Alexander - 13-08-2007, 19:25
" />Znowu problem : cenzura : : cenzura : : cenzura : Kolega kupi³ sobie Kappe ok. jeden tyd. temu no i zmienia³ olej ale nie mog³ go zmieniæ.... jak dopiero by³ czarny to pomy¶la³ o zmianie..... :? Sprawa wyg±da tak..: Jedziemy do Boszkowa odemnie ok 200 km. dojechali¶my na miejsce po 2 dniach wracamy, (prowadze Ja) ale co¶ mi auto samo obrotów dodaje do 3tys. 8O i nie chc± spa¶æ, po jakim¶ czasie spad³y no to jedziemy... dojechali¶my bez ¿adnego problemu zatrzymanie pod sklepem monopolowym (oczywi¶cie dla kolegi) wszysko ok, podje¿drzam na parking (ok 100m dalej) i s³ysze, ¿e silnik zmieni³ d¼wiêk na tak± jakby pierdziawke, a nie 2.4 8O zgasi³em i poszli¶my... rano Zaniepokoi³a mnie ta zmiana i sprawdzi³em olej.. (dodam, ¿e sprawdza³em w boszkowie przed wyjazdem i by³o ok) okaza³o siê, ¿e jest mocno poni¿ej minimum... i jeszcze czarny jak smo³a.... no to dala³em i jedziemy na wymiane bo nie mog³em patrzeæ jak auto siê mêczy... :cry: Przy samym serwisie zacz±³ mi leciutko stukaæ, ale olej zmienili¶my i dawaj do domu po przejechaniu ok. 8 km zacz±³ tak waliæ, ¿e zatrzyma³em siê i mówie: na hol lub sam se jed¼... bo jest bardzo nie dobrze... kolega jedziemy dalej... po ok. 2 km zacz±³ tak waliæ, ¿e powiedzia³em albo on sam wraca albo pchamy no i zapchali¶my. odpali³em i s³ysze stuki puki w silniku a czasami mia³em wra¿enie, ¿e metal trze o metal... po mojemu obruci³o dyferencial lub rozrz±d pad³ (paska te¿ nie wymini³ bo puzniej...) no i w warsztacie u znajomego, ogl±dno³ slinki pos³ucha³ i stwiedzi³, ¿e prawdopodobnie dyferencia³ lub nawet t³ok poszed³ siê j...æ, koszt ok. 2tys ale cena dopiero jak rozbierze... Sorki za wywód ale stara³em siê opisaæ wszystko, no i jestem po 3 piwie czy kto¶ wie co to mo¿e byæ lub mia³ podobny problem??? (stuk jest taki jakby co¶ lata³o po silniku ale na 3 4 5 t³oku jak by mocniej... Prosze o pomoc bo nie wiem czy op³aca mu siê robiæ czy nowy silnik kupiæ??? :evil:
[size=7px]IPN[/size]
mario09 - 13-08-2007, 19:36
" />Wiec tak... Dyferencja³ to cze¶æ skrzyni biegów, a dok³adniej czê¶æ odpowiedzialna za rozk³ad napêdu na które¶ z kó³ napêdowych.
Silniki 2,4 w Kapiszonach z tego co mozna poczytac na forum sa dosc podatne za zatarcie. Trzeba o nie szczegolnie dbac. Poza tym remont tej jednostki mozna sobie odpuscic. Juz kilku kolegow z forum tego probowalo i nici z tego wychodzily, silniki nie wytrzymywaly zbyt dlugo. Trzeba szukac z jakiejs rozbiorki byleby silnik nie byl grzebany - z tego co wiem to te silniki sa mocno w cenie.
Alexander - 13-08-2007, 19:47
" />Sorki ale mi sie po ten tegest.... chodzi³o mi o panewki ops: Ale i o zawór mimo wszystko jestem jedank ze wymian± ca³ego silnika.
robert199 - 14-08-2007, 08:55
" />prawie pewne, ze to panewki, sam przez to przechodzi³em
jak kupi³em swoj±, to ktos zala³ do silnika jaiegos motodoktora i d³ugo nie pojezdzi³em, panewka zacze³a stukac. Prawdopodobnie popychacze zaworowe wczesniej halasowa³y i ktos nala³ specyfiku aby uciszyc.
bardzo zle sie to skonczy³o, panewki oczywiscie wymienilem, pojezdilem troche i zaczelo ciekn±æ, a w³¶ciwie sikaæ spod wymiennika ciep³a, to zaci±gnolem do warsztatu auto, wymiennik uszczelniony i jak juz byl na warsztacie to sci±gnelismy miske, aby panewki skontrolowac i okaza³o sie, ze wygl±da³y jak po 200tys a mialy jakies 10tys przejechane,
trudno powiedziec, czy pompa nie daje rady, czy jak, ale pod tym wzgledem, silnik 2,0 jest identyczny, tam chyba ten problem nie wystêpuje.
sam teraz sie zastanawiam nad zalaniem jakiegos ceramizera do silnika nie czegos takiego jak militec tylko czegos takiego http://ceramizer.pl/
tylko, sie boje, aby silnikowi nie zaszkodzic
mo¿e ktos juz stosowa³?
Alexander - 14-08-2007, 18:34
" />Dziêki za odpowied¼ podjeli¶my oguln± decyzje, ¿e wymieniamy ca³y silnik... a co do ceramizerów sam stosowa³em al eprzejecha³em na nim tylko kolo 5tys.km bo auto sprzeda³em, ale nie z powodu, ¿e ceramizer je dobi³. Ogulne wra¿enie z jego u¿ycia to do¶æ znaczny wzrost mocy, lepsza kultura silnika i brak dymu z rury wydechowej. Ceramizer zastosowa³em kiedy auto mia³o przejechane oko³o (bo by³ licznik krêcony) 500tys.km.
Alexander - 16-08-2007, 11:55
" />Wczoraj Go¶æ z warsztatu za¶piewa³ mi 400z³ za prze¿utke silnika to ma³o czy du¿o??? lub ile powinien wzi±¶æ??
XkiciX - 16-08-2007, 12:05
" />jak na mnie to ma³o, u mnie szef kasuje ¶rednio za taka robote 700z³, oczywi¶æie je¶li w trekcie nie pojawi± siê niespodziewane problemy :wink: