Kappa 2.4 jtd



bufi - 09-10-2010, 22:31
" />Powiem tak : moja do sprzedania za 12 -tysi , info na temat wozu tutaj a sprzedajê , bo do sprzedania jest Kappa za 13 i pól tysi Pana który pojawi³ siê ni± w Morsku , kto by³ to j± widzia³ . Ten Pan z Krakowa by³ ni± te¿ w Chocho³owym Dworze . Jutro podam namiary , bezpo¶rednio do niego . A wiêc macie wybór , albo moja i ja kupujê jego . Albo jego i ja zostajê , przy swojej . Na allegro nie szukajcie , bo ani moja ani jego siê pewnie tam nie pojawi Pozdro i do jutra




bufi - 10-10-2010, 15:10
" />Wiêc Kappa tego Pana to 2.4 jtd , z przebiegiem oko³o 120 tysiêcy km . Rok temu by³a w nienagannym stanie , ponoæ stoi w gara¿u i siê marnujê . telefon do w³a¶ciciela : 604 561 707 Pan jest z Krakowa .



tgp - 13-10-2010, 08:59
" />
">Wiêc Kappa tego Pana to 2.4 jtd , z przebiegiem oko³o 120 tysiêcy km . Rok temu by³a w nienagannym stanie , ponoæ stoi w gara¿u i siê marnujê . telefon do w³a¶ciciela : 604 561 707 Pan jest z Krakowa .
By³em, ogl±da³em i jestem zainteresowany, wnêtrze w bardzo dobrym stanie, z zewn±trz te¿ niczego sobie. Zamierzam jeszcze auto obejrzeæ w serwisie, chocia¿ ju¿ wysz³o parê ciekawostek.
Mam nadziejê, ¿e te minusy nie przes³oni± plusów - bo przecie¿ o to chodzi - no nie?
Auto mia³o ma³± udokumentowan± st³uczkê wed³ug w³a¶ciciela - auta jeszcze nie sprawdzalem dok³adnie pod tym k±tem.
W gara¿u ju¿ nie stoi od jakiego¶ czasu co widaæ, ale to g³ównie problem kosmetyczny mam nadziejê.
Niestety gorzej jest z kilkoma rzeczami:
1) auta nie zamknie siê z pilota, tylne drzwi nie dzia³aj± nawet z kluczyka,
2) B³êdy na infocenter dostycz±ce ¶wiat³a z ty³u mimo tego ¿e ¶wiat³o jest - a nawet jak nie ma i sie puknie to jest
3) szyba kierowcy nie za bardzo dziala - to znaczy mi nie dzia³a³a, ale w³a¶ciciel zna problem i szybkim ruchem wy³±czy³ ¶wiat³a (chyba) i szyba zadzia³a³a . Podobno co¶ nie styka.
4) Praca dr±¿ka zmiany biegów. Wygl±da na to, ¿e co¶ jest nie tak, poniewa¿ wbicie 3 lub 4 wymaga korekty po³o¿enia w osi pod³u¿nej. Nie s±dzê ¿e tak ma byæ - mia³em okazjê je¼dziæ kilkoma autami i w ka¿dym wbicie 3 to by³ tylko ruch do przodu.
5) Konieczno¶æ wymiany tylnych sprê¿yn przy tym przebiegu i stanie jest trochê podejrzana.
6) Wydaje mi siê, ¿e JTD powinno odpaliæ od pierwszego zakrêcenia wa³em - tutaj by³o ich zdecydowanie kilka. Mo¿e d³ugo nieodpalany.
7) Spodziewa³em siê zdecydowanie wiekszej separacji akustycznej silnika, ale to tylko moje oczekiwania. Wyra¼nie wyczuwa³em drgania przenoszone na karoseriê. Sam powo¿ê dieslem i jestem niestety na to wyczulony.
8 ) Opony w mojej opinii do wymiany.
9) ¦wiat³a niby dzienne (linijka diodowa), musia³bym toto zerwaæ, bo homologacji to raczej nie ma
Wstêpnie przeczesa³em forum, ale i tak interesuje mnie opinia bardziej do¶wiadczonych forumowiczów co do w/w punktów a zw³aszcza punktu 3 (dla mnie to bardzo wa¿ne) i punktu 4.
Mam nadziejê, ¿e mogê liczyæ na wasz± pomoc.

Pozdrawiam,
G.



Pingvin - 13-10-2010, 09:35
" />Ad1. Je¶li jest to niefabryczny pilot, to znaczy, ¿e ju¿ kiedy¶ problem z centralnym by³, wiêc mo¿esz siê spodziewaæ padniêtego si³ownika w drzwiach lub podobnych kwiatków (w sumie je¶li jest to fabryczny centralny, to z racji zu¿ycia mo¿e byæ podobnie).
Ad2. Na 99,9% przeciera siê wi±zka kabli id±cych do lampy.
Ad3. Sprecyzuj okre¶lenie "szyba nie dzia³a", bo dla mnie niedzia³anie szyby to znaczy, ¿e przez ni± nie widaæ. A je¶li chodzi o podno¶nik, to albo nie opuszcza siê, nie podnosi, dzia³a skokowo, zacina siê.
Ad4. Zapewne wybierak. Temat kilka razy by³ ju¿ ruszany na forum.
Ad5. Zale¿y co/kto je¼dzi³ na tylnej kanapie i w kufrze. Od stania sprê¿yny raczej siê nie psuj±, ale mo¿e wiêcej powiedz± w³a¶ciciele sedanów.
Ad8. I tak idzie zima
Ad9. Nawet je¶li mia³oby homologacjê, to w niektórych autach to po prostu nie pasuje.

Na punkty 6. i 7. nie odpowiadam z racji tego, ¿e nie mia³em okazji nigdy przejechaæ siê w³oskim dieslem.




tgp - 13-10-2010, 10:04
" />
">Ad3. Sprecyzuj okre¶lenie "szyba nie dzia³a", bo dla mnie niedzia³anie szyby to znaczy, ¿e przez ni± nie widaæ. A je¶li chodzi o podno¶nik, to albo nie opuszcza siê, nie podnosi, dzia³a skokowo, zacina siê.

Po nacisniêciu przycisku szyba ani drgnie. Po zabiegu w³asciciela podnoszenie i opuszczanie szyby dzia³a.

">Ad4. Zapewne wybierak. Temat kilka razy by³ ju¿ ruszany na forum.

Wiem, czyta³em pobie¿nie - ciekaw jestem kosztów w mniej lub bardziej optymistycznym scenariuszu.

">Ad5. Zale¿y co/kto je¼dzi³ na tylnej kanapie i w kufrze. Od stania sprê¿yny raczej siê nie psuj±, ale mo¿e wiêcej powiedz± w³a¶ciciele sedanów.

Ok, tylko chodzi mi o to co to mo¿e oznaczaæ dla reszty auta. Je¶li sprê¿yny posz³y, to co jeszcze mog³o dostaæ, czego na pierwszy rzut oka nie widaæ a mo¿e niemi³o zaskoczyæ przy bli¿szym poznaniu.

">Ad8. I tak idzie zima

Nie ma znaczenia, sprawny diesel odpala w ka¿dych warunkach, dopóki paliwo jest w stanie ciek³ym. Ja to wiem

">Ad9. Nawet je¶li mia³oby homologacjê, to w niektórych autach to po prostu nie pasuje.

True, true...

">Na punkty 6. i 7. nie odpowiadam z racji tego, ¿e nie mia³em okazji nigdy przejechaæ siê w³oskim dieslem.
No ja w³a¶nie powo¿ê niemieckim dieslem (tym gorszym, Oplem ) i spodziewa³em siê szoku "kulturowego" zwi±zanego z +1 cylindrem i JTD.



bufi - 13-10-2010, 10:23
" />Zajrzyj na krêgle , byæ mo¿e przyjadê Kapp± bêdziesz mia³ jakie¶ porównanie .



fazi - 13-10-2010, 11:10
" />Je¶li chodzi o wybierak kupuje w³a¶nie do thesisa koszt nowego ,bo starego nie ma sensu zak³adaæ 650z³,przypuszczam ,¿e cena do kappy bêdzie podobna ,mowa o ASO ,i co dziwne niektóre czêsci maj± naprawde w dobrych cenach



lulu85 - 13-10-2010, 18:32
" />Jakiego¶ sza³u nie u¶wiadczysz - pamiêtaj ¿e to ponad 10 letnie auta.
Co do pkt. 6 - moja pali³a cudnie nawet przy - 22 jak po tygodniu odpala³em.
Co do pkt. 7 - warto ogarn±æ czy ko³o dwumasowe ¿yje bo ew. naprawa + 2.000 pln.



tgp - 13-10-2010, 18:57
" />
">Jakiego¶ sza³u nie u¶wiadczysz - pamiêtaj ¿e to ponad 10 letnie auta.
Co do pkt. 6 - moja pali³a cudnie nawet przy - 22 jak po tygodniu odpala³em.
Co do pkt. 7 - warto ogarn±æ czy ko³o dwumasowe ¿yje bo ew. naprawa + 2.000 pln.

Rozumiem ¿e sprawdzenie ko³a dwumasowego bez odczepiania skrzyni mo¿e nast±piæ tylko objawowo, ale jest miarodajne i ka¿dy kumaty mechanik (nawet w serwisie) sobie z tym poradzi?



tgp - 16-10-2010, 15:31
" />
">Je¶li chodzi o wybierak kupuje w³a¶nie do thesisa koszt nowego ,bo starego nie ma sensu zak³adaæ 650z³,przypuszczam ,¿e cena do kappy bêdzie podobna ,mowa o ASO ,i co dziwne niektóre czêsci maj± naprawde w dobrych cenach
Do Kappy, wed³ug pewnego ASO, to koszt oko³o 2000 z³



tgp - 16-10-2010, 16:25
" />Aktualizacja, jestem po wizycie w ASO, gdzie mniej lub bardziej uwa¿nie przyjrzano siê tej Kappie. Niestety mój optymizm lekko przygas³, bo pomijaj±c kilka usterek eksploatacyjnych wysz³o kilka wiêkszego kalibru.
- Auto by³o malowane prawdopodobnie CA£E, przy czym istnieje prawdopodobieñstwo ¿e by³o to robione w celach kosmetycznych, poniewa¿ miejsca napraw "w³a¶ciwych" zosta³y zidentyfikowane dodatkowo (oprócz jednego o którym wspomina³ w³a¶ciciel). W³a¶ciciel twierdzi ¿e nic o tym nie wiedzia³, ja nie mam powodu ¿eby nie wierzyæ. Nie zmienia to faktu, ¿e jest to niemi³a niespodzianka. Drobna wgniotka w pewnym miejscu nie robi w zwi±zku z tym na mnie ¿adnego wra¿enia.
- mocno skorodowane elementy zawieszenia oraz uk³ad wydechowy, kilka drobiazgów w zawieszeniu do zrobienia.
- korozja na tarczach hamulcowych, linki tylnych hamulców do wymiany (korozja itp.)
- Zastrze¿enia co do silnika, przy jedynej udanej próbie pod³±czenia siê pod ECU, wysz³y 3 b³êdy: EGR, podgrzewanie ¶wiec i jaki¶ trzeci, ale pracownik nie zd±¿y³ zapisaæ a pó¼niej nie da³o siê po³±czyæ Poza tym standardowe zapocenia olejem, ale to norma. Silnik pracuje w³a¶ciwie równo, ale ja by³em w stanie wychwyciæ od czasu do czasu delikatn± (ale wyra¼n±) zmianê prêdko¶ci obrotowej a pó¼niej powrót do "nominalnych" obrotów. I tak kilka razy.
- przy ruszaniu co¶ potrafi czasami wpa¶æ w wibracje. Nie wiem czy to ko³o dwumasowe, czy stwierdzona uszkodzona poduszka skrzyni biegów. Tak czy tak trzeba by³oby to zrobiæ.
- g³o¶na praca wspomagania; wspomniano co¶ o pasku klinowym i napinaczu
- faktycznie stwierdzono problem z lewarkiem zmiany biegów (linki & wybierak). Da siê z tym ¿yæ, ja jednak musia³bym naprawiæ. Najprawdopodobniej przeczyszczenie i przesmarowanie wystarczy. Trochê grzebania jest.
- b³±d ABS, ale po pod³±czeniu do centralki, nic nie wysz³o.
W po³±czeniu z problemami z elektryk± (chyba) typu b³êdy ¶wiat³a stopu, brak centralnego w tylnych drzwiach, czasami zacina siê szyba - obraz nie jest taki ró¿owy. Wiele z tych usterek wynika zapewne z gara¿owania pod chmurk± i rzadkiego u¿ytkowania. Deklarowany niski przebieg jest mo¿liwy, ale z drugiej strony przebieg nie ma takiego znaczenia i nie zawsze niski znaczy "dobrze"
Z drugiej strony auto w ¶rodku bardzo zadbane, jedzie prosto, hamuje i przyspiesza rozs±dnie. Jak ju¿ wspomina³em, moje oczekiwania co do 5-cylindrowego JTD by³y wy¿sze, ale byæ mo¿e TTTM.
I mam teraz dylemat, bo ca³y czas utwierdzam siê w tym, ¿e Kappa to auto które chcê mieæ, ale akurat to auto wed³ug mnie nie jest warte tej ceny. W³a¶ciciel - mi³y i kulturalny Pan - nie jest sk³onny do du¿ej negocjacji a ja nie jestem sk³onny do ³adowania siê w auto, bo relatywnie ³adne. Jeszcze siê zastanawiam, bo zdajê sobie sprawê ¿e jest coraz mniejsza szansa na spotkanie auta w dobrym stanie.
Liczê na jakie¶ s³owa otuchy, pocieszenia Tak na powa¿nie, to wszelkie uwagi mile widziane.



Lukasz KrK - 16-10-2010, 16:56
" />przyjedz jutro na kregle to Cie pocieszymy



tgp - 16-10-2010, 16:59
" />
">przyjedz jutro na kregle to Cie pocieszymy
Rozwa¿am to, je¶li bêdê to pojawiê siê znienacka i pewnie d³ugo nie pobêdê.



Rafako - 16-10-2010, 19:00
" />Skorodowane linki rêcznego, skorodowane tarcze hamulcowe, skorodowane elementy zawieszenia...

...w po³±czeniu z ma³ymi przebiegam, rzadkim u¿ytkowaniem i gara¿owaniem "pod chmurk±"...

...primo - wcale mnie nie dziwi±, secundo - nie dyskwalifikuj± w moich oczach tego samochodu, wrêcz przeciwnie...

...tertio - ja jestem prostakiem z bran¿y motoryzacyjnej a nie estet±, wiêc zapewne nie warto mnie s³uchaæ, bo zazwyczaj kupujê samochody dobre a nie ³adne (pomijaj±c jakie¶ "parchy na handel" i inne "zachciewajki co by na ¿yletki biedna Lancia nie posz³a").
Reasumuj±c: przesadzasz (ale to uleczalne ). Mam nadziejê, ¿e Ciê pocieszy³em
Serdecznie pozdrawiam.



jakubg - 16-10-2010, 19:24
" />Dr¿enie to mo¿e byæ poduszka. Jednak je widaæ przecie¿ w kanale.

Je¿eli masz b³±d ¶wiec to siê nie dziw, ¿e nie kopie od pierwszego. Problem z elektryk± jest do zrobienia wystarczy kumaty elektryk.
Szuka³e¶ kappy turbo a teraz turbo ale diesel?



bufi - 17-10-2010, 00:44
" />Reasumuj±c 1200 do do³o¿enia i rozje¼dziæ maszynê .



lulu85 - 17-10-2010, 09:35
" />
">Je¿eli masz b³±d ¶wiec to siê nie dziw, ¿e nie kopie od pierwszego. Problem z elektryk± jest do zrobienia wystarczy kumaty elektryk.

