ďťż
Kappa - 2,4 20v koszt remontu głowicy



Marcin_D - 06-05-2009, 20:54
" />Jaki może być koszt remontu głowicy w 2,4 20v.
Tak mnie zastanawia jak to wychodzi kosztowo jakbym profilaktycznie zrzucił głowicę i zobaczył jak ona wygląda.




topcio1 - 06-05-2009, 21:09
" />W Lublinie
10 pln szlifowanie/docieranie zaworu (szt 1)
40 pln planowanie
ok. 40 pln uszczelniacze
60 pln sprawdzenie szczelności
10 pln prowadnica
tyle z podstawy, plus ewentualnie spawanie,nowe zawory, wałki itd
mycie chemiczne 10 pln



Marcin_D - 07-05-2009, 12:12
" />No to nie jest strasznie, teraz tylko muszę sprawdzićw swojej jedną rzecz.
Mam kłopoty jak jest zimna, byłem na serwisie i po podłączeniu do kompa gość (widać że kumaty) powiedział mi że to może bycz powodu kłopotów z ciśnieniem ssania (powiedział że mogą być nieszczelności na głowicy - na prowadicach czy coś). Kazał sprawdzić ciśnienie ssania - bo akurat w nowszej wersji Kappy jest taka opcja w egzaminerze, a moj akurat jej nie ma i nie miał jak sprawdzić.
Wogóle to ja jeszcze dzisiaj do niego zajdę i pogadam, żeby mi powiedział co i jak.



topcio1 - 07-05-2009, 14:27
" />znaczy się podciśnienie- trzeba podłączyć wakulometr, najłatwiej w serwisie motocykli , mogą być jeszcze krańcowo wytarte wałki rozrządu




Marcin_D - 07-05-2009, 15:33
" />Właśnie zastanawiam sięgdzie sipod tego sprzęta podpiąć, niedawno zmieniałem uszczelkę pod deklem od głowicy i wałki wyglądały OK.
Właśnie na serwisie mechanik mówił o zmierzeniu podciśnienia, ale nie miał tego vakulometru.
Ja obawiam się że mi po zaworach puszcza ciśnienie, bo mam wrażenie że nie trzymają uszczelniacze - co też daje jakieś przedmuchy - chociaż to byłaby dobra wiadomość - bo nie jest strasznie droga robota.
Gorzej jak wyjdzie jakaś właśnie ustrka, której usunięcie będzie kupe kasy kosztowało.
Cholerka musze u nas w Radomiu znaleźć zakład, który mi to zmierzy.



topcio1 - 07-05-2009, 15:59
" />wszystko można prosto sprawdzić:
-stan uszczelniaczy- mierzysz ciśnienie na cylindrach, nalewasz trochę oleju do cylindrów i mierzysz ponownie, jeśli wzrośnie to pierścienie słabe jeśli nie znaczy głowica nie trzyma.
-waculometr znajdziesz w każdym warsztacie naprawy motocykli (podstawa przy synchronizacji gaźników) a jak nie to możesz kupić ,nie jest drogo. Tylko trzeba potem kogoś kto zna prawidłowy parametr podciśnienia

A jeszcze przypomnij mi czy w 2,4 zawory są reg. hydraulicznie czy płytki?



Marcin_D - 07-05-2009, 16:09
" />W 2,4 20V jest hydraulicznie sterowanie.

Vakuometr drogi nie jest, trzeba tylko wiedzieć jak go użyć.

Prawidłowy zakres to do 300mm Hg.

Już zgadałem się i podjadę po popołudniu do mechaniora.



topcio1 - 07-05-2009, 19:04
" />
">W 2,4 20V jest hydraulicznie sterowanie.

Vakuometr drogi nie jest, trzeba tylko wiedzieć jak go użyć.

Prawidłowy zakres to do 300mm Hg.

Już zgadałem się i podjadę po popołudniu do mechaniora.


użycie jest proste- podłączasz do kolektora ssącego i odczytujesz wartość podciśnienia , pytałem o zawory (w mojej 4.16 są płytki) ponieważ jeśli są źle wyregulowane też silnik będzie głupiał jak przy wytartych wałkach.



KGB - 07-05-2009, 19:32
" />
">wszystko można prosto sprawdzić:
-stan uszczelniaczy- mierzysz ciśnienie na cylindrach, nalewasz trochę oleju do cylindrów i mierzysz ponownie, jeśli wzrośnie to pierścienie słabe jeśli nie znaczy głowica nie trzyma.

wszystko sie zgadza ,ale w ten sposob sprawdzasz szczelnosc zaworow ,a nie szczelnosc uszczelniaczy zaworowych

uszczelniacze ciezko wybadac na podcisnieniu ,bo nie ma takich luzow w prowadnicach - padniete uszczelniacze to wysokie spalanie oleju ,widoczne zwlaszcza w mieście ,
jak utko przekroczylo 10 lat to zawsze dobrze jest zmienic uszczelniacze przy okazji (np. zdjeta glowica)



topcio1 - 07-05-2009, 19:38
" />jak już zdjęta głowica to uszczelniacze obowiązkowo się wymienia



Marcin_D - 22-05-2009, 16:14
" />No i sprawa się wyjaśniła, na całe szczęście nie było nic z głowicą.
Pompa paliwa jużmiała dość i dawała za niskie ciśnienie, co powodowało głupienie silnika.
Mechaniki wymienił pompę, filtr paliwa, sprawdził całe zasilanie silnika, ciśnienie na garach i zapłaciłem za to 400zł.
Lucynka śmiga jak złota.



topcio1 - 22-05-2009, 18:04
" />cieszę się, że już wszystko OK
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \