Gronibart - 02-02-2010, 16:19
" />Wiem, ¿e temat by³ ju¿ wielokrotnie wa³kowany. Przeczyta³am wszystko co uda³o mi siê odnale¼æ na forum na temat objawów walniêtej uszczelki pod g³owic± ale nadal mam mêtlik w g³owie.
Samochód nie dymi, nie zauwa¿y³em p³ynu ch³odz±cego w oleju ani oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ubytki p³ynu s± do¶æ ma³e - ok. 1 cm w zbiorniczku wyrównawczym/500km. Najbardziej niepokoj± mnie malutkie b±belki w zbiorniczku wyrównawczym gdy dodajê gazu.
Czy te b±belki to ju¿ pewny objaw wydmuchanej uszczelki czy mog± mieæ inn± genezê?
Marcin_D - 02-02-2010, 16:26
" />Ja jak dodaje gazu to mam burzê w zbiorniczku - taki efekt daje pracuj±ca pompa wody.
Gronibart - 02-02-2010, 17:50
" />
">Ja jak dodaje gazu to mam burzê w zbiorniczku - taki efekt daje pracuj±ca pompa wody.
u mnie to raczej nie burza tylko ma³e pêcherzyki
FXX - 02-02-2010, 18:49
" />Je¶li s± to rzeczywi¶cie ma³e pêcherzyki to nie musi to byæ od razu uszczelka. Mo¿e to byæ równie¿ normalne zjawisko, bo obieg wody jest wymuszany przez pompê wody, która pracuje na pasku rozrz±du. A im wy¿sze obroty tym pasek siê obraca szybciej i jednocze¶nie ³opatki wirnika maj± wiêksz± prêdko¶æ co sprawia, ¿e p³yn siê porusza w uk³adzie do¶æ szybko wiêc mo¿e siê burzyæ, pieniæ.
Heathen - 02-02-2010, 19:32
" />Z ciekawostek:)
1cm/500km plynu w mojej lybrze 1,8 ubywalo.
-nie dymi
-nie przybywa oleju
-odpala na dotyk
-chodzi idealnie
-nie ma masla pod korkiem/na bagnecie
-nie ma gotowania w zbiorniczku wyrownawczym
A mimo to uszczelka:) przepuszcza na zewnatrz i cieknie po bloku...
A do autora tematu rada:
weza autko do mechanika, uszczelka zdjagnozuja w mgnieniu oka, pierw zaczalbym od owych pecherzow w zbiorniczku wyrownawczym sprawdza czy to spaliny.
Prawa jest ze jak auto nie ma wycieku to raczej uszczelka....
gros - 03-02-2010, 12:52
" />
">Z ciekawostek:)
1cm/500km plynu w mojej lybrze 1,8 ubywalo.
-nie dymi
-nie przybywa oleju
-odpala na dotyk
-chodzi idealnie
-nie ma masla pod korkiem/na bagnecie
-nie ma gotowania w zbiorniczku wyrownawczym
A mimo to uszczelka:) przepuszcza na zewnatrz i cieknie po bloku...
A do autora tematu rada:
weza autko do mechanika, uszczelka zdjagnozuja w mgnieniu oka, pierw zaczalbym od owych pecherzow w zbiorniczku wyrownawczym sprawdza czy to spaliny.
Prawa jest ze jak auto nie ma wycieku to raczej uszczelka....
je¶li by³y by to spaliny tz ¿e p³yn nagrzany jest pod ci¶nieniem robi± siê twarde wê¿e tak ¿e trzeba sprawdziæ wszystko dobrze nim mechanik rozbierze cokolwiek
sprawd¿ wê¿e za silnkiem i ten który wychodzi z termostatu a mo¿e pompa wody jak stara to te¿ mo¿e kapaæ na ciep³ym silniku
Gronibart - 03-02-2010, 20:40
" />
">Z ciekawostek:)
1cm/500km plynu w mojej lybrze 1,8 ubywalo.
-nie dymi
-nie przybywa oleju
-odpala na dotyk
-chodzi idealnie
-nie ma masla pod korkiem/na bagnecie
-nie ma gotowania w zbiorniczku wyrownawczym
A mimo to uszczelka:) przepuszcza na zewnatrz i cieknie po bloku...
A do autora tematu rada:
weza autko do mechanika, uszczelka zdjagnozuja w mgnieniu oka, pierw zaczalbym od owych pecherzow w zbiorniczku wyrownawczym sprawdza czy to spaliny.
Prawa jest ze jak auto nie ma wycieku to raczej uszczelka....
je¶li by³y by to spaliny tz ¿e p³yn nagrzany jest pod ci¶nieniem robi± siê twarde wê¿e tak ¿e trzeba sprawdziæ wszystko dobrze nim mechanik rozbierze cokolwiek
sprawd¿ wê¿e za silnkiem i ten który wychodzi z termostatu a mo¿e pompa wody jak stara to te¿ mo¿e kapaæ na ciep³ym silniku
Postaram siê zlokalizowaæ rzeczone wê¿e i sprawdzê.
Pompa wody nowa - wymieniana z rozrz±dem 3 tyg temu.
Chyba siê pop³aczê jak siê oka¿e, ¿e to uszczelka
faraon - 03-02-2010, 21:23
" />W porz±dnych i dobrych serwisach, maj± takie urz±dzenie, które zasysa (poprzez specjalny niebieski p³yn) powietrze znad cieczy ch³odz±cej i je¶li ten p³yn siê odbarwia (robi siê ¿ó³tawy) to na pewno w powietrzu nad ciecz± s± spaliny, a skoro one tam s±, to na pewno walniêta jest uszczelka pod g³owic±. U¿ywa³em takiego urz±dzenia pracuj±c w serwisie FIAT-a, i diagnoza trwa³a max. 1 minutê. Decyzjê czy wymieniaæ uszczelkê, czy nie, zawsze podejmowa³ Klient. Warto wiêc nawet zap³aciæ te kilka z³otych za tak± /pewn±/ diagnozê ni¿ rwaæ g³owicê a potem siê oka¿e ¿e to nie to ...
Gronibart - 04-02-2010, 12:17
" />
">W porz±dnych i dobrych serwisach, maj± takie urz±dzenie, które zasysa (poprzez specjalny niebieski p³yn) powietrze znad cieczy ch³odz±cej i je¶li ten p³yn siê odbarwia (robi siê ¿ó³tawy) to na pewno w powietrzu nad ciecz± s± spaliny, a skoro one tam s±, to na pewno walniêta jest uszczelka pod g³owic±. U¿ywa³em takiego urz±dzenia pracuj±c w serwisie FIAT-a, i diagnoza trwa³a max. 1 minutê. Decyzjê czy wymieniaæ uszczelkê, czy nie, zawsze podejmowa³ Klient. Warto wiêc nawet zap³aciæ te kilka z³otych za tak± /pewn±/ diagnozê ni¿ rwaæ g³owicê a potem siê oka¿e ¿e to nie to ...
tak w³a¶nie zrobiê.
przed chwil± przejecha³em kilka kilometrów i wê¿e miêkkie (chyba ¿e nie te co trzeba maca³em;)
niestety znalaz³em mas³o na korku - bagnet czysty.
poni¿ej zmacane wê¿e:
gros - 04-02-2010, 23:03
" />
">W porz±dnych i dobrych serwisach, maj± takie urz±dzenie, które zasysa (poprzez specjalny niebieski p³yn) powietrze znad cieczy ch³odz±cej i je¶li ten p³yn siê odbarwia (robi siê ¿ó³tawy) to na pewno w powietrzu nad ciecz± s± spaliny, a skoro one tam s±, to na pewno walniêta jest uszczelka pod g³owic±. U¿ywa³em takiego urz±dzenia pracuj±c w serwisie FIAT-a, i diagnoza trwa³a max. 1 minutê. Decyzjê czy wymieniaæ uszczelkê, czy nie, zawsze podejmowa³ Klient. Warto wiêc nawet zap³aciæ te kilka z³otych za tak± /pewn±/ diagnozê ni¿ rwaæ g³owicê a potem siê oka¿e ¿e to nie to ...
tak w³a¶nie zrobiê.
przed chwil± przejecha³em kilka kilometrów i wê¿e miêkkie (chyba ¿e nie te co trzeba maca³em;)
niestety znalaz³em mas³o na korku - bagnet czysty.
poni¿ej zmacane wê¿e:
mas³o na korku mo¿e byæ przyczyn± niedogrzanego silnika przy je¿dzie na krutkich trasach jest prxzecie¿ zima
Leny - 05-02-2010, 03:14
" />U mnie jak by³o mas³o na korku, to niestety by³a uszczelka Bagnet równie¿ by³ czysty...
kulu - 05-02-2010, 21:04
" />Ja przy podobnym wycieku doda³em preparat do uszczelniania uk³adów ch³odzenia ( wygl±da³ jak aluminiowe wiórki w ma³ej tubce, koszt 5 PLN) i od tego momentu p³ynu nic nie ubywa (je¿d¿ê tak ju¿ dwa lata). Tylko ¿e w moim przypadku to by³a chyba nieszczelno¶æ na nagrzewicy bo wali³o p³ynem w kabinie, ale zwa¿aj±c na koszt tego preparatu warto spróbowaæ zanim rozbebeszysz g³owicê.
Marco21xx - 08-02-2010, 23:28
" />
">Ja przy podobnym wycieku doda³em preparat do uszczelniania uk³adów ch³odzenia ( wygl±da³ jak aluminiowe wiórki w ma³ej tubce, koszt 5 PLN) i od tego momentu p³ynu nic nie ubywa (je¿d¿ê tak ju¿ dwa lata). Tylko ¿e w moim przypadku to by³a chyba nieszczelno¶æ na nagrzewicy bo wali³o p³ynem w kabinie, ale zwa¿aj±c na koszt tego preparatu warto spróbowaæ zanim rozbebeszysz g³owicê.
absolutnie nie polecam tego sposobu, mo¿na wiêcej napsuæ ni¿ naprawic. Jak masz wyciek to trzeba go znale¼æ i usun±æ, a nie liczyæ ¿e "zajdzie". Kiedy¶ kto¶ mi tak doradzi³ - chwile by³ spokój a pó¼niej zacze³y siê jaja. Skoñczy³o siê na p³ukaniu uk³adu z tego syfu.