ďťż
Kappa 2,0 20v - po remoncie silnika brak iskry co sprawdzić?



tomektcs - 13-09-2009, 13:58
" />Witam, mam problem z kapiszonkiem, po szlifie wału i wymianie panewek i paru innych części nie chce zapalić wszystkie kostki podłączone ale niestety nie ma iskry - znaczy jest ale jakoś nieregularnie lampa stroboskopowa pokazuje 3 błyski w odstępie czasu jak kręcę silnikiem i wtedy próbuję zagadać ale wydaje mi się, że to nie jest prawidłowy zapłon. Wykręciłem świece i nie widzę żadnej iskry tylko świeca na 5 cyl. jest okopcona a inne mokre ale gołym okiem nie widzę iskry. ma ktoś może jakiś pomysł co mógłbym sprawdzić? lub jakieś schematy wiązek el. ewentualnie co tam jeszcze odpowiada za zapłon?




topcio1 - 13-09-2009, 14:12
" />sprawdź czy nie uszkodziłeś przewodu od czujnika wału (jest nad rozrusznikiem), załamany przewód może dawać takie odjawy



tomektcs - 13-09-2009, 16:16
" />Jutro spr. przewód. Hmm a jak spr czy czujnik jest dobry da się jakoś miernikiem albo kontrolka?



topcio1 - 13-09-2009, 16:27
" />wpinasz diodę 12v, jeśli jest sprawny to będzie mrugać




tomektcs - 13-09-2009, 18:43
" />diodę wpinam w kostkę od czujnika? tak bez zasilania?, jutro będę szukał przyczyny. Ewentualnie co jeszcze sprawdzić? Hmm do czujnika połoęenia przepustnicy podpina się szarą kostkę? chodzi mi o te trzy co wychodzą razem z wiązki.



topcio1 - 13-09-2009, 18:57
" />
">diodę wpinam w kostkę od czujnika? tak bez zasilania?,.

z zasilaniem , wszystko ma być podpięte a diodę wpinasz między czarny a sygnałowy (już nie pamiętam jaki ma kolor)



tomektcs - 13-09-2009, 20:23
" />A czy czujnik na wałku wydechowym też może dać podobny objaw? przy okazji też go sprawdzę. Ewentualnie czujnik od spalania stukowego?

-- 14 Wrz 2009, 17:05 --

Sprawdziłem czujnik położenia wału i już mi ręce opadają i pomysłów brak. Czujnik wydaje się sprawny bo dioda miga słabo ale jednak, a jak wyjąłem czujnik i przesuwałem pod nim śrubokrętem to słychać było, że komputer podaje palowo więc raczej czujnik działa. jeśli chodzi o czujnik na wałku wydechowym to też dioda migała troszkę lepiej niż na tym od korbowego więc jest sprawny. na cewkach jest napięcie na dwóch kablach. A lampa stroboskopowa czasem przy kręceniu miga a czasem nie miga wcale. Poradźcie co jeszcze sprawdzić bo już .. kontrolka od immo gaśnie więc to raczej nie w tym problem



diodalodz - 15-09-2009, 23:04
" />miałem przypadek że spadła izolacja z przewodu(ze starości skruszała) za kostką czujnika położenia wału i przewody uległy zwarciu - znikł sygnał . Zdejmij gumkę z wtyku i zobacz czy są całe przewody .



tomektcs - 16-09-2009, 21:05
" />Udało się silnik odpalony przyczyna - źle ustawiony rozrząd. Niestety rozrząd ustawiał mi kolega i nie było mnie przy tym ale na oko wszystko wyglądało, że jest na znaczonych znakach. Dlatego ciężko było to zdiagnozować. Rozrząd rozebrałem od nowa i zabrałem się za ustawianie na swoje "oko" i po pierwszym ustawieniu odpalił od cyknięcia Dziękuję wszystkim za pomoc, przy okazji nauczyłem się sprawdzać czujniki



topcio1 - 17-09-2009, 16:20
" />



KGB - 17-09-2009, 18:43
" />tak sie zastanawiam ,co ma zle ustawiony rozrzad do btraku iskry ,
rozumiem ,ze nie mogl zapalic ,ale iskra musiala byc - po co wprowadzac w blad dajac temat o takim tytule ?



tomektcs - 17-09-2009, 21:19
" />Iskry właśnie nie było, tylko czasami jedna na ileś tam obrotów silnika. Podejrzewam, że komputer oblicza fazy i na tej podstawie daje zapłon na poszczegłólne cewki. Ktoś już kiedyś na forum wspominał o takiej sytuacji.

-- 17 Wrz 2009, 21:22 --

Aha wskazania bierze z czujnika na wale i na wałku wydechowym i z tego oblicza, podejrzewam, że jeszcze ma znaczenie w jaką stronę jest źle ustawiony rozrząd bo może w jakąś inną stronę będzie iskra. To takie moje rozważania.

-- 17 Wrz 2009, 21:29 --

Chciałbym jeszcze zapytać odnośnie rozrządu, czy w silniku 2,0 20v jest tam wariator i czy to jest to koło na wałku ssącym? czy silniki z wariatorem są oznaczone v.i.s? Po czym to poznać? mógłby mi ktoś przybliżyć te zagadnienie? Bo chciałem kupić blokadę do rozrządu jednak są różnice silnikowe jeśli chodzi o wariator i bez wariatora.



KGB - 17-09-2009, 23:43
" />w kazdym R5 z tego typoszeregu jest wariator - z visem i ze stalym kolektorem ,
wariator jest na walku ssacym ,taka gruba pucha ,do ktorej przykrecone jest kolo na 4 srubki (na fasolkach)

co do uwzgledniania polozenia walka przy obliczniu iskry ,to takie zastosowanie nie ma sensu do sterowania zaplonem,
ale w tym silniku wiele rzeczy jest bez sensu,
normalnie czujnik na walku jest uzywany by ustalic polozenie cylindra i odpowiednio wczesniej rozpoczac sekwencje wtrysku (przy pewnych obrotach wtrysk trwa dluzej niz cykl ssania ,wiec wtrysk musi nastapic wczesniej ,by paliwko czekalo na otwarcie zaworu ssacego),
osobiscie nie chce mi sie sprawdzac ,czy silnik bedzie pracowal (na gazie) po odpieciu czujnika walka ,bo dziad zlapie blad ,ktory trzeba usuwac kompem diagnostycznym
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \