Kappa 2.4jtd – silnik nie zapala



Bertin - 15-05-2009, 08:21
" />Poniewa¿ nie znalaz³em tematu z podobnym problemem, mo¿e kto¶ to przerabia³.
Auto jest z 1999 183000km licznikowe, ale wg mnie zani¿one
Objawy silnik nie zapala po kilku godzinnym postoju poni¿ej temperatury otoczenia +5°C
W T= +10°C zimny silnik uruchamia siê po 4-5 próbie krêcenia rozrusznikiem (czas trwania jednej próby ok. 5-6sek)
W T= +18°C zimny silnik uruchamia siê po 1-ej próbie krêcenia za ok 3-5sek
Rozgrzany silnik niezale¿nie od temperatury otoczenia (po zgaszeniu, czy 1-2 godz. postoju) zapala za pierwszym razem po ok. 2 sek.
Usterka ma na pewno zwi±zek z temperatur± silnika. Mo¿e chodzi o cofanie siê paliwa, jakie¶ nieszczelno¶æ uk³adu wtryskowego czy pompy zwiêksza siê wraz ze spadkiem temperatury ?
Dynamika i moc silnika w normie. Czysto¶æ spalin w normie, nie dymi w ca³ym zakresie obrotów.
Zu¿ycie oleju po przejechaniu ok 3000 km niezauwa¿alne na miarce bagnetu.
¦wiece ¿arowe i sterownik sprawny.
Pamiêæ diagnostyczna nie zarejestrowa³a trwale pojawiaj±cych siê b³êdów dzia³ania elektroniki na zimnym i ciep³ym silniku, poza zacinaj±cym siê zaworem AGR (EGR).
W jednej ASO Bosch - serwisie FIAT odczytano za pomoc± Examinera:
- pamiêæ diagnostyczn± silnika
- b³±d airbag - obwód otwarty
- czyszczono zawór AGR (recyrkulacji spalin)
W innej ASO Bosch otrzyma³em odpowiedni Protokó³, wykonano nastêpuj±ce badania i pomiary silnika przy pomocy KTS:
Odczyt zawarto¶ci pamiêci diagnostycznej - Odczytano
Sprawno¶æ mechaniczna silnika - Nierówna praca zimnego silnika
Przewody przelewowe wtryskiwaczy - Zmierzono
Pomiar ci¶nienia w zasobniku (Common Rail) - Poprawny
Dzia³anie zaworu regulacyjnego - Poprawne
Czujnik ci¶nienia w zasobniku - Poprawny
Wstêpne ci¶nienie t³oczenia paliwa - Niestabilne
Przewody paliwowe i filtr paliwa - Wymieniony przewód
Pompa zasilaj±ca (w baku paliwa) - Dzia³a niestabilnie
Pompa wysokiego ci¶nienia - Ci¶nienie robocze w normie
Wtryskiwacze - Przelewy w normie
Czujnik GMP wa³u korbowego - Poprawny
Czujnik Halla na wa³ku rozrz±du - Poprawny
Wnioski koñcowe do protoko³u by³y nastêpuj±ce:
W wyniku przeprowadzonych pomiarów uk³adu elektroniki oraz uk³adu wtryskowego stwierdzono nastêpuj±ce usterki:
- silnik nie zapala po nocnym postoju
- awaryjne uruchomienie silnika jest mo¿liwe tylko po zastosowaniu spreju u³atwiaj±cego rozruch
- nierówna praca silnika
Charakter powy¿szych usterek wskazuje na wystêpowanie ich od d³u¿szego czasu.
Wykrycie tych wad ukrytych nie by³o mo¿liwe na ciep³ym silniku
Dodam, ¿e poprzedni w³a¶ciciel, handlarz – OSZUST sprzeda³ to auto z wad± zatajon± i zapala³ potajemnie na sprej "plak" co udowodni³em po zakupie.
Czy w tej sytuacji zasadne staje siê dokonaæ pomiaru ci¶nienia sprê¿ania zimnego silnika?
Za pomoc± klasycznego manometru czy przebiegu pr±du rozrusznika.
Zauwa¿y³em jeszcze, ¿e wraz ze spadkiem temperatury zmniejszaj± siê równie¿ trochê obroty wa³u korbowego podczas zapalania. Akumulator 72Ah jest sprawny i do³adowany. Immobilizer dzia³a poprawnie. Mo¿e ten oszust doda³ jaki¶ specyfik do oleju co powoduje uszczelnienie silnika ciep³ego a brak kompresji zimnego i du¿e opory rozruchu ??

Tak czy owak, proszê o jakie¶ wskazówki co do naprawy.
Na razie czekam na rezultaty sprawy karnej, ponad 10 dowodów na oszustwo. Dodam, ¿e po 3 miesi±cach powoli koñczy mi siê tolerancja cierpliwo¶ci na tê sprawê i auto
Je¶li macie pomys³ na naprawê tej usterki to proszê o pomoc, podanie ewentualnej ceny i kto to mo¿e zrobiæ bez zbêdnego naci±gania na koszty ?
Z góry Dziêki za podpowied¼. Liczê na zrozumienie i pomoc.

-- 15 Maj 2009, 08:27 --

Szuka³em po tematach... a w tre¶ci tego postu
Kappa-ma³y remont osprzêtu
to chyba jest podobny problem choæ to tds

Nie pamiêtam jaka by³a warto¶æ wysokiego ci¶nienia w zasobniku CR na rozruchu, ale
napisane " w normie" Protokó³u - mog³o byæ mniej ni¿ 300bar




skyblu - 15-05-2009, 08:42
" />"Witam" to tak dzia³a w dwie strony,
zapewne jak bêdziesz tu d³u¿ej, zapoznasz siê z tym tematem,

moj JTD 360.000 , "zapali³" w górach-zima po tygodniowym postoju,
dopiero za trzecim razem, ale mechanik mnie informowa³ o tym mo¿liwym problemie, ze wzglêdu na ¶wiece ¿arowe do wymiany, po wymianie obecna zima nie mia³a wp³ywu na uruchamianie silnika, lecz zapewne przyczyna mo¿e mieæ g³êbsza nie ¿yczê
pozdro



Bertin - 29-12-2009, 09:45
" />Nie s±dzê aby to by³a premiera tego typu problemu, mo¿e nikt nie chcia³ lub nie mia³ czasu odpisaæ....
Dla tych co zmagaj± siê z takimi wadami jak:
- brak mo¿liwo¶ci uruchomienia auta poni¿ej 12'C
- sporadyczne ga¶niêcie silnika w czasie przy¶pieszania (wyprzedzania) .....
poni¿sze wskazówki mog± okazaæ siê pomocne

Dopiero trzeci serwis zdiagnozowa³ i naprawi³ usterki.
1. naprawa sterownika silnika
2. wymiana tulei i szczotek w rozruszniku

koszty ostatnich napraw ok 1100z³
Wymiar sprawiedliwo¶ci: prokuratura i s±d stanowczo chroni oszusta od PLAKA.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \