Anonymous - 19-01-2006, 21:35
" />Witam wszystkich po przerwie. Mam pytanie, mo¿e kto¶ mia³ co¶ podobnego. Po uruchamianiu silnika na zimno w temp. poni¿ej zera bardzo g³o¶no pracuje pompa od wspomagania- a przynajmniej tak mi siê wydaje ¿e to pompa. Odg³os ten pojawia siê od razu po uruchomieniu silnika nawet gdy nie dotykam jeszcze kierownicy i oczywi¶cie nasila siê przy krêceniu kierownic±. Dzwiêk przypomina to co siê dzieje po skrêceniu kó³ do oporu. Po przjechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika wszystko ustêpuje i jest ok, oczywiscie do nastêpnego razu czyli mro¼nego poranka. Wymini³em p³yn do wspomagania, ale bez efektów. Napiêcie paska wydaje siê byæ ok. Czy to s± pierwsze objawy dogorywania pompy????
wujek - 19-01-2006, 23:01
" />Witam,
Niewykluczone, ¿e pada pompa. A kierownica chodzi lekko? Czy w p³ynie nie ma drobnych opi³ków metalu? Jaki kolor mia³ stary p³yn - nie by³ szary (grafit) lub szaro-br±zowy?
Je¿eli opi³ki s± - zaciera siê pompa - szykowaæ siê do wymiany.
Je¿eli stary p³yn by³ taki brudno-szary to mog³oby ¶wiadczyæ o jego wieloletnim sta¿u i znacznym wypracowaniu, a nawet obecno¶ci drobin wody - pompa te¿ tego nie lubi, maglownica równie¿.
Czy zawieszenie (amortyzatory) konwencjonalne, ¿adnej innej hydrauliki (poza przek³adni± kierownicy)?
Mo¿na zrzuciæ pasek i "obadaæ", czy pompa stawia du¿y opór przy próbie obrócenia.
Pozdrawiam
PS
Podczas takiej normalnej wymiany stary p³yn nie jest usuniêty ca³kowicie, mo¿na spróbowaæ ponowiæ wymianê z przep³ukaniem, ale nie oczekiwa³bym rewelacji.
Anonymous - 19-01-2006, 23:56
" />mia³em identyczn± sytuacjê.. wymiana pompy niewiele zmieni³a..
teraz ten ha³as jest mniejszy, ale moim zdaniem dziêki temu
i¿ zosta³y przesmarowane rolki i napinacz
Anonymous - 20-01-2006, 08:20
" />Faktycznie p³yn by³ w stanie katastrofalnym tz. szara mêtna breja, ale opi³ek nie by³o widaæ. Kierownica obraca siê lekko, nic wiêcej dziwnego siê nie dzieje, tylko te odg³osy po uruchomieniu. Dzi¶ rono jest u mnie -25 st. i a¿ siê bojê przekrêcaæ stacyjkê mimo, ¿e samochód stoi pod dachem.
Pozdrawiam
PeGaZ - 20-01-2006, 09:54
" />
">Jaki kolor mia³ stary p³yn - nie by³ szary (grafit) lub szaro-br±zowy?
Witam,
Wujek - powiedz jaki kolor powinien mieæ nowy p³yn od wspomagania?
Luckyy - 20-01-2006, 10:45
" />tak jak kazdy DEXON czerwony, chyba ze lejesz cos innego. Np w VW jest niebieski/zielony.
BTW. mi tez z okolic paskow po zapaleniu strasznie cos szumi/wyje - ale po rozgrzaniu jest OK, na kierownicy nic nie zauwazylem, zeby cos sie zmienilo.
Jak bylo cieplo a silnik zimny to nie bylo zadnych odglosow.
PS. Przy najblizszej wizycie w Lodzi postaram sie porozmawiac o tym.
Luckyy - 20-01-2006, 13:52
" />dzis przy zapalaniu zwocilem uwage na te odglosy, i dokladnie tak bylo wczesniej opisane - przy koncach dosc glosno wyje, a i podczas krecenia slychac bardziej pompe.
Nagralem jak to brzmi na telefonie - ale troche kiepsko slychac.
Anonymous - 20-01-2006, 18:19
" />U mnie w³a¶nie tak to brzmi - czy moze to spowodowaæ uszkodzenie wspomagania????? :roll:
Anonymous - 20-01-2006, 19:22
" />u mnie by³y dok³adnie takie objawy.. posprawdzajcie inne rolki..
wujek - 21-01-2006, 00:03
" />Witam,
Fakt, ¿ród³em "wycia" mo¿e, ale nie musi byæ pompa wspomagania - jest tam parê elementów, które lubi± poha³asowaæ - sprzêg³o sprê¿arki, pompa wody, rolki napinaj±ce no i same paski. Tylko jak ustaliæ, co wyje - swego czasu pomog³em sobie "mikrofonem kierunkowym", a pro¶ciej - rur± tekturow± (tak± od rolki folii, d³ugo¶ci ponad 50cm). Mo¿e tym "patentem" zlokalizujesz ³atwiej ¼ród³o wycia.
Pozdrawiam
PeGaZ - 22-01-2006, 14:02
" />
">Witam wszystkich po przerwie. Mam pytanie, mo¿e kto¶ mia³ co¶ podobnego. Po uruchamianiu silnika na zimno w temp. poni¿ej zera bardzo g³o¶no pracuje pompa od wspomagania- a przynajmniej tak mi siê wydaje ¿e to pompa. Odg³os ten pojawia siê od razu po uruchomieniu silnika nawet gdy nie dotykam jeszcze kierownicy i oczywi¶cie nasila siê przy krêceniu kierownic±. Dzwiêk przypomina to co siê dzieje po skrêceniu kó³ do oporu. Po przjechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika wszystko ustêpuje i jest ok, oczywiscie do nastêpnego razu czyli mro¼nego poranka.
No to ja te¿ siê dopiszê do tej usterki. Przy temp. w granicach 0C g³o¶na praca trwa 1-2 sekundy, ale ju¿ przy -15C (a dzi¶w gara¿u mia³em -4C) g³o¶na praca jest ci±g³a i przechodzi po przejechaniu 0,5-1km. Dodam, ¿e krêcenie kierownic± wzmaga odg³o¶, ale przekrêcenie na max (do oporu) powoduje, ¿e odg³os staje siê cichszy...
Luckyy - 22-01-2006, 14:42
" />no i cos sie posypalo, po przejechaniu dzis ok 10 km i zapalaniu auta przy -20 na infocenter, mam dosc duzy wyciek (wyglada mi to na olej ze wspomagania bo ma kolor ciemno czerwony). Mam wiec pytanie co moglo sie stac, skoro wyciek jest przy lewym przednim kole, widac ze splywa po rurkach od hamulcow (tak mi sie wydaje ze to co widac w tle to sa one) ??
Jak w kappie wymienic olej we wspomaganiu ?
W poprzednim aucie zdejmowalem w±¿ z pompy i krecilem kierownica przy wylaczonym silniku az sie wyleje co ma sie wylac. Pozniej zakladalem weza i zalewalem nowy olej. Czy moze byc jakis problem z odpowietrzeniem ?
aha - dzis jak zapalilem to nawet delikatnie skeracajac wspomaganie chodzilo bardzo glosno !! mimo ze przez ruszeniem auto stalo z zapalonym silnikiem ok 5 min
http://img7.imageshack.us/img7/7836/img638719dj.th.jpg[/img]
Anonymous - 22-01-2006, 16:33
" />
">no i cos sie posypalo, po przejechaniu dzis ok 10 km i zapalaniu auta przy -20 na infocenter, mam dosc duzy wyciek (wyglada mi to na olej ze wspomagania bo ma kolor ciemno czerwony). Mam wiec pytanie co moglo sie stac, skoro wyciek jest przy lewym przednim kole, widac ze splywa po rurkach od hamulcow (tak mi sie wydaje ze to co widac w tle to sa one) ??
Jak w kappie wymienic olej we wspomaganiu ?
W poprzednim aucie zdejmowalem w±¿ z pompy i krecilem kierownica przy wylaczonym silniku az sie wyleje co ma sie wylac. Pozniej zakladalem weza i zalewalem nowy olej. Czy moze byc jakis problem z odpowietrzeniem ?
aha - dzis jak zapalilem to nawet delikatnie skeracajac wspomaganie chodzilo bardzo glosno !! mimo ze przez ruszeniem auto stalo z zapalonym silnikiem ok 5 min
zbiornik od p³ynu wspomagania jest na podszybiu od strony kierowcy..
i po tamtej stronie id± wê¿e.. wiêc przy kole mog³o co¶ polecieæ..
posprawdzaj wê¿e..
a wymiana p³ynu przebiega dok³adnie tak jak powiedzia³e¶..
wujek - 22-01-2006, 23:01
" />Witam,
Czy¿by jednak
">obecno¶ci drobin wody w starym p³ynie mo¿na zawdziêczaæ nadmierne gêstnienie p³ynu, niekontrolowany wzrost ci¶nienia i rozszczelnienie uk³adu wspomagania? Wynika z tego, ¿e wymiana p³ynu z przep³ukaniem uk³adu jest niekosztowna, ale mo¿e uchroni przed gro¼niejszymi usterkami.
Litr oleju typu ATF o specyfikacji Dexron to 17-20PLN, do uk³adu wchodzi ok. 1.2l - dwie "flaszki" starcz± na wymianê z p³ukaniem.
Pozdrawiam
PeGaZ - 26-01-2006, 17:31
" />Witam,
u mnie na razie sytuacja ma siê tak (wyje pompa + ucieka p³yn hamulcowy - obie rzeczy dziej± siê tylko przy ujemnych temperaturach):
1. Odstawi³em auto na Arkuszow±.
2. Przep³ukali uk³ad wspomagania - nie pomog³o.
3. Dzi¶ zdejmuj± pompê i sprawdzaj± czy to ona, czy te¿ maglownica.
4. Je¿eli pompa - maj± zregenerowaæ.
5. P³yn hamulcowy prawdopodobnie ucieka spod zbiorniczka do nape³niania - pewnie na mrozie twardniej± uszczelki pod nim.
Zobaczymy czym siê to wszystko zakoñczy :?:
PeGaZ - 27-01-2006, 15:46
" />[I mam ci±g dalszy. Pompê da³oby siê zregenerowaæ, ale ma ju¿ wyrobiony element, który jest odpowiedzialny za pompowanie.
Kupi³em wiêc: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82143569, gdy¿ koszt regeneracji by³by porównywalny z cen± jak± zap³aci³em za now± pompê.
Mam nadziejê, ¿e bêdzie pasowaæ.
PeGaZ - 02-02-2006, 10:28
" />
">I mam ci±g dalszy. Pompê da³oby siê zregenerowaæ, ale ma ju¿ wyrobiony element, który jest odpowiedzialny za pompowanie.
Kupi³em wiêc: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82143569, gdy¿ koszt regeneracji by³by porównywalny z cen± jak± zap³aci³em za now± pompê.
Mam nadziejê, ¿e bêdzie pasowaæ.
No i wtopa. W ¿adnym wypadku nie kupujcie tej pompy co w linku. Pompa ta nie pasuje do Kappy. Oczywi¶cie Sprzedaj±cy zaproponowa³, ¿eby [sic] warsztat przerobi³ t± pompê (chodzi o mocowanie ko³a pasowego, oraz pod³±czenie przewodu ci¶nieniowego) - moim zdaniem to niedopuszczalne, zw³aszcza, ¿e przeróbki nie gwarantuj± tego czy pompa da odpowiednie ci¶nienie (je¿eli uda siê pod³±czyæ). Serwis za³atwi³ mi oryginaln± pompê i samochód bangla. Muszê jeszcze tylko zrobiæ wysprzêglik, gdy¿ to on prawdopodobnie przepószcza p³yn hamulcowy.
¯eby by³o ¶mieszniej sprzedaj±cy na Allegro siê wypi±³ i nie ma zamiaru przyj±æ zwrotu - na razie sprawê zg³osi³em do Allegro, ale nastêpnym etapem pewnie bêdzie Policja
Uwa¿ajcie wiêc, od kogo i co kupujecie.... :roll:
Luckyy - 27-02-2006, 12:36
" />dokonalem zakupu plunu MILITEC-1 z firmy AKSON ttp://www.militec1.pl/ i dolalem do wspomagania zalecane 30ml.
dzis bylo -4 stopnie ale niestety poprawy narazie brak, moze jeszcze cos sie zmieni jak troche pojezdze bo od dolania zroblil kylki kilka km.
Roger7 - 05-04-2006, 11:09
" />Sprawdza³em zawarto¶æ p³ynu od wspomagania.
Kolor brunatny - powiedzia³bym br±zowo-bordowy, opi³ków nie widaæ.
Natomiast pod zakrêtk± zebra³o siê trochê bia³ej, gêstej mazi - co¶ jak majonez
Pora wymieniaæ ?
PeGaZ - 05-04-2006, 11:36
" />
">Sprawdza³em zawarto¶æ p³ynu od wspomagania.
Kolor brunatny - powiedzia³bym br±zowo-bordowy, opi³ków nie widaæ.
Natomiast pod zakrêtk± zebra³o siê trochê bia³ej, gêstej mazi - co¶ jak majonez
Pora wymieniaæ ?
No s±dzê, ¿e lepiej to zrobiæ wcze¶niej ni¿ za pó¼no. U mnie po wymianie jest fajny czerwony jak sok malinowy (noe mo¿e nie a¿ tak).
U mnie pompa by³a totalnie rozwalona. Niby dzia³a³a, ale zapad³ siê mechanizm napêdowy (uszkodzi³o siê ³o¿ysko), tak ¿e ko³o pasowe ociera³o o obudowê. Dopiero ci¶nienie je wypycha³o. Naprawa by³a mo¿liwa (wymiana ³o¿yska), ale nie gwarantowa³a d³ugiego dzia³ania, gdy¿ wewnêtrzne elementy ju¿ by³y mocno sfatygowane...
rolando69 - 03-04-2007, 21:55
" />Mia³em to samo my¶la³em ¿e to rolka napinacza paska /klinowego/ okaza³o sie ¿e to przek³adnia kierownicza by³a powodem tych ha³asów przy skrecaniu kierownic± ,wymieni³em wczesniej p³yn i po wymianie nast±pi³ wyciek z przekladni
larry123 - 05-01-2008, 18:31
" />mam to samo wyje mi najprawdopodobniej wspomaganie
olej wymieniany na valvoline maxlive atf w lato
nie wiem co sie dzieje ??
po przejechaniu oko³o 3 - 5 km wycie ustaje.
mo¿e wymieniæ olej na syntetyk
rolando69 - 05-01-2008, 22:49
" />Nic nie pomog³o nie oby³o sie bez wymiany przek³adni tj regeneracj bo kupi³em 2 która i tak po oko³o 2 miechach zaczê³a wyæ i przeciekaæ dlatego nie kupowa³em nastêpnej urzywki tylko zregenerowa³em stara i jest super
larry123 - 06-01-2008, 13:14
" />mój mechanik twierdzi ¿e je¿eli wyje jak jest zimno to nic wielkiego,
po zimie wymieniê olej na atf syntetic
http://www.dolejolej.pl/img/produkt_h_popup.jpg[/img]
sugerowa³ aby poczekaæ ze 3 - 5 minutek aby rozgrza³a sie na mrozie i abym nie skreca³.
Luckyy - 16-02-2008, 20:23
" />
">dokonalem zakupu plunu MILITEC-1 z firmy AKSON ttp://www.militec1.pl/ i dolalem do wspomagania zalecane 30ml.
dzis bylo -4 stopnie ale niestety poprawy narazie brak, moze jeszcze cos sie zmieni jak troche pojezdze bo od dolania zroblil kylki kilka km.
MILITEC-1 nie rozwiazal problemu,
dwukrotna wymiana plynu (oleju) na nowy tez nie pomogla.
jakos nie bardzo chcialo mi sie wymienica pompe ze wzgledu na koszt i koniecznosc pozbycia sie auta na caly dzien wiec eksperymentowalem dalej i UDALO SIE!!
Jakis miesiac (moze dwa) temu dolalem do oleju TO[size=9px](Ceramizer s³u¿±cy do hydraulicznego uk³adu wspomagania kierownicy)[/size]
http://www.ceramizer.pl/sklep/images/fu ... aganie.jpg[/img]
wczoraj rano jak zapalalem bylo -5 i po zapaleniu cisza, dzis bylo -6 i po zapaleniu tez cisza - krece kierownica - nadal cisza - wiec wyglada ze pomoglo!!
Jeszcze nigdy nie bylo tak cicho po zapaleniu na takim mrozie :-)
Jak narazie jestem zadowolony, wspomaganie dziala bez tak jak dzialalo ale juz nie wyje nawet przy skreceniu kierownica na max'a
krl - 17-02-2008, 21:26
" />To ciekawe. Chyba kupie ten preparat bo okazalo sie wczoraj, ze mam podobny problem.
Troche mnie to dziwi, bo plyn mam czysty i cicha przekladnie nawet na skraju wychylenia.
Do tego dziwnym objawem jest rownoczesnie za wysokie ladowanie na wyzszych obrotach - wedlug wskaznika (15v) - przez dwa dni stracilem dwie zarowki H7.
Po przejechaniu kilometra moze dwoch przechodzi i caly dzien jest spokoj.
Czy w Kappie regulator napiecia jest ze szczotkotrzymaczem (bo moze sie szczotki zawieszaja?)? Czy mozna go gdzies dokupic? Na allegro nie widzialem.
Pozdrawiam!