Carlsson - 08-02-2010, 18:32
" />Witam, przejrza³em ju¿ wszystkie w±tki o podobnych usterkach, czyli : auto odstawi³em wieczorem, a rano g³ucho na Voltomierzu raptem 9.5, auto odpala³o bez problemu przy -17, a chcia³em rozruszaæ auto zrobi³em z 50km i cisza, wyczyszczona masa( o lie to jest masa) czyli czerwone przewody zaraz za akumulatorem, pry¶niêty gruby przewód wchodz±cy do rozrusznika( po tym zabiegu wzros³o napiêcie do ok 10V, w jedym z w±tków by³a mowa o przeka¼niku, kto¶ wie który to ? Ju¿ nie mam si³y kto¶ mi powiedzia³ ¿e to mo¿e kostki stacyjki, lub zawieszone szczotki, ale ile mo¿na waliæ w rozrusznik ?
stabraf - 08-02-2010, 18:39
" />Te czerwone przewody to nie masa tylko plus.Pozostaje wiêc ten czarny-i to w³a¶nie jest masa.Mo¿e we¼ aku do domu i na³aduj prostownikiem.
Carlsson - 08-02-2010, 18:52
" />
">Mo¿e we¼ aku do domu i na³aduj prostownikiem.
dla pewno¶ci wyczy¶ci³em, aku na³adowane, dodatkowo tydzieñ je¼dzi³o w aucie które u¿ywam codziennie, a gdzie znajdê koñcówkê masy ?
gros - 08-02-2010, 20:38
" />
">Mo¿e we¼ aku do domu i na³aduj prostownikiem.
dla pewno¶ci wyczy¶ci³em, aku na³adowane, dodatkowo tydzieñ je¼dzi³o w aucie które u¿ywam codziennie, a gdzie znajdê koñcówkê masy ?
je¶li zrozumia³em to masa jest z nadwozia do akumulatora silnik te¿ ma mase masa rozrusznika to silnik
Carlsson - 08-02-2010, 20:55
" />
">Mo¿e we¼ aku do domu i na³aduj prostownikiem.
dla pewno¶ci wyczy¶ci³em, aku na³adowane, dodatkowo tydzieñ je¼dzi³o w aucie które u¿ywam codziennie, a gdzie znajdê koñcówkê masy ?
je¶li zrozumia³em to masa jest z nadwozia do akumulatora silnik te¿ ma mase masa rozrusznika to silnik
szukam koniec masy id±cej do akumulatora,
takie pytanie, czy to normalne ¿e kawa³ek cieñszego przewodu id±cego do rozrusznika jest bez ¿adnej os³ony ?
gros - 08-02-2010, 21:43
" />
">Mo¿e we¼ aku do domu i na³aduj prostownikiem.
dla pewno¶ci wyczy¶ci³em, aku na³adowane, dodatkowo tydzieñ je¼dzi³o w aucie które u¿ywam codziennie, a gdzie znajdê koñcówkê masy ?
je¶li zrozumia³em to masa jest z nadwozia do akumulatora silnik te¿ ma mase masa rozrusznika to silnik
szukam koniec masy id±cej do akumulatora,
takie pytanie, czy to normalne ¿e kawa³ek cieñszego przewodu id±cego do rozrusznika jest bez ¿adnej os³ony ?
tak ten kawa³ek jest splotem i wchodzi w rozrusznik z elektomagnesu
Carlsson - 09-02-2010, 15:30
" />Panowie jakie¶ pomys³y ? gdzie znajdê koñcówkê masy id±cej od nadwozia ? czy to mo¿e byæ problem z kostkami pod stacyjk± ?
Alan - 09-02-2010, 17:42
" />ludzie kochani.... sprawd¼ bezpiecznik na podszybiu,po zdjêciu ochronnych plastików bodaj pierwszy od strony pasa¿era je¶li bezpiecznik oka¿e siê sprawny byæ mo¿e zawiód³ przeka¼nik w tym samym miejscu bodaj pierwszy od strony kierowcy.Najpro¶ciej sprawdziæ czy rozrusznik krêci podpi±æ mu na krotko z aku + do cewki rozrusznika tam przychodzi czerwony przewód przykrêcany na nakrêtkê 10 je¶li zagada wina le¿y po stronie stacyjka-przeka¼nik-bezpiecznik
Carlsson - 09-02-2010, 22:02
" />Dziêkujê bardzo Kolego, takiej odpowiedzi oczekiwa³em od pocz±tku, jasnej i do "bólu" czytelnej. jeszcze raz dziêki !
Alan - 10-02-2010, 02:13
" />¿eby sprawdziæ czy rozrusznik dzia³a bez specjalnych akrobacji mo¿esz post±piæ wedle wskazówek:
pod³±czaj±c +12V do A bezpo¶rednio z aku sprawny rozrusznik powinien zacz±æ krêciæ silnikiem,je¶li bêdzie cisza mo¿liwe ¿e jest uszkodzona cewka lub sam rozrusznik( np nie ma szczotek)
wtedy najlepiej sprawdziæ czy rozrusznik w ogóle pracuje w tym celu trzeba zewrzeæ na sekundê czy dwie B+C rozrusznik sprawny powinien zacz±æ krêciæ,z tym ¿e sam bez silnika.
takie sprawdzanie wymaga jednaj jakie¶ og³ady,cz³ek nie zaznajomiony mo¿e siê wystraszyæ je¶li w obu przypadkach rozrusznik Ci pracuje a na kluczyk nie reaguje sprawd¼ to co pisa³em wcze¶niej,przeka¼nik powinno byæ s³ychaæ przy przekrêcaniu kluczyka.warto sprawdziæ czy elementy oznaczone B i C nie maja widocznych oznak przegrzania,czego przyczyn± s± np nie dokrêcone nakrêtki.W moim TDS lu¼na nakrêtka C powodowa³a brak prawid³owego przep³ywu pr±du,w rezultacie stycznik zabudowany w elektromagnesie rozrusznika nadmiernie siê nagrzewa³ a w koñcu styki siê wypali³y.Zrobi³o sie zwarcie i pali³o bezpieczniki.Kilka po¶wiêconych godzin przywróci³o rozrusznik do ¿ycia praktycznie bez nak³adów finansowych
Carlsson - 13-02-2010, 13:46
" />Bajka jeste¶ wielki, masz u mnie wielkie piwo , auto odpala od kabla, tak¿e chocia¿ tyle ¿e mogê jechaæ na podno¶nik o obadaæ co i jak. Przeka¼nik s³ychaæ i to do¶æ wyra¼nie, w wolnej chwili jeszcze obejrzê nakrêtki . Jeszcze raz Wielkie dziêki !