ďťż
Kappa 2.4 TDS problem z mocą...



bargaw3181 - 22-09-2009, 09:19
" />Witam ... MAM OGROMNE ZMARTWIENIE !!!

Czy ktoś ma pomysł na przyczynę następujących objawów...??

Po odpalenia samochodu przez sekundę na obrotomierzu utrzymują się obroty 1100 obr/min po czym silnik sam dodaje gazu tak do 2000/2400 obr/min i obroty normują się i utrzymują 900 obr/min.

po za tym podczas kiedy silnik sam zwiększa obroty z rury wydechowej wydobywają się okropnie czarne spaliny. maksymalna prędkość to 110 km/h na prostej i 130 km/h z górki. do setki mam chyba ze 2 min.
Wiem że mam do wymiany czujnik wyprzedzania wtrysku jednak nigdy wcześniej nie było takich objawów.
Czy to możliwe że to ten czujnik i wtryski są przyczyna czy coś innego??

Na początku przypuszczałem że turbina do regeneracji będzie jednak kiedy odpalam auto po nocy wszystko działa jak należy po przejechanie kilku dziesięciu kilometrów i ponowny odpaleniu silnika objawy powracają...

Szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak to ugryźć..

POMOCY !!! dziękuje





tomektcs - 22-09-2009, 18:00
" />najprawdopodobniej ten czujnik przy pierwszym wtrysku, sprawdz połączenie na kostce i kabelek, ewentualnie przepływomierz



bargaw3181 - 23-09-2009, 01:11
" />przepływomierz....hmmm moze i to...

dzisiaj rozmawialem z facetem który miał identyczne objawy jak ja... on zaśpepił czujnik EGR i powiedział że to rozwiązało problem...
Dzisiaj zrobiłem to samo ... czy to pomogło?? i tak i nie...
jest jakby delikatna poprawa jednak bardzo duzo brakuje do poprzedniego stanu...

AAAAaaaaaa !!!

-- 23 Wrz 2009, 20:16 --

Przepływomierz sprawdzony i sprawny w 100%...

Przypuszczenie padło teraz na pompę paliwa. podobno to przegazowanie przy odpaleniu to od tej pompy.

męczę sie dalej jak dowiem sie o co chodzi to napisze...



KrzychuKrzys - 27-09-2009, 16:39
" />Możliwe że poszła ci turbina. Puszcza olej na łożysku który dostaje się do silnika i tam się spala. Dlatego obroty rosną i silnik kopci.
Ściągnij wąż idący od turbiny do intercoolera i zobacz czy jest w nim olej.
Może też być uszkodzony wtrysk sterujący ale to nie bardzo tłumaczy skaczących obrotów i kopcenia.




Alan - 27-09-2009, 16:59
" />tyle ze olej nie spala się na czarno...kopciłby na błękitno biało stawiam raczej na wtryski

-- 27 Wrz 2009, 17:01 --

u mnie była podobna usterka po myciu silnika ale powodem była zalana wodą wtyczka która przychodzi do pompy wtryskowej



KrzychuKrzys - 27-09-2009, 17:16
" />mimo wszystko i tak trzeba sprawdzić czy turbina działa.
Najłatwiej odkręcić wąż zaraz przed kolektorem, przegazować do 3000rpm i zobaczyć czy dmucha.
Przy okazji jak poleci trochę oleju to wiadomo że to na bank turbina do regeneracji.



Alan - 27-09-2009, 17:19
" />nie trzeba odkręcać wystarczy go ścisnąć,nie utrzymasz go ściśniętego jeśli turbina odpala,druga sprawa czy w ogóle sterowanie odpala turbo



bargaw3181 - 27-09-2009, 18:13
" />problem w tym ze jak silnik jest całkiem zimny to wszystko działa tak dobrze jak nigdy wczesniej.
Przyspieszenie jest rewelacyjne 200 km/h przekracza bez żadnych problemów. turbina kreci bez zarzutów... aż do momentu zgaszenie silnika. ponowny rozruch silnika powoduje powrót objawow. nie ważne czy odpalę ponownie po 6 godzinach czy po 2 sekundach. Działa dobrze tylko po pierwszym odpaleniu...



KrzychuKrzys - 28-09-2009, 21:11
" />I jak tam? Sprawdziłeś czy przy powrocie objawów braku mocy turbina pompuje ciśnienie?
Zobacz czy nie puszcza oleju i pojedź na komputer.
Najlepiej jakbyś podmieniał po kolei wszystkie podejrzane części aż do rozwiązania problemu.
W ostateczności może być uszkodzona pompa, a najprawdopodobniej jej nastawnik.
Zacznij od wtrysku sterującego i przepływomierza. Poszukaj w necie jakiegoś handlarza częściami, myślę że na pewno się dogadacie i podeśle Ci przepływkę i wtrysk z możliwością zwrotu w razie gdyby to nie było to.



Alan - 28-09-2009, 23:48
" />spoko....najlepiej powymieniaj części jak kolega pisze..... a jak juz spłacisz ów kredyt na te wszystkie tajle to napisz czy pomogło

bądzmy poważni nie wymienia się części w tds'ie na ślepo



KrzychuKrzys - 29-09-2009, 10:49
" />
">spoko....najlepiej powymieniaj części jak kolega pisze..... a jak juz spłacisz ów kredyt na te wszystkie tajle to napisz czy pomogło

bądzmy poważni nie wymienia się części w tds'ie na ślepo

Nie wszystkie na ślepo tylko oczywiście wszystkie te które wyświetli na diagnozie.
Lancia to nie VW i raczej nie masz co liczyć że w byle serwisie diesla dobrze zdiagnozują Ci auto dlatego proponuje zacząć od szukania części na tzw. podmiankę.
Uwierz że wiem co mówię... sam przechodziłem przez "odmulanie" tds'a



bargaw3181 - 29-09-2009, 18:27
" />na diagnostyce wyszło tylko ==> siłownik wyprzedzania wtrysku... domyslam sie ze chodzi o ten wtrysk sterujący. tylko ze dziwne to ze rano dziala a po ponownym odpaleniu silnika juz nie...:/

wczesniej tez byl ten błąd ale wszystko działało...



KrzychuKrzys - 29-09-2009, 19:46
" />No i tak to jest z tymi diagnostami w Polsce... przeczytają Ci co komputer wyświetlił ale co jest konkretnie do naprawy to już nie mają pojęcia.
Moim zdaniem raczej będzie to coś związanego z pompa wtryskową.
Zadzwoń do Bosha i zapytaj się konkretnie czy to naprawią - tylko nie daj się naciągnąć na kolejna wizytę i diagnostykę. Nie mam pewności że to na pewno jakaś cześć z pompy ale za to znam cenę za sam wjazd do Bosha i nie chciałbym mieć Twojego portfela na sumieniu



bargaw3181 - 30-09-2009, 06:36
" />ja płaciłem za diagnosyke 50 zł ale widze ze jaki rachunek taka diagnostyka



Sprytny_Zdzichu - 04-10-2009, 23:32
" />Witam

proszę o pomoc

mam k TDS z 96r i takie oto objawy:
po ruszeniu z miejsca kappa ciagnie normalnie na kazdym biegu ale po pewnym czasie przestaje reagować na pedał(np. jade 90km/h i chce wyprzedzic wciskam pedał gazu a tu *** nie chce ciągnąć), wciskam sprzęgło obroty spadają do 900obr/min i kappa spowrotem oddzyskuje werwe.

sporo czytałem o tym ze to objaw EGR-u - zaślepiałem go juz 3 razy(nigdy nie rozbierałem tego ustrojstwa na grodzi, zaślepiałem bezpośrenio nad kolektorem).
dodam jeszcze ze jak dmucham lub zasysam w ten mały węzyk co idzie od kolektora(tego całego zaworu) do grodzi (chyba filterka) to spokojnie i w jedną i w drugą strone da sie dmuchnąc ! to znaczy ze jest uszkodzona membrana ???
ale co jak jest zaślepionę ???wtedy to nie powinno mieć znaczenia

wymieniłem przepływke i tez nic
cieknie mi wytrusk sterujący ale chyba bez tragedii(da go sie jakoś uszczelnić ? a moze ma ktoś sprzedać ?)
gdzie jeszcze szukać przyczyny ???
nie byłem na komputerze!



bargaw3181 - 14-10-2009, 11:39
" />WIEM WIEM WIEM WIEM WIEM !!!!!!!!!!!

UWAGA !!!

Przyczyną takiego zachowania silnika jest czujnik otwierający elektrozawór na pompie paliwowej...!!!

Wymienić i po sprawie :d

Dzieki wszystkim za pomoc



tomektcs - 13-02-2010, 19:10
" />Powiedz gdzie szukać tego czujnika? czy miałeś na myśli może elektrozawór który odcina dopływ paliwa? czy jest jakiś czujnik jeszcze do tego elektrozaworu?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \