Alan - 31-08-2010, 09:15
" />Panowie mam sprawę.Chodzi o uszczelkę do silnika 2.4 tds Kappa/marea jedyna jaką znaleźliśmy w katalogach to Ajusa AJU10099210 ale nic nie pisze czy to metalowa czy jakkolwiek inna czy ktoś z was wie coś na temat tego ustrojstwa?
Taka uszczelka?
volf - 31-08-2010, 11:15
" />Ta chyba nie jest metalowa, bo trochę za tania. Ja płaciłem prawie 200 PLN za metalową chyba Reinza ale dokładnie nie pamiętam, bo to było rok temu. W każdym razie w sklepach motoryzacyjnych nie było problemu z dostępnością. Ważne-zwróć uwagę na grubość, bo są trzy wersje 1,6mm; 1,7mm i 1,8mm, grubość jest powiązana z blokiem silnika a nie z głowicą, więc nawet po zmianie głowicy grubość uszczelki pozostaje taka jak była, u mnie była ta najcieńsza.
Alan - 31-08-2010, 11:17
" />czy na starej będą jakieś symbole ustalające jaka tam była?
stabraf - 31-08-2010, 12:31
" />TU masz jeszcze różne
Codee - 31-08-2010, 13:08
" />Diesel musi mieć metalową ( przekonałem się kiedyś ile wytrzyma specjalnie dorabiana papierzana u kumpla ).
Jak kolega przedmówca napisał Reinz jest chyba najlepszą firmą od uszczelek pod głowicę z 99% że po założeniu będzie działać ( warunek prosta głowica ).
Alan - 31-08-2010, 13:15
" />nic nie umiem z tego zrozumieć...żadna niby do mojego silnika nie pasuje kod silnika u mnie to 838A7
volf - 31-08-2010, 14:10
" />
">czy na starej będą jakieś symbole ustalające jaka tam była?
Jeśli była oryginalna fiatowska to ma nabity numer katalogowy i w eperze wyjdzie jaka grubość. Jeśli zamiennik to może być różne oznaczenie-karby, kółka, numerek-wtedy trzeba szukać w katalogach konkretnego producenta. Ewentualnie można zmierzyć wystawanie tłoka z bloku i dobrać odpowiednią grubość-w linku podanym przez kolegę Stabraf można znaleźć te dane.
Tymi oznaczeniami silnika to za bardzo się nie przejmuj.
Alan - 31-08-2010, 14:26
" />aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zaraz mnie rozsadzi .... po co robią uszczelki do auta a nie do auta? skoro diesel ma mieć metalową to na co robią inne? na wyjętej uszczelce nie ma nic ani też nie wiadomo jaki to producent. Uszczelka jest metalowa ale po zdjęciu głowicy ma 4 mm grubości i kilka warstw....
co będzie jesli założymy np ta nie metalową?
bargaw3181 - 31-08-2010, 14:28
" />to będziesz za chwilę znowu wymieniał
Codee - 31-08-2010, 22:46
" />
">
co będzie jesli założymy np ta nie metalową?
odpalisz silnik, na początku się usieszysz ( przez max 15 sekund od uruchomienia) potem usłyszysz bul bul i pier dól
Popatrzysz pod maskę a tu olej bokiem wywaliło i okropnie zarzygało całą komorę.
tylko tyle
Dawka - 01-09-2010, 13:55
" />Jak możesz to zrób dość wyraźną fotkę i wklej tutaj, w wolnej chwili w pracy popatrzę w katalogi jak to wygląda, może znajdę taką samą.