dawidostrowiec - 30-12-2009, 19:53
" />Witam.
Dzisiaj byłem w serwisie ponieważ auto wyświetlało błąd Engine Control, dowiedziałem się że jest to błąd ogólny. W serwisie podpieli auto pod komputer i powiedzieli że jest to wina przekaźnika pompy paliwa (uszkodzenie w obwodach).
Może mi ktoś powiedzieć gdzie się znajduje przekaźnik pompy paliwa, oraz ile może mnie kosztować jego wymiana?
Proszę o szybką odpowiedź.
bargaw3181 - 30-12-2009, 21:22
" />przekaźnik pompy paliwa?? a to coś nowego u mnie ten bląd odczytali jako siłownik wyprzedzania wtrysku ( wtrysk sterujący )
Ciekawe którzy są bliżej prawdy...
dawidostrowiec - 30-12-2009, 22:04
" />A czy Ty ostatecznie błąd usunąłeś?
bargaw3181 - 30-12-2009, 22:18
" />jeszcze nie. po nowym roku będę wymieniał komplet wtryskiwaczy wtedy zobaczę czy to to. a czy masz jakieś objawy po pojawieniu się tego błędu u Ciebie??
dawidostrowiec - 30-12-2009, 22:48
" />Wszystko zaczęło się od usterki zatkanego węża paliwa dochodzącego do filtra. Wtedy auto odpalało i gasło a później pojawił się ten błąd - Engine Control. Powodem usterki był zamarznięty liść i przy mrozach nie pozwolił, żeby paliwo przedostawało się do filtra. Po przeczyszczeniu przewodu błąd został, pojawia się głównie przy odpaleniu pojazdu. Gdy jest zimny silnik obrotu przy zapalaniu falują i Check świeci ok 5min. Przy silniku ciepłym Check świeci krócej i nie pokazuje żadnej usterki.
volf - 30-12-2009, 23:20
" />Oprócz tego checka i falowania obrotów na zimnym silniku masz jeszcze jakieś niepokojące objawy?
Jeśli nie-to sprawdź czy wszystkie świece żarowe są sprawne oraz szczelność układu paliwowego.
dawidostrowiec - 30-12-2009, 23:37
" />świece żarowe były sprawdzane i wszystko jest OK
a poza tym w serwisie mówią, że jeżeli jest świeca spalona to czasami zapali się kontrolka od świeć żarowych
po podłączeniu do komputera mechanik powiedział, że jest awaria przekaźnika pompy paliwa, lecz on nie wie gdzie to jest, a czy w ogóle jest pompa paliwa w Lanci Kappa 2.4TDS? I gdzie znajduje się ten przekaźnik
volf - 31-12-2009, 00:37
" />No, ale jeździ normalnie jak rozumiem, czyli nie ma problemu z przyśpieszeniem czy nadmiernym kopceniem?
W tds-e nie ma elektrycznej pompy zasilającej jak np w jtd więc nie wiem o jaki przekaźnik mogłoby chodzić. Pompa wtryskowa jest oczywiście sterowana przez ECU i mogłoby coś w niej niedomagać-być może o to chodzi w tej diagnozie z przekaźnikiem...
Co do świec żarowych-przepalił się kiedyś u mnie bezpiecznik przy sterowniku (50A) tak, że żadna nie grzała. a kontrolka zachowywała się normalnie, był za to napis na infocenter o usterce silnika i check.
dawidostrowiec - 31-12-2009, 12:00
" />Gdzie ten bezpiecznik się znajduje. Czy tam gdzie filtr pyłkowy, czy po prawej stronie tam jak się stanie od silnika, a może w środku pod kierownicą?
@
a czy z tą awarią może mieć coś wspólnego pompa wtryskowa?
po przyglądaniu się kiedy Check zgaśnie "Engine Control" silnik jak gdyby troszeczkę sobie zwiększy obroty
dawidostrowiec - 19-02-2010, 20:43
" />Witam.
Przepraszam, że nie edytuje postu i piszę po jakimś czasie...
Ale może ktoś będzie miał podobny problem, a ja chcę napisać że udało mi się to rozwiązać.
Otóż, błąd "Engine Failure" zapalał się dlatego, iż były spalone 3 świece żarowe.
Błąd pojawił się wcześniej, ale nie brałem pod uwagę świec, gdyż samochód palił - pewnie była tylko jedna spalona. Gdy nadeszły duże mrozy, zapalał ale z dwóch baterii. Po sprawdzeniu świec okazało się że 3 są padnięte. Po wymianie świec błąd ustąpił.