ďťż
kappa 2.4 jtd - brakuje mocy na wyższych biegach



tadek125 - 24-12-2007, 20:06
" />witam
problem mam taki:
przy 4 i 5 biegu kiedy obroty przekraczaja 3 000
zaczyna brakowac mocy (cos podobnie jak turbo dziura tylko o wieeeeele bardziej odczuwalne)
i w tym momencie wyskakuje błąd:
engine system control failure

na 1, 2 i 3 biegu nic sie nie dziele

wg mnie przyczyna tego moze byc przymarzniete paliwo w filtrze paliwa
w naszych okolicach to okropnie duzo wody dolewaja na stacjach benzynowych

moze bedzie trzeba wymienic filtr paliwa??

pomozcie

z góry wieeeelkie dzieki

no i wesołych świąt




wega - 24-12-2007, 20:47
" />
">w naszych okolicach to okropnie duzo wody dolewaja na stacjach benzynowych
Ale głupoty piszesz. Większego idiotyzmu nie słyszałem. Nalej sobie ropy do szklanki i spróbuj go rozmieszać z wodą. Powodzenia.


">zaczyna brakowac mocy (cos podobnie jak turbo dziura tylko o wieeeeele bardziej odczuwalne)
i w tym momencie wyskakuje błąd:
engine system control failure

Niestety ale na 99% pada ci turbina.



tadek125 - 24-12-2007, 20:55
" />nie wiezysz
jak jest ujemna temperatura
przelewasz np z kanistra olej napędowy przez lejek z sitkiem to na sitku zostaje lód
wierzyc mi nie musisz
ale to twoja sprawa
ja wiem jakie sa u nas stacje benzynowe
przyjedz tu natankuj do baku to sie przekonasz jak samochod kiepsko chodzi
mam jeszcze samochod peugeot 307
niekiedy gasł sam od siebie
pojechałem do serisu bo był jeszcze na gwarancji
i co mi powiedzieli??
woda w filtrze paliwowym była zamarznieta
a z odstojnika w baku wypuścili 1,5 litra wody

i co ty na to??

twoja sprawa ze nie wierzysz



wega - 24-12-2007, 21:01
" />Kużwa następny co się chce kłócić.

">woda w filtrze paliwowym była zamarznieta
Woda w filtrze wytwarza się z różnicy temperatur a nie jest ciągnięta z baku, w dodatku w dieslu. Jakbyś tankował wodę to już latem byś silnik zajechał.

">a z odstojnika w baku wypuścili 1,5 litra wody
Czy ty wiesz ile to jest 1,5litra wody? W baku osobowego auta? Zastanów się co piszesz.




tadek125 - 24-12-2007, 21:17
" />lepiej bys pomogl anie doczepial sie
i w dodatku jak tu nie tankowales

ciekawe dlaczego w ciagniku w baku mam lód w baku
pewno z różnicy temperatur???

przyjedź tu natankuj tego
a tak sie kłóć
i nie mów tego co nie widziałeś

bo wiem lepiej jakie dziadostwo tu tankujemy



tadek125 - 24-12-2007, 21:21
" />a co do tego ze nie ciągnie wody z baku

jak ci nie bedzie ciągło
jak woda jest zawsze pod olejem napędowym (olej pływa po wodzie)
to niby co
siedzą tam kuźwa robaczki i trzymią wode zeby jej nie pociągło????

1.5 litra wody
tak ci pisze jak mi w serwisie powiedzieli

z ta turbina to całkiem możliwe ale dlaczego własnie na 4 i 5 biegu??
na 1, 2 i 3 jest w jak najlepszym pożadku



wega - 24-12-2007, 21:32
" />
">jak ci nie bedzie ciągło
jak woda jest zawsze pod olejem napędowym (olej pływa po wodzie)
to niby co
siedzą tam kuźwa robaczki i trzymią wode zeby jej nie pociągło????

W sytuacji j.w. jeździłbyś na samej wodzie. Rozumiesz że auto nie ujechałoby nawet metra. Nie mówiąc o tym że nawet byś go nie odpalił. I proszę nie kłóć się ze mną. Jeździłem osobowymi dieslami 8 lat. Kappa to nie ciągnik.
Wogóle to poszukaj na forum technicznym. Na temat tego komunikatu było bardzo dużo napisane. Podejrzewam, że będziesz musiał podjechać na kompa.



tadek125 - 24-12-2007, 21:45
" />niech ci siedzi
nie bede sie klocic
jeszcze na forum
od tego jest gg



Python25 - 24-12-2007, 23:31
" />a ja to nawet jestem pewny że to turbo sprężarka i to niezaczyna sie kończyć tylko właśnie się skończyła. Wiem bo przerabiałem temat. Jak niebedziesz dużo jeździł na takim czymś masz szanse że skończy sie na czyszczeniu geometri turbiny ale raczej nastawił bym sie na twoim miejscu na najgorsze a najwyżej sie rozczaujesz jak to bedzie coś błachego. W każdym razie ja stawiam na turbinę. Koledzy z LT naprawiają takie żsczy.



tadek125 - 24-12-2007, 23:56
" />ale wytłumaczcie mi dlaczego tylko na 4 i 5 biegu
a na 1,2 i 3 jest jak najbardziej OK
zadnych bledow

a znacie może jakis dobry serwis w okolicach Zakopanego??



Przemo - 25-12-2007, 00:18
" />
">bo wiem lepiej jakie dziadostwo tu tankujemy

To czemu nie padasz właściciela stacji na której tankujesz do sądu czy nie naślesz na niego jakiejś inspekcji??



tadek125 - 25-12-2007, 02:19
" />była inspekcja
był sąd
pisane było w gazetach
zamknięty był cpn przez pół roku
a później znowu to samo

a do drugiej stacji mam ponad 30 KM



tadek125 - 25-12-2007, 19:22
" />sluchajcie
przejechalem sie jeszcze raz autem
i sprawdzilem dokładnie co sie dzieje
turbina wg mnie jest w porządku
wciska w fotel jak zawsze odkad ja mam

na 1,2 i 3 biegu nic sie nie dzieje

na 4 jest tak
jak sie po troche dociska pedal gazu tez jest ok
i natepna proba
pedał gazu do końca i po rzekroczeniu 3 000 obr jak by samochód "przerywał"
1 sekunde braknie mocy a nastepne 2 sekundy wciśnie w fotel i tak w kółko i wtedy wyskakuje błąd: Engine system control failure
puszcze pedał gazu i jest ok

i co Wy na to??



Python25 - 25-12-2007, 19:56
" />otóż dlatego na czwartym biegu bo wtedy jest największe obciążenie, zresztą spokojnie i tak musisz coś z tym zrobić pojedziesz do jakiegos serwisu sprawdzą i wspomnisz.



pawcio1 - 25-12-2007, 20:40
" />Może kierownica turbosprężarki :roll: Występują wtedy gwałtowne spadki mocy...!



Python25 - 25-12-2007, 21:31
" />tak własnie zgadzam sie z przedmówcą na 99% jest to wina zmiennej geometri, która prawdopodobnie sie przycina. Najgorsze jest to że im więcej sie jeździ z takim czymś tym bardziej grozi to trwałym uszkodzeniem turbosprężarki, poprostu spalą sie łopatki.



tadek125 - 26-12-2007, 10:20
" />no to teraz problem
bo gdzie to naprawic
??
moze zna ktoc jakis dobry warsztat w okolicach zakopanego??

a jak myślicie
ile mniej więcej naprawa czegos takiego bedzie kosztowac??

a macie namiar na jakiś sklep zeby mozna było kupic uszczelki do turbiny??
bo jest gostek co przeczyści ale nie bedzie jej odkrecał od silnika
musze sam zdjac a z powrotem przy zakładaniu pasowały by nowe uszczelki
co nie??



Python25 - 26-12-2007, 19:12
" />Ale co on chce sobie przeczyscić? bo napewno nic w turbo sprężarce, ja przynajmniej wolał bym pojechać do kogoś kto zajmuje sie turbo sprężarkami bo to trzeba rozebrać dopiero wtedy wyczyścić i złozyć a po złożeniu żecz jasna wyważyć bo bez wyważenia to niema co sobie głowy zawracać z wkładaniem jej spowrotem do samochodu. Jesli chodzi o uszczelki to niedokładnie cie zrozumiałem ale mam nadzieje że chodzi ci o to na czym za łożyć ją spowrotem do kolektora wydechowego wiec z tego co pamiętam u mnie było to robione bez uszczelek składane było na jakimś kleju może paście nie wiem niejestem mechanikiem. Z koleji koszty to już temat żeka ja miałem zepsutą turbine tak że to już była agonia więc poprostu wysyłana była do jakiejs firmy która żekomo wymieniła w niej cały środek na nowy i dała na nią gwaracje razem z robotą kosztowało mnie to 2500 zł ale jak ty byś miał tylko zaciętą geometrię i niepowypalane były by łopatki wirnika to są szanse że zamknoł byś sie w 800 zł. A warsztat to w tamtych okolicach nie wiem nie znam jak mieszkał byś gdzieś bliżej rzeszowa to tutaj mam taki jeden sprawdzony który mógł bym polecić ewentualnie koledzy z formum z łodzi z " Lancia Team " też sie tym zajmują i zajmują sie wzasadzie głównie lancią tak że oni zrobili by ci to pierwsza klasa. istnieje mozliwośc wykręcenia turbiny i wysłania do nich oni naprawią i odeślą.



wega - 26-12-2007, 19:41
" />Najbliżej dla Ciebie to Jaworzno. Najlepiej do nich zadzwoń. Może będą mieli coś na podmiankę i załatwisz to na miejscu.
Najlepiej wklep w google regeneracja, naprawa turbin w twoim województwie i się dowiesz.



kartonik - 27-12-2007, 11:44
" />
">...a miałem zepsutą turbine tak że to już była agonia więc poprostu wysyłana była do jakiejs firmy która żekomo wymieniła w niej cały środek na nowy i dała na nią gwaracje razem z robotą kosztowało mnie to 2500 zł ale jak ty byś miał tylko zaciętą geometrię i niepowypalane były by łopatki wirnika to są szanse że zamknoł byś sie w 800 zł.

Jest gdzies na forum przyklejony temat z namiarem na Polaka z Niemiec, ktory sprzedaje nowki turbiny za polowe polskiej ceny. Ktos nawet turbine do Kappy u niego kupowal. Ogolnie panujaca opinia o turbo jest taka, ze z punktu widzenia ekonomii jej regeneracja jest nieoplacalna.

A tu link

Jak kolega ma troche zdolnosci manualnych, PORZADNE narzedzia i ogrzeawny zima garaz to wyczyszczenie turbiny (jesli oczywiscie lopatki sa zapieczone) jest wykonalne we wlasnym zakresie.



tadek125 - 27-12-2007, 17:21
" />dobra koledzy
nastepny problem
turbine mam rozebraną
łopatki zmiennej geometrii są w stanie jak by wczoraj samochod byl kupiony
swiezy nalot, po przetarciu szmatka sa jak nowki
leciutko chodzą nic sie nie zacina

tak wiec gdzie dalej mam szukac przyczyny??

a moze siłownik zmiennej geometri??



Radicz - 27-12-2007, 17:27
" />Na bank przepływomierz jest kaputt :bandit:



tadek125 - 27-12-2007, 20:27
" />wiecie co??
chcociaz nie były zaciete te łopatki
wyczysciłem wszystko dokładnie
włożyłem turbinke zpowrotem do samochodu
i działa bez najmniejszego zażutu
żadnych błędów
jest jak dawniej

zobaczymy na jak długo
hehe

tak, że dzięki koledzy za wszystko

i wszystkiego najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku

temat do zamknięcia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \