jarecki82 - 10-03-2009, 10:50
" />niedlugo szykuje mi sie wymiana rozrzadu,
przy okazji chce zrobic maly remoncik...
i tak sie zastanwiam jak to zrobic.
pierwsze co przychodzi mi do glowy to chip.
kiedys szukalem na necie i ciezko bylo znalesc cos do tego modelu...
poradzcie cos
Taz - 10-03-2009, 17:29
" />Spróbuj poszukaæ forum Fiata Stilo - wersja Abarth mia³a w³a¶nie silnik 2.4 - mo¿e oni bêd± co¶ wiedzieli o ulepszaniu tego silnika.
jarecki82 - 12-03-2009, 09:31
" />znalazlem firme ktora chipuje autka...
powiedzieli ze da sie zrobic ale to bedzie indywidualne zamowienie,
bo trzeba dolot dorobic no i chip...
koszt rzedu 3500zl
wzrost po takim tuningu wynosi okolo 10-12% czyli niecale 200 kucykow
no a moj problem polega na tym ze mam wtrysk gazu,
i dodatkowo trzeba bedzie gaz regulowac...
te 3500zl to duzo czy malo za takie osiagi??
matias21 - 12-03-2009, 12:32
" />nie op³aca sie moim zdaniem lepiej sprzedaæ i kupiæ co¶ mocniejszego.
Marcin_D - 12-03-2009, 12:45
" />Ja kiedy¶ my¶la³em, czy da³oby siê uturbiæ 2,4.
W sumie mo¿na by by³o u¿yæ turbo z 2,0 20VT.
Ciekawe jak by to wysz³o kosztowo.
jarecki82 - 12-03-2009, 15:33
" />tez nad tym myslalem
ale czy nie bedzie problemem to ze mam instalacje gazowa??
no i czy nie bedzie ta turbinka przeszkadzac w silniku z vis??
Taz - 12-03-2009, 20:36
" />Jakby¶ kupi³ silnik 20v turbo i zleci³ prze³o¿enie, a 2.4 sprzeda³, to wydaje mi siê ¿e ogólny rachunek by³by ni¿szy ni¿ 3500z³.
wujekp - 12-03-2009, 21:04
" />Wg mnie nie op³aca siê. Nie lepiej (pro¶ciej i taniej) sprzedaæ i kupiæ Kappê turbo? Oczywi¶cie jakie¶ ryzyko jest, ale przy mieszaniu w silniku te¿.
Blash - 12-03-2009, 22:56
" />za³o¿enie turbo do silnika typu seicento 1,1 to ok 10000 wiêc s±dzê ¿e do kappy nieco wiêcej , mowa oczywi¶cie o profesjonalnym monta¿u , po którym auto je¼dzi a nie usi³uje je¼dziæ
jarecki82 - 13-03-2009, 14:02
" />troche szkoda mi sprzedawac swoja bryczke...
powymienialem juz to i owo i poza gubieniem pradu
to wszystko jest okej
i nie chcialbym przechodzic tego od nowa
sami chyba rozumiecie
no nic... chyba pozostaje mi jezdzic tym co mam
larry123 - 13-03-2009, 17:26
" />nic nie grzeb, silniki 2,4 maja wadê fabryczna polegaj±c± na przekrêcaniu panewek(podobno panewki pasuj± od fiata uno 1.0), ka¿dy kierowca fiata stilo abarth, ma wiêksze aspiracje tuningowe ni¿ w³a¶ciciel lancii kappa (2.4 20v) Pewnie wiesz ze chip tuningiem du¿o nie wyci±gniesz z silnika wolnoss±cego. O próbach chip tuningu fiata stilo 2.4 20v mo¿na poczytaæ na forum autokacik.pl, chyba nikt tego nie zrobi³.
jarecki82 - 21-03-2009, 14:10
" />gdzies na forum przeczytalem o soft turbo czy cos takiego...
co to jest i jak to sie je
i czy jest szkodliwe dla takiego silnika??
sloneczna - 26-03-2009, 21:45
" />Plus 8 KM chip 550 z³ do 20v bez vis. Mniejsze spalanie.
Bany - 18-04-2009, 08:11
" />Mozna za³ozyæ ¶winke i wtedy masz co¶ jak chip tylko z mo¿liwosci± dostrajania.
Koni to za duzo nie da ale momentu owszem.
aniol 23 - 13-06-2009, 18:46
" />mam kappe 2.4 20v prosze powiedzcie koledzy jak w tym autku podnie¶æ moc bo kola siê jak taczka co to jest za ¶winka i z czym to siê je (Tylko niepisz ze z ziemniakami! Ziemniaki s± dla zwierzAt chodowlanych!) powaszka pomocy sprie jest wrêcz ksi±szkowe b³êdów brak oco chodzi lubie to autko ale jeb_____kie niejezdzi prosze niech mi kto¶ co¶ pomorze!Prosze!DESPERAT
dawidson - 16-06-2009, 18:38
" />
">gdzies na forum przeczytalem o soft turbo czy cos takiego...
co to jest i jak to sie je
i czy jest szkodliwe dla takiego silnika??
zestaw turbo ale dzia³aj±cy na tak niskim ci¶nieniu do³adowania aby nie trzeba by³o odprê¿aæ czy zakuwaæ silnika. rzecz kompletnie nieop³acalna bo jest niewiele tañsza ni¿ normalny zestaw turbo. Chc±c to zrobiæ tak ¿eby nie ¶mierdzia³o drutem wyniesie cie to o kilka procent taniej niz normalne uturbienie tego silnika.
">Plus 8 KM chip 550 z³ do 20v bez vis. Mniejsze spalanie.
udokumentowane hamownia i wykresem? Bo jakby wierzyæ w to co obiecuj± producenci chipów to nawet 55 konne Uno po zmianie softu powinno wyrywaæ jak g³upie.
Zreszta jakbym mia³ wy³o¿yæ 850zl dla 5KM to wola³bym kupiæ dobre tarcze hamulcowe. To by da³o zapewne lepsze efekty komu¶ kto chce je¼dziæ szybciej.
Na marginesie-sk±d bierze siê ta dodatkowa moc? Bo to dziwne, ze nagle dajemy konikom mniej jedzonka a one w zamian ci±gn± mocniej.
A mo¿e producent chipa zapomnia³ umie¶ciæ na opakowaniu info: mniejsze spalanie przy ekonomicznej/spokojnej je¼dzie?
W ostatnich latach coraz wiêcej producentów zapomina o tym wspomnieæ lub wspomina ale bardzo drobnym druczkiem.
">Mozna za³ozyæ ¶winke i wtedy masz co¶ jak chip tylko z mo¿liwosci± dostrajania.
Koni to za duzo nie da ale momentu owszem.
A sk±d siê ten moment we¼mie? I dlaczego niby doda ma³o koni a du¿o Nm? Ilo¶æ KM jest pochodna Nm. Nie da siê dodaæ jednego bez dodawania drugiego. Je¶li przy np. 4500RPM przybêdzie 15% wiêcej momentu obrotowego to równocze¶nie przy tych obrotach przybêdzie równie¿ 15% wiêcej KM.
Natomiast moc maksymalna to parametr mocno umowny i czêsto bardzo myl±cy.
Rozpatrywanie osi±gów samochodu na podstawie mocy maksymalnej mia³oby sensu gdyby¶ je¼dzi³ tylko na tych obrotach. Podobnie jest z maksymalnym momentem obrotowym.
Chc±c wiêcej mocy musisz spaliæ wiêcej paliwa.Aby spaliæ wiêcej paliwa musisz mieæ wiêcej powietrza. Sk±d je wytrza¶niesz w seryjnym silniku wolnoss±cym? Sprawno¶ci wolumetrycznej nie przeskoczysz mapa zap³onu i wtrysku.
Inna kwestia, ze ¶winia to koszt zawieraj±cy siê w kilkuset zl. Do tego dochodz± koszta strojenia w±chaj±ce siê przewa¿nie w okolicach 1500zl lub wiecej.
Absolutnie nieop³acalne w seryjnym silniku wolnoss±cym.
">niedlugo szykuje mi sie wymiana rozrzadu,
przy okazji chce zrobic maly remoncik...
i tak sie zastanwiam jak to zrobic.
pierwsze co przychodzi mi do glowy to chip.
kiedys szukalem na necie i ciezko bylo znalesc cos do tego modelu...
poradzcie cos
Nic nie rób. Sprzedaj to co masz, do³ó¿ te 3500zl i poszukaj kappy turbo. To jedyna rozs±dna droga.
Obstawiam, ze nawet po w³o¿eniu w to auto 10tys zl nie bêdzie to dogania³o SERYJNEJ kappy.
Natomiast seryjna kappa turbo bêdzie o wiele lepsza baza wyj¶ciow± do dalszego d³ubania.
Ewentualnie przygotuj jakie¶ 12-15tys z³otych i za³ó¿ turbo. Sam ocen czy jest to op³acalne. To Twój portfel i Twój samochód.