Tomzik - 29-01-2010, 22:54
" />Prawdopodobnie padła mi skrzynia albo dyfer albo to i to.
Okazało się, że nie było litra oleju i skutkiem jest mocne wycie podczas jazdy..
Szykuję się zatem do wymiany (w poniedziałek myślę, że mechanior potwierdzi zgon skrzyni).
Mam namiary na skrzynię biegów z dyfrem i Visco, ale od wersji 3,0. Z tego co mi facet mówił, skrzynie są identyczne (w sensie przełożeń itp), jedyną różnicą jest element obudowy, który w 3,0 jest niby mocowany na 8 śrub a w 20VT na 4 śruby i trzeba go podmienić.
Mógłby mi ktoś takie coś potwierdzić?
Będę bardzo dźwięczny.
Kuba P. - 30-01-2010, 01:06
" />Ja myśliałem ze skrzynie się róznią przełożeniami, skoro w ksiązce są podane rózne prędkości maxymalne na poszczególnych biegach np: w 20VT na 1 biegu = 51km/h a w 3.0 na 1 biegu= 66km/h. Czy dobrze rozumuje?
uciekinier1453 - 30-01-2010, 10:24
" />przełozenie 3.0 jest takie samo jak 2.4 benzin tylko różnią się dyferencjałem 3.0 -17/57 a 2.4i -16/57
20vT ma chyba inne
Pingvin - 30-01-2010, 10:26
" />Różnice prędkości biorą się raczej z mocy silnika. Same przełożenia skrzyni rozpisane są osobno:
Jak widać jest różnica między 2.4 a 3.0 - na pierwszym biegu. Jeśli chodzi o różnice montażowe - to już musisz poczekać na opinię kogoś kto toto rozkręcał.
[edit] Ah, zasugerowałem się porównaniem do 2.4 i nie doczytałem, że temat dotyczy 2.0 20vt. Pędzę szukać odpowiednich danych.
uciekinier1453 - 30-01-2010, 10:32
" />
">Różnice prędkości biorą się raczej z mocy silnika. Same przełożenia skrzyni rozpisane są osobno:
Jak widać jest różnica między 2.4 a 3.0 - na pierwszym biegu. Jeśli chodzi o różnice montażowe - to już musisz poczekać na opinię kogoś kto toto rozkręcał.
rozbierałem te skrzynie różni się dyfrem jak napisałem wyżej
Tomzik - 30-01-2010, 10:47
" />Problem polega na tym, że przytoczone tabelki pochodzą jak mniemam z instrukcji obsługi..
Ja ją również mam. A nawet nowszą, bo u mnie już jest 2,4JTD. Niestety pokazują w niej nadal przełożenia i prędkości maksymalne dla 2,0 16V Turbo (wnioskuję po maks. prędkości na 5. 235km/h a nie 243), a ja potrzebuję porównania 2,0 20V Turbo z 3,0 V6.
mike_d - 30-01-2010, 13:26
" />Tak to jest tabelką z instrukcji z roku 95 i nie ma tam 20v turbo
Zubrania - 30-01-2010, 20:24
" />Powinni byc identyczne spojrz w manuali ktore sa umieszczone tu
http://zubrania.roh-roh.net/DIY/kappa/
Musi to byc czesc czwarta
Tomzik - 30-01-2010, 22:42
" />Dzięki
Co myślicie?
Problem jest dostać skrzynię od 20VT, na alledrogo ni ma żadnej.. A niestety bedę chyba musiał kupić.
Czy ktoś miał do czynienia z taką przekładką (z 3,0 V6 do 20VT) w praktyce?
EDIT:
Tak patrzę, że przełożenia skrzyni i przekładni są takie same jak w wersji 2,0 16VT..
Czy było w tej wersji Visco? Jak tak to może poszukać skrzyni od 2,0 16VT, będzie pasować?
samuel - 31-01-2010, 00:20
" />
">Powinni byc identyczne spojrz w manuali ktore sa umieszczone tu
http://zubrania.roh-roh.net/DIY/kappa/
Musi to byc czesc czwarta
Polecam sobie to sciągnąć. Jest bardzo dokładnie opisane wszystko. Średnice tłoków każdego z silników, wykresy mocy i momentu każdego z silników. Opisy 2.0 20vt oraz 2.4jtd. Oraz wiele innych
topcio1 - 31-01-2010, 10:19
" />
"> Tak patrzę, że przełożenia skrzyni i przekładni są takie same jak w wersji 2,0 16VT..
Czy było w tej wersji Visco? Jak tak to może poszukać skrzyni od 2,0 16VT, będzie pasować?
tak, w 16VT jest visco. Skrzynia na moje oko jest bardziej podobna do Themy niż do 20V. Nie wiem jak wygląda przekładka bebechów.