Kappa - AUTODIAGNOSTIC (Autodiagnoza, autodiagnostyka)



Anonymous - 03-05-2006, 16:43
" />Witam Wszystkich serdecznie po d³uuugiej nieobecno¶ci na forum.

Chcia³em zapytaæ czy kto¶ mo¿e zetkn±³ siê z diagnostyk± - AUTODIAGNOSTIC i kodami tam wystêpuj±cymi.

A mo¿e kto¶ ma sposób na zaistnia³y w moim autku problem.

Otó¿ - krótka historia problemu:

1. Spali³ mi siê wentylator nawiewu (nie wiem czy ma zwi±zek z awari± ale podejrzewam wszystko)
2. Jako ¿e ciep³o jest i nie mia³em siê czasu zabraæ za wymianê, je¼dzi³em jaki¶ czas bez nawiewu (stara³em siê na ECONO ale czasami climatronik w³±cza³ klimê)
3. Nastêpnie odda³em auto do wymiany sprzêg³a.
4. ¯eby siê tam dostaæ mechanik musia³ zdeinstalowaæ inst LPG oraz masê rzeczy ponad skrzyni±.
5. Po odbiorze zasygnalizowa³ mi ¿e pali siê bezpiecznik 30A (stwierdzi³ ¿e od serwisów - powiedzia³ ¿e wymieni³ i ¿e jest alles ok).
6. Po wymianie sprzêg³a ¶miga³em przez ok 1,5 tyg i klapa
7. Po jako¶ 45 min jazdy zatrzyma³em autko, zgasi³em i po kilku minutach próbowa³em odpaliæ - kompletne echo.
8. Zauwa¿y³em ¿e dioda na infocenter (immobilizer zdaje siê) po w³±czeniu zap³ony ¶wieci siê ci±g³ym ¶wiat³em. Rozrusznik krêci ale silnik nie zapali.
9. Po zajrzeniu w bezpieczniki okaza³o siê ¿e jest spalony bezpiecznik 30A ale od klimy (mo¿e mechanior ¼le przeczyta³ - opisy s± u góry dla danego bezp. a mo¿e on zauwa¿y³ napis od do³u który rzeczywi¶cie mówi³ SERVICES (nr)).
10. Wymieni³em ale za ka¿dym razem jak przekrêci³em zap³on spala³ siê ten w³a¶nie bezpiecznik.
11. Z g³upia franc przytrzyma³em przycisk na infocenter (DATA/CLIMA) i przekrêci³em kluczyk w pozycjê o jedn± ni¿ej ni¿ zap³on (zdaje siê ¿e tzw AC).
12. Wy¶wietlacz wy¶wietli³ AUTODIAGNOSTIC i co¶ tam kombinowa³ przez kilka sekund i wy¶wietli³ komendê -74-FF-.
13. Poszed³em dalej - zdemontowa³em os³onê pod szyb±, poodpina³em wszystkie kabelki z wentylatora i klimy, wymieni³em bezpiecznik i... sukces, po w³±czeniu zap³onu nie spali³o bezpiecznika, ale immo dalej siê ¶wieci ci±g³ym ¶wiat³em i nie mo¿na bestii zapaliæ.
14. Po wypiêciu przewodów z modu³u pod przednim siedzeniem kierowcy Immo zgas³ ale dalej brak reakcji silnika przy odpalaniu (tzn rozrusznik ok ale nie odpala).
15. Przyciska³em te¿ tajemniczy przycisk typu mikrostyk który znajduje siê pod siedzeniem kierowcy ale te¿ zero reakcji.

Kto¶ mo¿e spotka³ siê z czym¶ takim?
Czy kompresor z klimy siê zatar³ i robi opór?

Nie wiem gdzie uderzyæ. Je¶li kto¶ ma jaki¶ pomys³ to proszê o pomoc.

Pozdrawiam, MarkoS.




Blash - 03-05-2006, 18:02
" />heater blower motor - open/short circuit to prawdopodobnie kod usterki 74 co¶ o grza³ce grzejnika silnika,i jakim¶ spiêciu czyli cos z wentylacj± oraz ff wystepuje usterka pod³acz urz±dzenie diagnostyczne, generalnie masz gdzie¶ zwarcie i dlatego wywala bezpiecznik

co do palacego sie immo to spróbuj odpalic innym kluczem, mo¿e wypad³ klucz z immo , mozna go spowrotem wkodowac jak masz matke a jesli i to nie pomo¿e to dobry diagnosta



Anonymous - 03-05-2006, 20:33
" />dziêki serdeczne. rozgrzeba³em ca³e auto i ju¿ wiem na 99% ¿e to chyba pompa paliwa. zawiesza siê czasem i to skutkuje pal±c± siê ci±g³ym ¶wiate³kiem diod± i brakiem startu silnika. po kilku próbach jak zaskoczy mo¿na w³±czyæ motor. co do kodu usterki to chodzi o silnik nawiewu. po prostu jest spalony i stoi. dlatego wybija bezpiechol.
dziêki Blash za zainteresowanie! Pozdrawiam!



prezesjm - 03-05-2006, 21:50
" />Zostaw pompê w spokoju, to wygl±da na typowy problem z immobilaizerem. Jak nie odczyta kodu to ECU nie wystartuje. Rozwi±zanie problemu z immo by³o juz wielokrotnie poruszane , poszukaj na forum. Swiec±ca na sta³e lampka to w³a¶nie sygna³ ¿e modu³ immo nie odczyta³ kodu z kluczyka. Po paru próbach w³a¶nie najczê¶ciej sie udaje i silnik odpala. Tajemniczy przycisk pod siedzeniem to wy³±cznik bezw³adno¶ciowy odcinaj±cy pompe paliwa po wypadku, tym przyciskiem mo¿na go "zresetowaæ" aby po ma³ej st³uczce mo¿na by³o autem odjechaæ. Bezpiecznik od sprzêg³a kompresora jest w puszce bezpieczników przy silniku na lewym nakolu.




Anonymous - 03-05-2006, 23:53
" />
">Zostaw pompê w spokoju (...) Bezpiecznik od sprzêg³a kompresora jest w puszce bezpieczników przy silniku na lewym nakolu.

dziêki!

je¿eli chodzi o kluczyk to sprawa o tyle utrudniona ¿e mam tylko jeden - ten z pilotem. czy istnieje mo¿liwo¶æ ¿e siê skisi ca³kowicie i nie odpale samochodu?

przymierzam siê do wymiany wszystkich wk³adów zamków + stacyjka ale taki interes to ok 800z³ z tego co siê orientacyjnie dowiedzia³em.

Czy dorobienie kluczyka i zakodowanie go poprawi sytuacjê?

Pozdrawiam, MarkoS.

Ad. Bezpiecznik klimy - ogl±da³em wszystkie bezpiechole na nadkolu i s± ok. klima dzia³a, a ten 30A pod kierownic± wywala zatarty silnik z nawiewu. Niestety jak siê dzi¶ przekona³em i jak to ju¿ by³o opisywane na forum doj¶cie tam jest piekielne - odginanie przewodów klimy itd, trochê siê obawiam sam tam grzebaæ ale do odwa¿nych... jak to mówi stary fachman - jak sie nie zepsuje to sie nie nauczysz :!: :mrgreen:

Trochê zboczy³em z tematu AUTODIAGNOSTIC.

Mo¿e ma kto¶ listê b³êdów? mo¿na by tu zamie¶ciæ.[/url]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \