Kappa 2.4 JTD opinie



ThemADI_NS - 17-05-2008, 16:57
" />Witam!
Mam taki ma³y problem.
Mój brat, ma mo¿liwo¶æ zakupu Lanci Kappy 2.4 JTD (rocznik 1998) w cenie 4000 z³, sprowadzona do op³at. Stan techniczny bardzo dobry, nie wymaga wk³adów finansowych.
Tutaj zaczyna siê problem-po moich przygodach z Themami, nie jest przekonany do Lanci
Proszê o pomoc tych, którzy je¿d¿±, b±d¼ je¼dzili Lanciami z silnikiem 2.4 JTD, dok³adniej chodzi mi o ich awaryjno¶æ, zasady "dbania" itp.
Czy warto braæ co¶ takiego i czy nie bêdzie pó¼niej z tym problemów?
Od razu z góry dziêkujê wszystkim za pomoc. Pozdrawiam!




trigojunior - 17-05-2008, 17:01
" />co¶ dziwna ta okazja 8O 2,4jtd w dobrym stanie nie kosztuje 4000z³ tylko >15000z³

albo co¶ jest z ni± nie tak albo kto¶ chcê sprzedaæ za grosze (tylko po co).
2,4jtd ogólnie jest dobrym silnikiem (mój tata ma taki tylko ¿e w Lybrze i wersje 150KM ale to chyba bez ró¿nicy, konstrukcja ta sama)

radzê zainteresowaæ siê stanem tego auta ¿eby kolejna osoba nie zrazi³a siê do Lancii



dudekken - 17-05-2008, 17:07
" />4 tysiaki... To ciekawe ile zap³aci³ za ni± sprzedaj±cy he he, za takie pieni±dze to nie liczy³bym na dobry egzemplarz, a raczej patrzy³bym na takie auto bardziej jako dawce. Aczkolwiek mogê siê myliæ
Zdrad¼ wiêcej szczegó³ów - przebieg, pochodzenie...



ThemADI_NS - 17-05-2008, 17:13
" />Przebieg...w sumie nie pamiêtam... pochodzenie-sprowadzona z zagranicy, do rejestracji. Dlaczego taka ma³a cena? Poniewa¿ samochód pochodzi od dobrego znajomego (naprawdê dobrego, a nie takiego który jest dobry jak chce co¶ sprzedaæ ) i wizualnie jest do drobnych poprawek lakierniczych i lekkiej kosmetyki TYLE!
Reszta :*

W pytaniu "czy warto" , bardziej chodzi³o mi o sam silnik konstrukcyjnie. Czy jest awaryjny, drogi w utrzymaniu i takie tam podobne. Je¿eli kto¶ ma zdanie na ten temat-dobre b±d¼ z³e-to proszê, ¿eby siê nim podzieli³




skyblu - 17-05-2008, 17:18
" />nie interesuje mnie cena Twoja sprawa, mam JTD, krótko 5-6 miesiêcy
po kupnie wymieniony rozrz±d, olej, filtry, sworznie, durze tuleje wahacza, wchacze tylne, zarówki, oponyzimowe, teraz bêde wymieniaæ ¶wiece ¿arowe i pasek wielorowkowy, Przebieg na wy¶wietlaczu 330.000, dwa razy by³em w zimie we W³oszech, wypakowane auto x4 i pak, napiszê jeszcze ¿e jest silny..... , oby tak dalej
ale nie widzê mo¿liwo¶ci by auto za 4000 mog³o byæ w ...dobrym porz±dnum, przyzwoitym stanie..... oczywi¶cie jak bêdzie na felgach alu to mo¿esz za 1000 sprzedaæ, etc., etc....pozdro i decyduj :wink:
pasek 70 , ¶wiece 70szt, resztê czê¶ci zobacz na allegro w sklepie, autosklep24.pl
jeszcze jedno b. wa¿ne, ten silnik nie wy³±cza siê zaraz po zatrzymaniu, w celu zgaszenia trzeba odczekaæ z min 10 sek/turbina/
zapytaj w³a¶ciciela, ciekaw jestem czy go zaskoczysz t± informacj± :wink: , je¿eli nie to jest to plus



ThemADI_NS - 17-05-2008, 17:47
" />BRAWO! BRAWO! O takie opinie mi chodzi³o! W³a¶ciciela raczej zaskoczê, bo on te samochody sprowadza, tak wiêc nimi nie je¼dzi, ale stan techniczny jeste¶my w stanie oceniæ sami, gdy¿ nie od wczoraj zajmujemy siê samochodami chocia¿, przyznam szczerze, ¿e nie mieli¶my wcze¶niej styczno¶ci z Fiatowskimi dieslami.
Dlatego nie chcê porady czy warto kupiæ samochód za takie pieni±dze (bo to kwestia zdolno¶ci negocjacyjnych :wink: ), tylko potrzebujê porady typowo technicznej co do samego silnika.
W tym przypadku stan oceniam na bardzo dobry, tylko co dalej? Jak z awaryjno¶ci±? Brat siê boi ¿eby nie sta³a d³u¿ej w naprawie, ni¿ ma ni± je¼dziæ
Przepraszam za niezbyt sk³adn± wymowê, ale mam nadziejê, ¿e rozumiecie o co chodzi. Nie tyle mam nadziejê, ale jestem wrêcz przekonany! W koñcu Lanciami nie je¿d¿± bezmózgi, tylko po¿±dni, inteligêtni, szanuj±cy siê obywatele-czyli ka¿dy kto ma na tyle dobrego smaku, aby wybraæ LANCIE!



arkashka - 17-05-2008, 17:58
" />Silniki JTD to jedne z najlepszych i najbardziej niezawodnych konstrukcji. Nie na darmo pó³ Europy wk³ada je do swoich aut. Je¶li stan jest OK, nie musisz siê niczego obawiaæ.



Cossi86 - 18-05-2008, 22:09
" />Mój W³oski diesel ma ponad 400 000 km i ¶miga idealnie. Kompresja fabryczna



merbart - 19-05-2008, 17:45
" />Witam
Mam od ponad 2 miesiêcy Kappe z silnikiem 2,4 JTD mogê powiedzieæ ¿e silnik to mocna strona tego auta, wymieni³em pare drobiazgów chodzi bez zarzutów i jak na t± pojemno¶æ to do¶æ oszczêdny przy normalne je¼dzie. Ja polecam.



Gawlick - 19-05-2008, 18:07
" />2.4 JTD mam w Lybrze i naprawdê polecam. Kiedy trzeba da siê przycisn±æ, a kiedy je¼dzi siê normalnie potrafi ma³o spaliæ. Ogólnie chyba silniki 2.4 JTD to jedne z najlepszych



Sixt - 19-05-2008, 18:52
" />
">Witam!
Mam taki ma³y problem.
Mój brat, ma mo¿liwo¶æ zakupu Lanci Kappy 2.4 JTD (rocznik 1998) w cenie 4000 z³, sprowadzona do op³at. Stan techniczny bardzo dobry, nie wymaga wk³adów finansowych.

Powiedz bratu ¿eby zmieni³ znajomych bo Ci go ok³amuj±.. :lol: Nie ma auta które po kupnie nie wymaga wk³adu. A ju¿ na pewno nie auto za 4 ty¶. pln ... Taka Kappa o której piszesz powinna kosztowaæ 14 ty¶.

">Tutaj zaczyna siê problem-po moich przygodach z Themami, nie jest przekonany do Lanci
Powiedz mu ¿e ka¿de auto siê psuje a je¶li kto¶ siê sugeruje TUVami i innymi duperelami..Wystarczy dbaæ o samochód i nic siê nie psuje samo, nie wa¿ne czy to Panzerwagen,Mercedes czy Lancia albo Ssangyong (nie wiem jak to sie pisze). A tego powiedz mu ¿eby lepiej nie kupowa³ bo bêdzie g³osi³ opiniê ¿e Lancia to shit, on mia³ "Idea³" a ci±gle dok³ada³ (...)

">Proszê o pomoc tych, którzy je¿d¿±, b±d¼ je¼dzili Lanciami z silnikiem 2.4 JTD, dok³adniej chodzi mi o ich awaryjno¶æ, zasady "dbania" itp.
Czy warto braæ co¶ takiego i czy nie bêdzie pó¼niej z tym problemów?

2.4 jtd to b. dobra jednostka, sprawdza siê ca³y czas w grupie Fiata - Dbaæ o regularne wymiany oleju, nie pa³owaæ zimnego silnika i studziæ turbinê a o paliwie z bañki za 3 pln./litr i innych promocjach na stacji Pana "czesia" mo¿na zapomnieæ..



jenks - 19-05-2008, 18:55
" />ja kulam 2,4jtd 150kucy,jednak mam go za krótko,¿eby co¶ powiedzieæ o jego awaryjno¶ci ale z opini mechaników wynika ,¿e je¶li przestrzegane s± procedury tj wymiana oleju,sch³adzanie turbiny to jest on nie do zajechania.z nowoczesnych turbodiesli uchodzi za bezawaryjny i nawet dobrze trawi nasz± rope i jest zaj........bi¶cie oszczêdny.
pozd



Jarek_Lu - 19-05-2008, 20:11
" />
">po moich przygodach z Themami, nie jest przekonany do Lanci
Po moich przygodach z VW 1300 nie jestem przekonany do ¿adnych niemieckich samochodów.
Po pierwszym w³oskim A A Alfasud jestem oddany im bez reszty.
2,4 JTD nie odstaje awaryjno¶ci± od jednostek napêdowych innych producentów.



Torell007 - 19-05-2008, 20:13
" />ja szczerze polecam te silniki sa trwale, stosunkowo ekonomiczne, bardzo mocne chodzi o moment NM, elastycznosc i wogole przyjemnosc z jazdy



ThemADI_NS - 19-05-2008, 23:32
" />
">Powiedz bratu ¿eby zmieni³ znajomych bo Ci go ok³amuj±.. :lol: Nie ma auta które po kupnie nie wymaga wk³adu. A ju¿ na pewno nie auto za 4 ty¶. pln ... Taka Kappa o której piszesz powinna kosztowaæ 14 ty¶.

Ca³y czas chodzi³o mi o to, ¿e nie wymaga wk³adu finansowego od technicznej strony silnika. Chodzi ³adnie, równo, nie kopci.
Wizualnie to troszkê inna bajka...
Dopiero dzisiaj widzia³em j± na w³ane oczy i wygl±da...hmm? Jak to samochód sprowadzony z W³och. Poobdzierana, jaki¶ grad na ni± sypn± i ¶rodek trochê dosyfiony, ale nie przesadnie-do uratowania
Tak ¿e, w sumie do lakierowania, raczej nadaje siê ca³a, dlatego te¿ cena taka a nie inna...po lakierowaniu sprzedawca napewno bêdzie ¿±da³ wiêcej, a ¿e brat jest lakiernikiem to ten koszt mu odpada, bo zrobi sobie to sam i mo¿e j± nabyæ przed lakierowaniem za dobr± cenê.

Tak poza tym, dziêkujê wszystkim za opinie. S± tak zachêcaj±ce, ¿e chyba sam zaczne sk³adaæ na Kappe 2.4 JTD, zamiast na Theme

Pozdrawiam! Adam



norbiwolow - 20-05-2008, 08:34
" />ja mam 2,4 JTD w alfie 156 - wcze¶niej 3.0 V6 kappa - osi±gi porównywalne - spalanie in plus dla 2,4 jtd - srednio 7 litrów - mozna zej¶c do 5-5,5l/100km bardzo dobry moment obrotowy i elastyczno¶æ biegów

z eksploatacji to jak na razie pad³ mi czujnik po³o¿enia wa³u - koszt 90 z³otych - po wymianie auto dosta³o niez³ego kopa - widocznie jak kupowa³em to juz sie konczy³
silnik zalewany valvoline max life diesel 10w40 co 10 tys
paliwo tylko shell v-power diesel
jeszcze ani razu nie widzia³em w niej czarnego dymu z ty³u
jak to w dieslu rano delikatnie a¿ siê zagrzeja a po deptaniu gazu ( 2500obr/min < ) z 30 sekund przed zgaszeniem na bigu ja³owym lub ostatnie 3 minuty jazdy nie przekraczaj±c 2000obr/min
z kosztów podzespo³ów do tego silnika to np.
termostat 90 z³
filtr paliwa 40 z³
filtr powietrza 37 z³
tyle co moge powiedzieæ o mojej zawirusowanej belli ( 185KM 395Nm )



n3gatyw - 28-05-2008, 15:31
" />Witam serdecznie! Jak widac jestem nowym uzytkownikiem i planuje zakup samochodu takiego jak w temacie. Nie moglem dopatrzec sie podobnego watku w ktorym byla by mowa jedynie o silniku JTD takze postanowilem napisac nowy watek. Brat mial Kappe 2.4 benzyne i spodobalo mi sie to autko. Bylo naprawde dynamiczne. Zastanawiam sie jak jest z 2.4 JTD. Czy ten silnik nie jest za slaby do tego kolosa? Ogolnie chcialbym poznac wasze opinie na temat realnych osiagow samochodu z tym silnikiem (przyspieszenie 0-100, spalanie, ogolnie spostrzezenia i porady). Z gory dziekuje i pozdrawiam.



