przemas81 - 25-05-2010, 20:20
" />Problem jak w temacie-nie chce za diabła odpalić.
Ale od początku-przyjechałem wczoraj z roboty,w drodze pojawił sie komunikat elektrische Verbindung defekt-mówie kleme od aka mam luiżna i tak było ale przy okazji zauważyłem że z 5 wtrysku cieknie mi ropa z wężyka powrotu paliwa-z tego zaśłepionego-wiec to uszczelniłem odpaliłem nie cieknie i sru do domu.Rano chce jechać a tu ni cholery nie odpala kręce i kręce a tu nic .No to po koleji zacząłem sprawdzać najpierw bezpieczniki wszystkie styki a tu nic ,no to reset kompa ....i dalej nic .?Myśle paliwo mam ale moze nie dochodz no to wykręciłem filtr paliwa-ropa jest filtr czysty węże drozne poskładałem i dalej nic-Pierwsza myśl-pompa padła-no to wykręciłem z niej te metalowe przewody wychodzące do wtrysków sucha szmatka pod wyjscia z pompy i kręcimy, wyłechtałem prawie ako a szmatka suchutka-ani kropla ropy mi nie wypłynęła.
teraz pytanie -padła pompa????powinno chyba coś polecieć paliwa z niej jak kręciłem co???
jest jakis sposób na sprawdzenie w domu pompy????
Odpowiedz potrzebna na wczoraj bo niemobilny kurde jestem
bargaw3181 - 25-05-2010, 20:27
" />a sprawdzałeś co oznacza ten komunikat który Ci się wyświetlił w drodze do domu ??
Ja mam w podszybiu przekaźnik, który kiedyś odmówił posłuszeństwa i też Lucynka za nic nie chciała odpalić.
Nie wiem czy każda Kappa to ma bo w mojej elektryka już chyba nie ma nic wspólnego z seryjną ale sprawdź. Może akurat
Nie pamiętam tylko który dokładnie to był ale sprawdź wszystkie. Nie jest ich wiele więc szybko Ci pójdzie
przemas81 - 25-05-2010, 20:35
" />Ten komunikat to tak w wolnym tłumaczeniu uszkodzone złącze elektryczne i raczej na bank to było od luznej klemy od aka bo jak ja przykreciłem to komunikat zniknął ,bezpieczniki w podszybi też sprawdzone,immo działa bo dioda gaśnie ale przekaznika to nie umiem sprawdzić bo nie wiem jak????
zapomniałem dodać że wczesniej jak odpalałem kapiszona to po odpaleniu ze dwa razy usłyszałem taki gruchot z okolic pompy który po chwili zniknął-jakiś 10-15 sekundach,ostatni raz było to ze dwa tygodnie temu w,ucichło więc się nie przejołem,widocznie zle zrobiłem
A przkażnik jak sprawdzic czy dobry???
może to wina elektryki pompy???jak ja sprawdzic na krótko,sory za durne moze pytania ale to mój pierwszy diesel i nie mam o nim zbytnio pojęcia
bargaw3181 - 25-05-2010, 20:37
" />zrób autodiagnostykę... jeżeli to pompa to powinno pokazać na infocenter ...
przemas81 - 25-05-2010, 20:39
" />
">zrób autodiagnostykę... jeżeli to pompa to powinno pokazać na infocenter ...
a czy autodiagnostyka czasami nie odpowiada tylko za działanie klimy w aucie????
pompe to chyba raczej przez podłaczenie pod kompa na w aso??
laminiarz - 25-05-2010, 21:04
" />Trzeba odpowietrzyć układ zasilania paliwem. Przy okazji przekonasz się czy pompa działa.
Odkręcasz trochę (luzujesz) śrubę na którymś wtryskiwaczu i kręcisz, kręcisz, kręcisz... po kilkunastu sekundach powinno się pojawić paliwo, co znaczy że pompa działa, a powietrze zostało wypchnięte z układu. Jeżeli filtr paliwa był pusty, może to potrwać nawet trochę dłużej.
przemas81 - 25-05-2010, 21:17
" />
">Trzeba odpowietrzyć układ zasilania paliwem. Przy okazji przekonasz się czy pompa działa.
Odkręcasz trochę (luzujesz) śrubę na którymś wtryskiwaczu i kręcisz, kręcisz, kręcisz... po kilkunastu sekundach powinno się pojawić paliwo, co znaczy że pompa działa, a powietrze zostało wypchnięte z układu. Jeżeli filtr paliwa był pusty, może to potrwać nawet trochę dłużej.
A widzisz z tych nerwów zapomniałem napisac że na drugim wtrysku zdjałem przewód i kręciłem ale paliwo nie leciało,za pierszym razem wkręciłem pusty filtr paliwa i po bardzo długim kręceniu w filtrze pojawiło sie może 1/10 jego objetości ropy,za drugim razem wkręciłem pełen filtr i dalej nic nie leciało,kużwa obstawiam pompe -drogi interes więc moze znajdzcie inna przyczyne
kosmit - 25-05-2010, 21:33
" />Tyle ze to krecenie to moze nic nie dac jak wtrakcie padnie bateria. Normalnie to po przekreceniu kluczyka pompa paliwa na okolo 2 sek. startuje nabja i sie wylacza, powinno byc ja slychac. Jezeli nie to moze to.
przemas81 - 25-05-2010, 21:45
" />
">Tyle ze to krecenie to moze nic nie dac jak wtrakcie padnie bateria. Normalnie to po przekreceniu kluczyka pompa paliwa na okolo 2 sek. startuje nabja i sie wylacza, powinno byc ja slychac. Jezeli nie to moze to.
Nabija cisnienie i sie wyłancza???nie baardzo to kumam ale jeśli jest tak jak piszesz to gdy jeden z przewodów jest zdjety to powinna pompowac ciagle
laminiarz - 25-05-2010, 22:09
" />
">Tyle ze to krecenie to moze nic nie dac jak wtrakcie padnie bateria. Normalnie to po przekreceniu kluczyka pompa paliwa na okolo 2 sek. startuje nabja i sie wylacza, powinno byc ja slychac. Jezeli nie to moze to.
Nabija cisnienie i sie wyłancza???nie baardzo to kumam ale jeśli jest tak jak piszesz to gdy jeden z przewodów jest zdjety to powinna pompowac ciagle
Hola hola panowie! Od kiedy to w dieslu pompa sama się włącza po przekręceniu kluczyka?
Pompa w dieslu jest napędzana paskiem rozrządu z wału głównego - jak silnik stoi to pompa też!
przemas81 - 25-05-2010, 22:13
" />
">Tyle ze to krecenie to moze nic nie dac jak wtrakcie padnie bateria. Normalnie to po przekreceniu kluczyka pompa paliwa na okolo 2 sek. startuje nabja i sie wylacza, powinno byc ja slychac. Jezeli nie to moze to.
Nabija cisnienie i sie wyłancza???nie baardzo to kumam ale jeśli jest tak jak piszesz to gdy jeden z przewodów jest zdjety to powinna pompowac ciagle
Hola hola panowie! Od kiedy to w dieslu pompa sama się włącza po przekręceniu kluczyka?
Pompa w dieslu jest napędzana paskiem rozrządu z wału głównego - jak silnik stoi to pompa też!
Kużwa fakt teraz też zajarzyłem że bzdury wypisuję,przecie to nie benzyna,oczywiście że z paska rozrzadu,czyli jak krece a ropka nie leci z otwartego przewodu to ***,ciekawe czy lepiej dac pompe regenerować-podobno jest w mojej okolicy zakład co dobrze to robi-czy kupic uzywke-na allegro od 500 a kumpel do paska dał 480 z robocizna i hula do dzisiaj
Lukasz_TG - 25-05-2010, 22:26
" />
">Tyle ze to krecenie to moze nic nie dac jak wtrakcie padnie bateria. Normalnie to po przekreceniu kluczyka pompa paliwa na okolo 2 sek. startuje nabja i sie wylacza, powinno byc ja slychac. Jezeli nie to moze to.
Ale to TDS a nie benzyna
Nie znam się zabardzo na TDS ie ale pompa powinna mieć elektrozawór powinny isc do niego maksymalnie 2 kable, sprawdz czy dochodzi napiecie.
Przekazniki maja 4 wyprowadzenia oznaczone 30 85 86 87
30 wejscie tam zawsze powinno byc 12v
85 wzbudzenie cewki tez 12v
86 wzbudzenie cewki masa
87 wyjscie 12v
styki 85,86 czasami moga byc zamienione miejscami czyli na 85 moze byc masa a na 86 12v
na poczatku na wyciagnietym przekazniku sprawdzasz czy na styku 30 jest 12v
przekaznik pompy napiecie na wzbudzenie cewki dostaje dopiero po stacyjce czyli 12v na 85 pojawia sie dopiero po przekreceniu kluczyka. W tym momencie sprawdzasz napiecie na 87 jezeli jest to przekaznik sprawny.
volf - 25-05-2010, 22:53
" />A z immo wszystko dobrze?
Spróbuj odpalić samostartem, może się coś wyjaśni...
laminiarz - 26-05-2010, 07:04
" />za 500 to chyba cały silnik...
sprawdź na forum, bo pewnie już o tym było, w jakich silnikach jest ta sama pompa (fiat, alfa) i znajdziesz za 150 - 200 zł. przejrzyj najnowsze posty, jest do Lybry (dla LKP) za 150, ale nie wiem czy to ten sam model.
edit: znajdź w eperze dokładny numer OE tej pompy, napisz, wtedy można zacząć szukać.
Alan - 26-05-2010, 08:01
" />chętnie kupie silnik z osprzętem do TDS'a w tej cenie ostatnio rozglądałem się za pompami na allegro...500 za jakąś nawet nie wymytą
laminiarz - 26-05-2010, 13:53
" />Primo: Przyślij mi na emila VIN bo inaczej trudno będzie coś konkretnie pomóc.
Zawsze można znaleźć jakieś zamienniki. Przykład: jeżeli w twoim egzemplarzu jest silnik M1 lub M2 to taka sama pompa jest w Marea diesel
Secundo: Jak masz kogoś do pomocy, to zapinasz do wlotu pompy wężyk z dużym lejkiem, tak z pół metra, czysty i świeżo przemyty ropką, wlewasz do leja z pół litra (lejek trzymasz nad pompą, nie pod), trochę trzeba mieć pod ręką mały zapas ropki, a druga osoba kręci silniczkiem. Patrzysz co się dzieje i główkujesz... Jak odpali, to szukaj przyczyny w przewodach i filtrze.
Poluzuj wylot z pompy - jak samo zacznie wypływać to elektrozawór do naprawy.
I koniecznie sprawdź awaryjne odpalanie silnika kodem z "Lancia Code". Może to być coś ze sterowaniem elektrycznym pompy.
Nawet na tym forum trudno będzie znaleźć jasnowidza, ale choć trochę możemy pomóc.
Kończę pisanie w tym temacie, do czasu, aż podasz schłodzone VINo.
przemas81 - 26-05-2010, 17:02
" />
">Primo: Przyślij mi na emila VIN bo inaczej trudno będzie coś konkretnie pomóc.
Zawsze można znaleźć jakieś zamienniki. Przykład: jeżeli w twoim egzemplarzu jest silnik M1 lub M2 to taka sama pompa jest w Marea diesel, ale pompa z Marei ma ten sam numer katalogowy (w innym katalogu) co pompa do Audi A6 2.5 tdi...
Secundo: Jak masz kogoś do pomocy, to zapinasz do wlotu pompy wężyk z dużym lejkiem, tak z pół metra, czysty i świeżo przemyty ropką, wlewasz do leja z pół litra (lejek trzymasz nad pompą, nie pod), trochę trzeba mieć pod ręką mały zapas ropki, a druga osoba kręci silniczkiem. Patrzysz co się dzieje i główkujesz... Jak odpali, to szukaj przyczyny w przewodach i filtrze.
Poluzuj wylot z pompy - jak samo zacznie wypływać to elektrozawór do naprawy.
I koniecznie sprawdź awaryjne odpalanie silnika kodem z "Lancia Code". Może to być coś ze sterowaniem elektrycznym pompy.
na przekażnikach mam zupełnie inaczej aniżeli podał kolega Lukasz GT ale doszedłem do tego że na gnieżdzie bezpiecznika pod nogami kierowcy nie mam napiecia idę i zaczynam tam szukać problemu -powoli zaczynam mieć nadzieję że to elektryka a nie pompa
Nawet na tym forum trudno będzie znaleźć jasnowidza, ale choć trochę możemy pomóc.
Kończę pisanie w tym temacie, do czasu, aż podasz schłodzone VINo.
Eper coś nie chce mi się załączać więc jak możesz poszukać jakiś zamiennik to bardzo będę wdzięczny-VIN ZLA831AB000424763
Z tym sposobem z lejkiem zaraqz zobacze.....z pesymistycznym nastawieniem
Jak poluzowałem powrót z ppompy-nic nie ciekło jak poluzowałem wyloty w pompie na 3 i 4 wtrysk tez nic nie pociekło jak poluzowałem na wtrysku też nic nie pociekło
Awaryjne odpalenie silnika odpada:
po pierwsze nie wiem jak
Po drugie nie mam karty kodowej i tylko jeden kluczyk
Sprawdzę jeszcz eprzekaznik pompy tylko najpierw musze znależc który to
przemas81 - 26-05-2010, 21:29
" />no to tak-byłem,powalczyłem,poległem bo aku padło ale doszedłem do tego że:
-raczej jest to problem elektryczny
-w skrzynce pod nogami kierowcy nie zawsze łaczyły bezpieczniki
-w tej samej skrzynce przekażniki sprawne
-w tej samej skrzynce brak napiecia na bezpieczniku service7-nie wiem od czego jest oraz na bezpieczniku Fuel pompe przy czym z bezpiecznika pompy paliwa wychądzą scieżki do wtyczek ale w e wtyczkach nie ma kabli i wyglada na to że tak jest fabrycznie-czemu to nie wiem i się was pytam
-przy właczonym zapłonie na poz Mar i wkładaniu trzeciego od rozrządu przekażnika w podszybiu słychac jak zaskakuje speżarka od klimy i włącz się wentylator-jak jest ustawione na Auto,oraz słychac cyknięcie w tym czymś na grodzi oraz coś w pompie wtryskowej,jakby sie załavczała
-przy wyjetych przekaznikach na grodzi pojawił sie komunikat uszkodzone sterowanie silnikiem oraz ten bład podłączednia elektrycznego
-jak powkładałem przekażniki błędów brak
Co dalej nie wiem na razie aku się ładuje jutro spróbujemy odpalić,każda sugestia czy ppomysł mile widziany
laminiarz - 26-05-2010, 21:42
" />ZLA831AB000424763
No i mamy jasność!
typ silnika: M5 ! 1600 SPI USA 83
kod silnika 831AB.010
jeżeli dane z epera są zgodne z rzeczywistością (czyli nikt nie przekładał silnika), to powinna tam być pompa wtryskowa o symbolu ...
patrzę w ten eper, patrzę i widzę monowtrysk benzyny zamiast pompy diesla...
a w temacie było że to kappa 2,4 tds...
To VINo pasowałoby raczej do: Delta R.86 BZ/DS ( 1986-1992)
volf - 26-05-2010, 21:47
" />Nie wiem o jakim zamienniku pompy piszą tu co niektórzy... Przecież tu chodzi o pompę wtryskową, dla tego silnika produkowaną jedynie przez boscha. O cenę nowej lepiej nie pytać, można szukać w używkach również dla marei 2.4td i tyle...
Przemas81 robiłeś próbę z użyciem samostartu?
przemas81 - 26-05-2010, 21:50
" />Kużwa żle zczytałem Vin sorx zamiast z kappy spisałem z delty
poprawny to ZLA83800002063108
Alan - 26-05-2010, 21:53
" />laminarz ja u siebie miałem podobnie ...pokazywało mi jakis wtrysk Kjetronic czy coś podobnego...
może się mylę ale od "dupy" strony pompy przychodzi zielony przewód plusowy sprawdź czy na nim jest napięcie... powinno być to zawór . Chyba że sie mylę
przemas81 - 26-05-2010, 21:58
" />
">laminarz ja u siebie miałem podobnie ...pokazywało mi jakis wtrysk Kjetronic czy coś podobnego...
może się mylę ale od "dupy" strony pompy przychodzi zielony przewód plusowy sprawdź czy na nim jest napięcie... powinno być to zawór . Chyba że sie mylę
Do ppompy idzie jakis grubszy przewód i jest on przykręcony do czegoś na kształt cujnika przykręcony od góry po prawej stronie pompy pod wyjsciami paliwowymi do wtrysków-jest tam napięcie -sprawdzałem
goldixll - 26-05-2010, 22:38
" />
">Primo:I koniecznie sprawdź awaryjne odpalanie silnika kodem z "Lancia Code". Może to być coś ze sterowaniem elektrycznym pompy.
przepraszam że się wcinam w temat... jak wygląda procedura odpalenia za pomocą Lancia Code ??
lulu85 - 26-05-2010, 23:02
" />
">Primo:I koniecznie sprawdź awaryjne odpalanie silnika kodem z "Lancia Code". Może to być coś ze sterowaniem elektrycznym pompy.
przepraszam że się wcinam w temat... jak wygląda procedura odpalenia za pomocą Lancia Code ??
Szukajcie a znajdziecie :link: Lancia Code - tutorial
laminiarz - 26-05-2010, 23:04
" />Edit: zanim kupisz, sprawdź, może pompa jest OK. przyczyn może być wiele.
VIN ZLA83800002063108 = MVS 107.860.0(0) ! SW."LS"2400 T.DS USA'87 10V GAMMA'96
a to daje pompę:
OE numer:
7773647 (modyfikacja C2757) Bosch: 0 460 495 998 zamiennik Bosch 0 986 440 539
46516148 (modyfikacja D2757) Bosch: 0 460 495 998 zamiennik Bosch 0 986 440 539
Identyczny model pompy ma PU Marea i Marea weekend diesel 2.4 td (na podstawie epera)
numer EAN 3165143124710 , numer użytkowy VE5/9E2250R560
na alledrogo za 350 zeta - 1. .. ..
2. .. ..
No chyba że wolisz taniej... np. 15o zł - .. ..
Z przodu pompy ( ja liczę kierunki tak jak jest ustawione auto) dochodzi gruby kabel, to jest główna wiązka sterująca pracą pompy. Dzięki temu do pompy nie dochodzi linka mechaniczna - w ogóle jej nie ma. Sterowanie wtryskiem jest tylko elektryczne. Dokładny opis działania i regulacji jest bodajże na forum Alfy.
Z góry, z lewej (czyli z lewej strony auta) pojedynczy przewód do elektrozaworu. Jeżeli jest na nim napiecie to zawór jest zamknięty (praca), jeżeli napięcie odłączymy zawór się otwiera, robi się taki bajpas przez który paliwo swobodnie opuszcza pompę i dzięki temu silnik gaśnie. Bez tego trzeba by czekać aż się paliwo w baku skończy. Tak to już jest w dieslach.
Z dołu z lewej jest jeszcze drugi zawór elektro-pneumatyczny, bodajże do regulacji kąta wtrysku.
Jestem już trochę zmęczony więc kończę, ale silnik za 500 zeta też można by znaleźć, tylko na co mi to?
przemas81 - 27-05-2010, 18:46
" />no i *** nie zagadła nie mam juz pojecia co sie mogło stać poodkrecałem wszyskie przewody z wtrusków pokręciłem a pompa nie puściła ani kropelki ropy,chyba trza będzie zatargac auto do mechaniora niech rozbiera i sprawdzi czy to pompa padła czy jak bo juz mnie kur..... bieże
przemas81 - 28-05-2010, 18:52
" />Po rozmowie z mechanikiem walczymy dalej-kappa zapaliła i nawet ładnie chodzi ale........jest jedno ale-pali jak nad pompą trzymam butelkę z ropą i ropa sama leci do pompy,jak podłaczę przewód w orginalne miejsce to nie chce,coś tam podpompuje do filtra-sprawdzane na pustym filtrze ale to są sladowe ilości
teraz pytanie czy zapchany jakis przewód czy zapowietrzona-to drugie chyba realniejsze bo w końcu tak jak napisałem w pierwszym poście zaślepka z ostatniego powrotu z zwtrysku była wywalona i możliwe że się zapowietrzył,ale jak go odpowietrzyć?????
Czy jak pompa dostaje paliwo grawitacyjnie to można założyć że jest sprawna ???
laminiarz - 28-05-2010, 19:47
" />Pompa jest sprawna.
Sterowanie pompą sprawne.
Następny krok:
1. rozkręć wszystkie elementy dopływu paliwa, wyjmij też z baku ssaka (dostęp jest przez bagażnik), ssaka najlepiej odpiąć i wyczyścić osobno, na początek rury ssącej załóż wąż większej średnicy i wyprowadź go za auto (żeby śmieci nie wleciały z powrotem do baku), przedmuchaj kompresorem wężyk w odwrotną stronę niż płynie paliwo.
2. tak samo przeczyść wąż na odcinku filtr-pompa.
3. wyczyść blok mocowania filtra.
4. Załóż NOWY filtr paliwa
5. poskręcaj wszystko do kupy (przepraszam za brzydkie słowo).
6. Zalej cały dolot paliwem przez lejek, a do baku wlej 100 cm3 denaturatu.
7. Odpal silnik i ciesz się autem...
P.S. Czy musze dodawać, że przy wszystkich pracach i wszędzie w dolocie paliwa wymagana jest niemal sterylna czystość?? Polecam ręczniki papierowe jednorazowego użytku w duuuużych ilościach...
przemas81 - 28-05-2010, 20:42
" />Dzieki za wskazówki filtr kupię jutro ,kompresor też przytargam jutro z roboty,rozbiorę przeczyszczę,tak jak mówisz i zobaczymy,jeszcze jedno pytanie ,jak wleje ten denaturat do baku to po co-tak na przyszłośc i ile musi byc paliwa w baku-teraz jest jakieś 15-20 litrów
A i jeszcze jedno-dolot paliwa zalewać na wężu na odcinku filtr-pompa czy filtr-bak
p.s. wąż pomiędzy filtr-pompa mam wsadzony nowy bo stary mi podpadał-miał jakies spękania już to wymieniłem
laminiarz - 29-05-2010, 22:49
" />Alkohol etylowy, metylowy rozpuszcza wodę i tworzy roztwór który silnik jest w stanie częściowo spalić. Przy okazji rozpuszcza też część zanieczyszczeń oleistych i stałych. Wytworzona w baku wódeczka nie zamarza w zimie i nie zatyka filtra (co w tym przypadku najważniejsze).
Kupując denaturat przeczytaj koniecznie metkę - za komuny denaturat miał zawsze 98% alkoholu, a teraz pod tą nazwą można dostać zwykłą 70% wódeczkę która nie bardzo nadaje się do celów motoryzacyjnych.
Setka alkoholu wystarcza na pełny bak paliwa, ale nawet przy 5 litrach w baku też zalecam właśnie tyle. Dla przykładu: w benzyniaku zdarzyło mi się kiedyś awaryjnie jechać 20 km na mieszance 90% spirutus + 10% benzyna. Bez przeszkód dojechałem do stacji benzynowej, choć trochę drogo. Być może na takiej mieszance trudno byłoby go odpalić przy zimnym silniku, ale jak już jest nagrzany, to silnik łyka wszystko co łatwopalne. Na dieslu też przetrenowałem wiele kombinacji różnych dodatków do paliw, a nie zalecam ich na stałe tylko dlatego, że benzyna i ropka z dystrybutora jest tańsza (ta reguła nie dotyczy tylko jednej substancji stosowanej do celów grzewczych).
Co do zalewania ropką układu - ważne jest tylko żeby w przewodach i filtrze było jak najmniej powietrza.
przemas81 - 30-05-2010, 08:17
" />wczoraj rozebrałem ssaka w zbiorniku i jak wyjołem ten cały koszyk to aż się przeżegnałem,takiego kiślu to jeszcze nie widziałem,wężyk zasilacjący ten co siedzi w baku to był tak zapchany że szok,wymyłem i poskładałem do kupy,dzisiaj tylko muszę przedmuchać całąinstalke bo wczoraj nie zdrzyłem i zobaczymy ,jak skończe to wrzuce foty
laminiarz - 30-05-2010, 09:22
" />W trosce o realizację ustawy o ochronie języka ojczystego wnioskuję, aby "kiślu" zmienić na " kiesielu".
przemas81 - 30-05-2010, 18:42
" />no i po zabawie ,troche pobabrania się w ropce sprężareczka nowy filtr i......autko smiga jak nalezy,wszystko cacy,no może oprócz tego że jak babrałem się ze skrzynką bezpieczników -bezpieczniki same wypadały-to zgubiłem gdzies kierunki i awaryjne,ale to szczegół.Z całej roboty to najwiecej czasu zajeło mi znalezienie miejsca gdzie jest dojscie do baku-wyjołem bagażnik cały nie ma,wywaliłem kanape-nie ma ,dopiero po dłuższej zadumie skumałem ze dojście jest z tej przegrody pomiędzy bagaznikiem a kanapą.
Notabene nawet nie wiecie co można znależc pod siedzeniami-Rafako w swoim przemytniku miał się spowdziewac Bóg wie czego a ja znalazłem parę płaskich kluczy,pare nasadek kupa nowych listków zapachowych tona smieci i ...tel komórkowy sony ericsson 510-czego to ludzie nie gubia w autach
A tak wyglądał koszyk w baku-sprawca całego zamieszania-zobaczcie co zbiera sie w baku przez 13 lat uzytkowania,skad tam sie bieże taki syf to nie wiem
Pozatym dzięki wielkie za zainteresowanie tematem-bez Was to pewnie kupiłbym pompe a co by nie chodziło to by nie chodziło,dzięx w szczególności Laminiarzowi
laminiarz - 30-05-2010, 19:10
" />Bozia pewnie podrzuciła telefon jako premię za wytrwałość...
Gratulacje!
przemas81 - 30-05-2010, 19:47
" />HE pewnie tak he
Niejedno jz robiłem przy kapie ale na taki obrót sprawy nie wpadłbym za diabła