Kappa ArturaG



Taz - 22-07-2007, 23:40
" />skopiuj linki które dotycz± fotek na forum w oryginalnym rozmiarze: "Pe³en rozmiar na forum"
np:





Artur G. - 22-07-2007, 23:46
" />jeszcze raz zapoznam siê z wytycznymi szp "Nata"

i..... mo¿e sie uda





Taz - 22-07-2007, 23:52
" />ooo tak te¿ mo¿e byæ



Artur G. - 22-07-2007, 23:53
" />sie uda³o i "jadymy" dalej: (Nat jeste¶ wielki!)












chyba dobrze...
pozdrawiam Artur, Kappa 96
ni¿ej kilka s³ów o tym aucie...




Artur G. - 23-07-2007, 00:19
" />Taz, tez dzieki...

A wiêc, jest to Kappa 96 rok, kupiona 02 maja 2006r. w Miechowicach k/Szczecina z Allegro. Wcze¶niej by³em mocno zainteresowany Kapp± Tomka (zielona), ale có¿ si³a wy¿sza.
Je¼dzi³em po ni± swoj± wówczas Sierr± 2.0 GT z ¿on±. Ok. 700 km w jedna stronê, ryzykowa³em przeja¿d¿kê ale siê op³aci³o. Kupoi³em.
Jest to 96 r. jak wspomnia³em, przebieg przy kupnie 310 kkm, silnik 2.0 145 km. Po kupnie do³ozy³em - nowe oponki, kpl. wydech, wymiana p³\ynów, ³±cznie czynnikiem w klimie i oddgrzybianie.
Je¼dzi na castrol syntetyk, silnik suchy, od wymiany do wymiany oleju ubywa pó³ miarki. ¿adnych jak na razie niepokojacych odg³osów z silnika, wg mnie je¼dzi doskonale. Aha, jeszzce tuleje met-gum z ty³u wymieni³em po kupnie. Dzi¶ stuka chyba ³±cznik dr±¿ka stabiilizatora z prawej z przodu i niebawem oba wymieniê.
Gaz sekwencja Landi Renzo, butla 80 l i poprzedni w³a¶ciciel na ty³ da³ nowe twardsze sprê¿yny, Przy kupnie da³ mi stare (ponoæ bez obci±¿enia dodoatkowego sprawne) i wys³a³em je za darmo któremus z kolegów z forum. Aktualnie jest zawieszona poprawnie, nawet z obci±¿eniem 5 pasa¿erów nie "siedzi".
Problem mam ze zuzytym fotelem kierowcy (tylko i a¿ wytarta alcatara, gdyz sprê¿ysto¶æ bardzo w³a¶ciwa) muszê co¶ na to poradziæ, nie wiem jeszce co. Mo¿e bym fotel kupi³ od kogo¶ w rozs±dnej cenie, mam tez problem z gumowym po³±czeniem od przepusnicy do filtra (zdjêcie), jest pêkniete i musze je kleiæ, mo¿e kto¶ ma takie do sprzedania?
Poza tym absolutnie ¿adnych problemów, je¿d¿e codziennie, szczególnie miasto, w tej konfiguracji spala 12-14 l/g i 1-2 benzyny.
na trasie po polsce (góry, gierkówka itp) z prêdko¶ciami 0d 120 do góra 180 - 10 do 12 l/g. Czyli nie jest ¼le zwa¿ywszy ¿e tyle spala³a mi Sierra a komfort bez porównania.
Problemów z korozj± spodu czy nadwozia nie ma poza obramówk± tylnej szyby. Wg blacharza w wypadku nie uczestniczy³a. I cóz wszystko dzia³a poza drobnymi pierdo³ami (s³ynny kierunkowskaz - tu pomaga drewienko w³o¿one pomiêdzy przeka¼niki ha), o¶wietlenia progów drzwi (raz s± raz nie ma) i nie mam czasu tego naprawiæ zgodnie ze wspania³ym opisem naszego g³ównego elektryka.
Poza tym siadaæ i jechaæ. Przez ponad rok codziennej eksploatacji nigdy mnie nie zawiod³a. Pewnie dlatego, ¿e ogólnie dbam o samochody i si ê odwdziêcza. Nie mia³em tez problemów z Fordami.
I narazie tyle bo mnie palce bola od gadania...ha, jakby co to dopowiem.

pozdrawiam Artur



Endrju - 23-07-2007, 08:13
" />£adna Kannappa dopie¶cisz ja i bêdzie gitarra
pozdrawiam



Duch-Dziadka - 23-07-2007, 09:17
" />...przebieg budzi podziw i jesli chodzi tak jak piszesz to gratuluje stanu auta...
...oczywiscie jak wiadomo Kappa RULEZ...



Guliver - 23-07-2007, 09:42
" />Gratuluje Kappy i sierrki która wszêdzie dojedzie



Artur G. - 23-07-2007, 11:56
" />przebieg jest faktycznie du¿y, ale technicznie nic jej nie dolega. Kuli³em ja od sprzedawcy autokarów, który przez prawie trzy lata ¶miga³ Kapp± ¶rednio co dwa tygodnie z kierowc± do Francji i Hiszpanii po autokary. st± taki przebieg. Ale jak sam stwiierdzi³ - w co wierzê gdy¿ by³em u nigo w domu stan techniczny musia³ byæ idealny, nie móg³ przecie¿ tak daleko je¼dziæ niepewnym autem. Wszystkie przegl±dy na czas itp.
ps. domniewmuje ¿e dziesiêcioletnie szmelcwageny z przebiegiem np. 120 kkm to oszustwo.
mam ja juz 15 miesiêcy i jest ok. czyli nie taki przebieg straszny.
ps2. za 200 - 300 z³. mozna cofn±æ parê km, ale przecie¿ w zyciu nie o to chodzi.

pozdrawiam wszyskich
Artur



Torell007 - 23-07-2007, 12:00
" />
">przebieg jest faktycznie du¿y, ale technicznie nic jej nie dolega. Kuli³em ja od sprzedawcy autokarów, który przez prawie trzy lata ¶miga³ Kapp± ¶rednio co dwa tygodnie z kierowc± do Francji i Hiszpanii po autokary. st± taki przebieg. Ale jak sam stwiierdzi³ - w co wierzê gdy¿ by³em u nigo w domu stan techniczny musia³ byæ idealny, nie móg³ przecie¿ tak daleko je¼dziæ niepewnym autem. Wszystkie przegl±dy na czas itp.
ps. domniewmuje ¿e dziesiêcioletnie szmelcwageny z przebiegiem np. 120 kkm to oszustwo.
mam ja juz 15 miesiêcy i jest ok. czyli nie taki przebieg straszny.
ps2. za 200 - 300 z³. mozna cofn±æ parê km, ale przecie¿ w zyciu nie o to chodzi.

pozdrawiam wszyskich
Artur

ja wole prawdziwe 500 tys niz krecone 100 czy 200 tys bo najczesciej cale takie auto jest na przekrecie



Artur G. - 23-07-2007, 13:57
" />i bardzo s³usznie, js sie nie wstydzê przebiegu, podejrzewam, ¿ê niejedna Kappa czy inny wóz z przebiegiem o po³owê mniejszym sprawuje sie gorzej. U mnie wszystko "cyka". Podejrzewam, ¿e na moim silniku przebieg ok. 500 tys. by³by realny. ja tego nie zrobiê fizycznie, ale silnik spewno¶ci± by wytrzyma³. Ogólnie budzi podziw, gdyz silnik 2000 napêdzaj±c du¿y i ciê¿ki samochód jak Kappa ma sie z czym si³owaæ. A jednak w moim przypadku jest b. wytrzyam³y. Technika jazdy, d³ugie przebiegi i dobry serwis jest wg mnie podstaw± do 500 kkm.
pozdrawiam.



grzole - 23-07-2007, 14:11
" />£adna Kappa. Gratulacje i do ew. zobaczenia gdy zajadê do Parczewa (bywam tam nawet kilka razy w roku) bo wtedy to ju¿ nawet do¶æ niedaleko pogoniæ auto na spotkanie.



Artur G. - 24-07-2007, 00:28
" />Grzole... bardzo chêtniê ciê przyjmê u siebie na chocia¿by drobn± pogawêdkê i kawê, je¶li tylko bêdziesz w pobli¿u Lubartowa albo mia³ zamiar przezeñ przeje¼d¼aæ i znajdziesz troche czasu dzwoñ do mnie to spróbujemy sie spotkaæ

do szybkiego zobaczenia

pozdrawiam, Artur
t. 697 705 150



grzole - 08-08-2007, 11:41
" />W ten pi±tek (10 VIII) jadê do Parczewa. Zadzwoniê przed wyjazdem z Warszawy.



bogdan - 11-08-2007, 15:05
" />£ada, ³adna i kolejnych 300 tys. bez awarayjnej jazdy. (cofniecie licznika to kwestia 70-100z³)



grzole - 13-08-2007, 11:42
" />Rzeczona Kappê widzia³em na w³asne oczy zwiedzaj±c w wczoraj Lubartów. £adna i zadbana. Swoj± drog± sesjê zdjêciow± mo¿na by wykonaæ te¿ przed ¶licznym pa³acem (siedzib± starostwa).



Cossi86 - 27-11-2007, 20:21
" />Bardzo ³adna Kappa !!
Gratulujê auta i te¿ my¶lê ¿e przebieg nie robi na kappie wiêkszego wra¿enia (moja ma ju¿ 408 ty¶ T.DS).



Artur G. - 16-01-2010, 22:11
" />I siê doczeka³em, w³a¶nie dzi¶:


I tak:
kappê kupi³em w maju 2006r. z przebiegiem lekko ponad 300 kkm, przez prawie cztery lata zrobi³em blisko 50kkm, czyli niewielki roczny przebieg (w zasadzie mia³em dwa auta i przebieg siê rozk³ada³), dwa dni temu zmieni³em olej (Castrol magnatec 5W40 oraz wszystkie filtry ³±cznie z kabinowym), jak widaæ je¼dzi na syntetyku, po zalaniu 3/4 stanu, przez rok i przebieg ok. 10 kkm nic nie dolewam a przy wymianie mam zawsze ok. 1/3 stanu. Silnik wg mnie w stanie idealnym, ¿adnych niepokoj±cych objawów czy dymienia. Kurcze, szkoda ¿e "znik³y" mi zdjêcia mojej kappy. Przez 4 lata wymieni³em - w zasadzie elektromechanik naprawi³ rozrusznik, koledzy Topcio i Piszczyk znale¼li przyczynê palenia cewki zap³onowej (przetarty przewód robi³ zwarcie), wymieniony wentylator nawiewów, amorki z ty³u, t³umiki i klocki hamulcowe. I chyba tyle. Ogólnie jestem z kappy ogromnie zadowolony. Jestem przekonany, ¿e jeszcze kilka lat po¶miga.
ps. pro¶ba do moderatora - poproszê o zmianê tytu³u np. na kappa Artura - bêdzie ³atwiej temat znale¼æ z opcji szukaj. Dziêkujê z góry.



topcio1 - 16-01-2010, 22:29
" />niestety pousuwa³e¶ stare zdjêcia z fotosika



Artur G. - 17-01-2010, 14:24
" />Ju¿ siê biorê za uzupe³nianie fotek ...



Artur G. - 23-09-2010, 19:13
" />NO w³a¶nie, kilka miesiêcy to trwa³o, ale ¿e "zaginê³y" mi w niewyja¶nionych okoliczno¶ciach

i ca³a reszta:










Hmm, ¿eby by³o sprawiedliwie, na fotkach wygl±da wydaje mi siê lepiej ni¿ w rzeczywisto¶ci, chocia¿ nie u¿ywa³em wspomagaczy.
Dolegliwo¶ci maszyna nie zg³asza, poza tym, ¿e doprowadza mnie do szewskiej pasji stabilizator i ³±czniki, kupowa³em kilka modeli, oryginalne, od Dedry, od marei i dalej stuka. Po prostu wybity jest trzpieñ czy jak to zwaæ - koñcówki stabilizatora. Pomy¶lê nad tym niebawem.
Poza tym wszystko w normie. Amorki, hamulce, silnik, sprzêg³o, skrzynia nie zg³aszaj± problemów.
Silnik nadal je¼dzi na syntetyku 5W40 castrol magnatec. Wnêtrze, klima ok.
Aha, krzywe felgi. Lekko dr¿y kierownica pomimo wywa¿enia (felgi to jajka, ma kto¶ ³adne alumy, proste w dobrej cenie?)
Co poza tym, ogólnie ok, je¼dzi maszyna codziennie, w lipcu dosta³a nowy aku centra. O¶wietlenie progów, tradycyjnie dzia³a jak chce. Silnik ja na swoj± moc nie¼le ci±gnie. Skrzynia CD, gaz sekw. landi renzo, zbiornik 80 l.
Ups ale siê rozpêdzi³em ...
I jak dot±d wszystko siê zgadza poza jednym. Wszêdzie w dokumentach jest rocznik 1996r. ale na szybach wszystkich 1995. To mnie sk³oni³o do sprawdzenia w eperze i co wysz³o? rok produkcji 1995. 12. jak to siê sta³o, ¿e zosta³ zarejestrowany na 1996r. Dziwne. Osobi¶cie wolê te pomy³kê ni¿ mia³aby byæ w drug± stronê.
Aha, wg epera to jest wersja LS ale z wersji tej uby³a alkantara.
Dziêki za uwagê. Proszê zauwa¿yæ, ¿e kupi³em ja z przebiegiem lekko ponad 300 kkm, dzi¶ po 4,5 roku jest 356 kkm a jeszcze w lutym by³o 350 kkm



topcio1 - 23-09-2010, 19:23
" />
">najpierw licznik przebiegu, ¿eby nie by³o, ¿e maszyna nowa

i licznik nie krêcony , nadal jestem pod wra¿eniem jej stanu - tylko czemu silnik taki ma³y



Artur G. - 23-09-2010, 19:43
" />Nie ma z ni± tak miodzio, ale jak na maszynê wart± mniej ni¿ 5 tys. to jest super.



marceli - 23-09-2010, 19:53
" />£adna ³adna , i przebieg budzi podziw! Oby moja mia³a chêæ tyle przejechaæ...

A ,¿e trafi³a na odpowiedniego drajwera to cyferki lec± a autko pomyka nadal
Tak trzymaæ.



psadow2 - 23-09-2010, 20:14
" />
">Dolegliwo¶ci maszyna nie zg³asza, poza tym, ¿e doprowadza mnie do szewskiej pasji stabilizator i ³±czniki, kupowa³em kilka modeli, oryginalne, od Dedry, od marei i dalej stuka.
Na to niestety mo¿e poradziæ tylko wymiana ca³ej belki skrêtnej razem z ³±cznikami stabilizatora.



topcio1 - 23-09-2010, 20:37
" />Piotrze jakiej belki skrêtnej? Ca³e szczê¶cie stabilizator jest mniej skomplikowan± konstrukcj± . Artur a sprawdza³e¶ poduszki stabilizatora czy to na pewno t³uk± siê ³±czniki?



fazi - 23-09-2010, 21:06
" />Artur na r±banie jest lekarstwo,trzeba dr±¿ek przewierciæ i skrêciæ razem z ³±cznikiem najlepiej obspawaæ i jest spokój,to jest takie ustrojstwo ,¿e nawet jak kupisz nowy dr±¿ek razem z ³±cznikami i tak za chwile zacznie stukac ,mowa o przodzie naturalnie



topcio1 - 23-09-2010, 21:14
" />to jest jaka¶ my¶l



psadow2 - 23-09-2010, 21:50
" />
">Piotrze jakiej belki skrêtnej? Ca³e szczê¶cie stabilizator jest mniej skomplikowan± konstrukcj± . Artur a sprawdza³e¶ poduszki stabilizatora czy to na pewno t³uk± siê ³±czniki?
Ja mówisz stabilizator, to my¶lisz o tym zakre¶lonym, czerwonym kó³kiem?Za³±cznik:
belka.png [ 18.43 KiB | Obejrzany 103 razy ]

Bo je¿eli tak, to wali w³a¶nie na ³±czeniu z belk± lub na samym stabilizatorze klik



Skalniak71 - 23-09-2010, 22:34
" />
">Poza tym absolutnie ¿adnych problemów, je¿d¿e codziennie, szczególnie miasto, w tej konfiguracji spala 12-14 l/g i 1-2 benzyny.
na trasie po polsce (góry, gierkówka itp) z prêdko¶ciami 0d 120 do góra 180 - 10 do 12 l/g.


Spalanie do¶æ du¿e jak na 2.0. Bynajmniej u mnie, w 3.0 spalanie gazu to ok. 13l na trasie (schodzê do 12l jak potrzeba i to jeszcze nie minimum), w mie¶cie z dynamiczn± jazd± ¶rednio 16l. Wydaje mi siê ¿e jak na taki motor to pali du¿o, albo ja, mimo prze¶wiadczenia ¿e autko nie jest w posiadaniu emeryta, je¿d¿ê zachowawczo! Co oczywi¶cie jest ma³o prawdopodobne!

Kappa piêkna bo chyba w kolorze 614A Widzê swoje auto ! No prawie, bo blacharka mam nadzieje ¿e niebawem zostanie uleczona!



grzole - 23-09-2010, 23:45
" />
">(...)
Aha, wg epera to jest wersja LS ale z wersji tej uby³a alkantara.

W tej wersji wyposa¿enia alkantara by³a w serii a welur za dop³at± tak jak skóra licowa. Mam to samo w swojej Kappie.



topcio1 - 24-09-2010, 07:45
" />
">Ja mówisz stabilizator, to my¶lisz o tym zakre¶lonym, czerwonym kó³kiem?

nie Piotrze. Stabilizator to ten prêt z numerem 1 ( w rzeczywisto¶ci nie jest przeciêty na ¶rodku jak na zdjêciu ) a to w czerwonym kó³ku to -³±cznik stabilizatora- . Przy zastosowaniu ³±czników z Bravo wali na ³±czeniu "stabilizatora" z "³±cznikiem stabilizatora" , natomiast w ³±czniku oryginalnym t³ucze jeszcze na przegubie.



Artur G. - 24-09-2010, 09:09
" />U mnie :


"> wali na ³±czeniu "stabilizatora" z "³±cznikiem stabilizatora"

£±cznik aktualnie mam chyba od Dedry, a mo¿e Brava? ju¿ nie pamietam kilka ich by³o. Wybite s± koñcówki stabilizatora. Hmm, przyspawaæ? ³±cznik do stabilizatora? Powa¿nie? dziêki psadow za link.


">Spalanie do¶æ du¿e jak na 2.0.

I tak jest faktycznie - 10 - 14 lpg + pg bo sekwencja.
Przy emeryckiej do 120 w drodze powrotnej z tatr i Gizewa - ok. 9 lpg. Nic mniej i nic wiêcej i tak przez blisko 5 lat.



Artur G. - 24-09-2010, 09:11
" />Powa¿nie przyspawaæ ? (mam na my¶li przy³apaæ lekko od zewnêtrznych stron) proszê o potwierdzenie



Artur G. - 24-09-2010, 09:17
" />
">(...)
Aha, wg epera to jest wersja LS ale z wersji tej uby³a alkantara.

W tej wersji wyposa¿enia alkantara by³a w serii a welur za dop³at± tak jak skóra licowa. Mam to samo w swojej Kappie.
Czyli zmieniaj±c alkantare na welur ulepszy³em samochód, podnios³em jego warto¶æ?, a¿ nieprawdopodobne


"> bo blacharka mam nadzieje ¿e niebawem zostanie uleczona!

u mnie blacharki nie bêdê ju¿ leczy³. Nie mam dostêpu do dobrego i rozs±dnego lakiernika i ot, to jest ból. Pozostawiê ten problem albo nastêpcy albo z³omiarzom.



Skalniak71 - 24-09-2010, 09:25
" />
"> Pozostawiê ten problem albo nastêpcy albo z³omiarzom.

Chyba ka¿dy tutaj wola³by aby by³o to pierwsze Chocia¿, je¶li bêdziesz oddawa³ na z³om w niedalekiej przysz³o¶ci to chêtnie siê zaopatrzê w blacharkê, obêdzie siê bez malowania
Co do karoserii, Twój wehiku³ te¿ ma kod 614A? Bo z tego co widzê bardzo podobny, ale ze zdjêæ to wiadomo....

Odno¶nie spalania, nie s±dzi³em ¿e 2.0 lubi takie ilo¶ci paliwa. Wiadomo, nie mówiê o emeryturze bo to nie o to chodzi.



Artur G. - 24-09-2010, 10:36
" />Tak jest to kolor 614A, ³adny ale wola³bym czarny. Co do spalania nie narzekam, podaj±c dane raczej dodaje litr, nie lubiê ujmowania i chwalenia siê niemo¿liwym. Do pracy mam 2 km, do centrum miasta te¿, do szkó³ dzieci te¿ co¶ ko³o tego, do ko¶cio³a 1,5 km, do stacji paliw max 2,5 km.
Jeszcze dwa, trzy lata temu na wiêksze zakupy ¶miga³em rodzinnie do Lublina, do lekarza ca³± rodzin± byli¶my w poliklinice MSW w Lublinie , dzi¶ ¿ona i dzieci w Lubartowie, 1 km do rodzinnej przychodni. teraz jak powsta³y Tesco i Kaufland nie mam potrzeby wyjazdów, du¿o rzeczy kupuje przez internet. Hmm, mia³em kilka dni temu propozycje pracy w KWP w Lublinie ale grzecznie acz stanowczo odmówi³em.
Mora³?
Kapp± nie zrobiê wiêcej jak 10 kkm rocznie (wliczaj±c w to dwa wyjazdy w Polskê, oraz wiele miejscowych wyjazdów typu pojezierze ³êczyñsko w³odawskie, zwiedzanie pobliskich Che³m, Zamo¶æ itp.) , Dedra max. 5 kkm.
Mora³ II:
Zachorowa³em na V6 i zdania nie zmieniê, dam radê V6 bez lpg. Zastanawiam siê te¿ czy jest sens posiadaæ dwa ¶wietne samochody. Dlatego te¿ kappa jest zadbana mechanicznie, zawsze czysta, sprawna. Ale bez potrzeby nie pakujê w ni± kasy.
Co do Dedry to powiem, ¿e jest doinwestowana na max, ale by³o to marzenie mojej ¿ony mieæ Dedrê w kolorze czarnym. Chyba stan±³em na wysoko¶ci zadania i taka kupi³em i przygotowa³em. Dzi¶ marzeniem jest tez V6.
A zatem wszystko na miejscu, dzieci ju¿ na¶cie lat, 40 blisko - za parê lat, czas na V6 no i czego chcieæ wiêcej? tylko zdrówka.
Ale siê rozgada³em ...



jakubg - 24-09-2010, 10:59
" />Bardzo ³adnie napisane



topcio1 - 24-09-2010, 12:28
" />
">czas na V6 no i czego chcieæ wiêcej?

V12 ?



Artur G. - 24-09-2010, 13:04
" />
">czas na V6 no i czego chcieæ wiêcej?

V12 ?

nie przeginaj, fakt, ¿e mam prawko na ciê¿arówki nie oznacza ¿e mnie rajcuje V12



topcio1 - 24-09-2010, 13:07
" />stare amerykañskie powiedzenie - co jest lepsze od du¿ego silnika? Jeszcze wiêkszy silnik .



fazi - 24-09-2010, 19:56
" />
">Powa¿nie przyspawaæ ? (mam na my¶li przy³apaæ lekko od zewnêtrznych stron) proszê o potwierdzenie
Ja tak kiedy¶ zrobi³em i nie z oszczedno¶ci ,ale ile mozna wymieniac dr±¿ków i ³aczników i ci±gle to samo.W³a¶ciwie wpad³ na to mój mechanik, który by³ juz zmêczony moimi ci±g³ymi reklamacjami na stuk i by³o super ,tak to sie ponoæ w Polsce fachowo obchodzi
dodam ,¿e mój mechanik jest specem od w³oszczyzny wszelakiej z ferrari w³±cznie,wiêc chyba wiedzia³ co robi,ja by³em zadowolony



mikaeltdi - 24-09-2010, 20:10
" />
">Powa¿nie przyspawaæ ? (mam na my¶li przy³apaæ lekko od zewnêtrznych stron) proszê o potwierdzenie

Hej Kapiszon zacnie utrzymany ...a co do ³±czników to patent przetestowany ..nadspawany dr±¿ek skrêtny ,nabity ³±cznik -ydodatkowo delikatnie z³apane spawem z dwóch stron i cisza .(trzeba ostro¿nie ¿eby temperatura nie zniszczy³a gumy)

Pozdro.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \