kappa - 16VT - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boost



miechurski - 26-04-2010, 20:51
" />od dawna mia³em problem ze spadkiem mocy w mojej kappie 16v dziêki wielkiej pomocy Topcia za³o¿y³em mbc zamiast elektrozaworu do sterowania turbo i moc niesamowicie wróci³a ale ze wzglêdu na oryginalno¶æ mojej lancii chcia³bym mieæ oryginalne sterowanie turbin± wiêc zacz±³em dr±¿yæ temat sterowania elektrozaworem wg. mnie zasada jest nastêpuj±ca zasilanie plus jest ca³y czas po w³±czeniu zap³onu, natomiast minus który wg schematu powinien siê pojawiæ po zapaleniu silnika z komputera nie pojawia siê i zawór nie dzia³a, zawór sprawdza³em jest dobry martwi mnie ten minus jak sprawdzam multimetrem to po zapaleniu silnika na kostce jest 12v natomiast gdy pod³±czam zwyk³± ¿aróweczkê 12v 5w do kostki napiêcie znika pod obci±¿eniem, ¿aróweczka lekko mrugnie i ju¿ nie ma napiêcia powiedzcie czy ten zawór ma siê za³±czyæ po zapaleniu silnika czy dopiero pó¼niej po jakim¶ sygnale z jakiego¶ czujnika.




topcio1 - 26-04-2010, 20:55
" />zawór za³±cza siê po w³±czeniu zap³onu, w momencie prze³adowania ECU odcina masê puszczaj±c ci¶nienie na westgate.
Je¶li odepniesz wtyczkê z zaworu powinien pokazaæ siê b³±d sterowania silnikiem.



miechurski - 26-04-2010, 21:00
" />pojawia siê b³±d ale nie dostajê minusa po zap³onie



topcio1 - 26-04-2010, 21:08
" />1. Je¶li nie ma minusa to teoretycznie ca³y czas powinien byæ b³±d
2 . Brak masy mo¿e byæ spowodowany :
-przerwa w obwodzie
-uszkodzone ECU (sprawd¼ chyba 21 na kostce wyj¶cia ECU)




miechurski - 26-04-2010, 21:12
" />chyba ecu bo kable s± ok. czy jest szansa naprawiæ ecu



topcio1 - 26-04-2010, 21:29
" />najpierw sprawd¼ na wtyczce ECU zanim kupisz inny
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \