ďťż
Kappa - 16VT - jak sprawdzić pompę oleju



topcio1 - 24-01-2010, 14:12
" />Posiadam zapasową/używaną pompę oleju, jak na stole sprawdzić jej stan?




Leny - 24-01-2010, 15:28
" />Może niezbyt profesjonalnie, ale ważne że skutecznie. Ostatnio mechanik pokazywał mi jak sprawdzić właśnie pompę oleju, bo moja była już na wykończeniu, i byłem zmuszony kupić używkę.

A więc rozkręcasz ją, i sprawdzasz luzy. Jeśli ich nie ma, znaczy że pompa jest ok, a jeśli są no to wiadomo co to oznacza. Odkręcasz to co zaznaczone na fotce. Mam nadzieje że trochę pomogłem



topcio1 - 24-01-2010, 15:34
" />Dzięki, ale twoja jest od 20V a moja od 16 i jest chyba inna- u mnie jest zębata a w 20V nie wiem



argenta67 - 24-01-2010, 15:52
" />Sprawdzisz co najwyżej wizualnie zniszczenie/zużycie płaszczyzn zębów i obudowy, chodzi o to aby nie było grubych ryś wycięć, wytarć, chodzi głównie o to ab olej nie mógł przenikać innym miejscem niż miedzy zębami. Jeśli masz typ pompy zębatej to możesz sprawdzić jak gruby szczelinomierz wchodzi miedzy zęby.




topcio1 - 24-01-2010, 15:56
" />a czy wiesz jaki szczelinomierz powinien wchodzić?



argenta67 - 24-01-2010, 16:40
" />
">a czy wiesz jaki szczelinomierz powinien wchodzić?
Nie wiem, jaką tolerancję luzu powinny mieć te pompy



topcio1 - 24-01-2010, 16:42
" />to kiszka , jak puści mróz to zmierzę.



Pepto - 24-01-2010, 17:21
" />
Instrukcja dotyczy akurat Fiata Coupe ale pompy oleju te same.
A pompę w aucie to lepiej podłączyć manometr w miejsce gdzie normalnie siedzi czujnik ciśnienia oleju i sprawdzić odczyty ciśnienia. Jak widać na załączonym obrazku 1.1bar na wolnych obrotach.



topcio1 - 24-01-2010, 18:02
" />dzięki za wykres, jak rozbiorę pompę zobaczę jak ma się do rzeczywistości


">A pompę w aucie to lepiej podłączyć manometr w miejsce gdzie normalnie siedzi czujnik ciśnienia oleju i sprawdzić odczyty ciśnienia

Pompa, którą chcę sprawdzić jeszcze leży w pudełku.



argenta67 - 24-01-2010, 18:17
" />
">to kiszka , jak puści mruz to zmierzę.
No widzisz, kiedyś jeszcze w Themie Mk II był i to nie we wszystkich były montowane wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju i można było sobie obserwować co tam się dzieje z olejem a teraz kup



topcio1 - 03-02-2010, 13:00
" />a jeszcze jedno ważne pytanie : czy Dedra 8V ma taką samą pompę oleju jak Kappa 16V turbo (wg Eper mają różne numery ale czy są zamienne) ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \