Kappa 2.4 TDS - Problem z turbo



samson - 21-05-2007, 22:03
" />Witam,
Od kilku miesiecy borykam sie z problemem mocy w moim kapiszonie (silnik 2,4TDs). Przy stalej predkosci /obciazeniu/ po wyzej 2000 obr/min wylacza sie turbina. W momencie wysprzeglenia, gdy obroty spadna ponizej 1000 obr/min turbina zaczyna dzialac. Jest to uciazliwy temat. Pojechalem do serwisu podlaczyli kapiszona do komputera i wywalilo blad EGR. Zaslepiono ulkad EGR, zaczeli regulowac dawke na pompie wtryskowej lecz problem nadal wystepuje. Bylem juz w 2 serwisach i nie mam sily. Czy ktos moze podpowiedziec co moze byc przyczyna??

pzdr
Samson




volf - 21-05-2007, 22:52
" />U mnie tak siê dzia³o jak za¶lepi³em egr. Nie wiem dlaczego, ale tak by³o jak egr by³ za¶lepiony blaszk± b±d¿ zdjêty by³ z niego ten wê¿yk podci¶nieniowy. Z kolei z miesi±c temu samochód te¿ zacz±³ czasami muleæ, okaza³o siê, ¿e albo by³ brudny filterek przy elektrozaworze steruj±cym egr, albo wtyczka nie ³±czy³a. W ka¿dym razie po wyczyszczeniu jednego i drugiego problem znik³. Ogólnie problem jest ciekawy, bo czyta³em na forum wypowiedzi wielu osób, które twierdzi³y, ¿e po za¶lepieniu egr w kappie tds wszystko jest ok. Niestety u siebie egr muszê mieæ sprawny.
Pozdrawiam.



samson - 21-05-2007, 23:15
" />No w³a¶nie, ja ju¿ sam od¶lepia³em egr i nic to nie daje. Nie wiem, gdzie dalej szukaæ.



volf - 21-05-2007, 23:32
" />A mo¿e zawór egr lub elektrozawór nim steruj±cy jest uszkodzony, Sprawdzi³e¶ to dobrze.




Cossi86 - 16-01-2008, 20:23
" />Witam!!
Jak najlepiej sprawdziæ poprawno¶æ dzia³ania EGR lub zaworu nim steruj±cego ??
Problem mam jak wy¿ej.

P.S Po przekrêceniu kluczyka w pozycjê zap³on z tego zaworka z filterkim na scianie grodziowej dochodzi takie bzyczenie



Cossi86 - 19-01-2008, 23:40
" />Up ...
Czy nikt nie wiem ??

Dzisiaj czy¶ci³em EGR. Wogóle siê nie otwiera³, ca³y czas by³ zamkniêty. Po czyszczeniu wszystko chodzi bardzo ³adnie, jednak po zamontowaniu dalej wystêpuje problem z turbin± i zauwa¿y³em ¿e silnik jest trochê bardziej mu³owaty. Po od³±czeniu podci¶nienia od EGR silnik chodzi du¿o lepiej.

1) Jaka mo¿e byæ jeszcze przyczyna nie dzia³aj±cej turbiny (podejrzewam jeszcze zanieczyszczony filterek, jutro go sprawdze)
2) W którym miejscu za¶lepiæ EGR ?? Przed EGR (zaraz przy kolektorze) czy za EGR ?? Czy zdejmowac i za¶lepiajaæ wê¿yk od podci¶nienia ??

Prosze o pomoc szczególnie zale¿y mi na wypowiedzi kolegi Prezes



kretekpodnietek - 20-01-2008, 00:05
" />
">Up ...

1) Jaka mo¿e byæ jeszcze przyczyna nie dzia³aj±cej turbiny (podejrzewam jeszcze zanieczyszczony filterek, jutro go sprawdze)
2) W którym miejscu za¶lepiæ EGR ?? Przed EGR (zaraz przy kolektorze) czy za EGR ?? Czy zdejmowac i za¶lepiajaæ wê¿yk od podci¶nienia ??


co do EGR, to jak dla mnie jest kolejny wymys³ ¿eby zamontowac kolejn± rzecz która bêdzie sie psu³a i kosztowa³a...

po co pchaæ spaliny z powrotem w kolektor ss±cy, gdzie dalej przechodz± przez silnik i tak w ko³o, a silnik ma za ma³o powietrza.

w swojej delcie wywali³em go ca³kiem, zosta³ym tylko dziury po ¶rubach.

niewa¿ne gdzie za¶lepisz je¿eli od³±czysz podci¶nienie to zawór bêdzie ca³y czas zamkniêty bo nie ma co go otworzyæ, a je¿eli gdzie¶ pod³o¿ysz ¶lep± uszczelkê to nawet jak sie otworzy to nie bêdzie mia³o przep³ywu, wiec na jedno wychodzi.

a co do turbiny, to jest czê¶c mechaniczna i je¿eli nie jest zatarta, to interesuje mnie jedna rzecz, mianowicie na fotografiach na allegro, jest taki si³ownik sterowany ci¶nieniem z kolektora ss±cego który przymyka klapk± wylot spalin (¿eby utrzymywac równe ci¶nienie w kolektorze niezale¿nie od obrotów silnika, za du¿o to przymknie spaliny i zwolni turbinê, za ma³o to popu¶ci wiêcej ¿eby sie szybciej krêci³a) no i jak ju¿ to w tym szuka³bym przyczyny. mo¿e sie przyciê³o albo co¶.

zaznaczam ¿e to mój domys³ bo nie mia³em styczno¶ci z tymi silnikami jak ju¿ to klekoty z grupy VAG

powodzenia ¿ycze



Cossi86 - 20-01-2008, 12:06
" />Witam !!
Dziêki za odpowied¼.

Mo¿e pod±¿asz dobrym tropem i napewno to sprawdze.

Jaki¶ czas temu napisa³em PW do kolegi "Samson" i napisa³ ¿e po wymianie EGR problem znikn±³, czyli turbina dzia³a jak powinna.

Tylko jaki zwi±zek ma EGR z turbin± :roll: powoli g³upieje

Ponadto je¶li by³a by to wina turbiny (awaria mechaniczna) to turbina by nie dzia³a wogóle a ta pompuje jak w¶ciek³a na wszystkich biegach auto przyspiesza barzdzo dynamicznie. Ale czasami poprostu sie wy³±cza. Po wysprzêgleniu gdy obroty spadn± poni¿ej 1000 obr. dzia³a znowu.

O so chosi ??



kretekpodnietek - 20-01-2008, 13:12
" />tak my¶le i jedno mi przychodzi do g³owy.

móg³by¶ mi jeszcze powiedzieæ gdzie dochodzi wê¿yk steruj±cy tym si³ownikiem?

gdzie¶ czyta³em ze w nowych dieslach spaliny stanowi± nieraz 60% mieszanki w kolektorze ssacym.

mo¿e poprostu EGR pcha za du¿o spalin w ss±cy, ci¶nienie jest za duze i klapka zamyka turbine. i dlatego sie wy³±cza,

wydaje mi sie ¿e dzia³oby sie to jak ju¿ przy d³u¿szej je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci±.

spróbuj za¶lepiæ ca³kowicie EGR w sensie zrobic uszczelkê pod niego z grubszego papieru tylko z otworami na ¶ruby.

taki mój kolejny domys³. bo Turbiny raczej nic innego nie mo¿e przystopowaæ.



Cossi86 - 20-01-2008, 14:00
" />EGR ju¿ za¶lepia³em i nic siê nie zmieni³o.

Mo¿e faktycznie EGR musi byæ sprawny w tym modelu ??

Jednak co zauwa¿y³em po czyszczeniu EGR prawdopodobnie zacz±³ dzia³aæ poprawnie (wcze¶niej by³ ca³y czas zamkniêty) bo po pod³±czeniu we¿yka silnik jest s³abszy.

Czy jest jeszcze jaki¶ zawór steruj±cy turbin± ??



tiges - 20-01-2008, 15:28
" />ja mam podobny problem .. wymienili mi EGR-a w LT i przez 500 km bylo dobrze po czym znowu cos sie rozregulowalo i auto tam wrocilo .. zonaczymy co dalej.



Cossi86 - 20-01-2008, 16:01
" />Daj znaæ jak to siê skoñczy bo zaczyna ju¿ mnie to wkurzaæ.

EGR wymienili na nowy czy u¿ywany.



tiges - 20-01-2008, 17:14
" />chyba nowy



Cossi86 - 20-01-2008, 21:07
" />Co za przypad³o¶æ .... ehhh



samson - 20-01-2008, 22:15
" />Cossi86:
W typie 2,4TDs EGR musi byæ sprawny, aby nie wy³±cza³a siê turbina. W przypadku prawid³owego-mechanicznego dzia³ania zaworu EGR sprawd¼ elektrozawór nim steruj±cy. W moim przypadku on by³ niesprawny. Koszt naprawy wyniós³ z nowym zaworem w ASO 680z³. Po tej wymianie wszystko powróci³o do normy.
Test komputera wyka¿e Ci czy ten zawór jest niesprawny.

BTW.
Mechanicy zwalali, ¿e przyczyn± mo¿e byæ przepustnica - koszt 1700 z³, ale komputer wykazywa³ b³±d EGR wiêc kaza³em go w pierwszej kolejno¶ci wymieniæ.

Sprawd¼ i napisz czy równie¿ to by³o przyczyn±.

Samson



Cossi86 - 20-01-2008, 22:58
" />OK. Bêde zamawia³ EGR na dniach.
Mo¿esz mi jeszce napisac jak zachowuje siê podci¶nienie zaraz po odpaleniu auta tzn. czy zaraz po odpaleniu wê¿yk (ten pod³±czony do EGR) zasysa powietrze ??
Druga sprawa to gdzie u ciebie pod³±czony jest ten drugi wê¿yk od tego zaworku na ¶cianie grodziowej ??

Bêde wdziêczny za pomoc.

Pozdrawiam



tiges - 25-01-2008, 09:46
" />No wiec mi porwocilo, bo nowy EGR okazal sie wadliwy i jest wymieniony (mam nadzieje ze wytrrzyma dluzej). Po wymianie EGR-a auto jezdzilo bardzo dobrze.



skyblu - 25-01-2008, 10:34
" />czyta³em na forum, ¿e turbina w³±cza sie pow. 2500obr,
kolega samson napisa³, ¿e pow 2000obr turbina siê wy³±cza /teoretycznie nie powinna siê jeszcze w³±czyæ/
jak jest w praktyce ??
drugie pytanie: czy naprawiacie - poprawiacie pracê silnika, auta na czuja czy po konsultacji , diagnozie w warsztacie, ASO np.?
pozdro



Cossi86 - 25-01-2008, 17:40
" />A czy jest na forum kto¶ kto trzyma³ wogóle EGR w rêku ??
Bo mam kilka pytañ :/
Proszê o ew. kontakt na gg lub PRV.

Pozdrawiam



tiges - 29-01-2008, 11:41
" />u mnie wymienili zawor i na razie jest ok. Bledne odczyty powoduja tryb awaryjny i dlatego nie jedzie. Nie wiem wiec czy da sie to zaslepic tak, aby komp nie wariowal.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \