Kappa - 2,0 20V uszkodzona panewka?



wega - 30-01-2008, 16:53
" />Panowie dzisiaj by³em na regulacji LPG. Siedz±c w poczekalni dla klientów przyszed³ po mnie gazownik i powiedzia³ ¿e jest problem. Mianowicie podczas przegazowywania silnika na LPG (tak testuj± samochody wpiête w kompa, oprócz jazdy próbnej) co¶ zaczê³o tykaæ w silniku, coraz g³o¶niej i g³o¶niej. Potem zaczê³o klepaæ (taki metaliczny d¼wiêk, trudno okre¶liæ z której czê¶ci silnika) Generalnie autko chodzi jak stary diesel mercedes.
Teraz pytanie:
Czy to panewka posz³a, czy co? Auto ma udokumentowane i wygl±da na 175 ty¶. przebiegu.
Oczywi¶cie zostawi³em im go do oceny usterki (podobno w obecno¶ci rzeczoznawcy z OC warsztatu).
Wstêpna diagnoza to panewka. Powiedzieli. ¿e je¿eli to nie bêdzie mia³o nic wspólnego z ich regulacjami itd. to remont muszê wykonaæ na w³asny koszt.
Co wy na to???




dudekken - 30-01-2008, 18:08
" />Niestety muszê ciê zasmuciæ ale na 100% bêdzie to która¶ z panewek.
Awaria powsta³a najprawdopodobniej z powodu niew³a¶ciwej eksploatacji auta przez poprzedniego w³a¶ciciela auta(pod warunkiem ¿e to autentyczny przebieg), a sama awaria wypad³a akurat na ciebie.
Bêdzie dobrze jak skoñczy siê na wymianie panewek.
Naprawê zak³adam bêdziesz musia³ wykonaæ na w³asny koszt.



wega - 30-01-2008, 18:10
" />Dziêki
A co mo¿e byæ jeszcze?
Poprzedni w³a¶ciciel na pewno nie dopilnowa³ dolewek oleju i ¿y³owa³ samochód.



Egon - 30-01-2008, 18:17
" />
">Dziêki
A co mo¿e byæ jeszcze?
Poprzedni w³a¶ciciel na pewno nie dopilnowa³ dolewek oleju i ¿y³owa³ samochód.

to ju¿ raczej pewne ze panwki




dudekken - 30-01-2008, 18:24
" />
">Dziêki
A co mo¿e byæ jeszcze?
Poprzedni w³a¶ciciel na pewno nie dopilnowa³ dolewek oleju i ¿y³owa³ samochód.


Jeszcze to mo¿e byæ wa³ korbowy do demonta¿u i szlifu w zale¿no¶ci od tego jak mocno przytar³y siê panewki, czêsto tak¿e uszkodzeniu ulegaj± korbowody (do szlifu lub drugie sprawne).
W twoim przypadku pokusi³bym siê przy okazji rozbiórki o wymianê pier¶cieni t³okowych je¿eli zaistnieje konieczno¶æ demonta¿u wa³u.



wega - 30-01-2008, 18:41
" />Macie pojêcie ile bêdzie kosztowaæ komplet panewek, szlif wa³u i ewentualna wymiana pier¶cieni??? Bez robocizny sam materia³, nie licz±c uszczelek, oleju, p³ynu.
Tak oko³o???



dudekken - 30-01-2008, 18:47
" />Zapytaj tu---> GG 4599791
Popro¶ o podanie cen czê¶ci i bêdziesz wiedzia³ ile mo¿e pêkn±æ twój portfel.



wega - 30-01-2008, 18:57
" />OK, dziêki serdeczne.



tc130 - 30-01-2008, 19:31
" />Ja kilka dnie temu mialem taki sam objaw w delcie tyle ze wyst±pi³ podczas jazdy... dzis wyciagn±³em silnik ale jeszcze nie doszed³em do walu... w kazdym razie w misce jest pe³no wiurów wiec pewnie jedna z panewek zosta³a zmielona ewentualnie swo¿eñ t³okowysie obruci³ w korbowodzie ale to raczej nie czesto spotykane...



Dziadek - 30-01-2008, 19:59
" /> Im wiêcej razy bêdziesz odpala³ silnik tym wiêcej zap³acisz za naprawê.Pójdzie nie tylko wa³ ale i korbowód no chyba,¿e masz kute korbowody.



pawcio1 - 30-01-2008, 20:04
" />Wega,a mo¿e ci gazownicy wysoko krêcili Twój silnik i dlatego panewka posz³a? Smiem przypuszczaæ ¿e to mo¿e ich wina???



wega - 30-01-2008, 20:09
" />
">Wega,a mo¿e ci gazownicy wysoko krêcili Twój silnik i dlatego panewka posz³a? Smiem przypuszczaæ ¿e to mo¿e ich wina???
Te¿ im tak powiedzia³em, ale udowodnij im to. Nawet zasugerowa³em zbyt nisk± temp. silnika, ale powiedzieli ¿e silnik by³ gor±cy. Ja sam je¿d¿±c nie przekraczam 4000ty¶.obr. rzadko 6000. Raczej je¿d¿ê taxówkarsko.


