ďťż
Kappa 16vt - gasnący silnik , falujace obroty brak mocy :(



Lucas - 06-06-2010, 21:15
" />Mam znowu mały a może większy problem
- zacznę od tego - zaczęły strasznie falować obroty , na luzie to skaczą z przedziału 500 do 1000 , ale jadąc nagle samochód potrafi strasznie szarpnąć tak jak by paliwa nie dostał na 1 sek , i za chwile wraca to do normy , bądź sam od siebie zgaśnie nagle
teraz następny problem - w czasie jak chcę przyspieszyć wciskam do końca pedał auto skacze muli przy 4 - 5 tys potrafi strzelić , muszę pedał gazu popuścić tak z 3 cm i wtedy auto normalnie przyspiesza i wchodzi na obroty bez jakichkolwiek problemów :

bylem na diagnozie i stwierdzili błąd sondy lambda :
, ok wymieniłem i dalej to samo ,
teraz podmieniłem pompę paliwa na inna (w sumie to 2 pompy próbowałem i nic) ,
wymieniłem filtr paliwa na nowy - dalej nic
przewody wn i świece nowe - nic nie zmieniło
sprawdziłem wtryskiwacze są szczelne i dają dawkę każdy w podobny sposób




Mariusz91 - 06-06-2010, 21:25
" />Sprawdź szczelność układu dolotowego



Lucas - 06-06-2010, 21:30
" />doloty tez sprawdzone



Lukasz_TG - 06-06-2010, 21:33
" />
">Sprawdź szczelność układu dolotowego

To jako pierwsze. Ale w kappie jest już mtrokik więc powinien zapalić się check, bardziej obstawiłbym czujnik położenia wału, albo zaśniedziałą wtyczke w cewce zapłonowej




Lucas - 06-06-2010, 21:39
" />czujnik położenia walu sprawdziłem pod względem oporności wyszło 580ohm
na infocenterze wyświetla się co jakiś czas uszkodz.stert.silnik., ale co zauważyłem , to komunikat częściej występuje na luzie jak biegi zaczynają falować , jak troszeczkę dodam gazu przestaje się wyświetlać , tak się zastanawiam a moze czujnik położenia przepustnicy , sprawdziłem jego opór i wynosi 1800ohm powinien mieć 2000ohm ,ale czy on może powodować takie skoki i brak mocy ?



bichon - 07-06-2010, 09:21
" />Mi też sporadycznie pojawi się 'check' jak się zatrzymam na światłach, ale po kilku sekundach sam gaśnie. Sondę lambda też mam nową. Po wysprzęgleniu obroty mi falują tak 600-1000, po kilku oscylacjach uspokaja się. Obstawiam na dolot, bo mam pęknięty wąż doprowadzający powietrze, ale nie miałem jeszcze kiedy się tym zająć.

Jak dojdziesz, co było przyczyną - daj znać na forum.



Marcin_D - 07-06-2010, 14:23
" />Sprawdź czy masz dobre ciśnienie paliwa - poprostu czy pompa paliwowanie kończy swego żywota.
Piszesz wcześniej że dolot posprawdzany - bo ja w swojej miałem węża pęknietego to tak się zachowywała, apotem zaczęła to samo robić i myśłałem że nadal ten wąż, ale po wymianie nic nie uoległo poprawie i okazało się że pompa kończyła żywot i nie dawała odpowiedniego ciśnienia.



FXX - 07-06-2010, 15:12
" />Sprawdź pompkę paliwa, miałem podobne objawy w Espero i winna temu była właśnie pompa paliwa.



jakubg - 07-06-2010, 15:26
" />A nie masz problemów jedynie jak przekroczy próg doładowania (jak się załączy turbo?)

Ja tak w miałem i był walnięty czujnik ten co jest na grodzi.



dap5000 - 07-06-2010, 16:23
" />A masz gaz w tej kappie ???
Jeśli masz to sprawdź czy nie podparło ci zaworów
Miałem już taki przypadek. Mechanicy szukali raków w d... a wystarczyło posprawdzać ciśnienie na cylindrach. Zawory zostały dotarte i wyregulowane i po problemie.



Lucas - 07-06-2010, 23:18
" />gazu nie mam , ale powiem wam tak dzisiaj sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy , na biegu jałowym jest 0.46v natomiast na pełnym otwarciu jest 1.58v z tego co wyczytałem na luzie powinien mieć 0.4v a na otwartej przepustnicy 4.4v , odłączyłem go z pinów i od razu pierwsza wiadomością w info jest uszk.ster.silnik. obroty trzymają mi 1200- 1400 nieraz spadają do 800 , wcisnąłem gaz do oporu a autko nawet nie prychnęło, ciągnęło do magicznej wartości 6500 obr bez jakichkolwiek zadyszek , jeszcze dla pewności muszę zrobić podmiankę na sprawdzenie czujnika ( z tego co znalazłem w necie to chyba czujnik od opla omegi , vectry jest taki sam co w lancii a ceny 100% niższe może ktoś orientuje się w tym temacie czy podejdzie od opla )



Coupe - 26-06-2010, 23:28
" />heh mam to samo silnik 16v,
-wymieniłem świece
-pompe paliwa
-przed chwilą nowe WN -masakra 500zł - zobaczymy czy to pomoze ale już się boje...



Skalniak71 - 27-06-2010, 00:22
" />ja mialem w swoim aucie przeboje z falowaniem, odpięcie przepływomierza i od razu poprawa o 180*. Dotknę wtyczkę od przepływomierza do niego i jest efekt falowania aż w końcu gaśnie. Cewka była walnięta, później ten przepływomierz. Po drodze silnik krokowy sprawdzałem, układ dolotowy i czyscilem przepływomierz po czym go odłączyłem.



topcio1 - 30-06-2010, 09:52
" />oglądałem to auto , dolot był na taśmę klejącą , w elektryce burdel (przewody sztukowane nie izolowane) , wiązki pozałamywane itd . Aby zacząć szukać niesprawności trzeba najpierw usunąć milion drobnych pierdół bo inaczej to igła w stogu siana.



Coupe - 30-06-2010, 23:05
" />w mojej wygląda na to, że wymiana kabli WN pomogła
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \