Kappa 2.0 VIS+LPG - problemy z odpalaniem



warren78 - 25-07-2010, 11:24
" />Witam mam dziwne objawy podczas odpalania autka....
a mianowicie, gdy jest zimne zapal super od 1 przekrêcenia kluczyka,gdy jest gor±ce i w krótkich odstêpach zacznê ja krêciæ to pali od razu, ale gdy zostawiê ja na jakie¶ 10-15min (tzn troszkê przestygnie) to muszê ja krêciæ z 10sec lub 3-4razy, a gdy ju¿ za³apie to wskakuj± jej obroty na 800- czyli prawid³owe po czym spadaj± do 100 a¿ prawie ga¶nie, i czuæ paliwem.
Co mo¿e byæ przyczyn± takiego zachowania. Proszê o pomoc gdy¿ jest to bardzo frustruj±ce i czasami a¿ wstyd ja tak krêciæ:(
Nadmieniam, i¿ autko ma gaz, ale czy na je¼dzie na benzynie czy na gazie objawy s± takie same;/

P.S
wiem, i¿ by³y podobne tematy na forum ale wg mnie ten jest ciut inny...
Dodatkowo bêd±c na komputerze wyskoczy³ mi b³±d czujnika po³o¿enia wa³u, ale czy to jest mo¿liwe ¿e przez to tak pali? Z tego co mi wiadomo je¶li czujnik halla by³ by zepsuty to wcale bym jej nie odpali³;/
A mo¿e ma kto¶ taki czujnik by po¿yczyæ na próbê ?

Pozdrawiam i czekam na jakie¶ wskazówki




bassman - 25-07-2010, 12:02
" />Mo¿e byæ za to odpowiedzialny czujnik halla, mo¿e byæ przybrudzony py³em z wiórkami metalowymi. Której generacji instalacjê gazow± posiadasz?

Pozdrawiam.



Rafako - 25-07-2010, 12:34
" />A mo¿e czujnik temperatury Na gor±cym silniku komputer my¶li, ¿e jest on zimny i daje za du¿o paliwa, zalewaj±c go jednocze¶nie
Dok³adnie taka sytuacja jest w aucie mojej ¯ony. Zacz±³bym od tego.
Serdecznie pozdrawiam.



warren78 - 25-07-2010, 12:37
" />sekwencje BRC
Ale przecie¿ czujnik halla wkrêcony jest w blok silnika z tylu ko³o rozrusznika-prawda?
Wykrêci³em go i podmieni³em na jaki¶ inny (z innego auta) fizycznie pasowa³ ale auto nic nie gada³o wiec znów za³o¿y³em swój stary. Poza tym wydaje mi siê i¿ jest to nie mo¿liwe bo skoro czujnik po³o¿enia wa³u korbowego liczy obroty na kole to tam przecie¿ paliwo siê nie dostaje- prawdA?

Je¶li chodzi o czujnik temp to mierzy³em oporno¶æ i na gor±cym przy w³±czonym wentylatorze ma oku³o 350 na przestudzonym do 70st jakie¶ 850 ;/




Lukasz_TG - 25-07-2010, 12:40
" />Proponuje sprawdziæ ci¶nienie paliwa na listwie, mo¿e regulator siada i zalewa silnik



warren78 - 25-07-2010, 12:54
" />jak to mo¿na sprawdziæ? wiem ze powinno byæ 3bar-y



Lukasz_TG - 25-07-2010, 12:57
" />Trzeba mieæ manometr, sprawdziæ na zimnym i gor±cym je¿eli bêdzie ró¿nica ci¶nienia to regulator jest uszkodzony.

Pozdrawiam



warren78 - 25-07-2010, 13:01
" />wiec bêdê musia³ podjechaæ do jakiego¶ warsztatu;/
Jak rozumiem na zimnym i na ciep³ym powinny byæ 3bary tyle co napisane na nim jest - tym grzybku na (koñcu listwy wtryskowej) co z kolektora ssie podci¶nienie



Lukasz_TG - 25-07-2010, 13:11
" />
">wiec bêdê musia³ podjechaæ do jakiego¶ warsztatu;/
Jak rozumiem na zimnym i na ciep³ym powinny byæ 3bary tyle co napisane na nim jest - tym grzybku na (koñcu listwy wtryskowej) co z kolektora ssie podci¶nienie


Dok³adnie a manometr siê pod³ancza pomiedzy regulator i listwe, ale to ju¿ ka¿dy mechanik bêdzie wiedzia³. 3 bary ma byæ zawsze na ciep³ym i na zimnym.

Pozdrawiam



faraon - 25-07-2010, 13:22
" />Moja kappa zapala od razu, ale potrzeba ok 2 minut aby silnik zacz±³ pracowaæ miarowo /mówimy o pracy na benzynie/. Czasami zga¶nie, bardzo ciê¿ko reaguje na dodanie gazu, co¶ strzela, stuka ... Pó¼niej jest wszystko ok. Ja podejrzewam (!!) tutaj "zapieczenie" siê wtrysków benzynowych, które dopiero po chwili ³api± swój normalny cykl pracy. Czy kto¶ siê spotka³ z czym¶ podobnym i jaka by³a diagnoza ?



warren78 - 25-07-2010, 14:08
" />szczerze mówi±c nie s³ysza³em o czym¶ takim, ale mo¿e to te¿ jest jaka¶ przyczyna. Ja do swojego raz na jaki¶ czas leje dodatek do paliwa. Opinie s± tu ró¿ne ale...mam przynajmniej uczucie ¿e siê staram zadbaæ o swoj± lucynke;)



faraon - 25-07-2010, 15:18
" />
"> Ja do swojego raz na jaki¶ czas leje dodatek do paliwa. Opinie s± tu ró¿ne ale...mam przynajmniej uczucie ¿e siê staram zadbaæ o swoj± lucynke;)
Ja te¿ lejê ale to nic nie daje, nawet przegonienie auta na benzynie przez 150 km



warren78 - 25-07-2010, 17:17
" />no mo¿e i tak ale nadal pozostaje problem tego odpalania,wsiad³em jak sta³a od wczoraj zapali³a od kopa, a jak ju¿ z³apa³a temp zgasi³em ja i wszed³em do sklepu to znów 3 krotne krêcenie;/ co jest?nie mam ju¿ zielonego pojêcia



FXX - 25-07-2010, 17:28
" />Je¶li masz mo¿liwo¶æ podmieñ pompkê paliwa na inn± i zobacz co bêdzie, ewentualnie zapal silnik, niech siê zagrzeje i jak zacznie g³upieæ to go wy³±cz, odepnij przewód paliwowy i niech Ci kto¶ przekrêci kluczyk, tak ¿eby pompka poda³a paliwo. Jak bêdzie s³abe ci¶nienie to masz winowajcê.
W Espero mia³em niemal identyczny problem, na zimno zapala³ od strza³a, chodzi³ równo bez jakichkolwiek drgañ, szarpniêæ itd. Jak tylko z³apa³ trochê temp i pompka d³u¿ej pochodzi³a zacz±³ nie równo pracowaæ, reakcj± na wci¶niêcie gazu by³o ga¶niêcie itd. W efekcie jak siê okaza³o pompka paliwa siê koñczy³a i jak d³u¿ej pochodzi³a to siê po prostu zaciera³a.



warren78 - 25-07-2010, 17:42
" />Na benzynie piêknie ci±gnie,rwie do przodu nic siê nie dusi itd. Mam dodatkowo gaz sekwencje -po zgaszeniu silnika automatem motor pali z PB i tu ju¿ jest problem. Gdy przestygnie muszê go d³ugo krêciæ lub z 3 razy próbowaæ odpaliæ:(
W kappie z tego co wiem pompa chodzi zawsze i ch³odzi siê paliwem - obieg zamkniêty.
My¶lê ¿e pompa dawa³a by inne objawy, tym bardziej i¿ tak go krêc±c czuje zapach paliwa;/



bassman - 25-07-2010, 22:16
" />Sprawd¼ czy te objawy wystêpuj± z odkrêconym korkiem wlewu paliwa.

Pozdrawiam.



Lukasz_TG - 25-07-2010, 22:26
" />Tak jak ju¿ pisa³em mia³em to samo w Themie 2.0 VIS 16V i winny okaza³ siê regulator ci¶nienia paliwa poprostu na zimnym silniku ci¶nienie by³o za wysokie i zalewa³o silnik, za trzecim razem odpala³ i strasznie kula³ przez pare sekund zanim nie przepali³ tego co mia³ w cylindrach, poprostu by³ zalany.



warren78 - 26-07-2010, 10:30
" />hmm tylko,¿e u mnie to kuleje z odpalaniem jak jest ciep³y ;/
Je¶li chodzi o ten trop z odkrêconym korkiem wlewu paliwa to do¶æ ciekawe, bo wczoraj jak podjecha³em na stacje i zacz±³em tankowaæ PB to co¶ mi pistolet odbija³ non stop jak go cisn±³em do koñca, a w baku by³o ledwo 15l ;/ Z czym to siê je?My¶lisz Bassman ¿e to mo¿e byæ spowodowane jakim¶ dziwnym ci¶nieniem w baku przez co dziwnie podaje te¿ na listwê wtryskow±?
P.S
mo¿e jutro uda mi siê podjechaæ do warsztatu i sprawdzê ci¶nienie paliwa na listwie



FXX - 26-07-2010, 11:13
" />
">Na benzynie piêknie ci±gnie,rwie do przodu nic siê nie dusi itd. Mam dodatkowo gaz sekwencje -po zgaszeniu silnika automatem motor pali z PB i tu ju¿ jest problem. Gdy przestygnie muszê go d³ugo krêciæ lub z 3 razy próbowaæ odpaliæ:(
W kappie z tego co wiem pompa chodzi zawsze i ch³odzi siê paliwem - obieg zamkniêty.
My¶lê ¿e pompa dawa³a by inne objawy, tym bardziej i¿ tak go krêc±c czuje zapach paliwa;/


U mnie pompa dawa³a dok³adnie takie objawy jak w Twoim przypadku. Te¿ mam instalkê LPG i te¿ po zgaszeniu zawsze odpala mi z PB, niestety jak d³u¿ej pochodzi³ samochód - nie wa¿ne czy na PB czy na LPG (pompka jak mówi³e¶ pracuje ca³y czas) to po zgaszeniu krêci³em, krêci³em i albo za³apa³, albo w ogóle nie mog³em go odpaliæ.

Zrób taki te¶cik z odpiêciem przewodu paliwowego przy silniku i bêdziesz wiedzia³ czy to pompka czy nie. Tylko oczywi¶cie na koniec przewodu za³ó¿ jak±¶ butelkê, czy inny pojemnik, bo jak bêdzie mia³a ci¶nienie to pochlapiesz silnik benzyn±.



warren78 - 26-07-2010, 11:33
" />hmm wiesz co zrobi³em nieco inny patent by to sprawdziæ. Na przewód podaj±cy z baku paliwo za³o¿y³em prze¼roczysty filtr paliwa ala"jaki¶ fiat". Jak siê okaza³o zawsze by³o w nim paliwo, zawsze filtr by³ pe³en po brzegi. Tylko pyt jakie by³o podawane ci¶nienie bo mo¿e to to jest jak±¶ przyczyn±. Mo¿e jutro uda mi siê to sprawdziæ w jakim¶ warsztacie.
A na razie czekam na dalsze m±dre uwagi:)



FXX - 26-07-2010, 12:00
" />Prawdopodobnie ala maluszek Paliwo w filtrze bêdzie, tylko kwestia czy przep³ywa pod odpowiednim ci¶nieniem.

PS Tylko na plastiku raczej nie je¼d¼, bo na d³u¿sz± metê mo¿e nie wytrzymaæ



warren78 - 26-07-2010, 12:53
" />Ju¿ go wywali³em, gdy¿....jak wszyscy wiemy cieplutko jest pod maska kappy i filterek po tyg obserwacji zacz±³ siê wyginaæ...sta³o siê to niebezpieczne wiec poszed³ ju¿ w odstawkê;)
Hmm a ile mo¿e kosztowaæ przyjemno¶æ spr ci¶nienia na listwie?



Gepard - 27-07-2010, 00:55
" />
">hmm tylko,¿e u mnie to kuleje z odpalaniem jak jest ciep³y ;/
Je¶li chodzi o ten trop z odkrêconym korkiem wlewu paliwa to do¶æ ciekawe, bo wczoraj jak podjecha³em na stacje i zacz±³em tankowaæ PB to co¶ mi pistolet odbija³ non stop jak go cisn±³em do koñca, a w baku by³o ledwo 15l ;/ Z czym to siê je?My¶lisz Bassman ¿e to mo¿e byæ spowodowane jakim¶ dziwnym ci¶nieniem w baku przez co dziwnie podaje te¿ na listwê wtryskow±?
P.S
mo¿e jutro uda mi siê podjechaæ do warsztatu i sprawdzê ci¶nienie paliwa na listwie


Chyba chodzi o to, ¿e mo¿esz mieæ zatkane odpowietrzanie baku.

PS. Odpowied¼ na Twoje pytanie zadane w "Centrum": na Kiliñskiego w pobli¿u Zarzewskiej jest szrocik z Kappami mo¿e tam ci co¶ pomog±.



warren78 - 27-07-2010, 09:04
" />No niestety,znam ten szrocik i pytaj±c siê o mój przypadek tylko krêcili g³owa...ciê¿ko im odp jednoznacznie. Wiec czekam na jakie¶ kolejne podpowiedzi.
A korek przy nastêpnym odpaleniu odkrêcê i spr czy mu bêdzie ³atwiej paliæ;)
P.S w ³odzi gdzie czyszcz± wtryski?i za ile?



Krzys - 27-07-2010, 09:42
" />A ja bym na twoim miejscu zainteresowa³ siê instalacj± LPG. Mo¿esz mieæ takie objawy je¶li wtrysk gazu jest nieszczelny. Spróbuj poje¼dziæ trochê na samej benzynie.


">Moja kappa zapala od razu, ale potrzeba ok 2 minut aby silnik zacz±³ pracowaæ miarowo /mówimy o pracy na benzynie/. Czasami zga¶nie, bardzo ciê¿ko reaguje na dodanie gazu, co¶ strzela, stuka ... Pó¼niej jest wszystko ok. Ja podejrzewam (!!) tutaj "zapieczenie" siê wtrysków benzynowych, które dopiero po chwili ³api± swój normalny cykl pracy. Czy kto¶ siê spotka³ z czym¶ podobnym i jaka by³a diagnoza ?
Jest wiele osób na tym forum co ma takie objawy, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten problem. Ostatni wniosek jest taki: Jest to wina sterownika benzyny który ¼le dobiera dawkê przy niedzia³aj±cej sondzie Lambda.



warren78 - 27-07-2010, 10:50
" />Na kompie powiedzieli mi i¿ jest to b³±d pt "obwód czujnika po³o¿enia wa³u korbowego" By³em raz u ch³opaków z Przybyszewskiego, spr wykasowali b³êdy i podjecha³em za 2 dni by spr co siê ewentualnie powtórzy³o-by³ to "obwód czujnika po³o¿enia wa³u korbowego".
Tylko pytanie-bo z tego co wiem to przecie¿ ten czujnik co liczy obroty wa³u to dzia³a albo nie dzia³a i auto nie odpala-nie ma chyba tak, ¿e zimny to dzia³a super a letni to gorzej-prawda?
Który to sterownik benzyny(co podaje i dobiera dawkê paliwa)?Mowa tu o niebieskim czujniku ko³o termostatu-czujniku temp?
Gaz raczej wykluczam, bo nawet po jego od³±czeniu objaw jest ten sam;/



Krzys - 27-07-2010, 11:15
" />W jaki sposób wy³±czasz GAZ? A ten czujnik po³o¿enia wa³u to nie jest przypadkiem przy wa³ku rozrz±du? Tak mi siê wydaje bo niedawno mia³em jaki¶ taki b³±d.



warren78 - 27-07-2010, 11:39
" />Wypalony w butli + gaz zakrêcam na butli+ spuszczam przy elektrozaworze pod mask±.

Je¶li chodzi o ten 2 czujnik to jest to czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du. I z tego co mi wiadomo jak by by³ trachniêty to auto by wcale nie dostawa³o iskry (prostu t³umacz±c wg. mnie to co¶ takiego jak kiedy¶ by³ palec na aparacie zap³onowym-chyba)
A co zrobi³e¶ z tym b³êdem o którym mówisz i jakie mia³e¶ objawy?



faraon - 27-07-2010, 18:29
" />
">Moja kappa zapala od razu, ale potrzeba ok 2 minut aby silnik zacz±³ pracowaæ miarowo /mówimy o pracy na benzynie/. Czasami zga¶nie, bardzo ciê¿ko reaguje na dodanie gazu, co¶ strzela, stuka ... Pó¼niej jest wszystko ok. Ja podejrzewam (!!) tutaj "zapieczenie" siê wtrysków benzynowych, które dopiero po chwili ³api± swój normalny cykl pracy. Czy kto¶ siê spotka³ z czym¶ podobnym i jaka by³a diagnoza ?

Jest wiele osób na tym forum co ma takie objawy, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten problem. Ostatni wniosek jest taki: Jest to wina sterownika benzyny który ¼le dobiera dawkê przy niedzia³aj±cej sondzie Lambda.
Moja sonda /chyba/ pracuje. Nie by³a od³±czana podczas monta¿u gazu /sekwencja/. Czy wymiana sondy co¶ zmieni ? Moja sonda ma na gazie 100 tys. km.



Krzys - 27-07-2010, 20:52
" />
">Moja kappa zapala od razu, ale potrzeba ok 2 minut aby silnik zacz±³ pracowaæ miarowo /mówimy o pracy na benzynie/. Czasami zga¶nie, bardzo ciê¿ko reaguje na dodanie gazu, co¶ strzela, stuka ... Pó¼niej jest wszystko ok. Ja podejrzewam (!!) tutaj "zapieczenie" siê wtrysków benzynowych, które dopiero po chwili ³api± swój normalny cykl pracy. Czy kto¶ siê spotka³ z czym¶ podobnym i jaka by³a diagnoza ?

Jest wiele osób na tym forum co ma takie objawy, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten problem. Ostatni wniosek jest taki: Jest to wina sterownika benzyny który ¼le dobiera dawkê przy niedzia³aj±cej sondzie Lambda.
Moja sonda /chyba/ pracuje. Nie by³a od³±czana podczas monta¿u gazu /sekwencja/. Czy wymiana sondy co¶ zmieni ? Moja sonda ma na gazie 100 tys. km. Raczej niewiele, problem jest gdy sonda siê nagrzewa i jeszcze nie pracuje, po nagrzaniu jest ju¿ ok.



faraon - 27-07-2010, 21:00
" />Hmmmmm, no niby logiczne. Ale ... jak postoi godzinê - dwie, sonda zimna a pali bez problemu. ale jak postoi d³u¿ej /6-8 godzin/ to jest to samo jak rano. Wypada³o by zmieniæ sondê na now± i sprawdziæ jak to bêdzie wygl±da³o.



warren78 - 02-08-2010, 08:20
" />ch³opaki ale czy sonda ma co¶ wspólnego z odpalaniem auta?rozumiem ze ona podaje mieszankê - sk³ad paliwa ale czy je¶li jest niesprawna to auto ma problem z odpaleniem?



fotisk - 02-08-2010, 18:43
" />Z tego co mi siê wydaje (zas³ysza³em lub gdzie¶ wyczyta³em), to do momentu osi±gniêcia przez sondê odpowiedniej temperatury, jej sygna³ jest pomijany(modyfikowany) przez ECU do warto¶ci sta³ej.



krzysiek2 - 25-09-2010, 18:53
" />moja kapunia z silnikiem 2.4 ,jak jest zimno po odpaleniu (bez problemu) pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach,ale po chwili jak przejdzie na gaz pracuje bardzo ³adnie i po prze³±czeniu na benzynê silnik pracuje normalnie.
jaka jest tego przyczyna nie wiem,



kulu - 25-09-2010, 21:24
" />Witam
Mia³em podobny problem w swojej kappie 2.0+LPG II gen. te¿ po odpaleniu na benzynie szczególnie gdy by³a zimna silnik pracowa³ nie równo (jakby nie na wszystkich cylindrach). Sprawdza³em pompe, czujniki, ci¶nienia i ju¿ rêce mi opada³y a¿ wyci±gn±³em listwê z wtryskami. Okaza³o siê ¿e wtryskiwacze by³y ca³e zaklejone jakim¶ czarnym nagarem. Z tego co mi siê wydaje to by³a taka sama substancja co siê j± co jaki¶ czas spuszcza z parownika tylko zastygniêta. Wtryskiwacze wyczy¶ci³em WD-40 i star± szczoteczk± do zêbów i problem znikn±³, silnik pracuje na benzynce jak szwajcarski zegarek.
Jedyny minus takiego zabiegu to niemi³y smak w ustach po ponownym u¿yciu tej szczoteczki do jej pierwotnego przeznaczenia
Pozdrawiam



krzysiek2 - 28-09-2010, 18:03
" />haha no z t± szczoteczk± dobre
nie bêdê powtarza³ tej ostatniej fazy ze szczoteczk± ale wcze¶niejsze porady zastosujê
dziêki pozdrawiam



warren78 - 06-10-2010, 13:12
" />Problem rozwi±zany
Jak siê okaza³o pad³ regulator, ale tak dziwnie, ¿e na listwie przy odpalaniu, zimnym czy ciep³ym dawa³ odp ci¶nienie 3bary ale...po ¶ci±gniêciu rurki od podci¶nienia okaza³o siê i¿ leje benzyn± do kolektora...przez co by³ on zalewany i musia³em krêciæ tyle razy... Uf w koñcu sukcesssssss
Dodatkowo obroty na ja³owym biegu siê ustabilizowa³y:)
Z pe³n± ¶wiadomo¶ci± i odpowiedzialno¶ci± mogê powiedzieæ i¿ zamykam temat:)
Dziêkujê wszystkim za wskazówki i próby pomocy.
Pozdrawiam - Krzysiek.A



krzysiek2 - 06-10-2010, 20:27
" /> moja Kapunia pu¶ci³a wodê z pod g³owicy musia³em wstawiæ dowarsztatu



warren78 - 08-10-2010, 14:58
" />moja tez kiedy¶ upu¶ci³a parê kropli, ale doci±gno³em g³owice i spokój;)
p.s
kolejny problem, jak jest zimna i dodam gazu to wrêcz obroty spadaj± na 1sec i dopiero pn± siê w gore. Sytuacja taka trwa gdzie¶ kolo minutki dot±d do puki nie opadnie ssanie (przy temp oko³o +4st)
Mia³ kto¶ z was taki przypadek?



biela007 - 08-10-2010, 19:55
" />no to w³a¶nie pisa³o we wcze¶niejszych postach. Po starcie silnik zamulony, zalany, strzelanie w kolektorze itp. Wszystko ustêpuje po 1-2 minutach. Mia³em ten sam przypadek i mam ju¿ to za sob±. Próbowa³em wszystkiego ale my¶lê, ¿e pomog³o czyszczenie przepustnicy i adaptacja. La³em te¿ dodatek ale jak wiadomo to chyba nie rozwi±zuje problemów. Poczytaj wy¿ej,



biela007 - 08-10-2010, 20:01
" />Mam jeszcze pytanie do kolegi "kulu".
Jak dobra³e¶ siê do tych wtryskiwaczy?
Rozumiem, ¿e wymontowa³e¶ ca³± listwê i pó¼niej po kolei je otwiera³e¶?
Czêsto siê to dzieje jak d³ugo siê je¼dzi na tej samej benzynie w baku (przy LPG).
Ja je¼dzi³em pó³ roku na tym samym baku i chyba muszê siê dobraæ do tej listwy.



kulu - 09-10-2010, 17:39
" />Wtryskiwacze wyci±gn±³em razem z listw± po uprzednim jej odkrêceniu, same wtryskiwacze s± tylko wsuniête w kolektor na takich grubych o-ringach. Wtryskiwaczy nie robiera³em bo by³y zalepione t± mazi± od zewn±trz. Na koñcu ka¿dego wtryskiwacza s± cztery otwory kturymi wtryskiwane jest paliwo i w³a¶nie te otwory mia³em pozalepiane, na jednym wtryskiwaczu zalepione by³y nawet wszystkie cztery. Sprawdzenie czy wtryskiwacze podaj± paliwo normalnie mo¿na dokonaæ ¶ci±gaj±c wtyczke elektryczna z z ka¿dego z nich po koleii i obserwowaæ czy silnik pracuje jak przed ¶ci±gniêciem czy jeszcze gorzej nim rzuca, je¿eli zmiana jest niewyczuwalna to znaczy ¿e z danym wtryskiwaczem jest co¶ nie tak (ca³a operacjê wykonujemy na uruchomionym silniku).



biela007 - 10-10-2010, 06:52
" />Wtryskiwacze wyczyszczone. By³ czarny nagar na nich ale czy pozalepiane to nie wiem. Najlepiej by by³o zobaczyæ jak rozpyla sie dawka paliwa ale do tego pewnie by trzeba by³o przy³o¿yæ jakie¶ napiêcie i pewnie nie za d³ugo. Ale co by³o czarne to wyczy¶ci³em. Rano zobacze czy jest poprawa z zapalaniem. Pozdrawiam



warren78 - 11-10-2010, 16:33
" />Biela 007 jak dokonaæ adaptacji?Bo rozumiem ¿e czyszczenie przepustnicy ogranicza siê do rozkrêcenia jej i zrobienia tego mechanicznie (gdy¿ tak± posiada moja kappa z 1997r)



biela007 - 12-10-2010, 21:45
" />Po czyszczeniu wtryskiwaczy auto zapala rewelacyjnie ! Na zewn±trz mróz a tu dopiero co zakrêci i ju¿ zapalony. Wcze¶niej d³ugo mi krêci³ a czêsto za drugim razem dopiero odpala³.
A co do adaptacji przepustnicy (mia³em strzelanie na ssaniu i chyba to pomog³o) to czy¶ci³em nie rozbieraj±c przepustnicy. Zdj±³em tylko w±¿ powietrza, który do niej dochodzi i widzia³em przepustnice. Dodatkowo po przekrêceniu stacyjki i wci¶niêciu peda³u gazu, przepustnica siê otwiera (gaz elektroniczny). No i zastosowa³em ¶rodek w sprayu firmy boll do czyszczenia ga¼ników (11z³). A sama adaptacja do przekrêci³em kluczyk o jeden stopieñ, poczeka³em 20sekund i z powrotem wy³±czy³em stacyjkê. Odczeka³em 1 minute a nastêpnie zapali³em i czeka³em a¿ do w³±czenia wentylatora. Wszystko robi³em bez wciskania gazu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \