ďťż
Kappa - 16VT - skoki doładowania



topcio1 - 02-03-2010, 19:10
" />Dziwna sprawa. W czasie przyśpieszania doładowanie dochodzi do 1,1 po czym spada do 0,5 , jeśli ujmę gazu (spadnie do zera) i ponownie depnę do czasem dojdzie do 1,1 a czasem nie.

Turbina ładuje (przy odłączonym dzwonku nie ma problemu),
Błędów nie wyświetla.
Ten zawór sprawny
Co to jeszcze może być?

Załącznik:
aaaaa932299510.jpg [ 111.73 KiB | Obejrzany 560 razy ]





DeviLL - 02-03-2010, 23:14
" />EBC szwankuje ,czyli zapewne to cos na zdjeciu (tez mam gdzies "dobrze dzialajace" n75 wywalone z auta) , zapodaj sobie mbc i tyle
Jesli testowales odpinajac to cos od sterowania turbem to sam sobie odpowiedziales



brygadzista1 - 02-03-2010, 23:22
" />Ja mam podobny problem z doladowaniem w JTD. Po przeczyszczeniu jakiegos zaworu od sterowania turbo bylo ok przez jakis tydzien a teraz ciagnie odczuwalnie od 1700-3000. Przedtem od 1300 szla ostro do przodu i rowno do 4000. A teraz po 3000 czuc spadek wydajnosci turbo. Sory ze sie wtryniam w temat topcio1



topcio1 - 03-03-2010, 19:27
" />a czy komputer widzi spadek ciśnienia paliwa i może ograniczać doładowanie?

MBC różnią się między sobą? Czym kierować się przy zakupie, poza ceną?




DeviLL - 03-03-2010, 23:52
" />>http://www.allegro.pl/item933241913_man ... uning.html <-- taki jest dobry , tylko po zapodaniu i ustawieniu cisn do seryjnego maxa przydaloby sie sprawdzic afr czy nie zmienilo boostu w mapie .
Komputer nie widzi spadku cisn paliwa , conajwyzej moze spasc wydajnosc wtryskow = mniej paliwa do powietrza (uboga mieszanka i stukowe sie pojawia)



topcio1 - 04-03-2010, 15:25
" />właśnie kupiłem taki


">tylko po zapodaniu i ustawieniu cisn do seryjnego maxa przydaloby sie sprawdzic afr czy nie zmienilo boostu w mapie .


a po polsku co to znaczy.


">Komputer nie widzi spadku cisn paliwa

zastanawiam się , bo mam jeszcze jeden problem - mianowicie, przy 4 tyś zaczyna szarpać (żadnych błędów nie wyświetla) - i umyśliłem sobie, że jeśli siada pompa to komp obniża doładowanie



solarzmr - 04-03-2010, 15:33
" />
">właśnie kupiłem taki

tylko po zapodaniu i ustawieniu cisn do seryjnego maxa przydaloby sie sprawdzic afr czy nie zmienilo boostu w mapie .


a po polsku co to znaczy.

Po polsku znaczy że musisz zbadać skład spalin pod obciążeniem, czy nie masz zbyt ubogiej mieszanki i nie narobisz sobie kuku w silniku. Trzeba znaleźć kogoś z AFR, czujnik w rurę i na kawałku trasy gaz w podłogę i będzie wiadomo

">Komputer nie widzi spadku cisn paliwa

zastanawiam się , bo mam jeszcze jeden problem - mianowicie, przy 4 tyś zaczyna szarpać (żadnych błędów nie wyświetla) - i umyśliłem sobie, że jeśli siada pompa to komp obniża doładowanie

Jak podaje za mało paliwa to może po prostu turbina nie ma czym być kręcona? W końcu potrzebuje spalin żeby się kręcić, a jak nie ma paliwa to nie ma spalin



topcio1 - 04-03-2010, 16:12
" />
">Jak podaje za mało paliwa to może po prostu turbina nie ma czym być kręcona

to, raczej wyraźne szarpanie - jak by jakaś kostka nie łączyła od wibracji. Wszystkie sprawdziłem i lipa, a dziwi mnie, że nie wyświetla błędów.

AFR to rozumiem, taki przenośny analizator spalin



DeviLL - 04-03-2010, 16:46
" />Wiosna idzie i wszedzie ten sam problem przy 4tys obr , sprawdz przeplywomierz/map sensor/cewke-i/swiece



topcio1 - 05-03-2010, 13:33
" />wyczyściłem świece, sprawdziłem wszystkie wtyczki (środek poprawiający styk) i jest zmiana, przy 4 tyś bez doładowania już nie szarpie, natomiast przyciśnięta z doładowaniem nadal przerywa.

Map sensor to ten czujnik w kolektorze ssącym?



solarzmr - 05-03-2010, 13:37
" />
">wyczyściłem świece, sprawdziłem wszystkie wtyczki (środek poprawiający styk) i jest zmiana, przy 4 tyś bez doładowania już nie szarpie, natomiast przyciśnięta z doładowaniem nadal przerywa.

Map sensor to ten czujnik w kolektorze ssącym?


Map sensor to czujnik ciśnienia w kolektorze. Nie wiem jak w kappie, w delcie idzie wężyk od kolektora, a czujnik jest na ścianie grodziowej.



topcio1 - 05-03-2010, 13:42
" />tu jest coś wkręcone od spodu w kolektor,
czy takie dziwne objawy mogą dawać świece?



solarzmr - 05-03-2010, 14:09
" />Jak przerywa przy maksymalnym doładowaniu, a inaczej nie, to może być wina przeładowania. Czyli czujnik widzi zbyt duże doładowanie i wtedy obcina. Miałem tak jak doładowanie było ustawione na 1 bar, przy maksymalnym doładowaniu silnik dostawał czkawki, aż ciśnienie spadło trochę i wtedy jechał dalej. Po zmniejszeniu ciśnienia do fabrycznych 0,7 bar problemy się skończyły. Ostatnio po zimie ze dwa razy też się tak zdarzyło mimo że ładowanie jest fabryczne. Jak będzie się powtarzać to też mnie czeka czyszczenie wszystkiego



topcio1 - 05-03-2010, 14:50
" />wcześniej czyli przed czyszczeniem świec i wtyczek przerywał zawsze, teraz tylko przy obciążeniu. U mnie do tej pory przy przeładowaniu nic się nie działo - poza tym, że zapier...lal jak diabeł.



Wolek - 05-03-2010, 17:00
" />Sprawdź ustawienie tps-u (czujnik położenia przepustnicy, plastikowy z wtyczką na 3 piny). On jest regulowany. Spróbuj go cofnąć względem otwarcia przepustnicy. Mówiąc prościej przestawić odwrotnie do kierunku jej otwierania, żeby pokazywał minimalnie wcześniej pełne otwarcie. Overboost otwiera się dopiero przy pełnym wciśnięciu gazu. Albo sprawdź czy dywanik nie wszedł pod pedał, bo i taki zawodnik przyjechał do mnie z powodu doładowania 0,6 . Powiedz mi jeszcze jedno. Wciskasz mu do spodu np przy 2 tyś obr, doładowanie czasem wskakuje na 1,1, a czasem nie czy poprstu wstaje na 1,1 i później na gazie do spodu stopniowo spada A z szarpaniem to może być bardziej złożony temat. Na pierwszy rzut wyjął bym przepływomierz i umuł drut oporowy w środku jakimś czyścikiem w spreju. Może być breakcleaner do odtłuszczania tarcz hamulcowych. Kolejna sprawa to sprawdź zawór upustowy czy nie puszcza powietrza spowrotem w puszkę (najłatwiej go wyjąć i czymś zaślepić otwór, jeśli padnięty napewno poczujesz poprawę) i czy w ogóle działa (odpinasz wężyk i próbujesz pociągnąć przez niego powietrze, jeśli pociągniesz to jest do śmietnika, jeśli nie to powinien być ok). Ciężko tak zdiagnozować przez forum



DeviLL - 05-03-2010, 17:22
" />Hmm a co powiecie jesli boost spada ponizej 1bara a odcinka wali raz przy X obr a raz X + 200/300/400 itp ?
Moze czujnik polozenia walu albo cos z zaplonem ?



topcio1 - 05-03-2010, 17:28
" />
">wstaje na 1,1 i później na gazie do spodu stopniowo spada

nagle spada do 0,5 edit ,często nagle spada do 0,5 a potem wskakuje na 1,4


"> A z szarpaniem to może być bardziej złożony temat

początkowo wyglądało to jak odcięcie zapłonu przy 4 tyś , teraz dostaje czkawki



makek - 05-03-2010, 17:53
" />Doładowanie 0,5 czy 1,1 bar ustawia zaworek z pierwszej fotki, pośredniej wartości nie widziałem, a często obserwuję ten wskaźnik. Może faktycznie czujnik położenia przepustnicy nie widzi maksymalnego otwarcia przepustnicy i uchyla obejście turbiny, stąd spadek do 0,5.

Map sensor jest wbudowany w ECU.

Kappa 16VT odcięcie obrotów ma na 6800 1/min (bezzwłocznie), 6600 1/min po 10s. Jak to ma się do wartości pośrednich - nie wiem.



topcio1 - 05-03-2010, 20:40
" />A więc tak:
- wymieniłem czujnik położenia wału na stary/sprawny i szarpanie ustało całkowicie
-założyłem MBC: doładowanie jest stabilne , ale tylko 0,8



makek - 05-03-2010, 22:02
" />
">A więc tak:
- wymieniłem czujnik położenia wału na stary/sprawny i szarpanie ustało całkowicie
-założyłem MBC: doładowanie jest stabilne , ale tylko 0,8


Doładowanie 1,4 to troszkę przy dużo, z doświadczenia wiem, że skład mieszanki jest zachowany do ok. 130km/h (AFR też obserwuję), powyżej zaczyna się robić ubogo, ale też nie jestem pewien, czy nie mam chipowanego ECU i wtedy wszystko jest możliwe. Dobrze byłoby założyć wskaźnik temperatury spalin, można by sprawdzić ewentualne niedomagania sondy.
Z drugiej strony przy depnięciu do spodu, czyli przy fabrycznym 1,1 bara wskazania sondy są pomijane i wtryskiwacze zaczynają "lać", więc może byłoby wystarczająco dużo paliwa, nawet dla 1,4, żeby zachować rozsądną lambdę.
Twoje doładowanie do 0,8 bara jest osiągane w sposób liniowy?



DeviLL - 05-03-2010, 23:09
" />
">A więc tak:
- wymieniłem czujnik położenia wału na stary/sprawny i szarpanie ustało całkowicie
-założyłem MBC: doładowanie jest stabilne , ale tylko 0,8


Czemu tylko 0.8 ? Ustaw fabryczne coby nie zalewalo gdzieniegdzie za bardzo A jak z jakimis odcieciami ? Jak ustalo to chyba byl boost-cut wczesniej , ciekawe jak mozna sie go pozbyc



topcio1 - 06-03-2010, 09:24
" />
">Twoje doładowanie do 0,8 bara jest osiągane w sposób liniowy?

tak, płynnie idzie do 0,8


">Czemu tylko 0.8

rozkręciłem go prawie na maxa i tylko tyle osiągnął,



DeviLL - 06-03-2010, 14:17
" />MBC sie montuje glownie po to by zwiekszyc boost znacznie , np ori wg da 0.5-0.7bara a mbc moze podbic spokojnie do 1.2-1.5bara moze w zla strone krecisz ,albo sprezyna od wg nie trzyma juz ?



topcio1 - 06-03-2010, 15:50
" />
">ori wg da 0.5-0.7bara a mbc moze podbic spokojnie do 1.2-1.

coś muszę z nim pomyśleć, ale grunt, że jest stabilne

Zrobiłem dziś kilkadziesiąt kilometrów i znów zaczął przerywać , czyli muszę szukać przyczyny we wtyczkach lub wilgoć źle wpływa na czujnik wału.



DeviLL - 06-03-2010, 19:03
" />Ale jak przerywa ? Dajesz gaz a woz niereaguje ? Skacze wskazowka obrotka ? Jest to tylko w danym zakresie ? Jak cos zalej dobre paliwo , jak nie pomoze to moze byc problem z zaplonem (cewka-i ?) nieszczelnosci oczywiscie nie ma ?



topcio1 - 06-03-2010, 20:32
" />idzie płynnie do ok 4 tysi a potem zaczyna szarpać, obrotomierz chyba (zmieniam bieg i nie daję mu czkać) zaczyna skakać (dlatego wymieniałem czujnik wału), paliwo dziś zalane na Shel , nieszczelności nie ma . Po wymianie czujnika wału na inny przez chwilę było OK, potem znów to samo.



DeviLL - 06-03-2010, 20:46
" />Nie wiem jak u ciebie ale u mnie sygnal do obrotka idzie z modulu/cewki , nie wiem jak to wyglada w kappie turbo , pewnie 4 wkladane cewki na swiece , sproboj poodpinac kable/cewki i powpinac , moze jakims psikaczem do elektryki popsikac , jak nie pomoze to lipnie . W innych turbo autach jak szarpalo to bywal problem z przeplywomierzem czy tez nieszczelnoscia za nim , zly sygnal i potem zla dawka , chociaz wg mnie to i tak dalej wypadajacy zaplon



topcio1 - 06-03-2010, 21:06
" />
"> chociaz wg mnie to i tak dalej wypadajacy zaplon

też idę w tym kierunku


">u mnie sygnal do obrotka idzie z modulu/cewki

na 90% z ECU


">pewnie 4 wkladane cewki na swiece

jest jedna wielocewka nad kolektorem wydechowym


">W innych turbo autach jak szarpalo to bywal problem z przeplywomierzem czy tez nieszczelnoscia za nim

nie wygląda to na małą czkawkę, tylko na gaśnięcie silnika



makek - 06-03-2010, 22:13
" />Proponuje przyjrzeć się czujnikowi na wałku rozrządu. Obstawiam, że to jest winowajca takiego zachowania silnika.



Lucas - 07-03-2010, 02:32
" />wlasnie dzis mialem podobnie ale , jak dawlalem gazu to od 3 tys przerwa mulil sie na ulamek sek. potem szlo do 5tys i szarpanie (jak kangur), i spadek mocy do 4.5 tys , Ale doszedlem do przyczyny , pekniety przewod w pompce paliwa (delikatna rysa na przewodzie nie trzymala cisnienia paliwa)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \