coolczak - 04-02-2008, 20:02
" />Witam
Mam w swoim autku problem z obrotami na zimnym silniku, ale tylko jak jest temperatura otoczenia 0st.C i ni¿ej. Wtedy obroty faluj± od 1200 do 1600obr./min przez oko³o minutê potem zejd± normalnie na 1200 a jak siê rozgrzeje na 800. Na rozgrzanym silniku obroty faluj± 700 do 800 obr./min. Dodatkowo jak depnê do oporu peda³ przyspieszenia to potrafi szarpn±c i dopiero ma chêæ przyspieszaæ, ale to zdarza siê sporadycznie. Je¶li zresetujê komputer to za³apie podczas przyspieszania lekkiego mu³a tzn. gorzej przyspiesza.Po 10 km zapala siê check i jest j.w. Wystêpuje to identycznie na gazie i na benzynie, bo je¼dzi³em na samej benzynie po zresetowaniu. Gaz ma rok, sekwencja STAG300.
Podpowiedzcie co to mo¿e byæ. :wink:
radek79 - 04-02-2008, 20:29
" />witam
przyczyn mo¿e byæ kilka komp z gazu mo¿e nie trzymaæ ustawieñ mo¿e padaæ silniczek krokowy mo¿e nie ³±czyæ przewód od sondy najlepiej pojechaæ do gazownika niech wgra od nowa ustawienia gazu i wtedy zobaczyæ jak sie zachowuje auto lub poszukaj na forum jest pe³no postów na ten temat
amajek - 04-02-2008, 20:46
" />Pierwsza sprawa wpisz skad jestes
2 posprawdzaj filtry od gazu i czy szczelny jest uklad gazowy
coolczak - 04-02-2008, 21:05
" />
">Pierwsza sprawa wpisz skad jestes
2 posprawdzaj filtry od gazu i czy szczelny jest uklad gazowy
No có¿ u gazownika by³em ju¿. Mieszanka pokrywa sie prawie z benzynow± na wykresie, filtry wymienione. Zreszt± na benzynie jest tak samo. Radek79 na forum jest du¿o napisane, ale ma³o konkretów. Mo¿e kto¶ mia³ to samo i uda³o siê naprawiæ. Mo¿e zajrzê do przepustnicy. Gdzie jest silniczek krokowy, w którym miejscu?
radek79 - 04-02-2008, 21:49
" />na samym pocz±tku sprawdzi³ bym ca³y dolot od filtra powietrza do przepustnicy czy czasem nie ma nieszczelno¶ci i nie ³apie lewego powietrza pó¼niej sprawdzi³bym cewki zap³onowe czy która¶ nie ma przebicia znajduj± siê pod dekielkiem z napisem 2400 vis a na koniec sprawdzi³bym przewód od sondy czy nie jest prze³amany lub przetarty z samego silniczka krokowego i zabrudzonej przepustnicy kontrolka chek sie nie zapali wiêc na koniec trzeba pojechaæ do jakiego¶ serwisu i podpi±æ auto do kompa i sprawdziæ czy s± jakie¶ b³êdy i wtedy dalej szukaæ
mirek0p - 07-02-2008, 00:15
" />Witam
Warto sprawdzic czujnik temperatury silnika,ten tani fiatowski nie pamiêtam koloru chyba niebieski.U mnie wskazywa³ ró¿ne temperatury i czêsto w³±cza³o siê ssanie na ciep³ym silniku.
coolczak - 09-02-2008, 11:21
" />
">na samym pocz±tku sprawdzi³ bym ca³y dolot od filtra powietrza do przepustnicy czy czasem nie ma nieszczelno¶ci i nie ³apie lewego powietrza pó¼niej sprawdzi³bym cewki zap³onowe czy która¶ nie ma przebicia znajduj± siê pod dekielkiem z napisem 2400 vis a na koniec sprawdzi³bym przewód od sondy czy nie jest prze³amany lub przetarty z samego silniczka krokowego i zabrudzonej przepustnicy kontrolka chek sie nie zapali wiêc na koniec trzeba pojechaæ do jakiego¶ serwisu i podpi±æ auto do kompa i sprawdziæ czy s± jakie¶ b³êdy i wtedy dalej szukaæ
No i problem jest nadal ciekawym zagadnieniem.
Przeczy¶ci³em krokowca (by³o czarnego nagaru), zresetowa³em komputer i pod³±czy³em. Nie by³o wielkiej ró¿nicy, ale... Od³±czy³em zupe³nie kostkê od krokowca i o dziwo mocy przybywaj!!! Przy nag³ym naci¶niêciu peda³u gazu nawet u³amka sekundy siê nie zastanowi, a moc to chyba o 1/4 przyby³o, setka w momencie, jeszcze tak nie by³o. Dopiero odkry³em potencja³ mojego auta : yesyes : Obroty ja³owe trzyma na 1200 równiótko, za wysoko, ale chociaz wiem dlaczego. Tylko czy ta moc nie wynika z wiêkszego zu¿ycia paliwa?? No i co Wy na to????
radek79 - 09-02-2008, 18:03
" />witam jest patent na silniczek krokowy u mnie poskutkowa³o
robisz tak go rozbierzesz nasmaruj silniczek lekko smarem ale nie za du¿o nie wk³adaj z powrotem tej du¿ej podk³adki i nie wk³adaj tego metalowego drucika tylko tak z³ó¿ i przykrêæ do przepustnicy pod³±cz wtyczkê zapal auto najlepiej na rozgrzanym silniku i na gazie jak ci obroty faluj± lub s± wysokie to przekrêcaj silniczkiem w prawo a¿ sie ustabilizuj± u mnie poskutkowa³o a te¿ silniczek niby by³ do wymiany warto z próbowaæ
coolczak - 09-02-2008, 19:02
" />
">witam jest patent na silniczek krokowy u mnie poskutkowa³o
robisz tak go rozbierzesz nasmaruj silniczek lekko smarem ale nie za du¿o nie wk³adaj z powrotem tej du¿ej podk³adki i nie wk³adaj tego metalowego drucika tylko tak z³ó¿ i przykrêæ do przepustnicy pod³±cz wtyczkê zapal auto najlepiej na rozgrzanym silniku i na gazie jak ci obroty faluj± lub s± wysokie to przekrêcaj silniczkiem w prawo a¿ sie ustabilizuj± u mnie poskutkowa³o a te¿ silniczek niby by³ do wymiany warto z próbowaæ
Dziêki dziêki za podpowied¼. Siê postaram tak zrobiæ. Nie wiedzia³em tylko, ¿e ten silniczek a¿ tak mo¿e mieszaæ. Je¶li co¶ mi nie bêdzie sz³o jak trzeba to bêdê pyta³. Dziêki
Allberto - 27-03-2008, 17:25
" />u mnie jest podobny problem z falowaniem na niskich obrotach na gazie. Z tym ze u mnie jest stwierdzone przez komputer to ze nie wykrywa sondy