Bartexxx - 27-01-2008, 10:32
" />W okresie zimowym, zanim odpalę silnik to czywiście czekam aż kontrolka od świec żarowych zgaśnie. Jednak jak już silknik zapalę, to kontrolka zaczyna mrógać i gaśnie po ok. 2-3 minutach.
Co może być powodem mrógającej kontrolki???
radek79 - 27-01-2008, 11:10
" />pewnie jest uszkodzona świeca żarowa i dlatego mruga
dudekken - 27-01-2008, 12:01
" />
">pewnie jest uszkodzona świeca żarowa i dlatego mruga
Jest dokładnie tak jak kolega napisał. W przypadku uszkodzenia jednej lub wiecej świec żarowych informuje nas o tym kontrolka na desce.
Należy niestety zdemontować wszystkie i metodą na kabelek do akumulatora sprawdzić która żarzy a która nie. Uszkodzoną/ne świece wynienić.
Bartexxx - 27-01-2008, 12:23
" />Dziękuję Panowie, jutro sprawdzę.
maciejasty - 27-01-2008, 18:56
" />Własnie przerabiałem ten temat wczoraj.Robota bardziej dla ginekologa niż mechanika.
Łatwiejszy domowy sposób na sprawdzenie czy świeca grzeje to :najpierw odkręcić przewody zasilające świece ,następnie podpiąć dodatkowy przewód do + akumulatora i drugim końcem przewodu dotknąć dokońcówki świecy.Jezeli wystepuje delikatne iskrzenie ,swisdczy to że świeca pobiera prąd i działa,jeżeli iskrzenia niet to jest przepalona.
Należy bardzo uważać zeby nie dotknąć elementów umasowionych .
Zaoszczedzamy wtedy demontaż dobrych świec.
Przyjęte jest jednak aby wymieniać świece żarowe całymi komletami.
Ja kupiłem na allegro LUCASY po 31 zeta do libry,wszystkie parametry identyczne jak do kappy,niestety okazało się że libra ma przewody nasadzane a kappa przekręcane. Tutaj pomógł zaprzyjaźniony tokarz -nagwintował końcówki bez szkody dla świecy no i jest sukces.
Acha przed podjeciem działań koniecznie trzeba się zaopatrzeć w klucznasadowy 10,ale z wydłuzoną końcówką.