warren78 - 18-09-2010, 16:58
" />Jak zwykle kolejny problem z kappa:(
Tym razem objawy s± inne....pomijam fakt, i¿ nadal brzydko odpala...ale do rzeczy!
Na ja³owym biegu ³apie czasami falowanie( i tu od razu mówiê ¿e nie ci±gnie ¿adnego lewego powietrza). Silniczek krokowy lekko tak jakby bzyczy-niczym linie wysokiego napiêcia po deszczu.
Dodatkowo w zakresie 1500-1800 ³apie kangura...tak jakby przerywa, ale tylko przy utrzymywaniu tych obrotów lub przy b delikatnym wkrêcaniu na obroty-je¶li robi siê to szybko zmiany i przerwy s± nieodczuwalne.
Dodatkowo zmieni³em czujnik po³o¿enia wa³u korbowego (zbêdnie gdy¿ poprawy nie ma).
Cewki wydaj± siê byæ dobre gdy¿ po od³±czeniu której¶ z nich silnik traci na kulturze pracy, ¶wiece równie¿ wygl±daj± jak by mog³y je¼dziæ dalej.
Masy dodatkowe s± poci±gniête, na rozrusznik i VIS-a.
Nie wiem na co zwróci uwagê, proszê o pomoc, mo¿e kto¶ z was mia³ podobne objawy?!
Wspomnê tylko, ¿e tak siê dzieje na benzynie jak i na gazie, tylko na benzynie jest to nieco mniej odczuwalne.
matias21 - 19-09-2010, 10:56
" />przep³ywomierz ?
NajMlodszyM - 21-09-2010, 21:23
" />Podobnie mam z Dedr± 1.8 16v do tego problem z odpalaniem kiedy silnik jest zimny....u mnie "Kangur" traci wigor, kiedy silnik jest nagrzany. Rzadziej siê to zda¿a i skoki s± mniejsze.
Pozdrawiam
blejku - 21-09-2010, 22:49
" />Dzieje sie tak zawsze? czy cieply czy zimny?
Czy to sie objawia jak gdyby kto¶ zamyka³ i otwiera³ przepustnice czy ze tak powiem szybsze jak gdyby nie palil jeden gar?
Warto by by³o pod³±czyæ komputer.
U mnie dzialo sie cos podobnego w momencie jak przekombinowa³em z ustawieniem czujnika po³o¿enia przepustnicy i tez cuda sie dzialy jak zawor obejsciowy byl za bardzo odkrecony.
Jaka instalacja gazowa?
Jak objawia sie problem z zapalaniem?
Pytam bo u mnie tez robia sie cuda powoli od jakiegos czasu i...zaczynam od regulacji zaworow a pozniej zobaczymy
Pozdrawiam
warren78 - 24-09-2010, 12:11
" />Nie bo jak rozumiem gdy by by³y objawy ala otwieranie-zamykanie przepustnicy to bym to odczul na obratach silnika. Je¶li chodzi o tego kangura to powiedzmy na sta³ym 1700rpm na z pocz±tku delikatnie szarpie, a jak d³u¿ej przetrzymam go na takich obrotach(czyli jakies 15sec od zaobserwowania szarpniêæ)to zaczyna tak skakaæ jak by siê ca³e auto mia³o rozwaliæ;/
Komputer nic mi nie pokaza³-zero b³êdów (tylko raz napisa³"obwód czujnika po³o¿enia wa³u korbowego)Czujnik wymieniony objawy nadal te same.
Zapala s³abo-jak postoi 2 dni to od 1 razu, natomiast je¶li jest jerzd¿ony i postoi(20min) czyli przestygnie po je¼dzie to muszê go krêciæ z 4 razy, a jak ju¿ odpali to potrafi zgasn±æ bez gazu, i odczucie jest takie jak by sie zalewa³. Nie wiem czy to nie czujnik temp(spr go we wt i opisze) Fachowcy powiedzieli ¿e przyczyna jest taka ¿e chyba nie podaje iskry z pocz±tku-i tu by³a diagnoza czujnik po³o¿enia wa³u korbowego,ale wymiana nic nie pomog³a.
Problem pojawia siê zarówno na benzynie jak i na gazie(instalacja IV generacji BRC)
P.S
a jak siê ustawia/reguluje czujnik po³o¿enia przepustnicy?
blejku - 24-09-2010, 13:39
" />nie wiem jak wyglada dokladnie przepustnica u ciebie ale u mnie w 2.0 16v bez vis`a jest przykrecany na 2 srubki i sa tzw fasolki do przekrecenia go. Ale cos mi sie wydaje po opisie ze to jednak nie to. No i musi byc podpiety komp na bie¿±co przy regulacji wiec moze lepiej tego nie ruszac narazie.
Moze byc problem z zasilaniem ecu i dalej cewki..plus jak postoi napiecie na aku spada itd itd...
jednym z objawow ktore ja mialem to czy po przekreceniu kluczyka kiedy czysci sie vae i pompa paliwa nabija cisnienia nie przygasaja przypadkiem kontrolki od ECU i jak pamietam cisnienia oleju. u mnie byl przygrzany bezpiecznik od ECU w komorze silnika. Z niego tez zasilana jest cewka zaplonowa , pompa paliwa i kilka dupereli.
jesli szarpanie i na gazie i na benz to raczej...zaplon..hm
kable zaplonowe rozumiem sprawne.. Czy tam jest uklad z rodzialaczem? czy sa 4 cewki?
Jesli rozdzielacz to sprawdzilbym jeszcze i dokladnie wyczuscil rozdzielacz - lubi sie wytrzec szczotka srodkowa np.
Ja mam jednak odwrotnie.. kiedy jest zimny pali dosc niechetnie..ale tylko raz..pozniej caly dzien dobrze. szukam caly czas usterki
Melf - 24-09-2010, 14:09
" />Podaj jeszcze bardzo wa¿n± informacjê- Jaki rocznik tej kappy. Ew sprawd¼, czy masz przepustnicê elektryczn±, czy mechaniczn±. Dodatkowo, kiedy wymienia³e¶ ¶wiece i filtr powietrza.
Gdyby¶ by³ w Warszawie i chcia³ siê pod³±czyæ innym kompem, to daj znaæ.
Mia³em ostatnio napad b³êdów ECU-> przepustnicy i przep³ywomierza i okaza³o siê, ¿e problemem by³ regulator napiêcia alternatora. Po regeneracji alternatora nie ma ¿adnych b³êdów. Przy czym zaznaczam, ¿e ³adowanie by³o dobre i alternator nie dawa³ ¿adnych oznak zu¿ycia... przynajmniej dopóki regulator nie rozlecia³ siê do koñca.
warren78 - 27-09-2010, 13:44
" />2.0 VIS 1997 po 1 lifcie autko, natomiast przepustnica u mnie jest mechaniczna(linka z peda³u gazu).Je¶li chodzi o ¶wiece to mam za³o¿one chyba te od turbo 3elektrodowe (na starych ¶wiecach 2 elektrodowych sytuacja wygl±da³a identycznie).Je¶li chodzi o ci¶nienie pompy paliwa to jest wzorowe(ostatnio sprawdzane w warsztacie). Mam 5cewek gdy¿ to 2.0 nie w turbo by³y tylko 5cylindrowe.
Autko je¶li postoi 2 dni to pali na tzw cyk! 1sec krêcenia i dzia³a.
Melf je¶li chodzi o twój trop to sprawa ma siê nastêpuj±co. Rok temu mia³em przygodê ¿ycia, wracaj±c z nad morza pad³o mi ³adowanie w aucie. My¶la³em ze to alternator, wyj±³em go pojecha³em do elektryka, sprawdzi³ go i powiedzia³ ¿e jest super. Oczywi¶cie jak ju¿ by³ na stole to wymieni³ mi regulator napiêcia. A przyczyn± braku ³adowania by³ brak masy. Po tej przygodzie poci±gn±³em 2 dodatkowe.
Je¶li chodzi o b³êdy na kompie to wyskakiwa³y u mnie 3, przep³ywka, krokowy i obwód czujnika po³o¿enia wa³u korbowego. Wykasowali je, podjecha³em za 2 dni i powtórzy³ siê tylko po³o¿enia wa³u korbowego. Czujnik wymieni³em ale nadal to samo;/
Ci±gle walczê i nadal nie wiem co zrobiæ z tym fantem:(