art_es - 19-08-2008, 14:03
" />witam was
mam maly problem z moja kappa. a mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku niechce palic na wszystkie gary. ¿adnych b³êdów nie pokazuje.
kappa 2.0 bez turbo, 96r. 155KM
jak ktos wie o co tu chodzi to prosze o pomoc:)
pozdrawiam.
NajMlodszyM - 19-08-2008, 14:30
" />Ja bym sprawdzi³ na pierwszy rzut kable i ¶wiece.
Egon - 19-08-2008, 14:35
" />swiece wtryski lub ktoras cewka generalnie wszystko trzeba sprawdzic
art_es - 19-08-2008, 14:57
" />to zaraz zabieram sie za sprawdzanie... dzieki panowie:D jesli jeszcze cos mozecie poradzic to prosze:)
radek79 - 19-08-2008, 15:45
" />witam sprawd¼ masê auta i napisz czy jest tak tylko na zimnym silniku czy te¿ na ciep³ym i czy masz lpg
art_es - 19-08-2008, 19:24
" />tylko na zimnym i lpg tez jest.
radek79 - 19-08-2008, 20:25
" />witam znaj±c ¿ycie nie pali na 3 i 5 cylinder je¿eli masz zwyk³± instalacjê lpg to wypnij ca³± wi±zkê emulatora wtrysków z listwy wtryskowej i odpal na zimnym powinien silnik wtedy paliæ na wszystkie cylindry
Egon - 19-08-2008, 20:33
" />ewentualnie rano przed odpaleniem roz³acz akumulator na 10 minut pod³±cz i zobacz jak chodzi jak bedzie ok. to lpg ci robi ¶mietnik w kompie
Artur G. - 22-08-2008, 20:43
" />korzysta±c z rozmowy na temat tez mam problem ...
a mianowicie dwa dni temu kappa 2.0 96 145 zarzuci³a palenie na drugim cylindrze patrz±c z prawej (od przodu). Niezaleznie od tego czy na zimnym, ciep³ym, gor±cym silniuku, tak¿e niezaleznie od tego czy pb czy te¿ lpg. zawsze to samo. Dla spokojno¶ci opdp[i±³em aku, ale nic nie da³o.
szukaj±c cdalej na w³±czonym silniku od³±cz±³em kolejno kostki z cewek i na wspomnianej drugiej brak reakcji. Diagnoza na 99% trafna - pad³a cewka.
Krótka wizyta w ASO i zamówienie czê¶ci, nowy bosch troche lepiej jak 200 z³. Inne marki dro¿sze. To i tak du¿o wg mnie. Ale cóz , na necie szukam i s± ale 190 z³. + koszt wysy³ki i kilka dni postoju, uzywanej nie chcê wiêc dezyzja zapad³a. Jutro w po³udnie jadê na wymianê, maj± przywie¶æ z hurtowni bo u siebie w sklepie nie maj±. Kurna nie mam czasu szuklaæ bo w sobotê po po³udniu mam zaplanowany wyjazd a na 4 cylindrach.... : cenzura :
Kolega mówi³ ¿e w Lublinie kupi³ nowa za co¶ ko³o 140, wiêæ pewnie przep³aci³em..ale có¿ takie zycie, chocia¿ koledze nie do koñca wierzê po tym jak mówi³ ¿e na balii Wieprzem do Wis³y za m³odu dop³yn±³ he - tu wtr±ci³em humor.
Co wy na to drodzy koledzy? czy ktos mia³ ten problem ? czy nie podjj±³em zbyt pochopnej decyzji?... mo¿e uda mi siê ponegocjowaæ cenê...
ps. korzystaj±æ z okazji - ten sam kolega ma kappê ciemno niebiesk±, felgi stalowe (oryg. ko³paki), alcatara niebieska, 95 lub 96 145 km, lpg viale wtrysk ciek³y czy cos w tym rodzaju i chce ja sprzedaæ. Ogólnie autko ³adnie sie prezentuje, widaæ ¿e zadbana. Jakby co s³u¿e telefonem do niego lub ogólnie jakie¶ bli¿sze namiary.
pozdr. Artur
kappa 2.0 96
art_es - 22-08-2008, 21:10
" />ja na szczescie swoj problem rozwiazalem
wzialem moja kappe na komputer i niestety nic nie wykazalo. zrobilem tak jak mi radziliscie i tez nic nie dalo.a wiec zrobilem najprostsza rzecz jaka mozna bylo zrobic:p a mianowicie wymienilem benzyne na lepsza:D i wszystko dziala jak nalezy. pali na wszystkie jak by byla nowa:D:D
dzieki wszystkim za probe pomocy:)
pozdrawiam:)
Artur G. - 22-08-2008, 21:44
" />no tak, ale u mnie jako¶æ paliwa odpada, identyczna reakcja na pb czy lpg niezaleznie od temp. silnika. uszkodzenie mechanicze cewki...jutro sie oka¿e...jesli to nie to, wtedy fachowcom z ASO tê cewke w d...e wsadzê...
radek79 - 22-08-2008, 21:55
" />naj ³atwiej sprawdziæ cewkê to zamieniæ j± z inn± cewk± np z 1 cylindra
Artur G. - 23-08-2008, 15:01
" />stwierdzone - pad³a cewka, noowa bosch 220 z³. wymieniona w serwisie ASO, + pod³±czenie do kompa, wszystko ok. ca³o¶æ 280 z³. Elektryk na moje polecenie zerkn±³ przy wymienie tej cewki (2 od prawej) na ¶wiecê i lekko wypalona, trzeba by mysleæ o wymianie...ale mam w domu 5 szt. nowych NGK wiêc pomy¶la³em ¿e wymienie.
W domu odnalaz³em klucz do ¶wiec (jeden zrobi³em z dwóch bo otwór g³êboki) i zaczynam od lewej. Idzie jak po ma¶le, ale doszee³m do ostatniej (1 z prawej) i :cry: Olej w dziurze, olej do wysoko¶ci ¶wiecy. Przyczyna przerywanej pracy silnika. Doszed³êm z wujem do wniosku, ¿e to uszczela pu¶ci³a w tym miejscu, innego wyj¶cia nie ma.. Wypompowa³em olej, wytar³em wszystko, nowa ¶wieca i... silnik cyka jak ta lala. Po kilku - kilkunastu dniach zerkne w dziurê czy nadal bêdzie siê zbiera³ olej... je¶li tak uszczelka do wymiany. Poza tym maszyna umyta, wypachniona, lekka polerka i za godzinke jadê na weselê do brata ciotecznego.
Czy kto¶ mia³ taki przypadek, czy mechanik z wykszta³cenia a urzêdnik od lat nastu da radê domowym sposobem z wymian± uszczelki?
pozdrawiam Artur
kappa 2.0 96
STOD - 23-08-2008, 15:27
" />Urzêdnik Pañstwowy zawsze da radê !!!
sam_go - 23-08-2008, 16:35
" />Dasz radê. Pad³a Ci uszczelka pod pokryw± klawiatury. Nie wiem tylko, czy istnieje mo¿liwo¶æ dokupienia jednej uszczelki. W komplecie idzie du¿a uszczelka pod pokrywê + 5 ma³ych do ka¿dej ¶wiecy. Imbusy siê zdadz± do odkrêcenia pokrywy.
Artur G. - 24-08-2008, 13:14
" />jesli cena bêdzie rozs±dna zakupiê komplet uszczelek... raczej na 99% tak zrobie, m³otek, przecinak i imbusy mam wiêc pewnie dam radê z wymian±. jak bêdzie chwilê czasu zaczynam dzia³aæ, dziêki za wszelkie podpowiedzi...
pozdrawiam Artur
kappa 2.0 96
Marcin_D - 24-08-2008, 16:04
" />Dasz radê, odkrêciæ pokrywê zaworów, wszystko widaæ jak na d³oni.
Uwa¿aj potem z dokrêcaniem, co by nie przesadziæ, bo mo¿na po³amaæ pokrywê.
Uszczelki kupowa³em w ASO (najtaniej mieli) a patrzy³em w kilku sklepch.
Mo¿na kupiæ osobno du¿± i te ma³e okr±g³e na ¶wiece - najlepsze jest to ¿ê mo¿na kupiæ pojedyncze sztuki tyh ma³ych. By³em w szoku jak mi w ASO tak powiedzieli - my¶la³em, ¿e na 100% male bêd± w komplecie po 5 sztuk.