wozwo - 24-03-2008, 17:54
" />Witam
Z racji tego że to mój pierwszy post na tym forum chciałbym Wszystkich przywitać i życzyć Wesołego Alleluja na koniec tych Swiąt.
A teraz pytanie z tematu:
Wiem że były takie wersje Lancii Kappa z V6 o mocy 226KM. Pytanie jak je rozpoznać: po otwarciu maski (wiem że maja zmieniony dolot i sterowanie pedałem gazu przez ECU), jaki maja kod takie silniczki w porównaniu ze zwykłymi V6 (204KM) i w jakich modelach były montowane, czy były ze skrzyniami manualnymi czy może ze skrzynią TipTronic.
Wreszcie: czy może takie wersje silnikowe były we wszystkich Kappach V6 po 1999r, jeżeli nie to prosze o wyprowadzenie mnie z błędu.
Może ktoś z forumowiczów posiada taką wersję i mógłby sie podzielić wrażeniami z jazdy (szczególnie ze skrzynią manual).
Generalnie intersuje mnie taki model tylko nie wiem jak go rozpoznać?
Szukałem na forum w tym temacie ale bezskutecznie.
Popzdrawiam
Wojtek
dudekken - 24-03-2008, 18:55
" />V6'tki były w kappie tylko o mocy 204KM, silniki o mocy 226KM były w Alfach.
Opciu - 24-03-2008, 19:37
" />
">V6'tki były w kappie tylko o mocy 204KM, silniki o mocy 226KM były w Alfach.
dudekken- mylisz się bo były kappy 3.0 v6 226konne
niestety bardzo mało i głównie w końcówce produkcji.
wozwo - 24-03-2008, 20:27
" />
">V6'tki były w kappie tylko o mocy 204KM, silniki o mocy 226KM były w Alfach.
dudekken- mylisz się bo były kappy 3.0 v6 226konne
niestety bardzo mało i głównie w końcówce produkcji.
No właśnie tylko jak rozpoznać te wersje silnikowe?
dudekken - 24-03-2008, 21:12
" />A ja byłem cały czas przekonany że była tylko jedna wersja mocy V6.
Jak szukasz takiej sztuki to proszę bardzo :link:
wozwo - 24-03-2008, 22:14
" />
">A ja byłem cały czas przekonany że była tylko jedna wersja mocy V6.
Jak szukasz takiej sztuki to proszę bardzo :link:
Dzięki, widziałem to ogłoszenie.
Ale właśnie jak stwierdzić że jest to ta wersja? Jest wiele ogłoszeń z V6 z rocznika po 1999 więc każdy moze mieć wersję 204 lub 226KM, bo wizualnie silniki się nie różnią.
Trzeba by chyba pytac właścicieli o kod silnika.
matias21 - 24-03-2008, 23:08
" />pytasz o vin i wpisujesz w eper
wozwo - 24-03-2008, 23:59
" />
">pytasz o vin i wpisujesz w eper
I co ?
Eper nie poda mocy...co najwyzej kod wersji silnika
RobertWroc - 25-03-2008, 12:17
" />wozwo,nie rozpoznasz różnicy wizualnie.
Takie cudenko ja mam w swojej.Dowiedziałem się dopiero jak przyszło mi wymieniać pasek rozrządu.
i chyba jedynym sposobem rozpoznania wizualnie jest -brak oznaczeń na kołach rozrządu i koniecznośc używania do ustawienia blokad pod AR166,oraz kształt dolnej osłony kół( napędzających pompy i wału. A właśnie inne jest koło wału również identyczne jak w AR166 .W 204 konnej jest dwu częściowy natomiast w 226 konnej jednoczęsciowy,czyli tali sam jak w AR166.
Oczywiście możliwe że są i inne różnice,inne znaki.To co wiem, jest wynikiem informacji przekazanych przez mechanika który wymieniaól mi rozrząd.
Inną cechą czasem występującąjest nierówna praca silnika.Jest to efektem właśnie ignorancji mechaników-ustawiają sinik na lancie zamiast na AR166..
Dokładnie nie wiemjaka jest geneza modyfikacji.podejzewam że poprostu w czasie gdyczaczęto produkować AR 166 przestało się opłacać robienie dwóch rodzajów silnika które sa niemal identyczne.i dlatego w lanciizaczęto montować podzespoły z AR166.
co do dolotów,faktycznie są większe. do czasu uświadomieniea mnie pprzez mechanika byłem pewien że mam doloty poprostu zmienione.
Różnice zauważył mój diagnosta gdy byłem na regulacji.
I tu jest własnie kłopot-w sumie mało ludzi wie że była taka wersja(ja jak kupowałem swoją nie miałempojecia) i dostrzegalne są tylko właśnie takie niuanse lub dopiero jak wyniknie jakiś problem.
Ale posiadanie takiej Lancii chyba nie jest powodem dozadowolenia.
Raz dostępnośc częsci no bo np cewki zapłonowe kupować do lancii czy do alfy?
jaki wydech?
Włosi mają talenta do mieszania. oj maja.....
Marcin_D - 25-03-2008, 13:25
" />Wozwo Eper popdaje moc silnika
przykład poniżej na czerwono zaznaczony
http://images28.fotosik.pl/183/6ee9d5843f3f37dam.jpg[/img]
wozwo - 25-03-2008, 16:48
" />
">Wozwo Eper popdaje moc silnika
przykład poniżej na czerwono zaznaczony
http://images28.fotosik.pl/183/6ee9d5843f3f37dam.jpg[/img]
Dla wersji V6 nie podaje.
Dla 2.4 faktycznie jest moc podana ale dla np 2.0 T 20V już nie ma.
wozwo - 25-03-2008, 19:49
" />
">wozwo,nie rozpoznasz różnicy wizualnie.
Takie cudenko ja mam w swojej.Dowiedziałem się dopiero jak przyszło mi wymieniać pasek rozrządu.
i chyba jedynym sposobem rozpoznania wizualnie jest -brak oznaczeń na kołach rozrządu i koniecznośc używania do ustawienia blokad pod AR166,oraz kształt dolnej osłony kół( napędzających pompy i wału. A właśnie inne jest koło wału również identyczne jak w AR166 .W 204 konnej jest dwu częściowy natomiast w 226 konnej jednoczęsciowy,czyli tali sam jak w AR166.
Oczywiście możliwe że są i inne różnice,inne znaki.To co wiem, jest wynikiem informacji przekazanych przez mechanika który wymieniaól mi rozrząd.
Inną cechą czasem występującąjest nierówna praca silnika.Jest to efektem właśnie ignorancji mechaników-ustawiają sinik na lancie zamiast na AR166..
Dokładnie nie wiemjaka jest geneza modyfikacji.podejzewam że poprostu w czasie gdyczaczęto produkować AR 166 przestało się opłacać robienie dwóch rodzajów silnika które sa niemal identyczne.i dlatego w lanciizaczęto montować podzespoły z AR166.
co do dolotów,faktycznie są większe. do czasu uświadomieniea mnie pprzez mechanika byłem pewien że mam doloty poprostu zmienione.
Różnice zauważył mój diagnosta gdy byłem na regulacji.
I tu jest własnie kłopot-w sumie mało ludzi wie że była taka wersja(ja jak kupowałem swoją nie miałempojecia) i dostrzegalne są tylko właśnie takie niuanse lub dopiero jak wyniknie jakiś problem.
Ale posiadanie takiej Lancii chyba nie jest powodem dozadowolenia.
Raz dostępnośc częsci no bo np cewki zapłonowe kupować do lancii czy do alfy?
jaki wydech?
Włosi mają talenta do mieszania. oj maja.....
O wreszcie kogoś znalazłem kto taki motor ma pod maską!
dzisiaj namierzyłem właściciela z ogłoszenia który też ma taki sam motor pod maską. Podał mi VIn sprawdziłem w EPER i...nic żadnych różnic nie zauważyłem. W dowodzie rej. ma wpisaną moc 204KM (w kW).
Stąd prośba i pytanie do Ciebie:
1. Możesz podać VIN swojej?
2. Możesz podac oznaczenie wersji silnika (z blachy)
3. Jak masz wpisane w dowodzie ? Pewnie 204KM.
4. Masz automat (triptronic) czu manual?
5. Jak się jeździ tymi 226KM? Może głupie pytanie bo z czym porównać.
6. Jaki rocznik Twojej kappy (czy po fejsie)?
Co do kolektora i jego większego przekroju to masz na mysli ten gumowy dolot przed przepustnica? Słyszałem że były włąśnie powiększone średnice. Możnaby tak sprawdzić czy dany silnik jest z ALFY znajdując wersję z mniejszą i większą średnicą.
I chyba te silniki były montowane końcowym okresie prod. Kappy, w każdym razie po face liftingu.
Nurtuje mnie ten motor alfy w kappie stąd prosze o odpowiedź na pytanka.
wozwo - 26-03-2008, 12:52
" />
">wozwo,nie rozpoznasz różnicy wizualnie.
Takie cudenko ja mam w swojej.Dowiedziałem się dopiero jak przyszło mi wymieniać pasek rozrządu.
i chyba jedynym sposobem rozpoznania wizualnie jest -brak oznaczeń na kołach rozrządu i koniecznośc używania do ustawienia blokad pod AR166,oraz kształt dolnej osłony kół( napędzających pompy i wału. A właśnie inne jest koło wału również identyczne jak w AR166 .W 204 konnej jest dwu częściowy natomiast w 226 konnej jednoczęsciowy,czyli tali sam jak w AR166.
Oczywiście możliwe że są i inne różnice,inne znaki.To co wiem, jest wynikiem informacji przekazanych przez mechanika który wymieniaól mi rozrząd.
Inną cechą czasem występującąjest nierówna praca silnika.Jest to efektem właśnie ignorancji mechaników-ustawiają sinik na lancie zamiast na AR166..
Dokładnie nie wiemjaka jest geneza modyfikacji.podejzewam że poprostu w czasie gdyczaczęto produkować AR 166 przestało się opłacać robienie dwóch rodzajów silnika które sa niemal identyczne.i dlatego w lanciizaczęto montować podzespoły z AR166.
co do dolotów,faktycznie są większe. do czasu uświadomieniea mnie pprzez mechanika byłem pewien że mam doloty poprostu zmienione.
Różnice zauważył mój diagnosta gdy byłem na regulacji.
I tu jest własnie kłopot-w sumie mało ludzi wie że była taka wersja(ja jak kupowałem swoją nie miałempojecia) i dostrzegalne są tylko właśnie takie niuanse lub dopiero jak wyniknie jakiś problem.
Ale posiadanie takiej Lancii chyba nie jest powodem dozadowolenia.
Raz dostępnośc częsci no bo np cewki zapłonowe kupować do lancii czy do alfy?
jaki wydech?
Włosi mają talenta do mieszania. oj maja.....
RobertWroc,
a może Twoja ma 204KM a nie 226KM a różnice polegaja właśnie na tym o czym pisąłeś, czyli inne podzespoły .
Moc można przecież zmienic (zmniejszyć) poprzez zmianę softu w ECU.
Moze Włosi zaczęli wkładać faktycznie silniki V6 od ALFY 166 ale zminiejszyli moc do 204KM coby nie tworzyc kolejnej wersji dla modelu Kappy.
Pozdrawiam
Marcin_D - 26-03-2008, 14:23
" />Ta Kappa z ogłoszeia to jest od nas z Radomia.
Jak byłem na przeglądzie zawieszenia na jesieni to się spotkałem z gościem, który tą Kappę sprzedaje - tam jest sekwencyjna skrzynia i silnik z Alfy 166. Akurat tak żeśmy gadali na temat Kappy i mi się palnęło, że widziałem Kappę w allegro z sakwencyjna skrzynią, a gośc do mnie:
-3 l
- ja no 3 l i sekwencyjna skrzynia
- a to moja jest tylko chce ją sprzedać
Gość taki młody ze 25 lat, akurat był 164 3l też z zawieszeniem na przeglądzie.
wozwo - 26-03-2008, 14:36
" />
">Ta Kappa z ogłoszeia to jest od nas z Radomia.
Jak byłem na przeglądzie zawieszenia na jesieni to się spotkałem z gościem, który tą Kappę sprzedaje - tam jest sekwencyjna skrzynia i silnik z Alfy 166. Akurat tak żeśmy gadali na temat Kappy i mi się palnęło, że widziałem Kappę w allegro z sakwencyjna skrzynią, a gośc do mnie:
-3 l
- ja no 3 l i sekwencyjna skrzynia
- a to moja jest tylko chce ją sprzedać
Gość taki młody ze 25 lat, akurat był 164 3l też z zawieszeniem na przeglądzie.
Rozmawiałem z nim. Podal mi VIN. EpER podal kod silnika 838B.000 czy taki sam kod jak dla wersji silnikowej 3.0 V6 204KM z przed zmian.
Jaki wniosek z tego:
albo
nie ma wersji 226KM
albo
potwierdza sie opinia że Włosi to bałaganiarze i nie chciało im się robic dokumentacji na zmodyfikowany silnik...
maciek_czer - 26-03-2008, 15:20
" />Zasadnicza rożnica w/w silników jest taka do 1999 stosowany był 3.0 V6 24V identyczny z AR164 (nie wymaga blokad do wymiany paska) i konstrukcyjnie różni się od nowszego zmienionym napędem pompy oleju (w starszym długim wałkiem napędzanym od paska rozrządu w tylnej głowicy - przyczyna częstych problemów spadkui ciśnienia oleju i dziwnych dzwięków, w nowszym łańcuszkiem bezpośrednio od wału korbowego) Co za tym idzie pasek rozrządu, napinacz i rolki są inne (chociaż same rolki są bezmała identyczne i w swojej AR mam od 166), inna jest osłona rozrządu - mniejsza na tylnej głowicy. Jeżeli ktoś słyszał starszą wersję ten w nowszej odrazu zauważy cichszą pracę paska rozrządu. Inne usprawnienia to gas-by-wire czyli brak linki gazu, na kolektorze dolotowym inny jest separator oleju od układu przewietrzania skrzyni korbowej. Rożni się też wieloma drobnostkami tak więc ciężko się rozpisywać. A zmieniono go dlatego, że w 1998 roku zakończono produkcję AR164, która miała starą wersję silnika i wprowadzono AR166 która miała ów zmodernizowany silnik, tak więc po wyczerpaniu zapasów starych silników do Kappy zaczęto montować ten nowszy. Aha byłbym zapomniał najbardzie rzuca się w oczy usytułowanie alternatora w starej wersji jest z przodu w nowej z tyłu, zamiennie z pompą wspomagania kiery, chociaż e-per podaje zmianę w 1996 roku.http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread.png[/img]
http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread1.png[/img]
A tak wogóle to silniki V6 w Kappie to silniki Alfa Romeo od początku do końca, a różnia się tylko pokrywkami i wyglądem kolektora dolotowego na tylnej głowicy, mają także zmienione oprogramowanie w ECU aby silnik chodził troche bardziej miękko niż w AR w którym są nastawione na "sportowo".
wozwo - 26-03-2008, 15:38
" />
">Zasadnicza rożnica w/w silników jest taka do 1999 stosowany był 3.0 V6 24V identyczny z AR164 (nie wymaga blokad do wymiany paska) i konstrukcyjnie różni się od nowszego zmienionym napędem pompy oleju (w starszym długim wałkiem napędzanym od paska rozrządu w tylnej głowicy - przyczyna częstych problemów spadkui ciśnienia oleju i dziwnych dzwięków, w nowszym łańcuszkiem bezpośrednio od wału korbowego) Co za tym idzie pasek rozrządu, napinacz i rolki są inne (chociaż same rolki są bezmała identyczne i w swojej AR mam od 166), inna jest osłona rozrządu - mniejsza na tylnej głowicy. Jeżeli ktoś słyszał starszą wersję ten w nowszej odrazu zauważy cichszą pracę paska rozrządu. Inne usprawnienia to gas-by-wire czyli brak linki gazu, na kolektorze dolotowym inny jest separator oleju od układu przewietrzania skrzyni korbowej. Rożni się też wieloma drobnostkami tak więc ciężko się rozpisywać. A zmieniono go dlatego, że w 1998 roku zakończono produkcję AR164, która miała starą wersję silnika i wprowadzono AR166 która miała ów zmodernizowany silnik, tak więc po wyczerpaniu zapasów starych silników do Kappy zaczęto montować ten nowszy. Aha byłbym zapomniał najbardzie rzuca się w oczy usytułowanie alternatora w starej wersji jest z przodu w nowej z tyłu, zamiennie z pompą wspomagania kiery, chociaż e-per podaje zmianę w 1996 roku.http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread.png[/img]
http://www.mca_warsztat.republika.pl/naread1.png[/img]
A tak wogóle to silniki V6 w Kappie to silniki Alfa Romeo od początku do końca, a różnia się tylko pokrywkami i wyglądem kolektora dolotowego na tylnej głowicy, mają także zmienione oprogramowanie w ECU aby silnik chodził troche bardziej miękko niż w AR w którym są nastawione na "sportowo".
A co z mocą tych po 1999r. maja dalej 204KM czy tak jak w Alfach 226KM? Czy zmiana na bardziej "miekki" pociagnęła za sobą obniżenie mocy?
maciek_czer - 26-03-2008, 20:22
" />PO 1999 wszystkie (chyba?) mają 226KM
RobertWroc - 27-03-2008, 01:20
" />maciek, dzięki za informacje. Szkoda że nie wiedziałem tego wcześniej,szybciej i łatwiej poszła by wymiana paska.
ciekawostką jest że moja K jest z1996, ale zdaniem mechanika (p.J.Clapek z Wołowa, info o nim jest w innym poscie-ale naprawdę polecam) silnik był wymieniany.
co do mojego numeru silnika,nie powiem by goodczytactrzeba zdemntować akumulator i kawałek dolotu.ale jest identyczny z podawanym z eperem,jednak ze sam wyglad rozrządu zaś jest identyczny jak w AR166.,
Co do innych rzeczy nie wiem pnieważ zostawiłem samochód ,właśnie przez koniecznośc sprowadzenia blokad.
Jeżeli chodzi o jazdę cóż porównywac faktycznie nie ma z czym.Jedynie co mogę powiedzieć to przy ostrym ruszeniu ciśnienie na chwilke zatyka uszy.
Ale myśle że nie jest to powód do zbyt wielkiej radości. bo tak naprawdę te 20 Km przy tej mocy nie jest chyba aż tak istotne,tym bardziej ze jest to samochód raczej do normalnej jazdy. Owszem wiem że dla 10% ludzie wywalają kupę kasy na tunning,a tu dostałem za darmo,tylko naprawdę jestem pewien że w normalnej eksploatqcji ta różnica jest poprostu niedostrzegalna i nawet jeżei przełozy się na 1 sek do 100 to i tak nie jest to warte kłopotów w wrasztacie i szoku cenowego w sklepie.
teraz już wiemze jak stanie się coś nieprzewidzianego to ciężko będzie kupić częśc poprostu z Allegro. i naprawdę nie bardzo mnie to cieszy,
W niedzielę wielkanocna miałem okazję przetestować K na trasie.jako ze musiałem jechac do Zabrza na sniadanie wielkanocne to jak łatwo sie domyślić przez prawie całą drogę miałem A4 tylko dla siebie.
predkośc podróżna-180-190km/h
predkośc chwilowa 235km/h. i jeszcze lekki zapas mocy,ale juz nie za duży.
oczywiście biorąc pod uwagę przekłamanie licznika myślę że mogło być ok 225-230 km/h, może ciutkę mniej. Spalanie? w granicach 10 l/100 km
ale ze powrót to śr.prędkośc 60-120km/h (śnieg,śnieg z deszczem,deszcz,grad,i widocznośc ok 5m) ciężko jest określić średnie spalanie.
Opciu - 27-03-2008, 02:36
" />ja kappa 3.0 v6 204km na trasie w niemczech wyciagłem 255km/h :twisted: więcej juz nie poszła,zapasu mocy nie było juz żadnej,a dodam że kappa była z gazem sekwencyjnym!!i ta pr edkość była osiągnięta na gazie.było to na prostej drodze.sam nie mogłem uwierzyc że poszła aż tyle.kolega jechał peugeotem 406 3.0 v6 208km z 2001rok i nie miał szans-peugeot poszedł "tylko" 245km/h a niby 4km wiecej.
teraz mam 2.0 16V turbo i nie miałem okazji sprawdzic na takiej trasie,a ciekawy jestem czy pójdzie więcej...
wozwo - 27-03-2008, 09:46
" />
">maciek, dzięki za informacje. Szkoda że nie wiedziałem tego wcześniej,szybciej i łatwiej poszła by wymiana paska.
ciekawostką jest że moja K jest z1996, ale zdaniem mechanika (p.J.Clapek z Wołowa, info o nim jest w innym poscie-ale naprawdę polecam) silnik był wymieniany.
co do mojego numeru silnika,nie powiem by goodczytactrzeba zdemntować akumulator i kawałek dolotu.ale jest identyczny z podawanym z eperem,jednak ze sam wyglad rozrządu zaś jest identyczny jak w AR166.,
Co do innych rzeczy nie wiem pnieważ zostawiłem samochód ,właśnie przez koniecznośc sprowadzenia blokad.
Jeżeli chodzi o jazdę cóż porównywac faktycznie nie ma z czym.Jedynie co mogę powiedzieć to przy ostrym ruszeniu ciśnienie na chwilke zatyka uszy.
Ale myśle że nie jest to powód do zbyt wielkiej radości. bo tak naprawdę te 20 Km przy tej mocy nie jest chyba aż tak istotne,tym bardziej ze jest to samochód raczej do normalnej jazdy. Owszem wiem że dla 10% ludzie wywalają kupę kasy na tunning,a tu dostałem za darmo,tylko naprawdę jestem pewien że w normalnej eksploatqcji ta różnica jest poprostu niedostrzegalna i nawet jeżei przełozy się na 1 sek do 100 to i tak nie jest to warte kłopotów w wrasztacie i szoku cenowego w sklepie.
teraz już wiemze jak stanie się coś nieprzewidzianego to ciężko będzie kupić częśc poprostu z Allegro. i naprawdę nie bardzo mnie to cieszy,
W niedzielę wielkanocna miałem okazję przetestować K na trasie.jako ze musiałem jechac do Zabrza na sniadanie wielkanocne to jak łatwo sie domyślić przez prawie całą drogę miałem A4 tylko dla siebie.
predkośc podróżna-180-190km/h
predkośc chwilowa 235km/h. i jeszcze lekki zapas mocy,ale juz nie za duży.
oczywiście biorąc pod uwagę przekłamanie licznika myślę że mogło być ok 225-230 km/h, może ciutkę mniej. Spalanie? w granicach 10 l/100 km
ale ze powrót to śr.prędkośc 60-120km/h (śnieg,śnieg z deszczem,deszcz,grad,i widocznośc ok 5m) ciężko jest określić średnie spalanie.
dzieki za info
Piszesz że masz z 1996r. A możesz podac swój VIN z dowodu rej.? Ciekaw jestem jaki kod silnik apoda EPER.
maciek_czer - 27-03-2008, 19:56
" />hehe ale powiem Wam że zmiana zdaniem E-pera była w 1996, więc może tylko moc w publikacjach jest podawana za mała.
RobertWroc - 28-03-2008, 13:17
" />jeżelichodzi opublikacje to bardzo możliwe,np. nie wiem skądbierze sie spalanie na poziome 17l/100km?
Naprawdę nie jest łatwo takie osiągnąć. Jedynym ślademjakiudało mi się znaleźćjest informacja że w okresie początkow produkcji K we Włoszech stosowana była benzyna 91 oktanowa.
Co do silnika i mocy . Nominalna moc silnika 3.0 V6 24v to 240KM,jednak że przez wymogi unijne i inne szykany została sztucznie zminiejszona.Ale zmiana nastąpiła poprzez zmniejszenie dolotów, czyli chamskie zdławienie.
porównywałem swoje doloty z dolotami AR i są takie same.Nie wiem,nie mam możliwości porównania ze starszymi modelami Lancii.
ponieważ jest to już kolejny mój włoch to nie dziwi mnie nic i bardzo możliwe ze poprostu z wrodzonego bałaganiarstwa zapomnieli o poinformowaniu szerzej o zmianie.
inny drobiazg-pasek rozrządu, ponieważ pasek zamawiał mechanik dostawca przywiózł dwa,jeden do Kappy a drugi do Kappy i...AR166.
maciek_czer - 28-03-2008, 15:04
" />Defacto wszystkie stare "szóstki" chodziły na 91 oktanowej benzynie, a 24 zaworowy jest modyfikacją 12 zaworowego który stosowany był w alfie 75, 164 i themie, a jako 2.5 litrowa a nawet 2 litrowa wersja stosowany był pod koniec lat 70 w alfie GTV-6, Alfa 6, czy Alfa 90 i 75. Potem dopiero powiększonogo do owych 3 litrów. a co do mocy to pierwotnie 3.0 V6 24V miał moc 211KM w wersji zwykłej i 234KM w wersji QV (mowa oczywiście o alfach) dlatego stosowany w kappie był troszkę zdławiony i miał moc 206KM. Po wspomnianej modyfikacji w alfach zaczął osiągać ponad 230KM a dla potrzeb Lancii 226KM co wynika z tego że Lancia jest bardziej luksusową limuzyną niż Alfa Romeo. Dlatego w kappie te silniki chodzą bardziej miękko, ciszej i mnie ostro niż w AR. A co do spalania to owe 17l można osiągnąć w mieście przy prędkościach nie przewidzianych w naszym kodeksie często hamując i przyśpieszając metoda"gaz do dechy". Moja AR pali w mieście ok 14 litrów co nie jest szczególnie dużo zważywszy na mój styl jazdy i pojemność silnika. Co ciekawe na trasie spalanie przy 100 - 120 utrzymało się na poziomie 7,8 litra/100km. Dodam tylko że moja AR jest w automacie.
RobertWroc - 28-03-2008, 16:25
" />troszkęwięcej o silnikach 3.0 i wiekszych
Opciu - 02-04-2008, 12:44
" />Ja kupiłem kappe 3.0 v6 226km sedan ,pełna opcja,z października 1998roku (produkcja i pierwsza rejestracja)serwisowana no stop,może będazie na sprzedaz za miesiąc,zależy czy mi sie spodoba jazda :twisted:
maciek_czer - 03-04-2008, 00:14
" />hehe, dzisiaj sobie uświadomiłem co najbardziej rzuca się w oczy przy porównaniu starszej v6 z nowszą w kappie. Jest to układ wężów układu chłodzenia. W starszej wąż wychodzi z głowicy (poprzez termostat) od strony rozrządu. W nowszej wychodzi od strony skrzyni biegów. W obu przypadkach trafia do chłodnicy (góra) ale z odmiennej strony.
wozwo - 03-04-2008, 23:20
" />
">Ja kupiłem kappe 3.0 v6 226km sedan ,pełna opcja,z października 1998roku (produkcja i pierwsza rejestracja)serwisowana no stop,może będazie na sprzedaz za miesiąc,zależy czy mi sie spodoba jazda :twisted:
A skąd wiesz że kupiłeś z silnikiem 226KM? Może jest 204KM?
RobertWroc - 03-04-2008, 23:31
" />wozwo,wiesz jesteś chyba jedynym człowiekiem na tym forum który tak liczy te konie.
Myslę że Maciek już dokładnie wyjaśnił wszystkie różnice jakie są i bez trudu rozpoznasz wersię mocniejszą.
Ale uwierz mi że nawet jak będziesz sie scigał spod każdych świateł to i tak nie odczujesz tej różnicy.
Wiec powodzenia w szukaniu swojej Kappy. Bądź pewny ze jak dobrze trafisz to bez względu czy będzie to 226 czy 204 Km nie zawiedziesz się i nie będziesz rozczarowany
Opciu - 03-04-2008, 23:39
" />
">Ja kupiłem kappe 3.0 v6 226km sedan ,pełna opcja,z października 1998roku (produkcja i pierwsza rejestracja)serwisowana no stop,może będazie na sprzedaz za miesiąc,zależy czy mi sie spodoba jazda :twisted:
A skąd wiesz że kupiłeś z silnikiem 226KM? Może jest 204KM?
WOZWO...alternator mam z tyłu,węże od chłodnicy idą z prawej strony silnika,przepustnica jest bez linki!!
wszystko jest tak jak pisał maciek_czer i inni
wozwo - 04-04-2008, 23:08
" />
">Ja kupiłem kappe 3.0 v6 226km sedan ,pełna opcja,z października 1998roku (produkcja i pierwsza rejestracja)serwisowana no stop,może będazie na sprzedaz za miesiąc,zależy czy mi sie spodoba jazda :twisted:
A skąd wiesz że kupiłeś z silnikiem 226KM? Może jest 204KM?
WOZWO...alternator mam z tyłu,węże od chłodnicy idą z prawej strony silnika,przepustnica jest bez linki!!
wszystko jest tak jak pisał maciek_czer i inni
...a to wcale nie świadczy że masz 226KM
:-)
wozwo - 04-04-2008, 23:18
" />
">wozwo,wiesz jesteś chyba jedynym człowiekiem na tym forum który tak liczy te konie.
Myslę że Maciek już dokładnie wyjaśnił wszystkie różnice jakie są i bez trudu rozpoznasz wersię mocniejszą.
Ale uwierz mi że nawet jak będziesz sie scigał spod każdych świateł to i tak nie odczujesz tej różnicy.
Wiec powodzenia w szukaniu swojej Kappy. Bądź pewny ze jak dobrze trafisz to bez względu czy będzie to 226 czy 204 Km nie zawiedziesz się i nie będziesz rozczarowany
2 powody:
1. Lubię wiedzieć jakie parametry ma silnik w samochodzie którym jezdżę.
2. Nie lubię włoskiego niechlujstwa. Jezeli faktycznie Włosi wkładali V6 226KM do Kappy to czemu podawali parametry silnika jako 204KM (w dowodach chyba tak macie).
No chyba że to jest silnik taki sam jak w Alfie 166 ale ze zmniejszoną moca do 204KM (inny soft w ECU). Wtedy cała podnieta tymi dodatkowymi koniami ni ema sensu bo ich może po prostu nie być. Silnik jest inny (inna przepsutnica, doloty, węże chłodnicy, etc...) ale moc taka sama jak starego V6.
Spotkałem sie kiedys z info że takie Kappy V6 226KM wyszły w krótkiej serii i zadałem pytanie na tym forum sadząc że sprawa jest znana i jasna.
Ot i moje rachowanie koni...
;-)
Ot i moje zaintersowa