Kappa - 2,0 20V nie pali



wega - 15-04-2008, 17:05
" />Czy mo¿liwe jest to aby wysiad³a pompa paliwa po nieca³ym roku?
Przyjecha³em sobie z pracy i autko ju¿ mi nie chce odpaliæ. Krêci jak w¶ciek³e i nic. ¯adnych b³êdów nie pokazuje. Nadmieniam ¿e od kilkudziesiêciu dni, rano kiedy autko by³o zimne, odpala³o nie zawsze za pierwszym razem. Po zapaleniu trochê szarpa³o silnikiem (nierówna praca silnika choæ obrotomierz siê nie waha³) a¿ nabra³o odpowiedniej temperatury. Niekiedy po zapaleniu chodzi³o jakby na cztery gary, ale tylko przez moment. Po przejechaniu powiedzmy kilometra wszystko by³o OK (zarówno na benzynie jak i na gazie).
Co proponujecie sprawdziæ. Jako¶ specjalnie nie s³yszê pompki, ale mo¿e to byæ spowodowane czêstym krêceniem (po prostu wytworzy³o siê ci¶nienie w przewodzie paliwowym). Wola³bym raczej do niej nie zagl±daæ poniewa¿ przeszkadza mi zbiornik LPG.
Gdzie w Kappie znajduje siê przeka¼nik pompy paliwa i bezpiecznik.

Mój silnik 2,0 20V + LPG




Przemo - 15-04-2008, 18:41
" />Sprawd¼ akumulator. Ja w swojej Turbo tez tak mia³em. Auto krêci³o jak szalone a nie zapala³o. Po wziêciu na lawetê, w serwisie siê okaza³o ¿e akumulator jest padniêty, za ma³e napiêcie daje w wyniku czego pompa paliwa nie mog³a siê w³±czyæ.



wega - 15-04-2008, 19:26
" />AKU ma dopiero pó³ roku i jest to orygina³ Lancia. Nie wydaje mi siê by on by³ padniêty. Kontrolka ¶wieci na zielono.

W³a¶nie wyrzuci³em siedzenia z samochodu ¿eby lepiej s³yszeæ pompê. S³ychaæ takie ciche pstrykniêcie ale nie s³ychaæ takiego charakterystycznego dopompowania. Mo¿e ju¿ jest zbyt du¿e ci¶nienie w przewodzie paliwowym.
Iskra równie¿ jest. Teraz sprawdzi³em na wszystkich garach.



Przemo - 15-04-2008, 19:28
" />
">AKU ma dopiero pó³ roku i jest to orygina³ Lancia. Nie wydaje mi siê by on by³ padniêty. Kontrolka ¶wieci na zielono.

U mnie tez wszytko by³o Ok, przynajmniej teoretycznie. Jak siê okaza³o jedna cela by³a uszkodzona.




wega - 15-04-2008, 19:44
" />Teraz by³em zmierzyæ AKU. Kontrolka czarna - czyli aku do ³adowania. Napiêcie 14,3V.

Panowie, pomocy



mike_d - 15-04-2008, 22:38
" />Przerabialem temat niedawno.

Po 1 sluchalem po przekreceniu kluczyka w pozycje MAR czy pompa sie odpala i tloczy paliwo.

Po 2 odkrecilem przewod paliwowy zeby zobaczyc czy pampuje przy kreceniu.

Po 3 bezpieczniki sa pod kierownica - Fuel-Pomp

U mnie dalo sie na stagu300 odpalic na gazie, inaczej autko unieruchomione.

Co do samej pompy - sa zamienniki, poszukaj na forum (okolo 240zl ) oryginal Bosha okolo 600 zl

Czasami pompa sie zatnie na jakims zwoju i pukniecie ja odblokuje ale zawsze moze sie zatrzymac w tym samym miejscu i kaplica.

Pozdrawiam



mike_d - 15-04-2008, 22:39
" />Ops Ops - chyba niedoczytalem o akumlatorze D



larry123 - 15-04-2008, 22:40
" />od³±cz akumulator na 5 minutek, mo¿e ecu silnika za¶mieci³o sie gazem i nie chce zagadaæ



wega - 16-04-2008, 05:06
" />
">Ops Ops - chyba niedoczytalem o akumlatorze D

Co mia³e¶ na my¶li???



larry123 - 16-04-2008, 06:15
" />je¿eli kontrolka swieci na zielono lancia code tzn. oznacza ¿e imobilizer z³apal b³±d, mialem to samo, Rafal przez telefon powiedzia³ ¿e mam od³±czyæ akumulator, pompa te¿ mi nie dzia³a³a, nie brzcza³a.
Niestety musze cie zmartwic, ta ustrka jest spowodowana najprawdopodobneiej padnietym akumulatorem i niskim napieciem.



wega - 16-04-2008, 06:28
" />Nie martwisz mnie. Akurat AKU to nie wydatek.
Jak sprawdziæ czy AKU jest padniêty, przecie¿ krêci jak g³upi. Napiêcie w spoczynku 14,3V.
Je¿eli chodzi o Led-a z immobil., poprzedni w³a¶ciciel zmieni³ go na niebieskiego. Mruga normalnie, po przekrêceniu kluczyka na zap³on ga¶nie. Jedynie w pozycji MAR nie ga¶nie.

Panowie, czy nie da³o by siê "na chwilê" wy³±czyæ immobiliser aby wykluczyæ jego ewentualn± usterkê?



larry123 - 16-04-2008, 08:07
" />od³±cz akumulator !!
ile razy mam ci to pisaæ
poczekaj z 5 - 7 minut i pod³±cz jak nie zapali to co¶ innego.



wega - 16-04-2008, 08:12
" />
">od³±cz akumulator !!
ile razy mam ci to pisaæ
poczekaj z 5 - 7 minut i pod³±cz jak nie zapali to co¶ innego.

OK, nie denerwuj siê. Póki co jestem w pracy. Jak wrócê to zrobie to co mówisz i dam znaæ co i jak.
Jedno jest pewne ¿e podczas d³ugiego krêcenia nie "¶mierdzi" paliwem a wydaje mi siê ¿e powinno.



Lewutek - 16-04-2008, 10:48
" />CZE...

Z twojego opisu wynika, ¿e brak jest odg³osu pompy paliwa ka¿dorazowo podaj±cej paliwo przy przekrêceniu kluczyka ... wg mnie jak jej nie s³yszysz to ju¿ jest objaw na podejrzenie, ¿e co¶ w tym kierunku jest nie tak ... ka¿dorazowe przekrêcenie kluczyka winno skutkowaæ za³±czeniem pompy celem podania benzyny i jest to bardzo charakterystyczny odg³os wystêpuj±cy nawet przy wielokrotnym nastêpuj±cym zaraz po sobie przekrêcaniu kluczyka w pozycjê zap³onu. A wiêc jak go nie s³yszysz to co¶ w tej materii musi byæ co potwierdza dodatkowo brak odczucia zapachowego przy bardzo d³ugim krêceniu rozrusznikiem (o czym oczywi¶cie piszesz) ... Je¶li pompa poda ci paliwo i auto dalej nie zapali to bezwzglêdnie bêdziesz musia³ skorzystaæ z komputera diagnostycznego (egzaminera) np. w dowolnej stacji FIAT-a

Zabiegi polegaj±ce na od³±czeniu akumulatora nie zawsze siê sprawdz± ... ale je¶li elektronika instalacji LPG namiesza³a w ECU i "nasia³a" b³êdów to efekt pozytywny oczywi¶cie bêdzie.

Najgorszy przypadek to jak immobilajzer Ci namiesza (przy za³o¿eniu ¿e centrala ECU jest dobra)... ale to wtedy dowiesz siê z egzaminera (komputera diagnostycznego).

Ja z twojego opisu stawiam najpierw na pompê paliwa ... czy to zasilanie elektryczne pompy ... czy te¿ usterka mechaniczna i jej spalenie (koniec ¿ywota)

Pozdrawiam



mike_d - 16-04-2008, 10:50
" />Zobacz na przewodzie paliwowym podajacy paliwo do listwy. Jak bedzie walic z tamtad paliwo to pompa gra.



wega - 16-04-2008, 10:58
" />Je¿eli chodzi o pompkê paliwa, dzisiaj rano przed prac± ok.5.30 rano (jeszcze jest w miarê cicho) wskoczy³em do autka i przekrêcaj±c kluczyk us³ysza³em tylko takie cichutkie, bardzo krótkie, jakby pstrykniêcie z pompy. Nadmieniam i¿ mam wymontowane siedzenia z ty³u, tak¿e dok³adnie wszystko s³ychaæ. Nie ma charakterystycznego bzzzyttt pompy.
Qrna chyba jednak siê nie obêdzie bez demonta¿u bojlera z baga¿nika.



larry123 - 16-04-2008, 12:06
" />
">...
Ja z twojego opisu stawiam najpierw na pompê paliwa ... czy to zasilanie elektryczne pompy ...


ja stawiam na lancia code mia³em takie same objawy, pompa te¿ nie pompowa³a.



wega - 16-04-2008, 12:31
" />Jeszcze jedno mam pytanie:
mike_d jak zimny stag300 odpaliæ na gazie???



mike_d - 16-04-2008, 14:21
" />Normalnie ta funkcja jest zablokowana - trzeba miec ja odblokowana w oprogramowaniu.

Awaryjny start na gazie robi sie tak ze zanim przekrecisz kluczyk w stacyjce przycisnij i przytrzymaj przycisk (wlacznik gaz) przekrecasz i on wchodzi w tryb gazu - wtedy krecisz silnikiem i po paru obrotach zapala - czasem nie odrazu. Zalezy jaka jest temperatura. O tej porze roku sa spore szanse ze od kopa zapali. powodzenia

pozdro.



wega - 16-04-2008, 14:40
" />A je¿eli tak jak dzisiaj jest temp. 8st to mo¿e byæ problem?



wega - 16-04-2008, 16:30
" />Meldujê:

1. Od³±czy³em AKU na blisko godzinê i nic. Krêci ale nie chce zapaliæ.
2. Na LPG te¿ nie chce zapaliæ, chocia¿ jakby za³apywa³. Mo¿e jest za zimno. Temperatura nieca³e 4 stopnie.
3. Pompki dalej nie s³ychaæ.

Co proponujecie dalej???



Przemo - 16-04-2008, 16:42
" />
">Meldujê:

1. Od³±czy³em AKU na blisko godzinê i nic. Krêci ale nie chce zapaliæ.
2. Na LPG te¿ nie chce zapaliæ, chocia¿ jakby za³apywa³. Mo¿e jest za zimno. Temperatura nieca³e 4 stopnie.
3. Pompki dalej nie s³ychaæ.

Co proponujecie dalej???


Polej reduktor gor±c± wod± to zapali na gazie



Marcin_D - 16-04-2008, 17:04
" />Jak jest takie pukniêcie "puk" tylko, a nie ma takiego "bzzzzzzzzt" to Ci pompa nie daje paliwa i teraz s± DWA WYJ¦CIA:

-r±bniêty immo - ja tak mia³em, ale wtedy nie ga¶nie kontrolka od immo i sobie mo¿ña krêciæ ile siê chce.
-wyci±gaj pompê - ja tak mia³em ¿e ona niby puka³a,a by³a spartolona.
Na mojej rozgiê³y sie te wide³ki, które poruszaj± wirnik zasysaj±cy. Na wirniku silnika s± takie 2 wide³ki, a na wirniku który zasysa paliwo s± 4 skrzyde³ka i u mnie rozgie³y siê te wide³ki na silniku. Pompa chodzi³a, ale krêci³ siê sam silniczek, a nie krêci³ zasysakiem i by³ zonk.



wega - 16-04-2008, 17:46
" />W³a¶nie zdemontowa³em zbiornik LPG i wróci³em do domu siê zagrzaæ. Zimno jak cholera. Mam gara¿ ale nie bêdê auta pcha³ 2km.
Z pompk± nie bêdzie problemu. Obok mnie jest sklep fiata. Oryginalny wk³ad 180z³. Na razie kaza³em sobie schowaæ do jutra ¿eby nikt jej nie kupi³. Mam nadziejê ¿e to pompka. Zosta³o mi tylko wykrêciæ stela¿ z butli i jest moja.
Bardzo wszystkim dziêkujê za pomoc. Jak sprawdzê pompkê bêdê meldowa³ dalej. Najpierw sprawdzê czy wogóle dochodzi napiêcie do pompki. Dzisiaj jad±c taryf± do pracy taryfiarz mówi³ mi ¿e w swoim obecnym aucie wymieni³ ju¿ trzy pompki z powodu LPG.
Nie ukrywam ¿e ja te¿ czêsto je¼dzi³em na rezerwie. To dopiero moja druga pompka w Kappie.

Je¿eli chodzi o immobilaser, ³adnie ga¶nie, tak jak powinien.



mike_d - 16-04-2008, 17:51
" />Nie wiem co juz poradzic - mi przy takiej temp zapalil. Bylo nawet chlodniej. Troche trzeba bylo pokrecic i depnac na pedal gazu pare razy i wkoncu zalapal.

Moze wez jakis piecyk(dmuchawe, suszarke) dmuchaj na reduktor i po 10 minutach powinno byc od kopa.

A swoja droga jestes pewny ze przelaczylo na gaz ??



wega - 16-04-2008, 18:29
" />PANIE I PANOWIE EUREKA

Najpierw nie ruszaj±c pompki od³±czy³em przewód (a w zasadzie sam wyskoczy³) chc±c zapi±æ miernik zobaczy³em na bia³ej czê¶ci wtyczki lekko opalony nalot. Zmierzy³em napiêcie dochodzi³o, podczas krêcenia ³adnie pokazywa³o siê napiêcie. Wsadzi³em porz±dnie na pompkê i autko zapali³o.

Wniosek:
1. Kiedy to w zesz³ym roku wymienia³em pompkê po awarii, wsadzaj±c koñcówki miernika do wtyczki rozgi±³em konektorek g³ównie ten "opalony" i po prostu by³ s³aby styk i sobie iskrzy³.
2. Albo s³abo wsadzi³em wtyczkê (nie zachaczy³a siê tym z±bkiem), by³ s³aby styk i sobie powiedzmy iskrzy³a. To t³umaczy³oby dos³owne spadniêcie jej z gniazda pompki.
Poza tym pompka by³a nie oryginalna i mog³a mieæ o mikrony cieñsze styki, dlatego tak s³aby styk.

Nie mniej jednak zamierzam poje¼dziæ na benzynie, nie wk³adaj±c tej g³upiej butli LPG, i poobserwowaæ co siê dzieje. Je¶li bêd± jakiekolwiek oznaki zepsucia pompki, pompka pójdzie w kosz.

W zasadzie my¶lê ¿e to nie pompka bo nawet jej nie dotkn±³em. Fajnie, 180 zeta w kieszeni. Zaraz jej wleje za tyle do baku.

Dziêkujê WAM wszystkim za pomoc. Jak poje¿d¿ê z tydzieñ i bêdzie git to dam znaæ.
A i co wy na to???

W³a¶nie jak na ironiê ¿ona mi przypomnia³a o identycznym incydencie. Mia³em dok³adnie identyczn± sytuacjê z moim poprzednim samochodem Oplem Vectr±. Tak¿e szukaj±c napiêcia na stykach rozgi±³em konektorki we wtyczce. Tam by³a trochê inna sytuacja bo samochód gasn±³ w czasie jazdy,a po kilkukrotnym zakrêceniu rozrusznikiem znowu siê zapali³. Po prostu nie by³o zabezpieczenia i wtyczka siê ze¶lizgiwa³a. Panowie dochodzi³em chyba z tydzieñ do tego zanim na to wpad³em.

3. Trzeci wniosek: MIREK UWA¯AJ NA POMPY PALIWA :wink:



sam_go - 16-04-2008, 19:48
" />Pozwól, ze zacytujê Ciebie:

">Farciarz Wink

Twój przypadek powinno siê przykleiæ. Podejrzewam, ¿e nie jeste¶ pierwszy i ostatni z tym problemem.



psadow2 - 16-04-2008, 21:07
" />Mi kiedy¶ w passacie zsunê³a siê z³±czka od pompy paliwa i te¿ nie pali³.



Boorek - 16-04-2008, 23:02
" />
"> Dzisiaj jad±c taryf± do pracy taryfiarz mówi³ mi ¿e w swoim obecnym aucie wymieni³ ju¿ trzy pompki z powodu LPG.
Nie ukrywam ¿e ja te¿ czêsto je¼dzi³em na rezerwie. To dopiero moja druga pompka w Kappie.


Witam! polecam zamontowanie wy³±cznika pompy paliwa- myslê ¿e ka¿dy ¶rednio kumaty elektryk sobie z tym poradzi, ja mam taki wy³±cznik schowany pod mieszkiem zmiany biegów, wiêc s³u¿y te¿ jako prawie zabezpieczenie : yesyes : Pozdrawiam



aro - 17-04-2008, 12:54
" />
"> Dzisiaj jad±c taryf± do pracy taryfiarz mówi³ mi ¿e w swoim obecnym aucie wymieni³ ju¿ trzy pompki z powodu LPG.
Nie ukrywam ¿e ja te¿ czêsto je¼dzi³em na rezerwie. To dopiero moja druga pompka w Kappie.


Witam! polecam zamontowanie wy³±cznika pompy paliwa- myslê ¿e ka¿dy ¶rednio kumaty elektryk sobie z tym poradzi, ja mam taki wy³±cznik schowany pod mieszkiem zmiany biegów, wiêc s³u¿y te¿ jako prawie zabezpieczenie : yesyes : Pozdrawiam

Ja te¿ sobie zamontowa³em takowy wy³±cznik paliwa, ale nie powiem gdzie go mam schowany:lol:



mike_d - 27-08-2008, 00:59
" />Witajcie.

U mnie temat pompki paliwa wraca. Od 2tygodni czasem mia³em nierówne rozruchy i podejrzewa³em ju¿ prawie wszystko. Ostatecznie pad³o na pompê. Mam jednak k³opot z dobraniem odpowiedniej. Poprzednio kupi³em u¿ywan± orygninaln± Bosha (obrazek ni¿ej) teraz chcia³bym wymieniæ na zamiennik lecz k³opot jest z obwodem pompy i zasilaniem. Bosh ma kable przykrecane do obudowy a zamienniki maj± wtyczkê. Czy kto¶ z was juz przerabia³ przy wymianie by zamontowaæ zamiennik?

Tak± mam:

bosh oryginalna

A wed³ug katalogu intercars powinienem mieæ tak±:

zamiennik(niepasuj±cy)

rocznik kappy mam 06.96 wiêc idealnie z prze³omu
silnik vis 155hp 838A6.000

Przy okazji - czy ca³a pompa paliwa jest zalewana razem z kablami zasilaj±cymi? Bo ciekawi mnie jak tam zwarcia nie ma oraz czy jak przerobie wtyczke to nie zdetonuje w ten sposób mojej kappy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \