AND1 - 29-02-2008, 13:24
" />witam pytanie dotyczy osiagow kappy 3.0 czy ktos mierzyl 0-... albo elastycznosc? i jesli ktos ma porownanie pomiedzy 3.0 a lybra 2.0 albo alfa 156 2.0( bo tym jezdze) to prosze o opinie i odczucia, czy taka kappa ucieknie alfie 156 2.0?
pozdr
LukaszN - 29-02-2008, 16:09
" />tak
Taz - 29-02-2008, 16:13
" />0-100km/h:
Kappa 3.0 - 8.0s
Lybra 2.0 - 9.6s
Alfa 156 2.0 - 8.6s
Nat - 29-02-2008, 16:21
" />Czy ucieknie? Zalezy na jakiej drodze, bo 156 ma bardziej sportowe zawieszenie, wiêc jesli krêta droga to mimo gorszych osi±gów mo¿e uciec.
aro - 29-02-2008, 16:50
" />Alfa chyba jest do¶c ciêzka :wink: Niewiem ile wa¿y kappa 3.0
pawcio1 - 29-02-2008, 16:56
" />
">Alfa chyba jest do¶c ciêzka :wink: Niewiem ile wa¿y kappa 3.0
Kappa na pewno ciê¿sza od Alfy 156,moja 2.0 16v T. wa¿y wg. instrukcji 1480kg 3.0 wa¿y1510kg.
norbiwolow - 29-02-2008, 17:16
" />ma mam 3.0 kappe - mo¿emy przetestowaæ
£ukasz - 29-02-2008, 23:39
" />
">0-100km/h:
Kappa 3.0 - 8.0s
Lybra 2.0 - 9.6s
Alfa 156 2.0 - 8.6s
Ta alfa to ma troche nadciagniete osiagi (mimo, ze katalogi tak podaja)
RobertWroc - 01-03-2008, 00:25
" />co do zawieszenia w Kappie (przynajmniej mojej) jest zawieszenie hydroaktywne,wspomagane przez si³owniki hydrauliczne reguluj±ce twardo¶c zawieszenie w zale¿no¶ci od warunków. W pozycji AUTO- stara siê utrzymaæ max komfortu natomiast w pozycji SPORT max przyczepno¶ci i stabilno¶ci.
Za Kapp± przemawia równie¿ sprzêg³o-Viscodrive które u³atwia przeniszenie mocy eliminuj±c jej straty na ja³owe krêcenie kó³ek.
i co¶ do¶æ istotnego-przy minimalnie wiêkszej wadze Kappa dysponuje mia¿d¿±co wiêkszym momentem obrotowym 270Nm przy 4200 obr
156 za¶ 187 Nm , troszkê wcze¶niej bo juz przy 3500 obr/min.
tak wiêc pe³ne wyko¿ystanie mocy silnika o 50Km i wiêkszy moment zdecydowanie przemawiaj± za Kapp±.
Jaro - 01-03-2008, 00:41
" />Mam Kappe Coupe 3,0 aut oraz Lybre 2,0 aut sedan.
Podejrzewam, ze wyniki sa porownywalne jesli chodzi o te wasze sekundy.-)
...ale to dwa rozne samochody. Kappa to komfort, ...rowniez w odniesieniu do silnika. Silnik Lybry musi sie troche wytezyc, zeby to samo osiagnac.
Dla tych co sie lubia scigac polecam K Coupe 2,0t ( 220kM ) lub Thesis's z silnikiem 2,0 soft-turbo. Oba samochody maja inna charakterystyke,
ale nawet bez tuningu mozna troche poszalec:-)
Pozdrawiam Lancisti z Polski!!!
AND1 - 01-03-2008, 05:25
" />a czy ktos mierzyl g-techem np ile taka kappa ma w rzeczywistosci do 100 ? bo np alfa niewazne co bym nie robil nie zejde ponizej 9 sek, lybra to juz wogole kolo 10, wiec dane katalogowe wszczegolnosci po np 10 latach maja malo wspolnego z rzeczywistoscia
Taz - 01-03-2008, 11:49
" />AND1, ty potrzebujesz auta rodzinnego czy wy¶cigówki? Bo je¶li chcesz po³±czyæ te dwie funkcje w aucie to chyba odpowiedniejszy bêdzie Lancer albo Impreza...
AND1 - 01-03-2008, 12:11
" />hehe wlasnie na impreze kombi jeszcze mnie nie stac :lol: , a kappa podobala mi sie zawsze, a pozatym jak sie kupuje 3.0 to chyba raczej chodzi o osiagi wiec pytam, bo nie chce przesiasc sie z 2.0 na 3.0 i miec jakis niedosyt..
bogdan - 01-03-2008, 19:11
" />Szmer V6-ki to co¶ piêknego. Polecam.
Jaro - 01-03-2008, 19:22
" />zgadza sie:-)..a najlepszy jest w Themie V6 z 3-ej serii.
....a jakby komus przyszlo do glowy adoptowac do Themy silnik z Alfy 164 Q4...to mialby prawie za szybki samochod:-)
Ten dziek...po prostu najpiekniejsza muzyka z 6-ciocylindrowca:-)...
norbiwolow - 04-03-2008, 11:37
" />szmer V6 bezcenny ja osobi¶cie planuje zmianê mojej V-ki na klekota ale jezeli kiedy¶ bedê móg³ pozwoliæ sobie na 2 auta to bedzie to napewno cos w³oskiego z V6
Miro - 09-03-2008, 12:56
" />
">zgadza sie:-)..a najlepszy jest w Themie V6 z 3-ej serii.
....a jakby komus przyszlo do glowy adoptowac do Themy silnik z Alfy 164 Q4...to mialby prawie za szybki samochod:-)
Ten dziek...po prostu najpiekniejsza muzyka z 6-ciocylindrowca:-)...
Ja mam zamiar w przyszlym roku wlozyc silnik z alfy Q4 tylko wczesniej bede musial gdzies taki wyhaczyc bo wcale nie jest latwo :x
Thema z takim silnikiem to bedzie cos :roll:
fiergloo - 13-03-2008, 18:54
" />Miro musisz szukaæ wypadkowej Q4. Bo ze sprawnej Q4 nie ma sensu przek³adaæ silnika. Samo to ¿e wersji Q4 wysz³o bardzo niewiele i wiêkszo¶æ ma ju¿ status kolekcjonerski.
Weeb - 13-03-2008, 19:01
" />
">co do zawieszenia w Kappie (przynajmniej mojej) jest zawieszenie hydroaktywne,wspomagane przez si³owniki hydrauliczne reguluj±ce twardo¶c zawieszenie w zale¿no¶ci od warunków. W pozycji AUTO- stara siê utrzymaæ max komfortu natomiast w pozycji SPORT max przyczepno¶ci i stabilno¶ci.
Za Kapp± przemawia równie¿ sprzêg³o-Viscodrive które u³atwia przeniszenie mocy eliminuj±c jej straty na ja³owe krêcenie kó³ek.
A masz to jeszcze aktywne, czy pod samochodem wrzucone s± zwyk³e amortyzatory ?
Miro - 14-03-2008, 14:03
" />
">Miro musisz szukaæ wypadkowej Q4. Bo ze sprawnej Q4 nie ma sensu przek³adaæ silnika. Samo to ¿e wersji Q4 wysz³o bardzo niewiele i wiêkszo¶æ ma ju¿ status kolekcjonerski.
Wiem wiem, bedzie ciezko :x ale dzieki za rade
norbiwolow - 09-05-2008, 11:48
" />ja juz ponad miesi±c latam 156 2.4 JTD 185KM 395Nm i jak na razie same pozytywne wra¿enia - fakt - zawias przód to piêta achillesowa - dodatkowo wroc³awskie drogi przyszpieszaj± wymianê wachaczy
suma summarum - powiem jedno - w tym aucie mo¿na sie zakochaæ !!!
co do silnika - same popzytywy - w porównaniu do V6 troszkê s³abszy ale daje radê i ten syk z turbo 5 cylindrów