labuzok - 03-11-2007, 15:42
" />Witam! Jestem od niedawna posiadaczem ¶licznej Kappy 2,4 JTD. Po wizycie na hamowni wynik: 120 kM i 260 Nm przy 3000 obrotów. Moment do¶æ stromy jak na diesla. Dodatkowo dziwny zapach spalin. By³em w serwisie Wiamot w Krakowie i na Saskiej -nie bardzo wiedz± co mi poradziæ. Komputer nie wykazuje b³êdów. Na Saskiej zmienili przep³ywomierz (na próbê) i jest lekka poprawa. Ale ci±gnie dalej nie tak jak powinien. Czy mo¿e kto¶ wie jaka mo¿e byæ przyczyna?
Pozdrawiam.
Labuzok
matias21 - 03-11-2007, 19:55
" />mo¿e zapchany katalizator ?
mikaeltdi - 03-11-2007, 20:23
" />Hi! A moze kto¶ stosowa³ opa³ lub inny olej z biedronki....(apropo's zapachu podobno opa³ ¶mierdzi 8O ) zamiast poczciwej ropki...
Pozdro...
i rozwi±zania problemu...
volf - 04-11-2007, 00:03
" />
">Hi! A moze kto¶ stosowa³ opa³ lub inny olej z biedronki....(apropo's zapachu podobno opa³ ¶mierdzi 8O ) zamiast poczciwej ropki...
Pozdro...
i rozwi±zania problemu...
Co do odró¿nienia po zapachu spalin oleju napêdowego a opa³owego to naprawdê musia³by¶ mieæ extra wêch... Olej ro¶linny to ju¿ faktycznie plackami ziemniaczanymi woni, ¿e trudno nie skapowaæ.
Co do meritum sprawy, najlepiej jak by¶ móg³ porównaæ zachowanie swojego auta do jakiego¶ innego jtd w kappie-sprawdzaj±c przy¶pieszenie i elastyczno¶æ, bo z tymi hamowniami ró¿nie bywa...Oprócz przep³ywomierza nale¿a³oby mo¿e sprawdziæ ci¶nienie do³adowania.
Pozdrawiam.
Python25 - 04-11-2007, 02:18
" />no w³asnie dobrze by³o by jak by¶ porówna³ z innym takim autem. A mówie tak dla tego ¿e ja mam taki samochód i wcale to nie jest rakieta ona jedzie ale dopiero od oko³o 2500 obr/min i te¿ my¶la³em ¿e co¶ jest nie tak dopuki nieprzejecha³em sie drugim takim. One poprostu tak maj± zreszt± nie wiem z czego sie przesiad³e¶ ale to du¿y samochód i nie ¿uca nim na wszytskie strony przy przyspieszaniu jak jakie¶ ma³e wyscigówki. rasumój±c przejed¼ sie takim samochodem innego w³asciciela.
labuzok - 04-11-2007, 13:52
" />Dzieki za porady. mysle, ¿e ten katalizator to jakis trop, który trzeba sprawdziæ. Olej tankowany na dobrych stacjach, wiêc raczej ok. Co do porównañ to je¿d¿ê s³u¿bow± octawi± 136 kM no i czujê spor± róznicê szczególnie na wy¿szych biegach i wy¿szych predko¶ciach. Ale moga byc to subiektywne odczucia. Od czasu do czasu wsiadam w inne bryczki, równiez te z tzw. wy¿szej pó³ki i muszê powiedzieæ, ¿e jazda Kapp±, szczególnie z ty³u jest du¿± frajd± i wolê j± ni¿ A6 czy Superba. Niemcy nie maj± tej finezji i polotu w wykoñczeniu wnêtrza. W Kappie czujê siê jak w domu, w tamtych jak w pracy. :wink:
Python25 - 04-11-2007, 13:59
" />No i wdzisz tak w³a¶nie my¶lalem silnik fiata to nie jest ¶ilnik wolksvagena one pracuja ca³kowicie inczej, powiem w prost w tamtych silnikach jest zdecydowanie bardziej odczuwalna moc. Zreszta ten temat ju¿ by³ poruszany tutaj na forum i ktos m±dry to tumaczy³. Tak ¿e skoda to ¿adne porównanie.
labuzok - 04-11-2007, 15:58
" />Gdyby nie ten zapach spalin to pewnie bym nawet nie zwróci³ specjalnie uwagi. Je¼dzi³em kiedys Lagun± z 120 konnym silnikiem i to by³ dopiero mu³! Jednak zapach swiadczy, ¿e co¶ ze spalaniem jest nie tak a test na hamowni tylko potwierdzi³. Hamownia V-Tech w Krakowie. Znachorzy twierdz±, ¿e najbardziej wiarygodna.
pawcio1 - 04-11-2007, 16:29
" />Sprawd¼ turbine!!! Z ni± na pewno jest co¶ nie tak!?
labuzok - 04-11-2007, 16:38
" />Komputer podaje wartosci 1,5 bara. Znachor twierdzi, ¿e wszystko ok z turbin±. Co mo¿e siê z ni± dziaæ? Masz moze jak±¶ sugestiê?
dexus - 04-11-2007, 20:15
" />
">i wcale to nie jest rakieta ona jedzie ale dopiero od oko³o 2500 obr/min i te¿ my¶la³em ¿e co¶ jest nie tak dopuki nieprzejecha³em sie drugim takim.
przepraszam za OT ale moja zaczyna zwijaæ siê od 1700 obr/min i ci±gnie ³adnie do 3000-3300 a potem to ju¿ zostaje na równym poziomie.
Dziwi mnie to bo czasem pomykam te¿ Lybr± 2,4jtd i tam zaczyna szaleæ dopiero pow. 2ty¶-2,5ty¶(?) obr/min
michu509 - 05-11-2007, 16:16
" />Znajomy mia³ podobny problem, ale mia³o to dwie przyczyny:
1. zapchany katalizator - zosta³ przeczyszczony i trochê to da³o ale nie do koñca
2. komputer stwierdzi³, ¿e steruj±cy wtrysk jest uszkodzony.
Jeszcze go nie wymienia³ tak wiêc nie wiem czy to pomo¿e, ale i tak przy 3000 wciska w siedzenia!
Pozdrawiam
Python25 - 05-11-2007, 16:28
" />No to ten samochód w siedzenie wciska³ niebedzie ona ma tylko 136KM wiêc nieoczekujmy cudów, je¼dzi³em ju¿ kilkoma takimi i alf± 166 z takim silnikiem i wszystko to samo poprostu to nie rakieta. A zdrugiej strony patrz±c to mam jeszcze jeden samochód jest to fiat Marea wekend 1,9 JTD no i odczucia w tamtym samochodzie s± takie jak by normlanie zwija³ asfalt na drodze no normalnie kosmos piszczy bez zrywania sprzêg³em normlanie 2 pierwsze biegi na trójce tez piszczy ale trzeba zerwaæ ale do p³êty raz jecha³ mój ojciec fiatem ja za nim lanci± i co? No nic tylko takie wra¿enie on poprostu usiepie i robi to wra¿nie strasznego przyspieszania a je¶li chodzi o odejscie to do lanic nie ma startu. Ja mam w swojej lucynie now± turbinke bo jak kupi³em by³a padniêta wiêc chyba te 130 KM ma.
spoker - 11-11-2007, 19:40
" />sprawdz wy³±cznik peda³u sprzêg³a, ja tak mia³em u siebie i te¿ by³a s³absza, ten wylacznik jest identyczny jak ten przy pedale stopu, najlepiej wyciagnij wtyczke z czujnika polozenia sprzegla i wtedy sie przejedz autem.
Jesli masz ochote to zapraszam do Katowic mozemy porownac osiagi.
mike_p - 12-11-2007, 13:50
" />Witam
Na pewno zadnemu dieslowi nigdy nie zaszkodzilo wybebeszyc katalizator, a bardzo czesto okazuje siê ze to jest przyczyna w "przytkaniu" auta. Mozna rowniez zwrocic uwage na EGR, poniewaz czasem jak juz na nim osiadzie odpowiednia ilosc syfu po prostu sie nie domyka, tym samym powodujac ze czesc powietrza z doladowania po prostu ucieka.
Na pocieszenie dodam ze hamownia v-techowska zaniza nieco moment:)
Pozdrawiam
Aras - 12-11-2007, 14:27
" />porównywali¶my z Lack'im kiedy¶ masze obydwie kappy jtd o wykresy pokaza³y ok³adnie to samo co u ciebie czyli 121 koników i moment 276 wykresy by³y prawie idealne czyli ci±gnie od 2400 -3500 , we¼ pod uwagê ¿e samochód ma 136 koników i ponad 1500 kilo, jakby nie by³o to limuzyna wiê nie rwie jak dziki koñ:) robi to dostojnie:)
dexus - 12-11-2007, 21:49
" />kurcze, ja to siê muszê z kim¶ od kappy jtd spotkaæ, albo mi siê co¶ przewiduje, albo ona ci±gnie od 1700 (zaznaczam ¿e wsiadam do auta tylko na trze¼wo )
Aras - 13-11-2007, 11:46
" />Dexus jak spojrzysz na wykres momentu w ksi±¿ce serwisowej to zaczyna siê max od 2200 do 3300:)
labuzok - 11-12-2007, 13:38
" />Wymieni³em przp³ywomierz, pogoni³em mocno... Efekt zauwa¿alny. Ci±gnie ju¿ od ok.2000 Zapach spalin te¿ siê zmieni³. Spalanie spad³o. prawdopodobnie autko sta³o bardzo d³ugooo nie je¿d¿one i wszystko by³o pozapychane. Jest coraz lepiej.
Dziêki za uwagi, pomog³y bardzo.
hamberg - 11-12-2007, 22:33
" />
">Co do porównañ to je¿d¿ê s³u¿bow± octawi± 136 kM no i czujê spor± róznicê szczególnie na wy¿szych biegach i wy¿szych predko¶ciach.
skoda jest duzo lzejszym autem...