U mnie te¿ Examiner pokazywa³ ' przeka¼nik ¶wiec' . Wszystkie ¶wiece sprawdzane po kilka razy przy diagnozowaniu , a auto jak pod chmur± sta³o czasem kilka dni przy -22 - odpala³o jak nowe. Tyle ¿e miga³a kontrolka od ¶wiec po odpaleniu kilka razy - ale nie ma osoby na ¶wiecie która zrozumie ECU w kappie ...

Co do tej Kappy wró¿ê pakiet startowy ~4.000 pln:
- Rozrz±d + wymiana
- Tarcze,klocki,linki + wymiana
- Dwumas - sorry, ja nie wierzê w te przebiegi. Wszyscy którzy kupuj± diesle to koneserzy ?
- B³±d ABS - mo¿e piasta out
- EGR - nie jestem zwolennikiem za¶lepiania, mo¿e dlatego ¿e wolê prze¿yæ przy wyprzedzaniu
- A to co¶ ze wspomaganiem
- O turbo nie piszesz czyli niewiadoma

Je¿eli chodzi o Kappê to moje zdanie jest takie po uje¿d¿aniu trzech sztuk - je¶li kupiæ to benzynê bo diesel robi skuteczn± pustkê w portfelu ale wybór ka¿dego to jego sprawa



psadow2 - 17-10-2010, 11:33
" />
">Je¿eli chodzi o Kappê to moje zdanie jest takie po uje¿d¿aniu trzech sztuk - je¶li kupiæ to benzynê bo diesel robi skuteczn± pustkê w portfelu ale wybór ka¿dego to jego sprawa
Najlepiej benzynê i jeszcze bez turbo.
Do pakietu startowego mo¿na dorzuciæ co¶ z zawieszenia, bo zazwyczaj trochê po zakupie okazuje siê, ¿e zaczyna stukaæ...



tgp - 17-10-2010, 13:14
" />
">Skorodowane linki rêcznego, skorodowane tarcze hamulcowe, skorodowane elementy
...tertio - ja jestem prostakiem z bran¿y motoryzacyjnej a nie estet±, wiêc zapewne nie warto mnie s³uchaæ, bo zazwyczaj kupujê samochody dobre a nie ³adne
Reasumuj±c: przesadzasz (ale to uleczalne ). Mam nadziejê, ¿e Ciê pocieszy³em
Serdecznie pozdrawiam.

No w³a¶nie ona jest ³adna, a wygl±da na to, ¿e nie wystarczaj±co dobra. Bardzo ³atwo przymkn±æ oko i potem ³adowaæ w to pieni±dze a co najgorsze czas.



tgp - 17-10-2010, 13:24
" />
">Dr¿enie to mo¿e byæ poduszka. Jednak je widaæ przecie¿ w kanale.
No poduszka tylna jest na pewno uszkodzona. Zastanawia³em siê czy to ona jest przyczyn± drgañ.

">Je¿eli masz b³±d ¶wiec to siê nie dziw, ¿e nie kopie od pierwszego. Problem z elektryk± jest do zrobienia wystarczy kumaty elektryk.
Eee, sam bym sobie radê da³. Mam pewne do¶wiadczenie

">Szuka³e¶ kappy turbo a teraz turbo ale diesel?
To auto na pierwszy rzut oka jest naprawdê bardzo zadbane - mi szczêka opad³a - takiego wnêtrza chyba jeszcze nie widzia³em. By³by to jaki¶ kompromis miêdzy tym co chcê mieæ a tym co jest. Wolê turbobenzynê, ale nie spotka³em takiej co by³aby bardzo zadbana JEDNOCZE¦NIE wizualnie i mechanicznie.



tgp - 17-10-2010, 13:38
" />
">Reasumuj±c 1200 do do³o¿enia i rozje¼dziæ maszynê .
Polemizowa³bym No i ta informacja, ¿e prawdopodobnie ca³e auto malowane. Co element to inna grubo¶æ lakieru, i to chyba znacz±ce ró¿nice (nawet dach). Mechanik stwierdzi³, ¿e wiêkszego wypadku raczej nie by³o, co jest marnym pocieszeniem. Nawet zak³adaj±c, ¿e zosta³o to zrobione poprawnie, to takie auto jest chyba zupe³nie niesprzedawalne w przysz³o¶ci. Ca³y czas siê zastanawiam, bo auto ³adne.
Niestety nie jestem w stanie wpa¶æ na krêgle, gdzie korzystaj±c z uprzejmo¶ci byæ mo¿e móg³by subiektywnie oceniæ pracê JTD w Kappie.



wujekp - 17-10-2010, 15:26
" />
">Wolê turbobenzynê, ale nie spotka³em takiej co by³aby bardzo zadbana JEDNOCZE¦NIE wizualnie i mechanicznie.

Obawiam siê, ¿e szukasz samochodu, który nie istnieje, bo rozumiem ¿e do tego samochód ma byæ tani. Takie rzeczy to tylko w Erze. Wychuchany bêdzie swoje kosztowa³ (tak jak Kappa Tomasza), a i tak to bêdzie nadal kilkunastoletni samochód ze wszystkimi tego konsekwencjami.



tgp - 17-10-2010, 16:12
" />
">Wolê turbobenzynê, ale nie spotka³em takiej co by³aby bardzo zadbana JEDNOCZE¦NIE wizualnie i mechanicznie.
Obawiam siê, ¿e szukasz samochodu, który nie istnieje, bo rozumiem ¿e do tego samochód ma byæ tani. Takie rzeczy to tylko w Erze. Wychuchany bêdzie swoje kosztowa³ (tak jak Kappa Tomasza), a i tak to bêdzie nadal kilkunastoletni samochód ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Zaczynam obawiaæ siê, ¿e tak w³a¶nie jest, przy czym nigdy nie pisa³em ¿e auto ma byæ tanie i dobre. Cena po prostu musi byæ ustalona relatywnie do stanu rynku i konkurencji. Kappa jest wyj±tkowym autem, co ma swoje plusy i minusy. Ja darzê j± sentymentem, poniewa¿ kiedy¶ by³a moim marzeniem i chcia³bym j± mieæ nie dlatego ¿e jest nowoczesna (bo nie jest), nie ¿e jest przestronna (bo to nie moje najwa¿niejsze kryterium, a poza tym znajdzie siê inne podobne) i nie ¿e jest niezawodna (bo wygl±da ¿e nie jest). Trzeba pamiêtaæ, ¿e jest to nienajnowsza konstrukcja, bez wiêkszego problemu znajdziesz auto ni¿szego segmentu z podobnego rocznika które oferowa³o porównywalne lub bogatsze wyposa¿enie (oczywi¶cie nie liczê sk³adanych lusterek itp. podobnych bajerów). Do tego jest dro¿sza w utrzymaniu, co powoduje ¿e wielu ludzi skuszonych ni¿sz± cen± zakupu nie jest w stanie ud¼wign±æ kosztów i auta s± czêsto "drutowane". I tak to widaæ siê nakrêca. W przypadku tego auta, w³a¶ciciel chce za ni± ~13.500 z³. Trudno mi porównaæ do innych JTDków, bo to by³ pierwszy ogl±dany, ale wygl±da ¿e jest tam trochê do zrobienia przy silniku, wiele od do³u (wyra¼na korozja), problemy z elektryk± oraz fakt ¿e historia karoserii nie jest tak prosta jak by siê chcia³o. Jedyne co nie budzi zastrze¿eñ to stan wnêtrza. Deklarowane ~120kkm przebiegu te¿ stoi pod znakiem zapytania, ale tego to siê chyba nie dowiemy. To teraz pytanie: jak w³o¿ê w ni± powiedzmy ~4 tys (z pewno¶ci± siê uzbiera, chocia¿by opony), to czy jak wystawie j± za 17.500 z³ zaraz po doprowadzeniu do ³adu to bêdzie ok? Przecie¿ nikt tego za tê cenê nie kupi. Wiesz dlaczego? Bo cena rynkowa jest ni¿sza i nic tego nie zmieni. Byæ mo¿e znalaz³by siê pasjonat, ale jak widzisz na przyk³adzie Kappy Tomasza, o takich trudno...



michal1045 - 17-10-2010, 18:24
" />Ja bym siê na Twoim miejscu zainteresowa³ t±
Daleko nie masz, wiêc mo¿e warto obejrzeæ!



tgp - 17-10-2010, 18:33
" />
">Ja bym siê na Twoim miejscu zainteresowa³ t± :link:
Daleko nie masz, wiêc mo¿e warto obejrzeæ!

Je¶li to ¿art, to mnie nie ¶mieszy. Albo ja niezrozumiale piszê, albo kolega nie rozumie co czyta



lulu85 - 17-10-2010, 19:03
" />A ja bym siê nie dziwi³ Micha³owi - masz takie same szanse na inwestycje w tym za 4.400 jak i tym za 13.500 .
Ja swojego ceni³em na 13.500 a poszed³ za 7.500 z wielkim bólem a ile w³o¿y³em to ju¿ mnie nudzi t³umaczyæ. A sprzedawa³ siê ponad pó³ roku i gdyby nie obni¿a ceny to by do wiosny przysz³ej sta³.
Nie dajmy siê zwariowaæ - ka¿da wiêksza 'usterka' w JTD o warto¶ci 10.000 to 1/4 warto¶ci samochodu na któr± ma³o kto mo¿e sobie kilkukrotnie pozwoliæ wiêc szansa na trafienie skarbonki jest wiele wiêksza ni¿ w 2.0 benzynie.



tgp - 17-10-2010, 19:32
" />
">A ja bym siê nie dziwi³ Micha³owi - masz takie same szanse na inwestycje w tym za 4.400 jak i tym za 13.500.

Polemizowa³bym

">Ja swojego ceni³em na 13.500 a poszed³ za 7.500 z wielkim bólem a ile w³o¿y³em to ju¿ mnie nudzi t³umaczyæ. A sprzedawa³ siê ponad pó³ roku i gdyby nie obni¿a ceny to by do wiosny przysz³ej sta³.

I o tym miêdzy innymi piszê. Nie wiem w jakim stanie by³a Twoja Kappa, ale ceni³e¶ j± na te 13 z kawa³kiem, a w koñcu sprzeda³e¶ za 7 z kawa³kiem. Ile by³a warta bazuj±c na tej historii? Ogl±da³em auto, uwa¿am ¿e cena jest zbyt wysoka na to co wysz³o. Zawieszenie sobie mo¿na wymieniæ, silnik naprawiæ, ale niestety ju¿ zawsze to bêdzie auto o niekre¶lonej przesz³o¶ci blacharsko-lakierniczej. Z tak± ¶wiadomo¶ci± oczywi¶cie mo¿na ¿yæ, sam aktualnie u¿ytkujê auto estetyczne_inaczej ale liczê siê z tym, ¿e nawet je¶li je dopieszczê to i tak bêdê musia³ sprzedaæ odpowiednio taniej.
Uwa¿am, ¿e cena jest zbyt wysoka a s³yszê komentarze o tym jak wybrzydzam i czego oczekujê, bo to ju¿ stare auto. Dok³adnie, stare i dlatego jego cena bêdzie coraz ni¿sza, chyba ¿e bêdzie w stanie kolekcjonerskim i poczeka jeszcze chwilê na swój czas. W Polsce Kappa traktowana jest nieco odmiennie w zwi±zku z tym, ¿e to "rz±dowe" i w ogóle luksus. Nie oszukujmy siê, jako jeden z wa¿nych parametrów decyduj±cych o wyborze Kappy jest relatywnie niska cena. Dlatego je¶li w³a¶ciciel zdecyduje siê na ni¿sz± cenê to byæ mo¿e to auto kupiê i byæ mo¿e bêdê siê cieszy³ bezawaryjn± jazd±.



Jano - 17-10-2010, 19:47
" />Przy ka¿dym samochodzie, czy to kilkuletnim czy nasto , który jest sprzedawany za ¶redni± cenê danego egzemplarza zawsze znajdziemy co¶ do ew. remontu lub wymiany. Je¿eli decydujemy siê na zakup powy¿ej ceny tzw. ¶redniej mamy du¿e prawdopodobieñstwo zakupu doinwestowanego samochodu.
S± te¿ wypadki sprzeda¿y naprawdê zadbanego egzemplarza za grosze, tylko trzeba tak± okazje wyczaiæ.
Swój np. kupi³em za ponad 10.000 w³o¿y³em do tej pory ok 4000. Czy przy sprzeda¿y mogê liczy na np. 15.000 tylko dla tego, ¿e auto jest mechanicznie na tip top Nie.
W JTD na pewno najmocniejsza stron± jest sam silnik Je¿eli siê ju¿ co¶ sypie to jego osprzêt.
Nale¿y jeszcze pamiêtaæ, ¿e Lancia jest samochodem trudnym do sprzeda¿y.



jakubg - 17-10-2010, 20:24
" />
">A ja bym siê nie dziwi³ Micha³owi - masz takie same szanse na inwestycje w tym za 4.400 jak i tym za 13.500.

Polemizowa³bym

Nie polemizuj tylko s³uchaj siê tych co jtd mieli lub maj±.
Ja swój kupi³em za 15ty¶ z³ w³o¿y³em przesz³o 10ty¶ a sprzeda³em za mniej ni¿ w³o¿y³em.
jtd za 4400 to jest dobry start. I tak w³o¿ysz 10000z³ jakiego nie kupisz... taka karma
Ja bym przy szukaniu auta nie patrzy³ na ¶rodek (mo¿esz obszyæ, wyczy¶ciæ kupiæ inny - max 2000z³).
Piszesz, ¿e jeszcze nie widzia³e¶ takiego ¶rodka, ¿e zadbany a poduszka pod skrzyni± rozwalona (koszt 250z³).

Chyba szukasz kappy, która nie istnieje tak jak pisze wujekp.



lulu85 - 17-10-2010, 22:17
" />Tak jak jakubg powiedzia³ - widzê ¿e jeste¶ taki typ jak i ja i nieistotne czy kupisz ten za 4.400 czy za 24.000

Bêdziesz p³aci³ , p³aci³ , p³aci³ po to aby by³o idealne i wpadniesz w studniê bez dna.
Pu³apka Kappy jako auta klasy wy¿szej to jego cena, zdecydowaæ siê na zakup jest baardzo ³atwo - ale na utrzymanie go w stanie b.dobrym nienagannym niewielu mo¿e sobie pozwoliæ co widaæ na rynku wtórnym.
Rzeczami blacharskimi w Kappie nie zawraca³bym sobie g³owy, no chyba ¿e bêdziesz nim je¼dzi³ x na¶cie lat.
Nie zapominajmy ¿e to auta ponad 10 - letnie , jak mówi³em - awarie typu turbo,dwumasowe,wtryski, - ka¿da z nich to 1/4 warto¶ci Kappy któr± wiêkszo¶æ (zaraz bêd± s³owa krytyki) kupi³a bo nie staæ ich na auto tej klasy, z tego rocznika, o tym samym komforcie.

I mówiê tu te¿ o mnie. Nie mogê narzekaæ na chwilê obecn± na zarobki ale mimo wszystko powiedzia³em temu pas bo wydawa³em ¶rednio na miesi±c tyle ile p³aci³bym kredytu na fabrycznie nowy samochód albo taniej mi by³o je¼dziæ np. nad morze taksówk± - podkre¶lam - taksówk± a nie w³asnym autem.

Oczywi¶cie mo¿na polemizowaæ i pojawi± siê g³osy osób które powiedz± ¿e utrzymanie kosztuje ich tyle co Opla Astry I i nie mam zamiaru siê z nikim k³óciæ, swoje prze¿y³em i niestety wyda³em.
Nie przeczê - byæ mo¿e nie musia³em wydawaæ tyle pieniêdzy na naprawy i usprawnienia (?) ale wyznajê zasadê ¿e skoro staæ mnie na zakup to bêdzie mnie te¿ staæ na d±¿enie do idealnego stanu auta co w przypadku Kappy mocno przeszacowa³em



bufi - 17-10-2010, 22:27
" />Co do mojej ju¿ nieaktualne, zostaje przy mnie



wujekp - 17-10-2010, 22:37
" />
">Ja bym siê na Twoim miejscu zainteresowa³ t± :link:
Daleko nie masz, wiêc mo¿e warto obejrzeæ!

Je¶li to ¿art, to mnie nie ¶mieszy. Albo ja niezrozumiale piszê, albo kolega nie rozumie co czyta

Ja bym siê tak nie oburza³ tylko obejrza³ to auto.
Lanciakrak sprzeda³ ju¿ kilka samochodów u¿ytkownikom naszego forum i zasadniczo sobie chwal±.

PS. Do ceny oczywi¶cie sobie dolicz op³aty.



topcio1 - 17-10-2010, 22:44
" />
">Ja bym siê tak nie oburza³ tylko obejrza³ to auto.
Lanciakrak sprzeda³ ju¿ kilka samochodów u¿ytkownikom naszego forum i zasadniczo sobie chwal±.

PS. Do ceny oczywi¶cie sobie dolicz op³aty.


Fakt, z op³atami wyjdzie 6 ty¶ za auto z 2000 roku, które wcale nie musi byæ gorsze od tego za 12 ty¶.



tgp - 17-10-2010, 23:09
" />
">Przy ka¿dym samochodzie, czy to kilkuletnim czy nasto , który jest sprzedawany za ¶redni± cenê danego egzemplarza zawsze znajdziemy co¶ do ew. remontu lub wymiany. Je¿eli decydujemy siê na zakup powy¿ej ceny tzw. ¶redniej mamy du¿e prawdopodobieñstwo zakupu doinwestowanego samochodu.
S± te¿ wypadki sprzeda¿y naprawdê zadbanego egzemplarza za grosze, tylko trzeba tak± okazje wyczaiæ.

13.500 z³ za Kappê JTD nie jest cen± ¶redni±, raczej nale¿y do maksymalnych w obecnej chwili.

">Swój np. kupi³em za ponad 10.000 w³o¿y³em do tej pory ok 4000. Czy przy sprzeda¿y mogê liczy na np. 15.000 tylko dla tego, ¿e auto jest mechanicznie na tip top Nie.
Dok³adnie o tym pisa³em. Dlatego te¿ nie ma na allegro ofert np. JTD za 20.000 z³, chocia¿ pewnie ka¿d± jeste¶my w stanie doinwestowaæ. Czy to znaczy ¿e mam oczekiwaæ samej padliny? Nie mam na my¶li ogl±danego egzemplarza, bo do padliny to mu du¿o brakowa³o.

">Nale¿y jeszcze pamiêtaæ, ¿e Lancia jest samochodem trudnym do sprzeda¿y.
Co dodatkowo wp³ywa na zmniejszenie ceny. Zw³aszcza je¶li sprzedaj±cy czuje presjê czasu.



tgp - 17-10-2010, 23:19
" />
">A ja bym siê nie dziwi³ Micha³owi - masz takie same szanse na inwestycje w tym za 4.400 jak i tym za 13.500.

Polemizowa³bym

Nie polemizuj tylko s³uchaj siê tych co jtd mieli lub maj±.
Ja swój kupi³em za 15ty¶ z³ w³o¿y³em przesz³o 10ty¶ a sprzeda³em za mniej ni¿ w³o¿y³em.
jtd za 4400 to jest dobry start. I tak w³o¿ysz 10000z³ jakiego nie kupisz... taka karma

Polemizowa³bym nadal. Chyba nie uwa¿asz kolegê LanciaKrak za takiego ekscentryka, ¿e sprzedaje auto poni¿ej jego realnej warto¶ci (czyli poni¿ej ceny za któr± kto¶ sk³onny by³by j± kupiæ)?
Nie zamierzam kupowaæ auta do remontu, bo jak inaczej nazwaæ konieczno¶æ wpakowania kolejnych 10.000 o których wspominasz?

">Ja bym przy szukaniu auta nie patrzy³ na ¶rodek (mo¿esz obszyæ, wyczy¶ciæ kupiæ inny - max 2000z³).
Piszesz, ¿e jeszcze nie widzia³e¶ takiego ¶rodka, ¿e zadbany a poduszka pod skrzyni± rozwalona (koszt 250z³).

Jakby ¶rodek by³ dla mnie najwa¿niejszym kryterium, to ju¿ bym to auto mia³, wiêc nie wiem o czym do mnie piszesz. Co do poduszki pod skrzyni± i innych rzeczy to spytaj w³a¶ciciela.



tgp - 17-10-2010, 23:25
" />
">Ja bym siê na Twoim miejscu zainteresowa³ t± :link:
Daleko nie masz, wiêc mo¿e warto obejrzeæ!

Je¶li to ¿art, to mnie nie ¶mieszy. Albo ja niezrozumiale piszê, albo kolega nie rozumie co czyta

Ja bym siê tak nie oburza³ tylko obejrza³ to auto.
Lanciakrak sprzeda³ ju¿ kilka samochodów u¿ytkownikom naszego forum i zasadniczo sobie chwal±.
PS. Do ceny oczywi¶cie sobie dolicz op³aty.
Zasadniczo, to opieraj±c siê na forum, za kilka tysiêcy kupi³bym co¶ co wymaga du¿ego nak³adu czasu, pracy i pieniêdzy - a ja po prostu chcia³em mieæ fajne auto od razu. Mo¿e faktycznie takich nie ma? Auto z tego w±tku jest bliskie moim oczekiwaniom i godzi³bym siê na to, ale nie za tê cenê. Zreszt± mo¿e czas zweryfikuje moje oczekiwania.



wujekp - 17-10-2010, 23:32
" />
">Zasadniczo, to opieraj±c siê na forum, za kilka tysiêcy kupi³bym co¶ co wymaga du¿ego nak³adu czasu, pracy i pieniêdzy - a ja po prostu chcia³em mieæ fajne auto od razu.
Nie wiem, nie widzia³em tego samochodu. Tak jak i Ty.
Nie wiem jak Lanciakrak kalkuluje cenê samochodu. Je¶li liczy cenê zakupu, transportu, do tego dodaje swoj± prowizjê, to je¶li tanio kupi³ ...
Nie zawsze to co tanie jest z³e. Chocia¿ oczywi¶cie warto siê nie napalaæ jak szczerbaty na suchary, tylko obejrzeæ auto z "zimn± g³ow±". Daleko nie masz, niewiele ryzykujesz.
Ale to nie mój cyrk i nie moje ma³py. Zrobisz jak bêdziesz chcia³.



tgp - 17-10-2010, 23:50
" />
">Zasadniczo, to opieraj±c siê na forum, za kilka tysiêcy kupi³bym co¶ co wymaga du¿ego nak³adu czasu, pracy i pieniêdzy - a ja po prostu chcia³em mieæ fajne auto od razu.
Nie wiem, nie widzia³em tego samochodu. Tak jak i Ty.
Nie wiem jak Lanciakrak kalkuluje cenê samochodu. Je¶li liczy cenê zakupu, transportu, do tego dodaje swoj± prowizjê, to je¶li tanio kupi³ ...
Nie zawsze to co tanie jest z³e. Chocia¿ oczywi¶cie warto siê nie napalaæ jak szczerbaty na suchary, tylko obejrzeæ auto z "zimn± g³ow±". Daleko nie masz, niewiele ryzykujesz.
Ale to nie mój cyrk i nie moje ma³py. Zrobisz jak bêdziesz chcia³.
W³a¶ciwie siê zgadzam. Nie zamierzam zagl±daæ do portfela koledze LanciaKrak, nie wiem jakie pobudki nim kieruj±, ale wydaje mi siê ¿e musia³by bardzo tanio kupiæ. Wybitnie rzadko zdarzaj± siê okazje i tego siê trzymajmy. Dodatkowo przypomnê, ¿e nie szuka³em JTD, w tym przypadku moj± uwagê zwróci³ stan auta z pocz±tku w±tku, który pó¼niej okaza³ siê nie taki idealny. Wyrazi³em na forum swoje w±tpliwo¶ci i siê zaczê³o: nie ma takiego jak szukam, za du¿o oczekuje itp.
Wiadomo, ¿e decyzja nale¿y do mnie, nikt nie musi mi o tym przypominaæ.
My¶lê, ¿e dyskusja posunê³a siê zbyt daleko i nic nowego nie wymy¶limy. Swoj± drog± rysuje siê tajemniczy obraz ¶wiata posiadaczy Kapp: dwa razy tañsze mo¿e byæ lepsze (pewnie mo¿e, ale jak czêsto to siê zdarza?), czegokolwiek bym nie kupi³ to i tak bêdê musia³ w³o¿yæ równowarto¶æ itp. Ludzie, przecie¿ to jest zwyk³y samochód i je¶li jest zadbany to bêdzie w dobrym stanie a je¶li nie to bêdzie siê sypa³! Je¶li jest zadbany i siê sypie to co¶ z nim jest nie tak. Jestem przekonany, ¿e czyta³em kiedy¶ o u¿ytkownikach Kappy, którzy tylko lali paliwo i dokonywali napraw eksploatacyjnych, ale ja siê nie znam i Kappy nie mia³em



psadow2 - 17-10-2010, 23:55
" />
">Zasadniczo, to opieraj±c siê na forum, za kilka tysiêcy kupi³bym co¶ co wymaga du¿ego nak³adu czasu, pracy i pieniêdzy - a ja po prostu chcia³em mieæ fajne auto od razu. Mo¿e faktycznie takich nie ma? Auto z tego w±tku jest bliskie moim oczekiwaniom i godzi³bym siê na to, ale nie za tê cenê. Zreszt± mo¿e czas zweryfikuje moje oczekiwania.
Problem polega na tym, ¿e równie¿ K za kilkana¶cie tysiêcy mo¿e wymagaæ du¿ego nak³adu pieniêdzy - ¿ycie takie zna przypadki i by³y one opisywane na forum.
Ja mia³em 2 kappy - dro¿sz± sprzeda³em z du¿± strat± i z du¿± ulg± a z tañszej jestem bardzo zadowolony. Nie mówiê, ¿e to regu³a, ale bywa i tak...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \