ďťż
Kappa 3.0 - kupno sondy lambda ???? co wybrać ????



norbiwolow - 04-11-2007, 14:40
" />W związku z problemami z równomiernymi obrotami i diagnozie komputerowej podejrzewającej sondę lambda uznałem że wymienię te cześć.
W sklepie motoryzacyjnym wyceniono mi taka sondę na około 200 złotych a na allegro można kupić o ponad połowę taniej. Czy ktoś posiada taką sondę zakupioną na allegro i może powiedzieć coś o jej jakości.

Z tego co wyczytałem to musi to być 4 przewodowa i podczas wymiany nie używać lutownicy tylko łączyć na skrętkę lub na konektory

znalazłem taka na allegro - co o niej myślicie ?
sonda lambda

czy jakieś numery fabryczne powinienem sczytać czy jest to na tyle uniwersalne urządzenie że bedzie pasować.

Z góry THX za pomoc




norbiwolow - 04-11-2007, 21:15
" />nikt nie doradzi ???



bolek - 04-11-2007, 22:10
" />doś istotne jest ustalenie producenta i warunków gwarancji na taką sondę. znam przypadki i to wcale nie takie rzadkie że sonda "no name" żywot konczy po 2 tygodniach, a z racji obiętej wtyczki nie ma po co udawac się z reklamacją.

co do połączeń - zgadza się, nie należy lutowac.
sonda uniwersalna Boscha posiada solidne złącze hermetyczne po porobienia połaczeń, jednak cena przekracza 200zł ale masz tu jakąś gwarancję i podejrzewam, że w warsztacie w cenie sondy dostaniesz wymianę.
nr części 0 258 986 506.



maciek_czer - 04-11-2007, 22:35
" />Dokładnie, sondę można kupic za niecałe 100 zł (cztero-przewodową) tylko siadają po ok miesiącu i są bardzo wolne. Niewiem z czego to wynika, ale reaguja bardzo ospale, ponad to w silnikach alfa romeo a taki posiadasz nie wytrzymują dłużej niż tydzień, prawdopodobnie temperatura spalin za wysoka albo ciśnienie. Najlepszym wyjściem jest zakup sondy Boscha, albo dedykowanej, wtedy kabel zakończony jest wtyczką idealnie pasującą do instalacji i co ważne kabel jest odpowiedniej długości, albo uniwersalnej Boscha wtedy posiada wspomnianą przez mojego przedmówcę hermetyczną złączkę, służącą do złączenia kabla z wtyczką od starej sondy z nową. I zgadza się NIE LUTOWAĆ!!! lut wprowadza jakiś tam przepływ jonów czy elektronów (nie wiem nie znam się na elektrochemii) i zakłóca pracę, generując jakiś sygnał nawet wtedy gdy sonda nie działa bo jest za zimnna.




kamyk - 05-11-2007, 10:14
" />Tak jak pisałem wcześniej kupiłem sonde firmy NTK na allegro za okolo 80 zł
Faktycznie z racji tego ze nie wiedziałem ze nie można jej lutować uszkodziłem ją.
Ale z wymianą nie było żadnego problemu (oczywiście w ramach gwarancji). Nawet po odcięciu wtyczki



norbiwolow - 05-11-2007, 10:42
" />a jak z jakością ? ile już na niej jeżdzisz i czy sprawdzałeś na kompie czy wszystko jest ok - czy szybko pracuje może masz namiar na kolesia od którego kupiłeś sondę - to bym sie powołał na Ciebie aby było z tymi konektorami aby połączyć bez lutowania.

czy podawałeś jakis numer sondy czy taka uniwersalna ??
czy jest różnica w sondach do 2.0 i 3.0 V6 ?



Egon - 05-11-2007, 10:50
" />przy cześcich elektrycznych często tanie niemarkowe zamienniki przekłamują wartości wstawiając nawet nową sonde jej parametry mogą być zbliżone to sondy uzywanej na takich cześciach niewarto oszczędzać lepiej zainwestować w markowe cześci



norbiwolow - 05-11-2007, 12:39
" />czyli odżałować 200 zeta na bosch'a



kretekpodnietek - 05-11-2007, 15:09
" />ja w swjej delcie założylem używke.. kosztowało mnie to 50 pln. oryginalny bosch z volkswagena polo, była tam inna wtyczka z 4 złączkami samcami, a na to idealnie pasowały wąskie wsuwki które połączyłem z oryginalną no i działa, w razie czego mam oryginalną wtyczkę i mogę wymienić na inną. Pozdrawiam



bolek - 05-11-2007, 17:04
" />wg mnie tylko markową - jeżeli uniwersalna Boscha to nr 0 258 986 506 - bosch robi 7 rodzajów uniwersalnych sond, w referencjach do Kappy właśnie ten numer.
swoją drogą NTK za 80zł to b. interesująca propozycja, o ile to ta prawdziwa NGK-NTK i sonda z referencji do Kappy



norbiwolow - 07-11-2007, 16:16
" />no i kupiłem - wg sugestii sprzedawcy wziałem oryginalną włoską Magneti Marelli - podobno takie właśnie montują do Kapiszonków. Była tez Bosch ale tak jak piszecie uniwersalna obsługująca kappe 3.0 ale wolałem dedykowaną do danego modelu oryginalną. cena 165 złotych jest do przebolenia a róznica w cenie w stosunku do no name za 100 zeta znikoma - jednak jakośc to juz ina półka - pod tymi za 100 złotych nawet nie ma producenta - nikt się nie chciał podpisać pod tym wyrobem - mozliwe że te na allegro to ktos sam naciaga tamat że to NGK

dziś bede wymieniał - czy resetowac kompa po wymianie
na weekend planuje duzy przegląd silnika - sprawdzenie stanu cewek, szczelność dolotu, wymiana uszczelek na przepustnicy, itp. tak wiec troche zabawy przedemna



Egon - 07-11-2007, 18:05
" />jak kupiłeś SLP4108 (461912164108) to dobra u mnie cena 127zł



norbiwolow - 08-11-2007, 09:00
" />tak właśnie tą ale miałabyć z koncówką a tu zonk - uniwersalne końcówki do zagniatania ale dałem radę
problem był straszny z wykręceniem starej - masakra - zero miejsca a odkręcałem na przedłużeniu rury tak mocno siedziała - zresztą nowa też ciężko wchodziła
Egon - rozumiem ze za tyle mógłbyś mi sprzedać taka sondę plus koszty przesyłki
to daj mi znac na priv ile za nową cewkę do 3.0 - może bedę robił zakupy u Ciebie )))
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \