Lebix - 15-05-2010, 00:26
" />Zastanawiam siê nad kupnem Lancii Delty III. Ze wzglêdów oszczêdno¶ciowych (roczny przebieg ponad 30.000 km) bra³em pod uwagê raczej tylko silniki diesla. Poza tym - bêdê chcia³ kupowaæ nowy samochód na parê ³adnych lat, a podobno silniki diesla s± bardziej wytrzyma³e przy du¿ych przebiegach.
No ale niedawno kto¶ mi zasugerowa³, ¿ebym rozwa¿y³ silnik benzynowy 1.4 T-Jet o mocy 150 KM, ¿e podobno ma fajne osi±gi i jest do¶æ oszczêdny.
Czy kto¶ z was ma jakie¶ do¶wiadczenia lub wiedzê w tym zakresie? Jak to siê ma do diesla, je¶li chodzi o zu¿ycie paliwa i wytrzyma³o¶æ silnika?
Art92 - 15-05-2010, 01:43
" />Diesle nie sa trwa³e obecnie, zakup benzyniaka jest pewniejszy. Ciezko cos stwierdzic po tym silniku jak z trwaloscia, co do spalania, mamy tu wlascicielka takie Delty, niech sie wypowie.
michal1045 - 15-05-2010, 15:05
" />Ten u¿ytkownik ma ju¿ do¶æ d³ugo Deltê 1,6 multijet , wiêc mo¿e Ci co¶ powiedzieæ o dieselku.
I tak jeszcze z ciekawo¶ci pytanie - Jeste¶ z £owicza z tego co pamiêtam, gdzie masz najbli¿szy salon i serwis Lancii?
W takiej wsi jak £ód¼ np. nie ma salonu Lancii
Rafako - 15-05-2010, 17:05
" />Przejecha³em siê Lanci± z tym motorem i mogê powiedzieæ, ¿e moim zdaniem bardzo fajny ale...
...w porównaniu do Lybry nie brzmi tak fajnie i "¶iaki¶ taki" troszkê mu³owaty jest mimo tego turbo (mo¿liwe, ¿e wa¿y sporo wiêcej od Lybry)...
ale to oczywi¶cie moje subiektywne wra¿enie. Tak czy owak, kupuj±c now± Deltê pewnie wybra³bym w³a¶nie ten motor, bo wg. danych technicznych, nie spala nadspodziewanie du¿o paliwa, a nowoczesne diesle s± niestety cholernie problematyczne w eksploatacji (w±tpiê aby Lancia mocno na tym polu odstawa³a na plus).
Serdecznie pozdrawiam.
KGB - 15-05-2010, 18:12
" />patrze ,ze roznica cenowa miedzy najslabszym 1.6d 120KM ,a 1.4b 150KM to 3kpln - roznica niby smieszna ,bo to cena felg alu ,a na niektore malowanka to za malo ,ale jednak roznica w cenie ,ktora ma sie zwrocic ,
no i tak przy pomyslnych wiatrach to sie zwroci dopiero po 30kkm (zakladam 5l ON po 4pln vs. 7l Pb po 4.50pln)
wiec oszczednosci to za duzych nie bedzie na tym dieslu ,a silnik 30KM slabszy ,
nie da sie porownac silnika 1.4b 120KM do 1.6d 120KM ,bo sa w roznych pakietach wyposazenia i roznica to juz 10kpln i ktos powie ,ze to nie uczciwe ,bo czegos tam nie ma (tylko co to za roznica ,jak w zadnym z tych pakietow nawet alusow nie daja)
tak wiec silnik benzynowy wydaje sie lepsza propozycja - w dodatku nie skomplikowane zasilanie powoduje ,ze w przyszlosci mozna zalozyc instalacje LPG i jezdzic taniej , silnik ma 4cyl ,wiec juz za 2500pln mozna zalozyc porzadna instalacje
Lebix - 15-05-2010, 20:26
" />
">Ten u¿ytkownik ma ju¿ do¶æ d³ugo Deltê 1,6 multijet :link:, wiêc mo¿e Ci co¶ powiedzieæ o dieselku.
I tak jeszcze z ciekawo¶ci pytanie - Jeste¶ z £owicza z tego co pamiêtam, gdzie masz najbli¿szy salon i serwis Lancii?
W takiej wsi jak £ód¼ np. nie ma salonu Lancii
Te¿ uwa¿am, ¿e to ¿enada.
Najbli¿szy salon i serwis Lancii mam w Warszawie - Carserwis przy Po³czyñskiej. Jedno co dobre z mojego punktu widzenia, ¿e przynajmniej jest po³o¿ony przy wylotówce na £owicz i Poznañ, od mojej strony W-wy.
Ale je¶li kupiê i skoñczy siê ju¿ gwarancja to zamierzam korzystaæ z us³ug Lancia Team.
Lebix - 15-05-2010, 20:31
" />
">Przejecha³em siê Lanci± z tym motorem i mogê powiedzieæ, ¿e moim zdaniem bardzo fajny ale...
...w porównaniu do Lybry nie brzmi tak fajnie i "¶iaki¶ taki" troszkê mu³owaty jest mimo tego turbo (mo¿liwe, ¿e wa¿y sporo wiêcej od Lybry)...
ale to oczywi¶cie moje subiektywne wra¿enie. Tak czy owak, kupuj±c now± Deltê pewnie wybra³bym w³a¶nie ten motor, bo wg. danych technicznych, nie spala nadspodziewanie du¿o paliwa, a nowoczesne diesle s± niestety cholernie problematyczne w eksploatacji (w±tpiê aby Lancia mocno na tym polu odstawa³a na plus).
Serdecznie pozdrawiam.
Ja jako¶ nie jestem przekonany do Lybry - tak wizualnie. To jest bez w±tpienia komfortowy samochód, ale - tak jak powiedzia³em - ¶rednio mi siê podoba.
Bardzo podoba mi siê za to Thesis, ale jest dla mnie raczej za wielka i zbyt "dyrektorska".
Ju¿ gdzie¶ powiedzia³em to na tym forum ale powtórzê, bo mi siê podoba to sformu³owanie, którego u¿y³ mój znajomy, ¿e w Lancii Thesis, gdy j± prowadzisz wygl±dasz trochê za bardzo jak swój w³asny kierowca s³u¿bowy
Skalniak71 - 15-05-2010, 20:48
" />
">
Bardzo podoba mi siê za to Thesis, ale jest dla mnie raczej za wielka i zbyt "dyrektorska".
Ju¿ gdzie¶ powiedzia³em to na tym forum ale powtórzê, bo mi siê podoba to sformu³owanie, którego u¿y³ mój znajomy, ¿e w Lancii Thesis, gdy j± prowadzisz wygl±dasz trochê za bardzo jak swój w³asny kierowca s³u¿bowy
Rozmawia³em pokazuj±c mamie jakie cacko-mowa o Thesis- mogliby kupiæ wzamian za 166 2.4jtd. Mama odpowiedzia³a: " to ojciec musia³by w garniturze je¼dziæ w takim wozie!" chyba najlepsze podsumowanie
Rafako - 15-05-2010, 22:10
" />
">
Ja jako¶ nie jestem przekonany do Lybry - tak wizualnie. To jest bez w±tpienia komfortowy samochód, ale - tak jak powiedzia³em - ¶rednio mi siê podoba.
Ja tam Ciê do Lybry nie przekonujê sam przecie¿ twierdzisz, ¿e chcesz kupiæ samochód nowy (lub prawie nowy) wiêc Lybra nie wchodzi w grê. Ja chcia³em Tobie tylko napisaæ, ¿e brakuje mi w tej nowej Delcie tego "pazura", który ciê¿ko opisaæ s³owami, tego "sound'u" który s³ychaæ gdy wciskasz gaz "do dechy" i przekraczaj±c 5000 obr/min zostawiasz za sob± jakiego¶ "³osia-¶ciganta" za kierownic± Vectry 2,2 ("w gieteesie", jak mawiaj± w Garwolinie ). Nowa Delta chodzi trochê jak Passat B5 1,8T 150 KM, niby masz trochê pod butem ale przy ka¿dym doci¶niêciu peda³u gazu, zdaje Ci siê, ¿e z pod maski s³yszysz lament "o Bo¿e, znów chc± ¿ebym przyspiesza³ a mi tak siê nie chce och jak¿e cudownie by³oby móc siê ca³y czas leniæ"
Po prostu uwa¿am, ¿e fajnie je¶li samochód co¶ w sobie ma W poprzednio posiadanej Kappie (2,4 benz. 175 KM), gdy mój niespe³na 2 letni wówczas synek zaczyna³ marudziæ, wystarczy ¿e docisn±³em na dwójce do 6000 obr/min i wtedy na jego buzi pojawia³ siê u¶miech a on sam mówi³: "bruum, bruum".
O tym w nowej Delcie mo¿na zapomnieæ
Serdecznie pozdrawiam.
Lebix - 15-05-2010, 22:26
" />
"> W poprzednio posiadanej Kappie (2,4 benz. 175 KM), gdy mój niespe³na 2 letni wówczas synek zaczyna³ marudziæ, wystarczy ¿e docisn±³em na dwójce do 6000 obr/min i wtedy na jego buzi pojawia³ siê u¶miech a on sam mówi³: "bruum, bruum".
Dobre
KGB - 16-05-2010, 01:08
" />koloryzowana opowiesc wyszla niezle ,ale jest jeden drobny szczegol ,
JA bym to ujal tak ,ze gdy slychac pompujaca sprezarke ,to nawet nie zmieniajac predkosci ma sie wrazenie niezlego przyspieszania ,
moze poprostu ta Delta jest zbyt cicha ,bo nie sadze ,by sprezara slabo dmuchala (w koncu pompuje silnik 1.4 do 150KM)
Mariusz91 - 16-05-2010, 10:57
" />Ale jednak miêdzy pojemno¶ci± 1.4 a 2.4 bêdzie du¿a ró¿nica w d¼wiêku
Heathen - 16-05-2010, 11:13
" />Dok³adnie...pojemnosc, pojemnosc, pojemosc....z zestrojonym wydechem
Ten downsizing ktory ma miejsce przyprawia mnie o spazmy smiechu.. slyszalem FSI 1,4 ..ot taka kosiareczka...
Ja juz wybralem 3,2 JTS:) nastepca mojego 1,8 VVT:)
No chyba ¿e Lancia wrzuci jakas nowa konstrukcje wieksza...
No i poczekajmy z 4-5 lat..zobaczymy ile te ma³e podkrecone silniczki wytrzymaja...
KGB - 16-05-2010, 16:06
" />1.4 FSI nie ma sprezarki - jaka z tego kosiarka jak ma moc przy 5200rpm ?
a co do roznicy w dzwieku ,to dla mnie jakos 1.0turbo 3cyl brzmi "szybciej" niz 2.0 5cyl