">m wiêcej razy bêdziesz odpala³ silnik tym wiêcej zap³acisz za naprawê.Pójdzie nie tylko wa³ ale i korbowód no chyba,¿e masz kute korbowody
Wiem o tym dlatego bêdzie ju¿ jutro rozbierany. Zapalony zosta³ ponownie tylko na parê sekund ¿eby mi daæ pos³uchaæ jak chodzi.



larry123 - 31-01-2008, 11:46
" />dochodzê do wniosku ¿e lancia i jej silniki to pomy³ka konstrukcyjna, sprawa dotyczy smarowania.dot silnika 2.4
jak narazie mam oko³o 105 tys km. na liczniku,
kiedy dopadnie mnie panewka ?
dzisiaj, jutro
Wyminiam olej co 9 tys km, gdy silnik jest zimny nie krêcê go wysoko.
Dla przypomnienia we fiatach stilo abart te¿ wystêpuje a przypad³o¶æ, tzn wal±ca panewka.
co najwa¿niejsze ten sam silnik z powielon± wad± trafia do lanci thesis i fiata stilo ,czy tak postêpuje powa¿ny europejski producent samochodów.
nastêpne auto to nie bêdzie lancia
mo¿e volvo

dla kontrastu silnik hondy bez oleju na samej wodzie
http://fr.youtube.com/watch?v=D2BavfShtZU

PS. Na szczê¶cie moje auto dzia³a do¶æ dobrze i nie mogê narzekaæ ale panewki sie boje



Boorek - 31-01-2008, 11:57
" />
">dochodzê do wniosku ¿e lancia i jej silniki to pomy³ka konstrukcyjna, sprawa dotyczy smarowania.
jak narazie mam oko³o 105 tys km. na liczniku,
kiedy dopadnie mnie panewka ?
dzisiaj, jutro
Wyminiam olej co 9 tys km, gdy silnik jest zimny nie krêcê go wysoko.
Dla przypomnienia we fiatach stilo abart te¿ wystêpuje a przypad³o¶æ, tzn wal±ca panewka.
nastêpne auto to nie bêdzie lancia
mo¿e volvo

PS. Na szczê¶cie moje auto dzia³a do¶æ dobrze i nie mogê narzekaæ ale panewki sie boje
Kolega Wega napisa³: "Poprzedni w³a¶ciciel na pewno nie dopilnowa³ dolewek oleju i ¿y³owa³ samochód" jaki silnik to wytrzyma?? wszystko zale¿y od tego jak sie u¿ytkuje auto, takie moje zdanie...

Szczerze wspó³czuje koledze Wega, i ¿ycze szybkiego powrotu autka do pe³ni si³, bez nadmiernego rujnowania portfela Pozdrawiam



wega - 31-01-2008, 11:57
" />Moje do wczoraj te¿ chodzi³o jak zegarek.
Wiecie co jest najgorsze? Poprzednio 15lat temu mia³em Forda Escorta 1.6D - silnik nie do zajechania, potem Vectrê A 1,6i - ¿ar³a olej a¿ mi³o, niejednokrotnie przez zapomnienie je¿dzi³em na suchym bagnecie i nic, po prostu nic siê nie dzia³o!!!!!



larry123 - 31-01-2008, 12:22
" />poprzedni w³a¶ciciel....
wiem ¿e to auto wymaga dmuchania i chuchania na zimne ale bez przesady, ta magiczna granica, wymiana oleju co 15 tys.km wedle instrukcji obs³ugi jest zabójcza.
Trzeba powiedzieæ prawdê ¿e silniki fiata serii 2.0 a szczególnie 2.4 maj± spaprana sprawê smarowania silnika.
Uwielbiaj± zjadaæ olej, zw³aszcza kiedy siê je kreci wysoko.
Sam sprawdzam ¶rednio olej dwa razy w tygodniu aby nie byæ nie mile zaskoczonym, podobno Jurand stosuje pier¶cienie t³okowe z fiata tipo które powoduj± zmniejszenia apetytu na olej ale to i tak nie zmienia sprawy, dotycz±cej zacierania sie silnika.
Torell kiedy¶ mi wspomina³ ¿e potrafi usun±æ tê wadê w silniku 2.4 aby smarowanie by³o lepsze.
Jeden z naszych klubowiczów, ucz±cy sie na politechnice sugerowa³ aby do pompy olejowej w³o¿yc tryb z wiêksz± ilo¶ci± zêbów.



larry123 - 31-01-2008, 12:33
" />
">... Vectrê A 1,6i - ¿ar³a olej a¿ mi³o, niejednokrotnie przez zapomnienie je¼dzi³em na suchym bagnecie i nic, po prostu nic siê nie dzia³o!!!!!

i wnioski sie nasuwaj± same ¿e nawet najgorszy niemieckie auto jest lepsze ni¿ szczyt w³oskiej techniki lancia z silnikiem 2.4

he he pewnie mnie LKP zabije.



Nat - 31-01-2008, 13:43
" />
">Poprzednio 15lat temu mia³em Forda Escorta 1.6D - silnik nie do zajechania

hehe mia³em taki sam silnik w Escorcie z 1984 roku. W koñcu go zajecha³em (m.in. przedmuchy), ale sta³o sie to po 12 latach ciê¿kich bojów i ponad 300 tys km w du¿ej mierze po mie¶cie. Do dzis z rozrzewnieniem wspominam to autko...
i te 4,2 l ropy /100 km w trasie! : yesyes :

Pamiêtam, jak "napêd" by³ po 4000 z³/litr (na dzisiejsze 40 groszy )

---------------------------------------------------------------------------


">Uwielbiaj± zjadaæ olej, zw³aszcza kiedy siê je kreci wysoko.

Tere fere! Mam silnik 2,0 20V (taki sam jak wega) i silnik na oleju Valvoline 5W50 (czyli dobrym, ty Larry, wiesz to dobrze :!: ) nie bierze mi oleju wogóle. a wymieniam co ok 12 tys.
Fakt, ¿e kiedys dziady na przegl±dzie wla³y mi jakis 10W40 z beczki i musia³em dolewaæ, ale powrót do Vline zalatwi³ sprawê.


">Sam sprawdzam ¶rednio olej dwa razy w tygodniu aby nie byæ nie mile zaskoczonym, podobno Jurand stosuje pier¶cienie t³okowe z fiata tipo które powoduj± zmniejszenia apetytu na olej ale to i tak nie zmienia sprawy, dotycz±cej zacierania sie silnika.

Podsumujmy fakty- jak sam piszesz- auto dziala do¶æ dobrze i nie mozesz narzekaæ, sk±din±d wiadomo, ¿e jeste¶ szpecem-hobbyst± od olejów hydrokrakowanych i innych o trudnych do wymówienia nazwach, wyszukujesz te najlepsze, sprawdzasz non stop ten olej i ¿yjesz w obawie o ca³o¶c Twoich panewek... Czy Ty Larry leciutko nie przesadzasz?
Lancia to autko do cieszenia sie z niego, a nie do ci±g³ego zamartwiania.


">najgorszy niemieckie auto jest lepsze ni¿ szczyt w³oskiej techniki lancia z silnikiem 2.4

Chyba nikt Ciê, Aureliuszu nie bêdzie zabija :lol: l, ka¿de forum typu "koledzy spod remizy" Twoje s³owa potwierdzi.



Egon - 31-01-2008, 14:28
" />ja mia³em wczesniej du¿o w³oskich sprzêtów w ¿adnym nie by³o problemów z panewkami brat uje¿dza ostro taty Dedre 1.6 autko kreci wysoko ma obecnie 200 ty¶ mamy ja od (120 tys) zaje¿dzi³ ju¿ 1 skrzynie (pek³y tryby) a w silniku (nie licz±c rzeczy eksploatacyjnych) tylko uszczelke pod pokrywa zaworow wymienil silnik pracuje bardzo ³adnie (olej castrol gtx 15w-40 co 20 ty¶) ja poje¿dze kapp± to zobacze jak to jest ale nie wydaje mi siê by siê mia³o siê cos rozwaliæ od wyskokich obrotów przeciez te silniki lubi± takie obroty olej bede wlewa³ castrola 10W-40 i wyminia³ ok. 15-20 tys jak fabryka zaleca
ja stosuje klika zasad u¿ytkowania samochodu:
1- nie osi±gaæ wysokich obrotów puki olej zimny i bardzo gor±cy
2- nie przekraczaæ czerwonego pola na obrotomierzu
3- nie muliæ auta jazd± emerycka (niskie obroty wysoki bieg)



Egon - 31-01-2008, 14:45
" />
">... Vectrê A 1,6i - ¿ar³a olej a¿ mi³o, niejednokrotnie przez zapomnienie je¼dzi³em na suchym bagnecie i nic, po prostu nic siê nie dzia³o!!!!!

i wnioski sie nasuwaj± same ¿e nawet najgorszy niemieckie auto jest lepsze ni¿ szczyt w³oskiej techniki lancia z silnikiem 2.4

he he pewnie mnie LKP zabije.

Leszek dobrze sie czujesz dobrze ¿e w TVN Turbo tego nie powiedzi³e¶ ¶mieræ mia³ by¶ pewn±
jak Lancia taka beee to czemu nie zmienisz na niemca :roll:



larry123 - 31-01-2008, 15:13
" />nie b±d¼ ³osiem- skracaj linki!

drugi zabity silnik



lancia1969 - 31-01-2008, 15:21
" />Panowie, no co¿ - gówna siê zdarzaja nawet najlepszym :wink:
Fakt w³oskie silniki sa fajnie zestrojone i maja ponadnormatywny moment i moc w porównaniu do konkurencji ( jak juz bedzie obalaæ moje stwierdzenie a znajc to Forum pewnie tak bêdzie ,proszê o porównanie samochodów z prze³omu lat 70 -80 ok ? :lol: ), ale niestety wymagaj± pewnego dopieszczenia ze strony mechanicznej .
Jest to podyktowane niestety konkurencj± i chêci± nadrobienia braku parku maszyn ze strony fabryki .
Ale ¿e ka¿de gówno mo¿na posprz±taæ w zwi±zku z tym proponuje wszystkim tym, którym "zakreci" panewkê o zastosowanie poni¿szych rozwi±zañ :

Po pierwsze - szlif wa³u nale¿y wykonaæ zgodnie z danymi producenta a nie ciasniej ¿eby by³o wiêksze ci¶nienie :wink: (ka¿dy szanuj±cy szlifierz pownien mieæ dane fabryczne) najpierw mierzymy wa³ a potem kupujemy panewki pod szlif który nam wyjdzie a dopiero potem do panewek dopasowywujemy wa³ a nie na odwrót.
Wale nalezy wykonaæ odpowiednie podtoczenie - szlifierz to zrobi bez problemu tak jak na rysunku :
http://images32.fotosik.pl/126/c0315a10c26192ecm.jpg[/img]
Podtoczenia nale¿y wykonaæ przed szlifem, potem wa³ zapolerowaæ !
http://images30.fotosik.pl/150/ddb1047622abf327m.jpg[/img]

Ja u siebie wykona³em dodatkowe otwory co 45 stopni ale przy normalnej ekspoatacji nie jest to konieczne.
Podciêcia zapobiegaj± przerwaniu filmu olejowego ,na zasadzie si³y od¶rodkowej samoistnie doprowadzaja do smarowanie panewki w momencie chwilowego braku ci¶nienia - zwróæie uwage na strone ich wykonania.

2 Korbowody - bol±czka Fiutów i pochodnych - czyli na x silników które rozebra³em 2xX nie trzyma³o parametru ró¿nicy masy która nie powinna przekraczaæ 1g a zazwyczaj ró¿nice sa od 4 - w góre , ( w mojej 4 najciê¿szy mia³ 250 ! g ró¿nicy ).
Fabryka w wolnoss±cym silniku dopuszcza ró¿nice do 5 g ale nie rozumiem ró¿nicy obrotów w silniku turbo ( zalecaj max 1g) a silnikem bez turbo ,przeciez korby i t³oki sa takie same a obrót to obrót alemniejsza o to ....w zwi±zku z tym nale¿y wszystkie doprowadziæ do równej wagi - sæinamy materia³ na stopie i w najgrubszym miejscu ko³o g³ówki - nie ruszamy "s³upka" - reszszte mo¿na charataæ dowolnie zgodnie z zasadami aerodynamiki unikac wiercenia ale te¿ jest dopuszczalne.
Korbowód szybko wiruje wiec ¿adne schodki i skrzyde³ka nie sa wskazane - d±zyc do maksymalnej ob³o¶ci .
Wa¿ymy ca³y zespó³ t³ok - sworzeñ - stopka ( bez panewki )
Nie zapomnieæ o owalizacji i katowaniu - czesto zapominamy ¿e korba w 99 % jest przyczyn± przekrecenia panewki na wskutek os³abienia po³aczenia ¶rubowego , nagrzania , braku k±ta wspó³biezno¶ci i zbyt du¿ych si³ dzia³ajacych na nia sam± poprzez powy¿sze.

3 Misa olejowa - nie wiem dlaczego ( wielu rzeczy nie rozumiem we W³oskiej mysli techniczej ale nie jem tyle makaronu i nie popijam tego winem :wink: ) w³osi wymy¶lili miske bez ¿adnych przegród , w momencie pokonywania zakretu si³a odsrodkowa wywala ca³y olej na jedna strone i wszystko ok je¿eli jest to od strony pompy czyli lewe zakrety na prawych olej siedzi przy kole zamachowym i zapowietrza uk³ad co niejednokrotnie przyczynia sie do "z³apania: panewki a wystarczy zrobiæ tak :
Wersja dla leniwych :
http://images27.fotosik.pl/149/c58ad00d0715ec54.jpg[/img]

Wersja dla bardziej wymagaj±cych :
http://images26.fotosik.pl/150/ef0b69eb9fcfe909m.jpg[/img]
potem to ³aczymy z tym :
http://images29.fotosik.pl/150/ee3b4333a5d498a1m.jpg[/img]

i dostajemy to :
http://images25.fotosik.pl/149/6f558d30d0d322e3m.jpg[/img]

Warto równie¿ poku¶iæ sie na przeróbke pompy :

http://images32.fotosik.pl/126/98bd99bbcdd512b9m.jpg[/img]
i samo sitko :
http://images27.fotosik.pl/149/7f39268ad3b5713cm.jpg[/img]

Pompe oleju dok³adnie sprawdziæ a jak ktos nie wie o co chodzi i dlaczego to dzia³a a mechanik to typowy wymieniacz najlepiej kupic now± - generalnie pompa zu¿ywa siê i pomimo ¿e pracuje w oleju to niestety zêby i powierzchnie sie wycieraja, prawid³owy przebieg pompy to 100 000 km potem producenci zalecaja wymianê lub wnikliw± kontrole - kto z Was to robi? .

Na tak posk³adanym silniku ¶mia³o mo¿na ostro je¿dzic i szanse na zatarcie naprawde sa niewielkie.
Prace mo¿e wygladaj± na skomplikowane ale dla ¶rednio zaawansowanego mechanika nie powinny stanowiæ problemu .
Miska jest metalowa co znacznie u³atwia obróbkê i spawanie, w przypadku misy aluminiowej stosujemy przegrodê aluminiow± spawan± w os³onie argonu .
Przy misach p³askich ( np integrala ) wystarczy zrobiæ poprzeczne przegrody - zreszt± wa¿na jest zasada a samo wykonanie nie mo¿e w zaden sposób uniemo¿liwaæ pracy uk³adu korbowego - czyli wszystkie chwyty dozwolone ale z g³ow± i podstawowymi zasadami sztuki warszatowej.
I to chyba na tyle



Egon - 31-01-2008, 16:05
" />
">nie b±d¼ ³osiem- skracaj linki!

drugi zabity silnik


to siê oka¿e czy zabity ale by³ u¿ytkowany z brakami oleju poni¿ej stanu min.

odno¶nie przegród to w kappie nie ma takiego problemu miska nie jest p³aska i ma inna budowe miska



kretekpodnietek - 31-01-2008, 18:31
" />w delcie 1.8 8v te¿ ju¿ s± przegrody w misce.



Duch-Dziadka - 31-01-2008, 18:46
" />Wiecie co...ja mialem tez taki obajaw z tym klekotaniem jak mowicie...
Co sie okazalo zaczal stukac elektrozawor ktory sie uszkodzil. Gazwonik wymienil i cichosza w aucie. I to faktycznie porownalbym do klekotu diesla.

Co do oleju, to ja wam powiem ze zmieniam co 15 tys km. Mam na liczniku prawdopodobne 130 tys km. I jakos miesiac temu na krotko przed zmiana oleju sprawdzilem bagnet itd. i jakos nie bylo ubytku oleju, a jesli byl to bardzo znikomy.
Raczej naleze do osob ktore nie przekraczaja 4 tys obortow ale przy wyprzedzaniu nie zaluje silnika



wega - 01-02-2008, 20:15
" />Pierwsza relacja z mojej usterki.
Po zdjêciu miski okaza³o siê ¿e panewki na ostatnim t³oku wygl±daj± jakby je poci±g przejecha³ Normalnie rozjechane i cieñkie jak ¿yletki.
Jutro w warsztacie wyci±gaj± silnik (zreszt± s³usznie) aby dodatkowo sprawdziæ górne wa³ki itd. Jednym s³owem czeka mnie wymiana panewek na korbowodzie, sprawdzenie korbowodu + szlif. Dodatkowo za jedn± robot± wymiana pier¶cieni na t³okach, szlifowanie zaworów, wymiana uszczelniaczy. Z tego co policzyli¶my wspólnie czyli czê¶ci, uszczelki itp. + szlifowanie ok.1000-1200 z³. Robocizna 700z³. Koszt nie ma³y ale my¶lê ¿e warto, przynajmniej wiem co mam, a i zamierzam tym autkiem jeszcze ze 3 lata poje¼dziæ.
Zastanawia³em sie nad kupnem ca³ego silnika ale to koszt min. 2200z³ a te¿ nie wiadomo co siê kupi.



skyblu - 01-02-2008, 20:28
" />¿aden dowód, mój kolega ma tojotê carinê II,
wracaj±æ z w³och samochód siê zepsó³, panewka




tc130 - 01-02-2008, 23:55
" />Wega proponuje wymienic tez pompe oleju to podstawa dobrego funkcjonowania uk³adu smarowania...

moja panewka wyglada tak...
http://img525.imageshack.us/img525/2681/img1421xj5.jpg[/img]
http://img525.imageshack.us/img525/2681/img1421xj5.c05b0dd82d.jpg[/img]

prawdpodobnie bede robi³ caly remont i jak sie uda to na bloku bez wa³ków balansowych...



bialy-murzyn - 02-02-2008, 12:58
" />pytanie zasadnicze, czy to wina LPG ?



wega - 02-02-2008, 13:16
" />
">moja panewka wyglada tak...
Oj to moja znacznie gorzej



pawcio1 - 02-02-2008, 13:53
" />
">moja panewka wyglada tak...
Oj to moja znacznie gorzej
Wega czy mo¿e ju¿ wiadomo co,lub bardziej, kto zawini³? :roll:



tc130 - 02-02-2008, 14:59
" />Wega to co ty robiles z tym silnikiem od momentu usyszenia 1 stuków? bo ja dojecha³em z sosnowca do gliwic wiec jakies 40 km...



bialy-murzyn - 02-02-2008, 16:23
" />czyli jak us³ysze lekkie klekotanie to powinienem sie od razu zatrzymaæ i do przegl±du ? , w którym miejscu pojawia siê to klekotanie ? otwieram maske i nas³uchuje, ale gdzie ?



wega - 02-02-2008, 16:26
" />Ja nic nie robi³em. Jak ju¿ wcze¶niej napisa³em pojecha³em do gazownika na przegl±d gwarancyjny LPG. Podczas przegazowywania silnika zacz±³ delikatnie stukaæ. Potem z tym stukaj±cym silnikiem przejechali siê na próbê (dalej regulacyjn± LPG) jak wrócili silnik ju¿ wali³ jak nie wiem co. Zrobili nim ok. dwóch kilometrów.



wega - 02-02-2008, 16:46
" />
">czyli jak us³ysze lekkie klekotanie to powinienem sie od razu zatrzymaæ i do przegl±du ? , w którym miejscu pojawia siê to klekotanie ? otwieram maske i nas³uchuje, ale gdzie ?
Bez przesady z tym przegl±dem.
My¶lê, ¿e ka¿dy u¿ytkownik W³ocha (TERAZ TO MóWIê Z W³ASNEGO DO¶WIADCZENIA!!!) powinien przy ka¿dej wymianie oleju zrzuciæ miskê olejow±, szczególnie w silnikach powy¿ej 150ty¶. przebiegu, i spojrzeæ na stan panewek na korbowodzie. To nic nie kosztuje, oprócz uszczelki pod miskê, a mo¿na spaæ spokojnie.
Je¿eli chodzi o to stukanie to naprawdê trudno powiedzieæ z której czê¶ci silnika siê wydobywa³o. Wprawny mechanik jest to w stanie okre¶liæ. Kiedy¶, nie wiem czy dzisiaj siê to praktykuje, sprawdzano to nawet stetoskopem.



tc130 - 02-02-2008, 20:36
" />pewnie stetoskop zawsze na czasie:)
a sprawdzenie panewek nie wiele daje a nawet wiele szkodzi bo po pdkreceniu stopki korby lub stopki panewki g³ównej nigdy juz nie przykrêcimy jej w tym samym miejscu wiec panewka bedzie musiala sie uk³adaæ od nowa do innego (w prawdzie o 10 czesci milimetra) polozenia... wiec osobiscie nie polecam zagl±dania do panewek... jesli juz kto¶ chce zagladaæ to niech wymieni je na nowe. i koniecznie wymyje porzadnie silnik ze wszelakich nagarów i osadów oczywiscie wewn±trz...



karol1125 - 02-02-2008, 21:14
" />Witam. Ja przekrêci³em panewkê oko³o 4 miesi±ce temu i je¿eli to Ci pomo¿e to u mnie by³o to na 3 garze. Stan licznika 166 ty¶ km(faktyczny) Szlifierze stwierdzili ¿e zapcha³o siê smarowanie od nagaru i jak da³em mu ponad 6000Obr to panewka nie wytrzyma³a. Z tym ¿e ja od czasu zaczêcia stukania(lekkie, s³yszalne ponad 2000Obr), przejecha³em jeszcze 40km i dopiero zaczê³o waliæ jakby skrzynkê z narzêdziami wrzuci³ do ¶rodka. Skoñczy³o siê na 3 szlifie na korbach i lekkim obni¿eniu stopki korbowodu.
No a jak pad³a u ciebie na 4 garze to moim zdanie musieli mu wstawiæ do dechy, a wiadomo ¿e na luzie naj³atwiej. A na gazie masz w ogóle odciêcie zap³onu?

Ja bym siê z nimi k³óci³, bo silniki same z siebie siê nie przekrêcaj±.


">czyli jak us³ysze lekkie klekotanie to powinienem sie od razu zatrzymaæ i do przegl±du ? , w którym miejscu pojawia siê to klekotanie ? otwieram maske i nas³uchuje, ale gdzie ?

To klekotanie s³ychaæ tak jakby ci t³ok wali³ o zawory. Sam na pocz±tku sprawdza³em zawory i niestety nie to. Na pocz±tku s± lekkie stuki po przekroczeniu 2000 obr. i ju¿ lepiej zgasiæ silnik



bialy-murzyn - 02-02-2008, 21:30
" />dobrze wiedzieæ, bo marne smarowanie
a czy materia³ panewki na tyle wytrzyma³y jest ?
W niemieckich to chyba rzadko¶æ - jak pisano wczesniej, tez tak ja w mojej Corsie B dwa razy olej poni¿ej bagneta i nic - czyli jako¶æ.



tc130 - 02-02-2008, 21:32
" />bia³y-murzyn w silnikach o malej pojemnosci zadziej sie to zdarza bo panewki sa mniej obci±¿one... a corsa ma co najwyzej 1,4...



fazi - 02-02-2008, 21:57
" />Moja kappa ma przejechane 120 ty¶ te¿ podobno.Oleju nie pali wcale,by³ zlany seleni± wla³em minera³ mobil i rewelka,zawsze w ka¿dym aucie wymienia³em olej co 10 ty¶ zdaza³o siê i co 5 ty¶.Kto smaruje ten jedzie ,tragiczny jest fakt ¿e silniki po byku bardzo nowoczesne jak na owe lata i trzeba siê obchodzic jak z jajem.Przyznam ,¿e rzadko zda¿a mi sie pofiziowaæ pomimo ,¿e jest czym staram siê je¿dziæ w miare delikatnie do 3 mo¿e 4ty¶ ju¿ wyj±tek bardzo wielki jak 5 ty¶



bialy-murzyn - 02-02-2008, 22:02
" />ja mam 128 tys., nie wiem czy prawdziwe (na 80% tak)
jako, ¿e Kappa 2.0 z 95r. potrzebuje 4000 obr., ¿eby byla elastyczna, to jezdze miedzy 3500 a 4500 obr.
w kazdym razie jak sie cos w silniku rozkruszy- nie z mojej winy , to bez ¿alu powracam do auta zza zachodniej granicy lub z dalekiego wschodu : >



fazi - 02-02-2008, 22:09
" />Fakt tym autem czujesz ¿e jedziesz powy¿ej 4000 ty¶ obr,gorzej jak z³otych.



Króciak - 02-02-2008, 22:19
" />
">Fakt tym autem czujesz ¿e jedziesz powy¿ej 4000 ty¶ obr,gorzej jak z³otych.

Niestety z ¿alem mówie, ¿e prawdziwe.... ale jak ja sie z tego usmialem :p



Cossi86 - 02-02-2008, 22:22
" />Jak tak to czytam to nie wiem panowie czy wy wiecie o czym mówicie ??
Samochody z za naszej zachodniej granicy s± takie idealne ??
Ka¿dy ma jakie¶ bol±czki. Wiêksze lub mniejsze wady konstrukcyjne.

Podam tutaj przyk³ad z auta które posiada³em !!
Ford Scorpio 2.9 Cosworth
- fabryczna wada napinacza ³añcucha rozrz±du (brak zamienników), który potrafi siê zerwaæ - poprawiono rok przed koñcem produkcji auta
- wi±zka silnika sypie siê jak choinka na Bo¿e Narodzenie (dot. wszystkich modeli scorpio MKIII)
Ford Sierra 2.0 DOHC
- stukaj±ce popychacze hydrauliczne (standard w tych silnikach)
- automatyczne skrzynie biegów a4ld wytrzymuj±ce po 150 ty¶ km.
Ford Scorpio/sierra 2.0 OHC
- wycieraj±ce siê wa³ki rozrzadu

Pisze tutaj o Fordzie bo z tym autem mia³em najwiêksz± styczno¶æ, ale wiem ¿e inne marki te¿ nie s± pozbawione wad.

Takie s± uroki motoryzacji



fazi - 02-02-2008, 22:39
" />KAPPY je¿dzi³y w rz±dzie i je¿d¿± do dzi¶ i niektóre dobija³y do pó³ miliona bez remontu g³ównego ,a przecie¿ tam ich nikt nie oszczêdza³.Muszê te¿ przyznaæ ,¿e w rankingu moich Lanci to z t± najmniejsz± Y mia³em najwiêksze jazdy teraz odp spokój.Mi³o¶æ do marki jednak przyæmi zawsze oczy i naturalnie nie ma aut pozbawionych wad.



tc130 - 02-02-2008, 23:16
" />o co powiecie o lagunie z silnikiem 2,2 w którym norm± jest zacierajacy sie 3 t³ok po przebiegu ponad 100tys km... myslicie ze golfy sa idealne? siostra mila golfa 4 od nowosci pali³ olej i to nie malo bo okolo 0,5 litraa na 1000 km... serwis centralny w poznaniu stwierdzi³ ze to normalne i ze wszystkie elementy mieszcza sie w normach VW i w skrócie ze mozna im skoczyæ....



skyblu - 02-02-2008, 23:16
" />Mam pytanie wiadomo jak sie co¶ spiepszy to nie chcemy juz tego "badziewia"
ile kap w klubie serwisowanych regularnie i innych aut sie popsu³a jak koledze????
mo¿e czas zamkn±æ LKP bo to w³oskie badziewie




Cossi86 - 02-02-2008, 23:21
" />A kolega ma granatow± kappe ??



bialy-murzyn - 02-02-2008, 23:24
" />kolor tez moze miec znaczenie
be¿owych Kappów na pewno psuje sie mniej od czarnych, granatowych, zielonych ... kto wie - dlaczego ? : >



Cossi86 - 02-02-2008, 23:33
" />Ja wiem ¿e be¿owych psuje siê wiêcej od srebrnych czy tam stalowych nie wiem jaki ma kolor ten mój kameleon



bialy-murzyn - 02-02-2008, 23:36
" />szarawych jest chyba trochu mniej, ale be¿owych to juz wogole mniej a mniej : >

tak czy inaczej od jutra jezdze na emeryta, nie wychodze ponad 2000 obr.
przy okazji ustawie budzik o 20 minut wczesniej : >



Cossi86 - 02-02-2008, 23:39
" />Z tego co piszecie wynika ¿e najlepiej kupiæ 2.4 TDS bo nic siê nie wykrêca, ukrêca, leje, kuleje i wogóle. Laæ i je¼dziæ



skyblu - 02-02-2008, 23:45
" />
">A kolega ma granatow± kappe ??
a ma



Cossi86 - 02-02-2008, 23:51
" />A to chyba kolege widzia³em ostatnio w Pruszkowie.
Podk³adki LKP te¿ ma ??
I w Powsinie auto serwisuje ??



skyblu - 03-02-2008, 00:02
" />wszystko siê zgadza by³em przed kolega u Rafa³a, mów³ ¿e taki wporzo z TDS bedzie jutro....
mozna by pogadaæ cos o tych naszych panewkach/ni cholery nie wiem jak ma byæ, silnika nie dotykam/



Cossi86 - 03-02-2008, 08:48
" />No zrobimy Peuszkowski zlot LKP

Mieszkasz w Pruszkowie czy w Kaniach ??



doktor70 - 03-02-2008, 18:31
" />Witam. Proszê zadzwoniæ to odpowiem na pytania zwi±zane z panewk±. 603666978



skyblu - 03-02-2008, 19:00
" />
">No zrobimy Peuszkowski zlot LKP

Mieszkasz w Pruszkowie czy w Kaniach ??

w Kaniach, ale mo¿e by nie spamowaæ w dziale technicznym
mo¿na siê przenie¶æ do "spoty zloty sabaty"



hamberg - 03-02-2008, 23:14
" />
">tak czy inaczej od jutra jezdze na emeryta, nie wychodze ponad 2000 obr.
przy okazji ustawie budzik o 20 minut wczesniej : >


obawiam sie ze wlasnie w ten sposob zalatwisz ten i kazdy inny silnik. Przeciez tak naprawde panewki dostaja najbardziej po dupie gdy przyspieszasz od niskich obrotow. Wtedy wlasnie dzialaja na nie najwieksze sily zdolne zerwac film olejowy.



mirek0p - 07-02-2008, 00:50
" />Witam
Strasznie ma³e przebiegi koledzy podaj± ,znaj±c realia to radzi³ bym pomno¿yc je razy dwa.Moja kappa z 98 roku dobija do 380 000 km ,wymiana oleju miniumum 15 ty¶ ,zawsze pe³ny syntetyk ró¿nych firm,jazda przeciêtnie pomiêdzy 4 - 6 ty¶iêcy obrotów,wed³ug mnie to silnik poprostu marzenie.Mam bardzo du¿o jazdy,w³ochy,francja,holandia,niemcy zero problemów na trasie i ustanowiony rekord w niemczech 220 km/h (wskazania na GPS) ,dla przypomnienia max.prêdko¶c nowego auta to 212 km/h.Nie ma samochodów idealnych ostatnio koledze w VV w silniku VR 5 przeskoczy³ ³añcuch rozrz±du :!: -masakra.



karol1125 - 07-02-2008, 15:17
" />
">Witam
Strasznie ma³e przebiegi koledzy podaj± ,znaj±c realia to radzi³ bym pomno¿yc je razy dwa.Moja kappa z 98 roku dobija do 380 000 km ,wymiana oleju miniumum 15 ty¶ ,zawsze pe³ny syntetyk ró¿nych firm,jazda przeciêtnie pomiêdzy 4 - 6 ty¶iêcy obrotów,wed³ug mnie to silnik poprostu marzenie.Mam bardzo du¿o jazdy,w³ochy,francja,holandia,niemcy zero problemów na trasie i ustanowiony rekord w niemczech 220 km/h (wskazania na GPS) ,dla przypomnienia max.prêdko¶c nowego auta to 212 km/h.Nie ma samochodów idealnych ostatnio koledze w VV w silniku VR 5 przeskoczy³ ³añcuch rozrz±du :!: -masakra.


Nie trzeba by by³o mno¿yæ przez dwa, gdyby poprzedni w³a¶ciciele nie krêcili liczników :wink:



bialy-murzyn - 07-02-2008, 18:02
" />chyba, ¿e siê kupuje od Niemca : >



Cossi86 - 07-02-2008, 18:23
" />
">chyba, ¿e siê kupuje od Niemca : >
Niemcy te¿ krêc±



Króciak - 08-02-2008, 00:57
" />
">chyba, ¿e siê kupuje od Niemca : >
Niemcy te¿ krêc±

S³ysza³em, ¿e ju¿ wszyscy krêc± liczniki - no mo¿e Holendrzy bardziej nie... ale to by³o z 2 lata temu :wink: wiêc mo¿na siê domy¶leæ jak jest...



karol1125 - 09-02-2008, 22:18
" />A ja s³ysza³em, ¿e niektóre samochody to maja krêcone i dwa razy. W Niemcach krêci³ turek, a jak polak sprowadza³ to te¿ krêci³ i z 400ty¶ zrobi³ siê przebieg 160ty¶. No i rzecz jasna kupujesz takie auto, przeje¿d¿asz 3000ty¶ km i po prze gazowaniu pada panewka 8O . No i tu jest zdziwienie, jak?, przecie¿ on mia³ 160ty¶. ¦wiat schodzi na psy.



larry123 - 13-02-2008, 19:40
" />
">.... generalnie pompa zu¿ywa siê i pomimo ¿e pracuje w oleju to niestety zêby i powierzchnie sie wycieraja, prawid³owy przebieg pompy to 100 000 km ...

Lancia 1969 tê informacje masz potwierdzon± z ASO Lancii, jutro sie zapytam Rafa³a, pracowa³ z rz±dowymi Lanciami od 97 roku to co¶ powinien wiedzieæ,



Egon - 13-02-2008, 19:55
" />pompa oleju to jedena z najtrwalszych cze¶ci w silniku w±tpie by sie popsu³a po 100 ty¶



wega - 14-02-2008, 19:40
" />Rachunek sumienia naprawy silnika:
1. 1430z³ czê¶ci (olej, p³yn, panewki korbowe i g³ówne 1 szlif, zimmeringi, pier¶cienie t³okowe, szlifowanie wa³u korbowego, uszczelki),
2. 800z³ robocizna.

I kupa, kupa niepotrzebnych nerwów : cenzura : : cenzura : : cenzura :
Jedynie co mnie pociesza ¿e silniczek chodzi bardzo cichutko, dos³ownie jak nowy. Szkoda bo nowe oponki na lato posz³y siê je....æ.



Lewutek - 14-02-2008, 23:07
" />CZE...

Je¶li ta cena oko³o 2.200 Z³ PLN jest za kompletne uruchomienie auta tzn. wyjêcie motoru, remont, w³o¿enie i uruchomienie auta ... to cena bardzo rozs±dna ... oby tylko jeszcze dobrze je¼dzi³ (bezawaryjnie), czego of course ¿yczê ...



Sixt - 08-09-2008, 13:41
" />Podpinam siê pod temat.

Jak sprawuje Ci siê auto po szlifie wa³u ?



Lewutek - 08-09-2008, 14:18
" />
">Podpinam siê pod temat. Jak sprawuje Ci siê auto po szlifie wa³u ?

..to do mnie ten "k³eszczyn" :?: .... :wink:



wega - 08-09-2008, 14:49
" />Panowie, zrobi³em od remontu silnika ok.10 ty¶.km i nic siê nie dzieje. Je¼dzi³em w 95% po mie¶cie.
A co najwa¿niejsze - olej jest dalej koloru z³otego i silnik nie ze¿ar³ go dos³ownie ani grama.



Marcin_D - 08-09-2008, 15:03
" />Panowie jak w³oskie silniki s± delikatne to ja jestem ¶wiêty.
W Tipo 1,4 ga¼nik olej wylatywa³ mi pod pokryw± zawórów (sta³y numer i nie idzie tego naprawiæ, no chyba silikonem) i pod uszczelk± od aparatu zap³onowego (to zrobi³em), po dupie ten samochód dosta³ nieraz tak, ¿e a¿ strach. Potrafi³en je¼dziæ (jak ju¿ wiedzialem ¿e bêdzie zmiana) z zapalaj±c± sie kontrolka oleju na ka¿dym zakrêcie.
Po jednym z szaleñstw kolektór wydechowy ¶wieci³.
W tym samochodzie stan oleju by³ przez 2 tyg po wymianie, potem zawsze by³o minimu albo poni¿ej i je¼dzi nadal.
Ostatnio jak jecha³em to mnie kole¶ nim min±³ (ze 2 m-ce temu), a gada³em z nim w tamtym roku na jesieni i po tym jak go ode mnie kupi³ nic nie robi³ przy silniku poza wyregulowaniem LPG ¿eby chodzi³o bez przys³aniania powietrza, a i wymieni³ uszczelkê pod pokryw± zaworów.
Ja j± wcze¶niej 2 razy wymienia³em.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \