Kappa 2.0 VIS - spadek mocy - pomocy!



db7 - 01-06-2009, 14:19
" />Witam,
¦ledze to forum od ok 2 miesiêcy, czyli odk±d kupi³em kappe 2.0 VIS '97 i szukam pomocy w moim problemie. Auto jest sci±gniête z W³och i wydaje siê naprawde zadbane, jednak od poczatku lekko faluj± mi obroty na ja³owym biegu (pomiêdzy 600 a 800 obr/min). Poza tym nic siê nie dzia³o, zaraz po zakupie wymieni³em rozrz±d, ¶wiece, wszystkie filtry i olej. Po jakim¶ miesi±cu od zakupu auto nagle sie trochê przymuli³o, tzn brakuje tego efektu zmian faz rozrz±du, tego klepniêcia miedzy 3 a 4 tys/obr. Auto ci±gnie równo ale zdecydowanie nie jest tak jak by³o. Serwisuje je w Krakowie na bajecznej i na saskiej, wiêc niektórzy napewno kojarz±. Po pod³±czeniu do kompa wysz³o, ¿e sonda lambda szfankuje i przep³ywomierz. Wymieni³em obie rzeczy na orygina³ bosha (koszt 750 z³). Brak efektu, obroty nadal lekko faluj± i nie ma klepniêcia. Miêdzy czasie dopatrzy³em siê nieszczelno¶ci na t³umiku szmerów czyli tej czarnej puszce nad filtrem powietrza, to ¶lepe kolanko by³o pêkniête, wiêc stwierzi³em, ¿e mo¿e bierze lewe powietrze. Zamówi³em u¿ywke sprawn± i wymieni³em. Nadal brak efektu. Jednak od czasu kiedy spad³a moc s³ysza³em lekkie dzwonienie z okolicy katalizatora przy dodawaniu gazu, pomy¶la³em ¿e mo¿e cos siê w nim oberwa³o lub jest zatkany i czy wogóle ma to zwi±zek. Pojecha³em dzisiaj do t³umikarza, kaza³em wyci±æ katalizator i za³o¿y³ mi co¶ na wzór katalizatora ale to zwyk³a puszka z t³umikiem w ¶rodku. Teraz wiadomo, bardziej dzwoni ni¿ dzwoni³o, a katalizator jednak wygl±da na dobry (chyba spowrotem do niego wrócê). Nadal bez zmian. Resetowa³em te¿ komputer po wymianie sondy i przep³ywki ale to te¿ nic nie da³o. Zasatanawia³em siê czy to nie wariator faz rozrz±du ale wszyscy mówi±, ¿e rzadko padaj± w tych silnikach i u mnie wydaje siê byæ sprawny. Wyda³em na wszystko ju¿ ok 1000 z³ i zaczynam trochê w±tpiæ. W tym tygodniu zamierzam znowu podjechaæ i pod³±czyæ auto do komputera. Proszê o jakies wskazówki bo wierze, ¿e ktos mia³ podobny problem mimo, ¿e nie mogê sie doszukaæ na forum. To jest moje czwarte auto i nigdy nie mia³em z zadnym takiego k³opotu ¿eby szukaæ pomocy na forum, jednak moja nowa-u¿ywana lancia mnie do tego zmusi³a! Chêtnie spotkam sie nawet z kim¶ z Krakowa lub okolic, je¿eli tylko ma pomys³ lub moze mi pomódz. Dziêki i pozdrawiam




stabraf - 01-06-2009, 15:13
" />Ja mam turbawkê ale po wyczyszczeniu przepustnicy (ojj...by³ tam syf) autko zaczê³o siê lepiej zbieraæ.Wyczy¶ci³em te¿ silniczek krokowy,ale nie wiem czy u Ciebie takowe ustrojstwo istnieje



db7 - 01-06-2009, 15:24
" />silniczek krokowy istnieje jak najbardziej, nie czyscilem ani przepustnicy ani krokowca bo odrazy zasugerowali mi ze wyglada ok i nie trzeba, a jakie miales dokladnie objawy u siebie?



stabraf - 01-06-2009, 15:29
" />Ja mia³em w³a¶nie falowanie obrotów na ja³owym i czasami lubi³ zgasn±æ na skrzy¿owaniu na zimnym silniku.Dorwa³em trochê wolnego czasu, rozebra³em w drobny mak, wyczy¶ci³em i siê polepszy³o;) Polecam to zrobiæ u siebie-na pewno nie zaszkodzi a pomóc mo¿e




db7 - 01-06-2009, 15:41
" />mi nie ga¶nie, czasem faluje ale najbardziej dobija mnie fakt, ¿e wiem jak ten silnik powinien pracowaæ a teraz brakuje jakby mocy, dziêki i czekam na dalsz± pomoc od szanownych forumowiczów, pozdrawiam

-- 01 Cze 2009, 16:48 --

wiem, ¿e jest du¿o informacji na temat falujacych obrotów ale problem tkwi w tym dziwnie odczuwalnym spadku mocy, proszê doradzcie mi co¶ bo nie chcê ¿eby ten temat wygas³ i znowu bêde szuka³ i p³aci³...dziêki

-- 02 Cze 2009, 10:23 --

jestem jutro umówiony na podpiêcie kompa, dzisiaj zamierzam wyczy¶ciæ krokowca i przepustnice bo jeszcze tego nie robi³em choæ w±tpie, ¿eby to co¶ da³o ale napewno jak uda mi siê to za³atwiæ to chêtnie przeka¿e forumowiczom wiedzê wart± na dzieñ dzisiejszy ok 1000 z³ czekam na dalsze Wasze rady i wskazówki, mo¿e wypowie siê kto¶ kto ma co¶ do powiedzenia w tej sprawie, jestem wdziêczny za ka¿d± podpowiedz
dziêki i pozdrawiam

-- 13 Cze 2009, 15:25 --

i nadal nic, nie mam pojêcia co jest przyczyn± tego spadku mocy, przecie¿ to wstyd ¿eby mnie jaki¶ passat 1.8 T robi³ na starcie, ju¿ prawie wszystko sprawdzi³em i nie wiem czego siê czepiæ...niech kto¶ poda cenê za trafn± diagnozê, nieeee, sam mu zaplacê jak mnie naprowadzi na rozwi±zanie...co za bagno, muszê znale¿æ przyczynê, przecie¿ to nie jest F-16, tylko silnik 2.0 VIS, kochani forumowicze pomózcie, zaplacê temu kto mi pomo¿e znale¿æ przyczynê dajê s³owo

-- 11 Wrz 2009, 10:22 --

a jednak by³ to elektrozawór pneumatyczny vis, oryginalny 56 z³, wymiana za darmo samemu w gara¿u czas wymiany ok 15 min...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \