ďťż
Kappa - 20VT - wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła



Kuba P. - 24-12-2009, 17:09
" />Witam, zauważyłem dziwne zachowanie silnika w zależności czy wcisne sprzęgło czy nie. Odrazu zaznaczam że nie znam szczegółowej budowy i wszystkich zagadnień związanych z sprzęgłem w kappie i innych autach. Ale do rzeczy, gdy silnik jest zimny i sobie chodzi na ssaniu wciskam sprzęgło(luz jest wrzucony) i wtedy obroty wzrastają o jakies 100-200, gdy puszczam sprzęgło spadają o tą samą wartość. Gdy silnik osiągnie 90C wahania te spadają do około -/+50 obr ale nadal wyczuwalne są większe wibracje silnika gdy sprzęgło nie jest wcisnięte. Czy to oznaka zużytego sprzęgła? Dodam że dwójka mi ciężko od początku wchodziła ale po zastosowani MoS2 Liquid Moly jest dużo lepiej, acz kolwiek czuć opór i dwu fazowe wbijanie biegu. Dziękuje za odpowiedzi i wesołych świąt:)




bargaw3181 - 24-12-2009, 17:14
" />Mam nadzieję że koledzy mnie nie zlinczują... ale możliwe że to wina wysprzęglika... ?? nie masz wycieków?
u mnie co prawda obroty nie skakały ale żeby wbić trójkę musiałem bardzo mocno sprzęgło wciskać...

pozdrawiam



holbi - 24-12-2009, 18:23
" />wygląda to jak by sprzęgło nie zostało do końca rozłączone i 'dławi' silnik o te 100-200 obr/min. dlatego jak je wycisniesz (rozłączysz) to obroty wzrastają. może być wysprzęglnik, tak jak mój przedmówca napisał.to taka moją pierwsza myśl, nie wiem na ile trafna



Kuba P. - 24-12-2009, 18:34
" />Ostanio przy wymianie płynu hamulcowego wymieniłem tak że płyn w wysprzęgliku, był czarny jak smoła a w ukl. hamulcowym bursztynowy. Myślałem też że to może być wina wysprzęglika, ale czy wtedy nie wszystkie biegu wchodziły by ciężej?




bargaw3181 - 24-12-2009, 19:09
" />niekoniecznie tak jak mówię u mnie wchodził ciężko tylko 3 bieg aż w końcu wysprzęglik padł całkiem i sprzęgło zostało w podłodze...

Ps. Przepraszam jeśli głupio zapytam, ale czy Ty masz osobny zbiorniczek do płyny wysprzeglika?? Czy tylko źle zrozumiałem?



Kuba P. - 24-12-2009, 21:10
" />Jeden wspólny:) może faktycznie przyczaje się na ten nowy wysprzęglik... tak czy siak dziękuje za pomoc:) wesołych



bargaw3181 - 24-12-2009, 21:13
" />
">Jeden wspólny:) może faktycznie przyczaje się na ten nowy wysprzęglik... tak czy siak dziękuje za pomoc:) wesołych

ja za wysprzęglik płaciłem 80 zł + płyn hamulcowy... :d wymiana nie spiesząc się i popijając piwko to 30 min ...:d myślę, że warto chociaż odkręcić kilka śrubek i sprawdzić czy wysprzeglik jest ok

pozdrawiam



argenta67 - 24-12-2009, 22:37
" />Gratulacje za takie naprawy "gadacie" ale nie bardzo wiecie o czym, sprzęgło na postoju nie ma możliwości wpływu na pracę silnika a tym bardziej na jego obroty, sprzęgło to element łączący silnik ze skrzynią i tak dopóki jest nie wciśnięty pedał to skrzynia pracuje ale że bieg nie jest włożony to samochód stoi, jeśli wciskamy sprzęgło to zatrzymujemy skrzynię(rozłączamy) możemy włączyć bieg, skrzynia stoi. Teraz możecie pomyśleć czy te wasze wypociny mają się cokolwiek do tego Kuba szuka a to że on lubi szukać a nie wie czego to tylko jego problem, takich problemów nie rozwiązuje się przez sieć



bargaw3181 - 24-12-2009, 22:47
" />
">Gratulacje za takie naprawy "gadacie" ale nie bardzo wiecie o czym, sprzęgło na postoju nie ma możliwości wpływu na pracę silnika a tym bardziej na jego obroty, sprzęgło to element łączący silnik ze skrzynią i tak dopóki jest nie wciśnięty pedał to skrzynia pracuje ale że bieg nie jest włożony to samochód stoi, jeśli wciskamy sprzęgło to zatrzymujemy skrzynię(rozłączamy) możemy włączyć bieg, skrzynia stoi. Teraz możecie pomyśleć czy te wasze wypociny mają się cokolwiek do tego Kuba szuka a to że on lubi szukać a nie wie czego to tylko jego problem, takich problemów nie rozwiązuje się przez sieć

Ja nie twierdzę, że mam rację. Napisałem to w pierwszym poście. Jeżeli masz jakieś przypuszczenia to może podziel się nimi. Będzie łatwiej wyeliminować usterkę. Może wcale nie trzeba jechać do mechanika i płacić za robociznę jeżeli da się naprawić to własnymi siłami.... Ale to tylko moje zdanie ...

Ps. Sprawdzenie wysprzeglika zasugerowałem ze względu na ciężko wbijane biegi. ( U mnie miało to taką przyczynę, czytaj ze zrozumieniem!! )... pozdrawiam



argenta67 - 24-12-2009, 23:10
" />Sprzęgło to element łączący jak pisałem wcześniej a wiec skoro łączy to nie ma wpływu na elementy łączone, natomiast jeśli jest jakiś problem to taki, że Kuba kombinuje i tak to niedawno próbował wymieniać olej w skrzyni biegów a to jedynie skrzynia i jej ciężka praca może mieć wpływ na obroty silnika, teraz jest zimno olej nie wiadomo jaki, ile i wiadomo tylko, że gesty i stawia opór, wciśnięte sprzęgło obroty rosną bo spada opór a jest on widocznie duży skoro silnik odczuwa ulgę w postaci podwyższających się obrotów. Silnik rozgrzany, skrzynia rozgrzana, olej rzadszy i różnica obrotów mniejsza, ot i proste powodem jest zła praca skrzyni, przyjdzie lato to się okaże czy będzie żyła czy już nie doczeka lata



bargaw3181 - 24-12-2009, 23:12
" />
">Sprzęgło to element łączący jak pisałem wcześniej a wiec skoro łączy to nie ma wpływu na elementy łączone, natomiast jeśli jest jakiś problem to taki, że Kuba kombinuje i tak to niedawno próbował wymieniać olej w skrzyni biegów a to jedynie skrzynia i jej ciężka praca może mieć wpływ na obroty silnika, teraz jest zimno olej nie wiadomo jaki, ile i wiadomo tylko, że gesty i stawia opór, wciśnięte sprzęgło obroty rosną bo spada opór a jest on widocznie duży skoro silnik odczuwa ulgę w postaci podwyższających się obrotów. Silnik rozgrzany, skrzynia rozgrzana, olej rzadszy i różnica obrotów mniejsza, ot i proste powodem jest zła praca skrzyni, przyjdzie lato to się okaże czy będzie żyła czy już nie doczeka lata

DZIEKUJEMY



Kuba P. - 24-12-2009, 23:48
" />Olej zalany został Royal Purple 75w90 w servisie fiata, musze sprawdzić jutro poziom jego. I jeśli jest więcej niz pod max to odessam odpowiednią ilość.



argenta67 - 25-12-2009, 00:03
" />
">Olej zalany został Royal Purple 75w90 w servisie fiata, musze sprawdzić jutro poziom jego. I jeśli jest więcej niz pod max to odessam odpowiednią ilość.
Może to nie problem poziomu ale faktycznego oleju, niestety nikt jeszcze nie udowodnił tego, że serwis wlał to co napisał i nikt nigdy tego nie udowodni



Kuba P. - 25-12-2009, 00:13
" />Akurat co do tego to nie moge sie zgodzić, siedziałem przez cały czas przed szybą za która panowie wlewali olej który sam przywiozłem



FXX - 25-12-2009, 00:16
" />Wg mnie na zimnym silniku to normalne zjawisko, że obroty wzrastają po wciśnięciu sprzęgła. Przy obecnych temperaturach olej jest bardzo zimny, a co za tym idzie gęsty, zarówno w silniku, jak i w skrzyni. W momencie gdy mamy wciśnięte sprzęgło skrzynia jest rozłączona, więc silnik nie ma dodatkowego obciążenia stawianego przez skrzynię i gęsty olej w niej, a jak ma lżej to obroty wchodzą nieco wyżej. Jeśli sprzęgło puścimy to silnik dodatkowo musi "ciągnąć" skrzynię, w której mimo nie włączonego biegu pewne elementy stawiają opór, więc silnik ma ciężej i obroty spadają.
W Espero mam to samo, zdarzy mi się nawet, że bezpośrednio po odpaleniu samochodu (odpalam z wciśniętym sprzęgłem), jeśli za szybko puszczam sprzęgło to gaśnie, bo dostaje szybko obciążenie ze strony skrzyni w dodatku na zimnym oleju. A olej wymieniany był rok temu, zalany ELF (oznaczeń nie pamiętam, musiałbym iść do garażu i szukać butelki po nim).
Tak, więc jeśli są to skoki o te 100-200rpm to wg. mnie nie ma czym się przejmować i nic nie kombinować.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \