rosvit - 11-09-2010, 19:42
" />Witam wszystkich, mam mały problem z Kappą (2.0 20v) - chodzi mianowicie o sprzęgło.
Jakiś czas temu zapadł mi pedał sprzęgła - więc zacząłem szukać przyczyny, i znalazłem: poziom płynu w zbiorniku spadł poniżej poziomu otworów, przez które jest pobierany... Więc dolałem, odpowietrzyłem i pojechałem dalej. Ale pedał sprzęgła już nie działał tak samo, jak przedtem - raz chodził lekko, raz ciężko, poza tym sprzęgło łapało jakoś dziwnie - raz wysoko, raz normalnie i trochę szarpało przy przełączaniu na 2-kę. Więc pomyślałem, że skoro płyn ucieka, to powinien być jakiś powód. Przypatrzyłem się wysprzęglikowi i zobaczyłem, że jest pod nim trochę mokro. Więc myślę - cieknie, stąd niski poziom płynu, stąd dziwne zachowanie pedału sprzęgła. Więc ze swoją diagnozą i nowym wysprzęglikiem (zamiennikiem) udałem się do mechanika (Bokserska 4 Warszawa), na co ten spytał się, czy na pewno jest to wina wysprzęglika.. Powiedziałem, że tak, na co on odpowiedział: "To jeszcze raz sami sprawdzimy i upewnimy się". Poprosiłem o sprawdzenie poduszek silnika, bo myślałem, że o to chodzi z tym szarpaniem (drążek zmiany biegów też trochę lata). Po paru godzinach odbieram samochodód, wszystko pięknie działa, sprzęgło łapie bardzo płynnie, nie szarpie przy przełączaniu się na 2-kę. Mechanik powiedział, że poduszki są jak najbardziej w porządku i skoro przestało szarpać na początku, to zakładam, że tak rzeczywiście jest. Po tygodniu postoju wsiadam do samochodu i czuję, że trochę szarpie tym samochodem przy wrzucaniu 1-ki i 2-ki, więc myślę - coś tu nie tak. Ale jako że było późno, nie sprawdziłęm poziomu płynu.. Następnego dnia rano sprawdzam poziom - jest ok, więc jadę. Jadę i czuję, że ten pedał chodzi inaczej - raz lekko, raz twardzo, ale już nie szarpie tak bardzo. Wracam do domu sprawdzam poziom - jest pełno, aż się przelewa.. Mam pytanie - co to może być? Bo jak wsiadałem do samochodu poziom płynu był o wiele niższy, a jak przyjechałem - już pełno. Wysoprzęglik nowy, pod nim niby nie cieknie... Proszę o poradę.
P.S. sprawdziłem opcję "szukaj". Nic nie znalazło, ale jakby co, proszę się nie gniewać ))
Pozdrawiam.
Lukasz_TG - 11-09-2010, 20:01
" />Wszystko wskazuje na złe odpowietrzenie, tego sprzęgła nie odpowietrza się tak jak układu hamulcowego.
Odpowietrzasz w sposób następujący luzujesz odpowietrznik powoli wciskasz pedał do oporu, trzymasz i zakręcasz odpowietrznik. Powtarzasz operacje 5 razy i gotowe.
Pozdrawiam
argenta67 - 11-09-2010, 21:25
" />
">Wszystko wskazuje na złe odpowietrzenie, tego sprzęgła nie odpowietrza się tak jak układu hamulcowego.
Odpowietrzasz w sposób następujący luzujesz odpowietrznik powoli wciskasz pedał do oporu, trzymasz i zakręcasz odpowietrznik. Powtarzasz operacje 5 razy i gotowe.
Pozdrawiam
Dziwna rada odpowietrzenia bo jak poluzujesz odpowietrznik i wciśniesz pedał to on zostanie w podłodze i nie wróci sam bo nie będzie ciśnienia a tak swoją droga to ten zbiorniczek a dokładniej to płyn obsługuje sprzęgło i hamulce a wiec wymiana tylko w sprzęgle nic nie dała, płyn jest stary, zużyty ma wodę w sobie a ona się rozszerza pod wpływem temperatury i dlatego jest go więcej.
rosvit - 12-09-2010, 15:21
" />Witam jeszcze raz. Dziś rano sprawdziłem poziom płynu na zimno i jest trochę niżej niż wcześniej... Więc chyba gdzieś ucieka i zakładam, że dlatego się zapowietrza. Czy samemu uda się zdiagnozować miejsce, skąd ten płyn ucieka? Bo tak wizualnie nie mogę go znaleźć...
Odnośnie wymiany całego płynu.. hm.. Problem twardego sprzęgła pojawił się jednocześnie z problemem zapowietrzania się, a wcześniej było w porządku. Więc zakładam, że płyn jest w porządku.
Pozdrawiam
argenta67 - 12-09-2010, 15:30
" />
">Odnośnie wymiany całego płynu.. hm.. Problem twardego sprzęgła pojawił się jednocześnie z problemem zapowietrzania się, a wcześniej było w porządku. Więc zakładam, że płyn jest w porządku.
Teorie własne to najlepsza naprawa, zapowietrzanie a twarde sprzęgło to dwie odmienne rzeczy no ale żeby to zrozumieć to trzeba długą książkę napisać.
rosvit - 12-09-2010, 16:18
" />Niestety nie mam możliwości teraz pogrzebać w samochodzie, więc pozostaje mi jedno - teoretyzować Nie chcę zaprzeczać, że to może być płyn, ale zastanawiam się, dlaczego te dwa problemy pojawiły się jednocześnie.. Przecież, jak rozumiem, gdyby to była kwestja płynu, to by symptomy się pojawiały stopniowo? W każdym razie dzięki za odpowiedź
argenta67 - 12-09-2010, 16:56
" />
">Niestety nie mam możliwości teraz pogrzebać w samochodzie, więc pozostaje mi jedno - teoretyzować Nie chcę zaprzeczać, że to może być płyn, ale zastanawiam się, dlaczego te dwa problemy pojawiły się jednocześnie.. Przecież, jak rozumiem, gdyby to była kwestja płynu, to by symptomy się pojawiały stopniowo? W każdym razie dzięki za odpowiedź
Akurat te teorie najlepiej miedzy bajki włożyć bo dopiero praktyka pokaże prawdę .
annubis17 - 13-09-2010, 16:59
" />A w którym miejscu na zbiorniku jest minimalny poziom? Bo jakieś 7cm od maxa mi ubyło płynu od kupna i się boję jeździć żeby nie sięgło minimum w końcu kiedyś.
Wypłosz - 14-09-2010, 20:38
" />Ja rano wstaje a pedał sprzęgła na dywaniku,podobna sytuacja,wysprzęglik ciekł,80 zł i po temacie:)
annubis17 - 14-09-2010, 21:19
" />
">Ja rano wstaje a pedał sprzęgła na dywaniku,podobna sytuacja,wysprzęglik ciekł,80 zł i po temacie:)
A gdzie jest ten wysprzęglik?
Mariusz91 - 14-09-2010, 21:58
" />Jeśli chodzi o układ sprzęgła są dwa istotne urządzenia. Pompa sprzęgła znajdująca się nad pedałem sprzęgła i wysprzęglik znajdujący się na skrzyni biegów. Gdy uszkodzona jest pompa sprzęgła to pedał po wciśnięciu zostaje w podłodze, natomiast gdy uszkodzony jest wysprzęglik pedał bardzo miękko wchodzi w podłogę i wraca ale nie wysprzęgla (nie wrzucisz biegu) Nie jest to reguła ale zaobserwowałem to już w kilku samochodach. No i oczywiście zaleca się wymianę dwóch tych podzespołów naraz. Ja przyoszczędziłem i regenerowałem tylko pompę sprzęgła a po 1000 km padł wysprzęglik. Oczywiście płyn też ma duże znaczenie na działanie całego układu.
Lukasz_TG - 14-09-2010, 22:51
" />
">Wszystko wskazuje na złe odpowietrzenie, tego sprzęgła nie odpowietrza się tak jak układu hamulcowego.
Odpowietrzasz w sposób następujący luzujesz odpowietrznik powoli wciskasz pedał do oporu, trzymasz i zakręcasz odpowietrznik. Powtarzasz operacje 5 razy i gotowe.
Pozdrawiam
Dziwna rada odpowietrzenia bo jak poluzujesz odpowietrznik i wciśniesz pedał to on zostanie w podłodze i nie wróci sam bo nie będzie ciśnienia a tak swoją droga to ten zbiorniczek a dokładniej to płyn obsługuje sprzęgło i hamulce a wiec wymiana tylko w sprzęgle nic nie dała, płyn jest stary, zużyty ma wodę w sobie a ona się rozszerza pod wpływem temperatury i dlatego jest go więcej.
Metoda odpowietrzania na odkręconym odpowietrzniku była opisana w serwisówce do Themy. Sam jakoś nie wierzyłem w tą metode i odpowietrzałem jak hamulce. Ale z ciekawości przy wymianie pompy początkowo odpowietrzyłem jak hamulce, sprzęgło działało, ale pedał był miękki i troche płytki. Odpowietrzyłem napewno dobrze i dokładnie.
Ale jakoś mi tw sprzęgło nie pasowało więc zastosowałem metode na odkręconym odpowietrzniku i nastąpiła diametralna poprawa.
Tak jak pisał Argenta67 pedał został w podłodze, ale nie ma to żadnego znaczenia podnosze pedał a ten zaciąga płyn ze zbiornika a nie powietrze.
Mariusz91 - 15-09-2010, 22:21
" />Ciekawe, ja odpowietrzałem standardowo, tak jak hamulce i pod względem hydrauliki pięknie mi sprzęgło działa.
robert1000 - 29-09-2010, 21:52
" />witam mam problem. zapadł mi się pedał sprzęgła w lancii kappie 2.4 jtd. sytuacja miała miejsce podczas jazdy. teraz nie można wbić biegu. czy ktoś może wiedzieć jakie mogą być przyczyny?? pozdrawiam i z góry dziękuje
kosmit - 29-09-2010, 22:17
" />numer 1 Wysprzęglik pewnie się "skończył". I cieknie na skrzynie.
numer 2 Przewód ciśnieniowy stalowy lub gumowy zbrojony. Jak to on.
numer 3 Pompka. Rzadko spotykane.