Anonymous - 28-06-2006, 23:05
" />Hej. Przeczyta³em co¶ w rodzaju "statutu" forumowiczów TDI i ( http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... b54843a24a )
zastanawiam siê, czy wszystkie uwagi odnosz± siê te¿ do JTDków. Chodzi mi g³ównie o punkt 13. Czy olej robi siê fakycznie czarny jak smo³a tu¿ po wymianie? Dot±d pomyka³em benzyniakami i dopiero pod koniec ka¿dych 10 tys. km stawa³ siê troszkê zabrudzony, ale nigdy czarny...
Kojak - 28-06-2006, 23:45
" />Raczej tak, bo tutaj olej jest wystawiany na o wiele gorsze warunki pracy - chocia¿by ci¶nienie. Nie jest jednak wa¿ny kolor oleju, tylko jego w³a¶ciwo¶ci...
Anonymous - 29-06-2006, 09:36
" />u mnie tak nie by³o.. te¿ siê zastanawia³em..
po przebiegu np. 2 tys.km od wymiany kolor by³ naprawdê
w kolorze i konstystencji prawie jak nowy..
my¶lê, ¿e obecny u¿ytkownik mo¿e to potwierdziæ..
Kojak - 29-06-2006, 10:40
" />Szczerze mówi±c, to u siebie siê nie przygl±da³em, ale takie zdanie ogólnie siê przyjê³o, ¿e w dieslu to czarny musi byæ...
Roger7 - 29-06-2006, 11:06
" />U mnie zaraz po zmianie oleju kolor by³ olei¶cie br±zowy przez jakie¶ 1-2 tys. km.
Potem sta³ siê czarny.
Luckyy - 29-06-2006, 21:23
" />a u mnie po ok 100 km od wymiany byl juz czarny ... w kappie trzeba byloby chyba jeszcze z hlodnicy wylac olej to moze bylby 'normalny' dluzej
Anonymous - 29-06-2006, 21:35
" />
">Szczerze mówi±c, to u siebie siê nie przygl±da³em, ale takie zdanie ogólnie siê przyjê³o, ¿e w dieslu to czarny musi byæ...
Panowie trochê powagi! Ma byæ w koñcu czarny czy nie, bo jak nie to znaczy, ze co¶ nie tak chyba prawda? Na tym forum tdi chyba nie rozpowszechniaj± takich bzdur co?
tuptus - 17-07-2006, 21:45
" />
">u mnie tak nie by³o.. te¿ siê zastanawia³em..
po przebiegu np. 2 tys.km od wymiany kolor by³ naprawdê
w kolorze i konstystencji prawie jak nowy..
my¶lê, ¿e obecny u¿ytkownik mo¿e to potwierdziæ..
Zgadza siê. Od zakupu przejecha³em ju¿ oko³o 1200 km i olej ma taki sam kolor jak nowy w pojemniku,a jego poziom nie spad³ nawet o 0,5 milimetra
W Coupe przejcha³em 6 tys km od wymiany i ma kolor bursztynowy.
Wydaje mi siê ,¿e czarny kolor tu¿ po wymianie ¶wiadczy o tym ,¿e olej nie bzosta³ wymieniony, lub o tym ,¿e silnik nadaje siê do wymiany....
Anonymous - 18-07-2006, 16:16
" />No to po co na forum TDI takie g³upoty pisz±?
Petrus - 10-02-2007, 16:34
" />Jeszcze raz poruszê temat koloru oleju. Znalaz³em w mojej Lybrze kartkê z wymiany oleju przez poprzedniego w³a¶ciciela. To co wyciek³o by³o ¶mierdz±ce i czarne jak farba olejna. Wpisuj±c w google nazwê oleju PENNASOL trafi³em na ten w±tek. Cytaty:
"Na Twoim miejscu nie cieszy³bym siê ¿e olej jest przezroczysty przy zlewaniu, bo oznacza to ¿e jest do d..y. Wszystkie brudy i zanieczyszczenia zostaj± Ci w silniku a nie sp³ywaj±. U mnie zaróno mobil1 któego u¿ywa³em w 1.5 jak i teraz Pennasol którego u¿ywam w 1.8 (pó³syntetyk) zawsze s± brudne i ciemne przy zlewaniu, i chyba tak powinno byæ";
"Im lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce/ p³ucz±ce ma dany olej, tym szybciej po wymianie, jego odcieñ robi siê ciemny. Oznacza to mniej wiêcej tyle, ¿e szybko potrafi "wch³on±æ" du¿± ilo¶æ zanieczyszczeñ";
"w takim uk³adzie Lotos 10W40 jest wzorcowym olejem , bo przy zlewaniu jest ciemny jak smo³a przynajmniej u mnie".
Moje przekonanie jest takie:
1. Dobry olej po 10 tys km powinien mieæ kolor miodu;
2. S³aby olej na skutek wysokiej temperatury przepala siê, przez co robi siê czarny (ten Pennasol pooksydowa³ mi czê¶æ bagnetu);
3. Samochody z w/w forum mog± mieæ syf/opi³ki silnikowe w bardzo du¿ych ilo¶ciach po ka¿dym 10 tys km przebiegu i z tego te¿ powodu id± te silniki do remontu po 100/150 tys km.
mariusz76 - 10-02-2007, 17:19
" />Ad. 1. Silniki Diesla podczas spalania mieszanki produkuj± SADZÊ która jest koloru CZARNEGO. Dostaje siê ona do oleju silnikowego i dlatego robi siê on CZARNY. W silnikach benzynowych sadzy jest du¿o mniej i dlatego olej tak mocno nie czernieje. Dobry olej absorbuje sadzê nie pozwalaj±c osadaæ siê jej wewn±trz silnika, z³y olej (jasny po 10.ty¶.km) tego nie robi!
Ad. 2. To prawda ¿e olej ciemnieje na skutek wysokiej temp. ale nigdy nie bêdzie ca³kiem czarny. Sprawd¼ sobie jak zachowuje siê olej spo¿ywczy na patelni.
Ad. 3. Je¿eli olej jest wymienany regularnie i u¿ytkuje siê samochód rozumnie, to remont silnika po 100.000km mo¿e byæ spowodowany jedynie totalnie beznadziejnymi materia³ami u¿ytymi do jego produkcji. Opi³ki w tych silnikach wynikaj± czê¶ciej ze zmielonych turbosprê¿arek ni¿ ze zu¿ytych silników.