JTD: 1.9 105KM, 110KM, 115KM



Toper - 07-11-2007, 23:11
" />Zastanawiam siê nad 2.4 (w zasadzie to taki bym chcia³) ale:
- podobno serwisowanie dro¿sze,
- spalnanie ¶rednio o 1l/100km wiêksze
Poniewa¿ je¼d¿ê czasami Marea JTD 105KM st±d pytanie jak wygl±da 115KM?
Jest odczuwalnie lepiej? Przyznam, ¿e ta Marea w porównaniu do mojego poleg³ego bravo 1.6 skracamy linki [size=7px]Taz[/size] to tak sobie. Jak u mnie siê zredukuje do 3 to jest odjazd, a w JTD nie ma na co redukowaæ...
Obawiam siê te¿, ¿e Lybra pewnie jest ciê¿sza i nawet ten mocniejszy silnik 115KM bêdzie s³abszy nawet ni¿ to 105KM w Marei.

Co my¶licie o moich dylematach????




Simon - 07-11-2007, 23:45
" />Rozbi³e¶ bravolota?!
Ja na swojego kupca ju¿ szukam i powoli biorê siê za Lybre.

O Twoich dylematach my¶le, ¿e mam takie same:)
Te¿ bym chcia³ 1.9 115KM ( czyli de facto 2001 r ) ale znale¼æ taki egzemplarz ¿eby jeszcze by³ czarny ( granatowy ), SW, z be¿ow± tapicerk± ( dwukolorowy kokpit ) i jeszcze ¿eby nie by³a to wersja bieda_i_kryzys, to graniczy z cudem. Przed 2.4 raczej siê opieram ale ich jest wiêkszy wybór..

Priorytetem jest dla mnie jednak ekonomia i bezawaryjno¶æ a ten 1.9 to chyba najlepsze co siê uda³o kiedykolwiek zrobiæ Fiatowi Z drugiej strony my¶lê ze te 10 koni to niewielka ró¿nica.



Toper - 08-11-2007, 00:15
" />
">Rozbi³e¶ bravolota?!
Ja na swojego kupca ju¿ szukam i powoli biorê siê za Lybre.

O Twoich dylematach my¶le, ¿e mam takie same:)
Te¿ bym chcia³ 1.9 115KM ( czyli de facto 2001 r ) ale znale¼æ taki egzemplarz ¿eby jeszcze by³ czarny ( granatowy ), SW, z be¿ow± tapicerk± ( dwukolorowy kokpit ) i jeszcze ¿eby nie by³a to wersja bieda_i_kryzys, to graniczy z cudem. Przed 2.4 raczej siê opieram ale ich jest wiêkszy wybór..

Priorytetem jest dla mnie jednak ekonomia i bezawaryjno¶æ a ten 1.9 to chyba najlepsze co siê uda³o kiedykolwiek zrobiæ Fiatowi Z drugiej strony my¶lê ze te 10 koni to niewielka ró¿nica.


ano rozbi³em
a taka Ci nie odpowiada? Ja bym w³asnie kupi³, gdyby mia³a ciut mniejszy przebieg i silnik 2.4 ;-)
skracamy linki! [size=7px]Taz[/size]
A Bravo by³o ju¿ stare i mi siê dawno znudzi³o, aczkolwiek jakbym móg³ kupiæ mocne JTD, klima automat ABS+ESP to bym kupi³ takie samo, bo fajnie siê nim je¼dzi³o :-)
Pozdrawiam



Simon - 08-11-2007, 00:32
" />
">ano rozbi³em
a taka Ci nie odpowiada? Ja bym w³asnie kupi³, gdyby mia³a ciut mniejszy przebieg i silnik 2.4 ;-)
http://www.lanciateam.pl/_oglosz/f1/f.htm
A Bravo by³o ju¿ stare i mi siê dawno znudzi³o, aczkolwiek jakbym móg³ kupiæ mocne JTD, klima automat ABS+ESP to bym kupi³ takie samo, bo fajnie siê nim je¼dzi³o :-)
Pozdrawiam


Odpowiada mi, ale za droga jak dla mnie Chocia¿ kusi ¿eby do³o¿yæ te kilka kawa³ków...

LT siê mocno ceni. Co¶ za co¶ - autko dostajesz zwykle piêkne i gotowe do d³u¿szej eksploatacji ale 30 patyków za ten egzemplarz to nie jest cena rynkowa




matias21 - 08-11-2007, 12:35
" />jak wam ma³o mocy zawsze mo¿ecie zczipowaæ taki silnik bez problemu na 130 km przecierz w dieslach to ¿aden problem

Klik



Simon - 08-11-2007, 12:55
" />jaki koszt?
jak to wp³ywa na spalanie ( prawda to ¿e nawet obni¿a ? )?
jak to wp³ywa na ¿ywotno¶æ silnika?



matias21 - 08-11-2007, 23:47
" />to prawda, ¿e zmniejsza spalanie, ale tylko przy spokojnej je¼dzie, autko lepiej zbiera sie od ni¿szych obrotów dlatego nie musimy tak go dusiæ, aby osi±gn±c te same przyspieszenia co przed modem. Koszt pewnie ok 700-1000 z³ w sumie nie wiem najlepiej zapytac tam. Co do ¿ywotno¶ci silnika nale¿y zachowaæ pewne procedury, a raczej nie skróci sie jego ¿ywnotno¶ci czyli:
-po odpaleniu czekaæ a¿ silnik bedzie mial 90 stopni dopiero wtedy go dusiæ
-nie je¼dziæ caly czas z gazem w pod³odze
-ch³odziæ turbinke po ostrzejszym katowaniu, czyli poczekac z 2 minuty na postoju, aby olej ja sch³odzi³
-mo¿na te¿ skróciæ czas wymiany oleju o ok 2000km

pozdrawiam.



Simon - 08-11-2007, 23:55
" />ciekawa opcja, pomysle o tym jesli w koncu kupie lybre
w sumie nie potrzebne mi to po to ¿eby sie scigaæ
tylko zeby miec lepsz± dynamike
i ¿eby obci±¿one auto lepiej sz³o

na razie to wszyscy dooko³a chc± mi wciskaæ 2.4



matias21 - 09-11-2007, 12:41
" />2.4 to przerabiaj± na 170 km ;P



Dudi - 09-11-2007, 13:55
" />Skoro Marea 1.9 JTD sz³a ci s³abo w porównaniu do Bravo 1.6 to chyba musia³o byæ co¶ nie tak z turbin± i pewnie nie mia³a tyle mocy ile powinna. Jam mam obecnie 1.9 JTD 115KM i powiem, ¿e kopa ma niesamowitego a odniesienie mam do Alfy 156 2.0 tyle ¿e ze skrzyni± Selespeed. Mo¿e ze startu zatrzymanego jest odrobinê wolniejsza, ale jak ju¿ z³apie 2000 obr/min to idzie jak przecinak : yesyes :



Toper - 09-11-2007, 15:16
" />
">Skoro Marea 1.9 JTD sz³a ci s³abo w porównaniu do Bravo 1.6 to chyba musia³o byæ co¶ nie tak z turbin± i pewnie nie mia³a tyle mocy ile powinna. Jam mam obecnie 1.9 JTD 115KM i powiem, ¿e kopa ma niesamowitego a odniesienie mam do Alfy 156 2.0 tyle ¿e ze skrzyni± Selespeed. Mo¿e ze startu zatrzymanego jest odrobinê wolniejsza, ale jak ju¿ z³apie 2000 obr/min to idzie jak przecinak : yesyes :

no podobno ona ma nieoryginalny przep³ywomierz, mo¿e dlatego.
Ogólnie nie jest s³aba, tylko tej redukcji brakuje... Mo¿e to jednak inna specyfika silnika, ale trochê siê ju¿ do diesla przyzwyczai³em, a nawet polubi³em :-)



ASSOLUTO - 09-11-2007, 16:05
" />je¿eli mogê co¶ doradziæ,
to proponujê jednak rozwa¿yæ zakup 2,4JTD, i nieco mniejsz± uwagê zwracaæ na moc silnika,
2,4JTD w Lybrach (które jak widzê bierzecie pod uwagê) mo¿e mieæ rózne moce, ale nawet 136KM jest wystarczaj±ce.
silnik 2,4 JTD nie jest tak wysilony jak 1,9JTD (przy wy¿szych mocach) no i ma ca³y 1 cylinder wiêcej, a jak to wp³ywa na jazdê to z pewno¶ci± Panowie wiecie



NajMlodszyM - 09-11-2007, 17:21
" />Ja te¿ je¶li mia³bym braæ Lybre, a mia³bym do wyboru 1.9 a 2.4 jtd to po pierwsze patrzy³bym na stan ca³ego samochodu, chocia¿ ja jestem bardziej przychylny do 2.4 JTD, nie ma co, ³adnie to idzie do mojej 1.9 jtd te¿ w sumie zastrze¿eñ nie mam, ³adnie siê zbiera ale to nie to samo co 2.4 niestety 1.9 jtd by³a w ogólnie w lepszym stanie ni¿ 2.4 i to zadecydowa³o o jej kupnie....

Pozdrawiam



Simon - 09-11-2007, 20:13
" />Toper, ja ju¿ prawie siê przekona³em do 2.4
Troche mi pomogli w tym przekonaniu panowie z LT a trosze fakt ¿e to w sumie 4 z³ na 100km dro¿ej. A 140koników i potê¿ny moment obrotowy te¿ robi± swoje. Inna sprawa, ¿e naprawdê ciê¿ko dostaæ ³adn± 1.9 i to jeszcze 115km. Tych 2.4 du¿o wiecej do kupienia, moze dlatego ¿e byly lepsze i ludzie je chêtniej kupowali.



Toper - 09-11-2007, 22:28
" />
">Toper, ja ju¿ prawie siê przekona³em do 2.4
Troche mi pomogli w tym przekonaniu panowie z LT a trosze fakt ¿e to w sumie 4 z³ na 100km dro¿ej. A 140koników i potê¿ny moment obrotowy te¿ robi± swoje. Inna sprawa, ¿e naprawdê ciê¿ko dostaæ ³adn± 1.9 i to jeszcze 115km. Tych 2.4 du¿o wiecej do kupienia, moze dlatego ¿e byly lepsze i ludzie je chêtniej kupowali.


a kupujesz od nich jak±¶ Lybrê?



Simon - 10-11-2007, 12:24
" />teraz jeszcze nie ale mozliwe ¿e za pare tygodni...
w kazdym razie sie konsultowa³em



Toper - 10-11-2007, 22:53
" />
">teraz jeszcze nie ale mozliwe ¿e za pare tygodni...
w kazdym razie sie konsultowa³em :)


nie wiesz co maj± mieæ w najbli¿szej przysz³o¶ci ciekawego >2002 rok i 2.4JTD ;-)????
Ja w zasadzie potrzebujê na ju¿, bo stary samochód rozwalony, aczkolwiek komunikacja miejska jeszcze mi nie dopiek³a, a nawet odwrotnie, korki w W-wie takie, ¿e ca³kiem dobrze mi siê ni± je¼dzi :-)



Simon - 10-11-2007, 23:28
" />
">teraz jeszcze nie ale mozliwe ¿e za pare tygodni...
w kazdym razie sie konsultowa³em :)


nie wiesz co maj± mieæ w najbli¿szej przysz³o¶ci ciekawego >2002 rok i 2.4JTD ;-)????
Ja w zasadzie potrzebujê na ju¿, bo stary samochód rozwalony, aczkolwiek komunikacja miejska jeszcze mi nie dopiek³a, a nawet odwrotnie, korki w W-wie takie, ¿e ca³kiem dobrze mi siê ni± je¼dzi :-)

nie wiem
napisz i zapytaj
ale chyba maj± tam tera tam tak±?!
Z tego co wiem nie sprowadzaj± na zamówienie i zwykle nie planuj± co przywioz±, co sie znajdzie dobrego to bior±.

A wracaj±c do Twojego pytania o 105KM.

DZISIAJ WIELKI DZIEÑ - po raz pierwszy prowadzi³em Lybre:)
Teraz kocham j± jeszcze bardziej.

Okaza³o siê, ¿e s±siad ma do pchniêcia. SW, 1999/2000, bordo metalic, przebiegu nie pamietam. Do¶æ leciwa ale naprawdê piêkny stan i ¶wietnie siê prowadzi. Problem tylko, ¿e to wersja najwiêksza bieda i kryzys jak± widzia³em. Bez alcantry, felg, zmieniarki, multikierownicy a co najgorsze bez klimy ( gdyby nie ta klima to mo¿e bym nawet wzi±³ ). No i ta cena: 22500. By sie stargowa³o. Ubezpieczenie zap³acone na rok, wymienione wahacze, olej i rozrz±d. W ka¿dym razie stan techniczny nienaganny. S±siad ma komis i z klikudziesiêciu aut które tam stoj± na codzieñ je¼dzi w³a¶nie Lybr±. Bardzo sobie chwali, przede wszystkim za ¶redni± spalania - 5.1l.

Wracaj±c do koni mechanicznych. Jecha³em ni± i powiem, ¿e ci±gnie niewiele lepiej od mojego Bravo 1.4 12V, które ma wprawdzie 20KM mniej ale te¿ wa¿y pewnie z 300kg mniej. Je¼dzi siê ni± po prostu zacnie ale w fotel nie wgniata.



Toper - 10-11-2007, 23:50
" />
">Okaza³o siê, ¿e s±siad ma do pchniêcia. SW, 1999/2000, bordo metalic, przebiegu nie pamietam. Do¶æ leciwa ale naprawdê piêkny stan i ¶wietnie siê prowadzi. Problem tylko, ¿e to wersja najwiêksza bieda i kryzys jak± widzia³em. Bez alcantry, felg, zmieniarki, multikierownicy a co najgorsze bez klimy ( gdyby nie ta klima to mo¿e bym nawet wzi±³ ). No i ta cena: 22500. By sie stargowa³o. Ubezpieczenie zap³acone na rok, wymienione wahacze, olej i rozrz±d. W ka¿dym razie stan techniczny nienaganny. S±siad ma komis i z klikudziesiêciu aut które tam stoj± na codzieñ je¼dzi w³a¶nie Lybr±. Bardzo sobie chwali, przede wszystkim za ¶redni± spalania - 5.1l.

Wracaj±c do koni mechanicznych. Jecha³em ni± i powiem, ¿e ci±gnie niewiele lepiej od mojego Bravo 1.4 12V, które ma wprawdzie 20KM mniej ale te¿ wa¿y pewnie z 300kg mniej. Je¼dzi siê ni± po prostu zacnie ale w fotel nie wgniata.


To chyba niemo¿liwe, przecie¿ ka¿da Lybra ma dwustrefow± automatyczn± klimê, nawet 1.6 benzyna.
Ja bym takiej wersji nie wzi±³, nawet jakby kosztowa³a 15 tysiêcy. Bo to jak kupowanie Fiata, co to za Lancia, jak nie ma tych wszystkich bajerów??? bez sensu. Moim zdaniem
Co do koni, to stojê twardo na stanowisku: 2.4JTD :-)

Acha, i jeszcze dlaczego Ci odradzam, bo jak kupi³em swoje Bravo, to te¿ mia³o mieæ klimê, nie mia³o, ale z wygl±du strasznie mi siê podoba³o, co z tego, jak ju¿ miesi±c pó¼niej w Hiszpanii ¿a³owa³em, ¿e nie ma klimy..., k¿dego kolejnego roku by³em coraz bardziej o to z³y. Teraz stwierdzi³em, ¿e kupiê samochód jak bêdzie naprawdê ³adny i wyposa¿ony tak jak ja chcê, bo wiem, ¿e szybko siê z nim nie rozstanê...



Simon - 11-11-2007, 00:16
" />Dok³adnie mysle tak samo
i z Bravo i z Coroll± poszed³em na wiele kompromisów
G³ównie z t± klim±.

Teraz ju¿ sie nie dam n±ciagn±æ.
Te¿ my¶la³em ¿e wszystkie maj± klimê ale jak siê okazuje to jednak nie.
pod tym ¶rodkowym wy¶wietlaczem klimy brakuje przycisku ECO, no i s±siad raczej by nie ukrywa³ faktu ¿e klima jest, a w³asnie powiedzia³, ¿e nie ma.

Spece?! Zawsze w Lybrze musi byæ klima?!



£ukasz - 11-11-2007, 09:17
" />Gdzies kiedys wyczytalem, ze pare egzemplarzy nie mialo w najubozszym wyposazeniu klimatyzacji. Niestety nie pamietam gdzie to wyczytalem.
Co do 1.9jtd 105ps to ten silnik nie byl wyposazony w turbine o zmiennej geometri lopatek. Nowsze jedostki 110/115p juz mialy ten patetnt.
Co do Cziptuningu, to jet on calkowicie bezpieczny dla ilnika jesli zostal oczywicie przeprowadzony przez profesjonaliste na hamowni.
1.9jtd po czipie bedzie szybsze i oszczedniejsze niz 2.4jtd w serii z racji "krotszej" skrzyni biegow. 2.4jtd po czipie bedzie juz spora rakieta + swietny gang 5-cylindrowca



Simon - 11-11-2007, 13:16
" />
">Gdzies kiedys wyczytalem, ze pare egzemplarzy nie mialo w najubozszym wyposazeniu klimatyzacji.

To ja w³a¶nie trafi³em chyba ba ten kolekcjonerski "unikat".
Tak se w³a¶nie my¶le, ¿e je¶li kupie jednak 1.9 to se go czipne.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \