody?
wicia2c - 18-03-2007, 00:41
" />
">A może płyn chłodzący przedostaje się do silnika i stąd te objawy?
raczej płyn nie dostaje sie do silnika bo wycieka na zewnątrz (silnik u dołu jest mokry a głównie po lewej stronie od rozrządu) , a sprawdzałeś pompę wody?
właśnie nie potrafie jej zlokalizować zakładam ze jest napędzana paskiem rozrządu ale ani z dołu ani z góry jej nie widać w sumie możesz mieć racje bo silnik jest mokry właśnie od tej strony ------ jak znaleźć "odsłonić" tą pompe??????
wicia2c - 18-03-2007, 01:06
" />pompa wody w silniku 2.4 JTD jest napedzana z paska ? (dalsze pytanie w związku z wyciekiem płynu chłodniczego)
volf - 18-03-2007, 01:29
" />Pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu , jego "gladka" strona. Znajduje sie oczywiscie pod oslonami. Trzeba zdemontowac gorna lape trzymajaca silnik do nadkola, by odkrecic gorna czesc oslony. Dolnej czesci na razie nie odkrecalem, wiec Ci nie pomoge, jesli chodzi o wskazowki co do jej demontazu. Jesli to faktycznie pompa to radze nie zwlekac z jej wymiana.PS:Sorry za brak polskich liter.
norbiwolow - 18-03-2007, 10:21
" />do Droszi - czyli diagnoza komputerowa pokaże mi która cewka jest padnięta czy program euroscan wystarczy do tego a co robiłeś z silnikiem krokowym ja go czy ściłem ale dalej wyskakuje mi check na benzynie i obroty mam duże
DRoszi - 18-03-2007, 13:24
" />u mnie z krokowym było tak - długa historia
kupilem kappe w listopadzie - była troche walnieta koles wjechał w dziure i wygioł sanki pod silnikiem
wymieniłem to u niby znajomego mecha - juz jest moim wrogiem nr 1
zawieszenie zrobil ok ale burak popsuł kupe rzeczy sie okazał rozwalil cos z silniczkiem krokowym urwał czujnik cisnienia w klimy itd
nagle kappa przestala odpalac - przepalal sie ten bezpiecznik jak mówiłem \pojechalem do aso do poznania - udalo sie uruchomic fure wiec w trase
podłączyli ja na komputer - nie wiem czy euro scan i zdjagnozowali cewke
reszte tez naprawili ale nie wiem dokladnie co i jak i chodzi odpukać ok
ale czasem jak ja przegazuje na postoju to na chwile obroty skaczą i chdzi przew jakies 5-10 s nierówno i potem sie znowu stabilizuje
wicia2c - 18-03-2007, 18:01
" />
">Pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu , jego "gladka" strona. Znajduje sie oczywiscie pod oslonami. Trzeba zdemontowac gorna lape trzymajaca silnik do nadkola, by odkrecic gorna czesc oslony. Dolnej czesci na razie nie odkrecalem, wiec Ci nie pomoge, jesli chodzi o wskazowki co do jej demontazu. Jesli to faktycznie pompa to radze nie zwlekac z jej wymiana.PS:Sorry za brak polskich liter.
dzieki już zlokalizowałem kółko którym jest napędzana teraz musze sie za to wziąć ale jak odkrece ty łapy śilnk mi klepnie w dół to chyba trzeba mniec w zapleczu ten podnośnik do silników dobrze myśle? a jak juz odkrece osłone (to ta czarna plastikowa pionowo przymocowana do silnika) to ponpa bedzie na wierzchu? a może wiesz czy można dostać ksiązke obsługi w jezyku polskim do kappy mam wiecej drobnych problemów i to była by niezła pomoc
prezesjm - 18-03-2007, 18:38
" />
">Pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu , jego "gladka" strona. Znajduje sie oczywiscie pod oslonami. Trzeba zdemontowac gorna lape trzymajaca silnik do nadkola, by odkrecic gorna czesc oslony. Dolnej czesci na razie nie odkrecalem, wiec Ci nie pomoge, jesli chodzi o wskazowki co do jej demontazu. Jesli to faktycznie pompa to radze nie zwlekac z jej wymiana.PS:Sorry za brak polskich liter.
dzieki już zlokalizowałem kółko którym jest napędzana teraz musze sie za to wziąć ale jak odkrece ty łapy śilnk mi klepnie w dół to chyba trzeba mniec w zapleczu ten podnośnik do silników dobrze myśle? a jak juz odkrece osłone (to ta czarna plastikowa pionowo przymocowana do silnika) to ponpa bedzie na wierzchu? a może wiesz czy można dostać ksiązke obsługi w jezyku polskim do kappy mam wiecej drobnych problemów i to była by niezła pomoc
Jak odkręcisz tę łapę to nic nie klepnie bo silnik opiera sie na trzech poduszkach od spodu a ta górna usztywnia dodatkowo cały układ tylko. Z racji tego że w tym modelu pompa jest napędzana paskiem rozrządu to proponuję tam nic nie grzebać samemu tylko udać się do firmy która ma jako takie pojęcie o co w tym chodzi. O książce to niestety zapomnij. Jeżeli jesteś twardziel to próbuj sam, opis ustawienia rozrządu jest przyklejony na forum, bez rozpięcia rozrządu nie wyjmiesz pompy.
prezesjm - 18-03-2007, 18:52
" />Dla potomnych : we wszystkich modelach Kappy jest tak że jak Ecu silnika zarejestruje jakikolwiek błąd do daje sygnał do Infocenter o awarii i wyświetla się błąd - uszkodzenie sterowania silnikiem. Jest to sygnał że należy udać sie na diagnostykę i i dowiedzieć się co autu dolega. Po sygnale na infocenter nie można nic wyrokować bo awarii może być wiele. W innych autach jest po prostu kontrolka wtrysku lub coś podobnego. Nie ma tu żadnych czujników czy tym podobnych, jeśli Ecu silnika zarejetruje błąd to wyświetla się wspomniany błąd i zapala lampka check.
wicia2c - 18-03-2007, 20:08
" />do prezesjm w takim razie nie bede tam wsadzał paluchów a czy te pompy mają jakieś standardowe wycieki? mam jeszcze 1 pytanko do ciebie widze ze sie troche orientujesz a mianowicie przy ok 180 km/h włącza mi sie błąd 13 - nieprawidłowe sterowanie silnikem albo jak jej mocno pogrzeje to jest to samo w trakcie normalnej jazdy jest ok. i jeszcze kontroliki kupiłem już ze świecącą poduszką i jak "macher" mi klocki z tyłu wymienił i w przednim lewym kole gumowa osłone na przegub (h... za jaja na na jwyrzszym drzewie) to mi teraz abs świeci i co lepsze nie ma go! czy podpiecie do komputera wychwyci te błędy ?
prezesjm - 19-03-2007, 10:08
" />
">do prezesjm w takim razie nie bede tam wsadzał paluchów a czy te pompy mają jakieś standardowe wycieki? mam jeszcze 1 pytanko do ciebie widze ze sie troche orientujesz a mianowicie przy ok 180 km/h włącza mi sie błąd 13 - nieprawidłowe sterowanie silnikem albo jak jej mocno pogrzeje to jest to samo w trakcie normalnej jazdy jest ok. i jeszcze kontroliki kupiłem już ze świecącą poduszką i jak "macher" mi klocki z tyłu wymienił i w przednim lewym kole gumowa osłone na przegub (h... za jaja na na jwyrzszym drzewie) to mi teraz abs świeci i co lepsze nie ma go! czy podpiecie do komputera wychwyci te błędy ?
Nie powiedziane że cieknie z pompy, trzeba się upewnić, nie jest to jakaś standardowa awaria, może zdażyć się zawsze. Co do błędu to post wyżej. Nieprawidłowe sterowanie silnikiem to worek do którego można wrzucić wszystko. Diagnoza ECU silnika prawdę powie. Jak już kiedyś wspominałem obwody ABS i poduszek są odrębne, trzeba te układy diagnozować osobno. Przy ABS wystarczy że mechanik uszkodził czujnik przy kole i ABS będzie świecił, oczywiście układ jest wtedy wyłączony. To samo z poduszkami, szukanie na ślepo jest w tym wypadku niepotrzebną stratą czasu i pieniędzy. Po diagnozie i poprawnym odczytaniu wyników wiesz co trzeba naprawić.
Roger7 - 19-03-2007, 14:02
" />
">ten komputer w kappie to o kant d..
U mnie też gdy była walnięta jedna świeca żarowa, to kontrolka migała przez około 30 sek.
DRoszi - 19-03-2007, 14:12
" />mi ostatnio pokazuje tak raz na 3 dni side light failure
a wszystko jest ok
które to światło?? bo juz caly glupi jestem
ten komputer czasem potrafi zdenerwować
mikaeltdi - 19-03-2007, 14:24
" />Hi! U mnie nie kontaktuje żaróweczka postojówek przód..i pokazuje własnie ten błąd..
Pozdro...
norbiwolow - 19-03-2007, 14:47
" />ja jak wstawilem diodowe pozycje to tez to mialem szkoda bo fajnie to wygladalo - musze to jakos obejsc - juz mam nawet pomysl - tylko musze go zrealizowac
Marcin_D - 19-03-2007, 15:32
" />Diodowe postojówki mająinny opór niżnormalne i dlatego pokazuje błąd, trzeba by było w jakiś sposób podnieść opór i będzie ok
norbiwolow - 19-03-2007, 17:20
" />dokładnie - jak bede montował obrysówki to do obrysówek użyję zwykłych żarówek a w pozycję diody - obrysówki podepne pod pozycyjne i już bedzie opór
Roger7 - 20-03-2007, 10:03
" />
">mi ostatnio pokazuje tak raz na 3 dni side light failure
a wszystko jest ok
które to światło?? bo juz caly glupi jestem
ten komputer czasem potrafi zdenerwować
To żarówka postojowa - może masz założone LEDy ?
DRoszi - 20-03-2007, 13:50
" />nie mam led - zobacze te żarówki moze styki są zaśnidziale czy coś
wicia2c - 22-03-2007, 22:31
" />
">do prezesjm w takim razie nie bede tam wsadzał paluchów a czy te pompy mają jakieś standardowe wycieki? mam jeszcze 1 pytanko do ciebie widze ze sie troche orientujesz a mianowicie przy ok 180 km/h włącza mi sie błąd 13 - nieprawidłowe sterowanie silnikem albo jak jej mocno pogrzeje to jest to samo w trakcie normalnej jazdy jest ok. i jeszcze kontroliki kupiłem już ze świecącą poduszką i jak "macher" mi klocki z tyłu wymienił i w przednim lewym kole gumowa osłone na przegub (h... za jaja na na jwyrzszym drzewie) to mi teraz abs świeci i co lepsze nie ma go! czy podpiecie do komputera wychwyci te błędy ?
Nie powiedziane że cieknie z pompy, trzeba się upewnić, nie jest to jakaś standardowa awaria, może zdażyć się zawsze. Co do błędu to post wyżej. Nieprawidłowe sterowanie silnikiem to worek do którego można wrzucić wszystko. Diagnoza ECU silnika prawdę powie. Jak już kiedyś wspominałem obwody ABS i poduszek są odrębne, trzeba te układy diagnozować osobno. Przy ABS wystarczy że mechanik uszkodził czujnik przy kole i ABS będzie świecił, oczywiście układ jest wtedy wyłączony. To samo z poduszkami, szukanie na ślepo jest w tym wypadku niepotrzebną stratą czasu i pieniędzy. Po diagnozie i poprawnym odczytaniu wyników wiesz co trzeba naprawić.
dzieki za wskazówki i jeszcze zapomniałem o jednym wymieniał mi tez przednie prawe łozysko a tam jest chyba czujka od ABSu i moze tu matoł coś nie podpioł ale chyba pujde za podpowiedziołi mykam na komputer a co to za skrut to ECU?
Luckyy - 25-03-2007, 19:06
" />Engine Control Unit (ECU)
norbiwolow - 26-03-2007, 09:19
" />po prostu komputer - sterownik silnika