Tomzik - 08-01-2008, 19:36
" />Witam.
Wie może ktoś z marszu (np. może podać z instrukcji) jakie świece ma silnik 20V Turbo? Mam oryginalną instrukcję, jednak jest tam jeszcze 16V Turbo, a nie wiem czy świece mogą być identyczne. Tzn. pewnie też pojedzie, ale czy powinny być identyczne? :wink: Co ciekawe auto kupiono w polskim salonie w roku 2001 a instrukcję dali trochę nie na czasie.
Starałem się poszukać coś na ten temat na forum ale nie znalazłem żadnej konkretnej informacji.
Przemo - 08-01-2008, 19:50
" />Wejdź sobie na stronę NGK. Tam masz katalog i według niego dobierz, są takie jak mają być fabrycznie. Moim zdaniem to najlepsze świece.
D1 - 08-01-2008, 19:51
" />W mojej instrukcj znalazłem coś takiego:
2.0 - 2.4 - Champion RC&BMC i Fiat 7GBMSR
2.0 t - Bosch WR6DTC
3.0 - NGK PFR6B
oraz informację: "... jeżeli wrtość cieplna jest nieodpowiednia lub jeżeli nie jest zagwarantowana przewidziana trwałość świecy, mogą wystapić usterki w pracy silnika ..."
Pozdrawiam
D1
Tomzik - 08-01-2008, 21:12
" />W mojej instrukcji znalazłem dokładnie to samo, tylko na stronach z danymi technicznymi okazuje się, że to 2,0 t dotyczy silnika 16V Turbo a nie mojego.
W katalogu NGK oczywiście nie ma silnika 20V Turbo, w dodatku twierdzą, że wszystkie silniki K mają po 4 gary. Na szczęście podali świece do Fiata Coupe, chyba nie ma specjalnych różnic między tymi silnikami i mogę spokojnie założyć ten model? Wg NGK świece do Coupe powinny być BKUR6ET. A do Kappy BP6ET, z tym, że do wersji 151kW, czyli wybitnie 16V Turbo. Do 20V nie podali. I co teraz? Ja bym się skłaniał pod te podane dla Coupety.
Jarek_Jarecki - 08-01-2008, 21:19
" />CHAMPION 12NC np takie moga byc (71736276)
wega - 08-01-2008, 21:21
" />Ja w mojej 2,0 20V (bez turbo, mam LPG) jeżdżę na NGK V-Line nr 26. Powiem że są rewelacyjne, zarówno na gazie jak i benzynie.
Taz - 08-01-2008, 21:21
" />jeśli kod silnika to 175A3.000, to wg strony NGK powinny być świece NGK BKUR6ET
Jarek_Jarecki - 08-01-2008, 21:22
" />albo takie 46471078 a jak podasz nr nadwozia to bedzie pewniej
Przemo - 08-01-2008, 21:27
" />
">jeśli kod silnika to 175A3.000, to wg strony NGK powinny być świece NGK BKUR6ET
Dokładnie takie mają być, używałem ich i byłem zadowolony.
Tomzik - 08-01-2008, 21:34
" />Ok. Silnik typ 175A3.000, zatem NGK BKUR6ET
vinci - 09-01-2008, 17:39
" />A to ciekawe w/g katalogu NGK silniki 2,0 i 2,4 maja te same swiece natomiast w/g katalogu ISKRY różnią się :roll: co więcej jest też wersja 2,0T 20V która ma te same świece co 2,4no bo 2,0 16V maz juz inne.Ciekawe kto mówi prawdę?Na marginesie jeżdże na Iskrze i jestem zadowolony.
D1 - 09-01-2008, 22:41
" />
">W mojej instrukcj znalazłem coś takiego:
2.0 - 2.4 - Champion RC&BMC i Fiat 7GBMSR
2.0 t - Bosch WR6DTC
3.0 - NGK PFR6B
oraz informację: "... jeżeli wrtość cieplna jest nieodpowiednia lub jeżeli nie jest zagwarantowana przewidziana trwałość świecy, mogą wystapić usterki w pracy silnika ..."
Pozdrawiam
D1
Dane podałem ze swojej instrukcji, a na ostatniej stronie w niej znalazłem taką informację:"Druk nr 178.035/04, Publikacja nr *60360465*,wydanie 10/98 Ed. 1.
8O
ale jako ciekawostkę dopiszę, iż w instrukcji anglojęzycznej świece do 2.0 , 2.4 i 3.0 są takie jak napisałem powyżej za wyjątkiem 2.0t - Bosch FR6KTC. I o co tu biega?
Na ostatniej stronie .... : Print no.60345.202 - IX - 1999 - 1st Edition ....
Obie instrukcje są wydrukowane przez firmę Satiz:
-polska w Bielsku B.
-angielska w Turynie
I co wy na taką rozbieżność w informacjach? :roll:
Pozdrawiam
D1
Tomzik - 09-01-2008, 23:11
" />To, że ta angielska jest z roku `99 a zatem aktualniejsza i podaje dane dla 20V Turbo, który o ile się nie mylę montowali do K od `98. Czyli nadrukowali za dużo instrukcji i nawet do aut kupionych w `99 albo i 2001 (jak moja) dawali jeszcze nieauktualne :wink: Opróżnianie magazynów :wink:
A wracając do tematu- świeczki mam zamówione- w sklepie były, ale tylko 4, 23zł/szt, seria V line, trójelektrodowe.
D1 - 09-01-2008, 23:15
" />Moja Kappa jest z grudnia 2000 i w kpl dostałem obie te instrukcje
Pozdrawiam
D1