Anonymous - 25-04-2005, 20:02
" />Czy jest na liscie choc jeden posiadacz automatu w Kappie ?
mam kilka pytan
KJ - 25-04-2005, 20:28
" />Pewnie Ci niewiele pomogê, ale je¼dzi³em (kilka minut) 3.0 w automacie i dla mnie to tragedia....
Auto strasznie traci na dynamice.
PS. nie jestem uczulony na automaty - 2 lata je¼dzi³em Milleni± 2.3S w automacie i tam by³o o wiele lepiej.
Anonymous - 25-04-2005, 22:01
" />
"> - 2 lata je¼dzi³em Milleni± 2.3S w automacie i tam by³o o wiele lepiej.
OK to dawaj z doswiadczen z Mazda
problem (nawet nie wiem czy to problem) jest taki
zapinam D i stoje sobie na hamulcu (nie tocze sie)
- z pod machy dolatuje dziwny dzwiek
nic nie stuka ani nie puka ale silnik ewidentnie pracuje jakby pod wiekszym obciazeniem. Jak wlaczam N to wszystko momentalnie cichnie
czy cos sie sypie, czy tak mozne byc
natezenie tego dzwieku nie jest duze, ale przyzwyczailem sie do
braku jakichkolwiek oznak posiadania skrzyni biegow.
mam 20 letniego Oldsmobile'a z automatem, ktorego wogole nie slychac
i nie czuc
Pozdrawiam
Bobby zaKAPPior
Anonymous - 26-04-2005, 10:29
" />Witaj!
Jestem posiadaczem Kappy w automacie, silnik 2.0.
Teraz troche poopowiadam na temat automatu. Je¶li masz w³±czony bieg D i stoisz na hamulcu to silnik i skrzynia w tym aucie nie wysprzêgla tylko stara siê ci±gn±æ auto do przodu, to powoduje obci±¿enia. Mo¿liwe ¿e bêdziê g³o¶niej, ale nie do tego stopnia ¿eby sie tym przejmowaæ. Proponuje wsadziæ kogo¶ do autka, a samemu podnie¶æ maske i nas³uchiwaæ sk±d siê wydobywaj± te nieprzyjemne d¼wiêki, byæ mo¿e ¿e ha³as bêdzie spowodowany przez wyrobione poduszki silnika. Sprawdz olej w skrzyni. Dodam i¿ w moim drugim samochodzie, a jest to golf mkI automat z 79 roku, jest bieg typu ekono, co powoduje ¿e autko po puszczeniu gazu lub staniu jest ca³kowicie wysprzêglone. Sam ze ¶wiate³ nie ruszy, trzeba daæ gaz, je¶li natomiast w³acze bieg D to wibracje w aucie staj± sie nie do zniesienia, ha³as jak na budowie. Teraz mam pytanko do Ciebie. Czy na w³aczonym trybie normal mo¿esz dynamicznie przyspieszac? W mojej kappie jest tak ¿e mam problem z szybszym wyprzedzaniem na ustawieniu normal. Natomiast po w³±czeniu power autko idzie jak rakieta, od 4tys obrotów jest tak jakby sie turbo za³±cza³o.
KJ - 26-04-2005, 10:31
" />
"> - 2 lata je¼dzi³em Milleni± 2.3S w automacie i tam by³o o wiele lepiej.
OK to dawaj z doswiadczen z Mazda
problem (nawet nie wiem czy to problem) jest taki
zapinam D i stoje sobie na hamulcu (nie tocze sie)
- z pod machy dolatuje dziwny dzwiek
nic nie stuka ani nie puka ale silnik ewidentnie pracuje jakby pod wiekszym obciazeniem. Jak wlaczam N to wszystko momentalnie cichnie
czy cos sie sypie, czy tak mozne byc
Ró¿nica miêdzy N a D jest, bo musi byæ.
Ale "dziwnych" odg³osów spod maski sobie nie przypominam....
Trudno przenosiæ do¶wiadczenia z Mazdy do Lancii, bo t± drug± je¼dzi³em tylko kilka czy kilkana¶cie minut (a poza tym to zupe³nie inne auta), ale pamiêtam ¿e w Ma¼dzie automat pracowa³ zdecydowanie lepiej (p³ynniej, ³agodniej).
Ogólnie automat nie ma prawa szarpaæ (mo¿e troche tylko przy wrzucaniu D).
Najlepiej zobacz sobie http://www.automat.pl - dzia³ vademecum.
bogdan - 26-04-2005, 15:52
" />Witam i pozdrawiam kolegê z automatem. Ja mam tylko theme automat 3.0V6. Nie zwraca³em uwagi na to czy ona szarpie na biegu D, je¿eli nawet szarpie to delikatnie.
Pozdrwaiam.
greg - 26-04-2005, 18:02
" />...to moj ulubiony temat. Mam ju¿ czwarty woz w ktorym nie musze wajhowac!!!
Przy ca³kowicie sprawnym sterowaniu skrzynia nie powinno byæ zadnych odg³osów z silnika - jedyny objaw za³±czenia D to minimalny wzrost obrotów silnika przy skrzyni tradycyjnej z konwerterem hydraulicznym. Im wiêkszy silnik i jego moment osi±gany na wolnych obrotach tym bardziej wzrost ten bedzie niezauwazalny. Przy osiagnietej temp pracy w³±czanie powinno odbyc sie bez szarpniecia ¿adnego a po przesunieciu na D samochód bardzo bardzo wolno zaczyna sie toczyc. Minimalne szarpniecie moze wystapic przy zalaczeniu D na calkowicie zimnym silniku - gesty olej! Tak mam w Lybrze 2.0 Comfortronic.
Jezdze tez Lancia Y Selectronic ze skrzynia ECVT ( made in japan) - jak melex - bezstopniowa ale tam jest sprzeglo elektromagnetyczne zalaczajace sie po dotknieciu pedalu gazu - czujnik.
Mialem taki przypadek jak twoj w Windstarze - uszkodzony byl czujnik polozenia walka rozrzadu i komp silnika nie dopasowywal obrotow na wolnych przy zalaczeniu D - bylo szarpniecie i czuc bylo duzo wyzsze obroty.
Sprawdz strone Vademecum serwisu z Nadarzyna.
pzdrGreG
Anonymous - 27-04-2005, 13:26
" />Dziekuje hurtowo wszystkim za rady!
chyba zaczne od sprawdzenia oleju i przegladu skrzyni przez kogos kto sie tym zajmuje zawodowo.
Wygoda automatu jest niesamowita, chociaz dla kofortu podrozowania dobrze gdy towarzyszy mu silnik o odpowiednio duzej pojemnosci.
">Teraz mam pytanko do Ciebie. Czy na w³aczonym trybie normal mo¿esz dynamicznie przyspieszac? W mojej kappie jest tak ¿e mam problem z szybszym wyprzedzaniem na ustawieniu normal.
Dynamiczne przyspieszanie jest pojeciem dosyc wzglednym. Jezeli punktem odnienienia bedzie honda CRX to moja Lancia na normalu wlecze sie jak Polonez Caro. Najwazniejsze ze nie szarpie i biegi zmieniaja sie plynnie.
Natomiast nie wiem czy ta skrzynia ma kick down, bo jak na normalu daje ostro gazu to nie czuje zeby redukowala biegi.
za namowa Pana Damiania z AutoComplexu w miescie ni jezdze na D tylko na 3 i jest duzo zwawiej.
Pozdrawiam
Robert - k2.0 Wawka
Anonymous - 21-03-2006, 12:33
" />Ja mam Kappe 3.0 z automatem, czysta przyjemno¶æ:)
Ale ostatnio zauwa¿y³em ze trzeci bieg przy 60km/h wchodzi z opó¼nieniem i szarpie auto:( Wymieniê lepiej olej...
Jaki olej godny polecenia i cenowo jak to wygl±da?
Przy depniêciu skrzynia normalnie redukuje i kappa wystrzeliwuje jak kareta.
Przy starcie wszystko odbywa siê p³ynnie, na
postoju z hamulcem te¿ mam wra¿enie ze silnik "ci±gnê", ale jak widzê w tym modelu tak musi byæ i ju¿ siê nie przyjmuje!:)
Pozdrawiam kolegów z automatami!