Zygi - 28-05-2008, 15:52
" />Napewno JTD bêdzie s³abszy od 2.4 benzyny. Przyspieszenia 0-100 nie sprawdza³em, ale napewno JTd nie jest demonem szybko¶ci. Choæ te¿ nie jest zawalidrog± w mie¶cie. Jednak je¿d¿±c w korkach mo¿e minimalnie przeszkadzaæ to, ¿e na biegu ja³owym czuæ lekkie wibracje na kierownicy i siedzeniach. Jednak jak ju¿ siê ruszy wogóle nie ma siê wra¿enia, ¿e to diesel. Najprzyjemniej je¼dzi siê nim na trasie. Wyprzedzanie nie sprawia wiekszego problemu. Samochód bardzo ³adnie zbiera siê do wyprzedzania. D¼wiêk silnika przy przyspieszaniu jest te¿ bardzo przyjemny. Je¶li chodzi o zu¿ycie paliwa. Zale¿y od stylu jazdy. Napewno ciê¿ko jest przekroczyæ 9l/100km nawet mocno cisn±c. ¦rednie zu¿ycie przy moim dynamicznym stylu jazdy to ok. 8l. Je¿d¿±c spokojnie mo¿na osi±gn±æ zu¿ycie w okolicach 7l. Na trasie jak siê ostara nawet poni¿ej.
Ogólnie silnik jesg godyny polecenia. Nale¿y uwa¿aæ na stan turbosprê¿arki.



n3gatyw - 28-05-2008, 15:59
" />Dzieki za szybka odpowiedz No ten 2.4 benzyna jak dla mnie byl strasznie mocny, 2.0T nie jechalem wiec nie mam zdania, ale moc mowi sama za siebie. W JTD przemawia za mna spalanie a o dzwieku silnika tez juz slyszalem dobre opinie. Bratu, ktory ma zdecydowanie b. ciezka noge palila 15l. Mam tylko dylemat jesli chodzi o przyspieszenie. A moze jakis chiptuning?



jakubg - 28-05-2008, 16:54
" />
"> A moze jakis chiptuning?
Tylko wtedy jak jeste¶ pewien stanu silnika i podzespo³ów.
Bêd±c w LanciaTeam dowiedzia³em siê, ¿e te silniki bardzo ³adnie siê "chipuje" jednak trzeba uwa¿aæ np. na pó³osie wewnêtrzne (nowa kosztuje 940z³!!!)
Ja mam 2,4jtd i jestem bardzo zadowolony. Jak dla mnie przyspieszenie jest OK. Niejedna benzyna mo¿e siê schowaæ. A przy normalnej je¼dzie spala mi ok. 7.5 litra.



misiekk - 28-05-2008, 18:19
" />Z silnika 2.4 JTD jestem zadowolony i nie mogê z³ego s³owa powiedzieæ. Spalanie na trasie przy lekkiej nó¿ce nawet poni¿ej 6l, a ¶rednio w 7l.



Zygi - 28-05-2008, 18:29
" />
">Dzieki za szybka odpowiedz No ten 2.4 benzyna jak dla mnie byl strasznie mocny, 2.0T nie jechalem wiec nie mam zdania, ale moc mowi sama za siebie. W JTD przemawia za mna spalanie a o dzwieku silnika tez juz slyszalem dobre opinie. Bratu, ktory ma zdecydowanie b. ciezka noge palila 15l. Mam tylko dylemat jesli chodzi o przyspieszenie. A moze jakis chiptuning?

2.0T to ju¿ niemal rakieta :wink: Ogólnie JTD jest chyba najwolniejszym z dostêpnych silników je¶li chodzi o start. Ale nie oznacza to, ¿e jest wolny. Przyspieszenie w okolicach 10s do 100 jak na samochód tej wielko¶ci nie jest z³ym wynikiem. A napewno pali du¿o mniej ni¿ jakakolwiek inna wersja. Na trasie ju¿ wogóle siê nie odczuwa ¿e jedzie siê najs³absz± wersja :wink:

A je¶li chodzi o chiptuning. Jak ju¿ wcze¶niej jakubg napisa³ ten silniczek jest bardzo podatny na tego typu zabiegi. Tyle ¿e oczywi¶cie trzeba to robiæ z g³ow±. Bo poza pó³osiami równie¿ sprzêg³o ma ograniczone mo¿liwo¶ci :wink: Ale podobno do ok. 180KM powinno wytrzymaæ...



strang - 28-05-2008, 18:51
" />Nie zgodzê siê z koleg± Zygi co do dynamiki JTD - wiêcej ni¿ wystarczaj±ca. K 2,0 to przy JTD ¶limak.



Taz - 28-05-2008, 18:53
" />
">Nie zgodzê siê z koleg± Zygi co do dynamiki JTD - wiêcej ni¿ wystarczaj±ca. K 2,0 to przy JTD ¶limak. wg danych technicznych obydwie maj± tyle samo do setki



strang - 28-05-2008, 19:03
" />
">Nie zgodzê siê z koleg± Zygi co do dynamiki JTD - wiêcej ni¿ wystarczaj±ca. K 2,0 to przy JTD ¶limak. wg danych technicznych obydwie maj± tyle samo do setki

Ja piszê o je¼dzie na drodze a nie o ¶cigance na lotnisku :lol:



Zygi - 28-05-2008, 20:09
" />
">Nie zgodzê siê z koleg± Zygi co do dynamiki JTD - wiêcej ni¿ wystarczaj±ca. K 2,0 to przy JTD ¶limak. wg danych technicznych obydwie maj± tyle samo do setki

Ja piszê o je¼dzie na drodze a nie o ¶cigance na lotnisku :lol:

Przecie¿ napisa³em, ¿e na trasie siê fajnie je¼dzi. A z t± s³abowito¶ci± to w³a¶nie chodzi o start z miejsca :wink: Ale w sumie nie mia³em okazji je¼dziæ 2.0, wiêc powinienem ograniczyæ siê jedynie do suchych wra¿eñ, bez porównañ :wink:



skyblu - 28-05-2008, 20:27
" />nie jest s³aby



n3gatyw - 28-05-2008, 20:39
" />Dzis spotkalem sie z Torell'em i jezdzilem jego 2,4JTD Benzyna 2.4 jest duzo mocniejsza. Z drugiej strony bylem pod wrazeniem kiedy powiedzial mi o spalaniu. Silnik zrobil na mnie calkiem niezle wrazenie ale juz teraz wiem, ze bede myslal nad chiptuningiem bo czuje lekki niedosyt



krl - 28-05-2008, 20:39
" />Pewnie ze nie jest szczegolnie te 300Nm ciagnie bardzo przyjemnie.

Jezeli chodzi o chiptuning to mialem juz jedno podejscie po czym sie okazalo, ze mam turbo od TDSa. Turbo juz wymienilem ale potrzeba mu regulacji, niestety z braku czasu jeszcze tego nie zrobilem.
Moze w wakacje zrobie drugie podejscie do chipa.



n3gatyw - 28-05-2008, 21:19
" />Czy jest ktokolwiek na forum, kto chipowal ten silnik?



jakubg - 28-05-2008, 22:25
" />
">Czy jest ktokolwiek na forum, kto chipowal ten silnik?

Porozmawiaj z ch³opakami z LanciaTeam. S±dzê, ¿e maj± du¿e do¶wiadczenie i powinni odpowiedzieæ na Twoje pytania.



hamberg - 28-05-2008, 22:38
" />
">Nie zgodzê siê z koleg± Zygi co do dynamiki JTD - wiêcej ni¿ wystarczaj±ca. K 2,0 to przy JTD ¶limak. wg danych technicznych obydwie maj± tyle samo do setki

porownywanie czasu do 100 jest kompletnie pozbawione sensu - tym bardziej ze nawet porownywalnej mocy diesel najpewniej przegra. Sila diesla sa czasy wyprzedzania - na trasie przy wyprzedzaniu nawet zaladowana kappa jtd spokojnie sobie radzi i to raczej ja czekam na innych az wyprzedza niz ktos musi czekac na mnie. Jezdzilem 130KM A4 i chociaz buda mniejsza to dynamika na trasie kappa jtd to audi po prostu miazdzyla.

Porownania do kappy 2.0T to pomylka bo ta kappa to ma odpal chyba na kazdym biegu w 90% zakresie predkosci. Przy 2.0T to rakieta a jtd przy niej to zolw.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \