jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??



Sokulll - 09-11-2007, 14:15
" />Witam mam zamiar zamontowaæ gaz do mojej kappy 2.0 20V turbo z 2000 roku. Z tego co s³ysza³em to du¿o zale¿y od gazownika i od firmy. Jaki gaz proponujecie i czy przy turbinie trzeba co¶ dodatkowo montowaæ? podobno tak..

je¶li macie sprawdzonego gazownika z woj mazowieckiego chêtnie skorzystam mo¿e byæ dro¿szy ale ¿eby by³ pewny i dobry : yesyes :




Taz - 09-11-2007, 15:11
" />polecam opcjê "szukaj"



Przemo - 09-11-2007, 17:36
" />Prins, jedyny s³uszny wybór. A i przy turbinie nic dodatkowego siê nie zak³ada.



Taz - 09-11-2007, 17:39
" />Przemo jest znany z tego ¿e bezkrytycznie poleca "PRINS I NIC INNEGO!!!"
Ja osobi¶cie mam sekwencjê STAG 300 (nie mam turbiny) i nie ma z t± instalk± ¿adnych problemów. Polecam jeszcze do przeczytania TEN temat




Przemo - 09-11-2007, 17:46
" />
">Przemo jest znany z tego ¿e bezkrytycznie poleca "PRINS I NIC INNEGO!!!"
Ja osobi¶cie mam sekwencjê STAG 300 (nie mam turbiny) i nie ma z t± instalk± ¿adnych problemów. Polecam jeszcze do przeczytania TEN temat


Hmm no wiesz silnik z turbin± to zupe³nie inna bajka. Mia³em osobi¶cie i mogê ja poleciæ ¿adnych problemów. Jak masz kogo¶ co ma STAG 300 w Kappie 2.0 20v turbo i chodzi bez problemu to tez OK. A Prins jako jedna z nielicznych firm ma list wtryskiwaczy do 5-cylindrowego silnika, a nie jak inne firmy listwa do V6 i jeden wtryskiwacz za¶lepiony



sam_go - 09-11-2007, 17:49
" />Te¿ mam STAG-a 300, trzasn±³em 5 ty¶ i nic siê nie dzieje. Po pierwszej regulacji nawet checka nie wywala. W Siedlcach ch³opaki montuj± LPG za 2,5ty¶.



Przemo - 09-11-2007, 17:52
" />Po co wy tak za¶miecacie temat?? Sokull pyta o instalacje do konkretnego silnika 2.0 20V TURBO. A o tym akurat by³o ma³o na forum. Co go obchodzi co Wy macie w swoim 2.0 20V jak to jest inny silnik. :!:



Króciak - 09-11-2007, 20:29
" />W Garwolinie zaraz przy trasie Lubelskiej. STAG-300, tanio i zero problemów przynajmniej w moim.



meciek - 09-11-2007, 20:47
" />
">Po co wy tak za¶miecacie temat?? Sokull pyta o instalacje do konkretnego silnika 2.0 20V TURBO. A o tym akurat by³o ma³o na forum. Co go obchodzi co Wy macie w swoim 2.0 20V jak to jest inny silnik.

Polecam staga 300 mam go w³a¶nie zainstalowanego w mojej lanci. Przyznam ¿e szuka³em d³ugo zak³adu który by mi to zamontowa³. Koszt instalacji w moim przypadku wyniós³ 3000z³ a pare zdjêæ instalacji w tym w±tku W±tek 2,0T 20V



wujekp - 09-11-2007, 21:02
" />A ja mam Landi Renzo i te¿ hula



Sokulll - 10-11-2007, 15:46
" />a gdzie montowany ten Landi Renzo jak z moc± i po ile?
najlepiej jakby mi kto¶ poleci³ ko³o warszawy sprawdzonego gazownika i dobrej firmy gaz to bym skorzysta³ bo jechaæ na czuja do pierwszego lepszego gazownika to nie za ciekawie.. Zastanawiam siê mocno nad tym prinsem ale z tego co wiem to by³ on montowany w Krakowie a to kawa³ drogi..



wujekp - 10-11-2007, 17:47
" />
">a gdzie montowany ten Landi Renzo jak z moc± i po ile?
najlepiej jakby mi kto¶ poleci³ ko³o warszawy sprawdzonego gazownika i dobrej firmy gaz to bym skorzysta³ bo jechaæ na czuja do pierwszego lepszego gazownika to nie za ciekawie.. Zastanawiam siê mocno nad tym prinsem ale z tego co wiem to by³ on montowany w Krakowie a to kawa³ drogi..


Mój by³ montowany w Korkowie. Ale w Warszawie forumowicze polecali zak³ad. Jak skorzystasz z opcji szukaj to na pewno znajdziesz.
Podobnie z moc± - STP (Szukaj Twoim Przyjacielem). Pisa³em o tym dok³adniej - ogólnie - nie wiem z autopsji np. jak to wp³ywa na prêdko¶æ maksymaln± bo nie je¿d¿ê tak szybko. 210 km/h mi wystarczy³o (a jeszcze sporo by posz³a)



mirek0p - 05-12-2007, 23:31
" />Witam
Najlepszym rozwi±zaniem do silników z turbo jest ciek³y wtrysk gazu tzw. V generacji.Jest to uk³ad oparty na pompie t³ocz±cej ciek³y gaz do wtryskiwaczy ,jest dedykowany do konkretnych silników.
Jedyny uk³ad który podnosi moc silnika,a spalanie pozostaje na poziomie benzyny,sam sprawdzi³em na prostej autostradzie auto uzyska³o 220 km/h
odczyt z GPS.Prêdko¶æ fabryczna to 212 km/h dla nowego samochodu.



KJ - 06-12-2007, 10:56
" />
">Najlepszym rozwi±zaniem do silników z turbo jest ciek³y wtrysk gazu tzw. V generacji. ... Jedyny uk³ad który podnosi moc silnika,a spalanie pozostaje na poziomie benzyny

:-)
ty tak serio?



mirek0p - 10-12-2007, 00:36
" />Tak, bardzo serio.



mirek0p - 10-12-2007, 00:53
" />Ciek³y gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ss±cego rozprê¿a siê i sch³adza
powietrze co w uproszczeniu dzia³a jak ch³odnica powietrza i dziêki temu jest zasysana wiêksza jego ilo¶æ.



Taz - 10-12-2007, 08:08
" />tylko ¿e ciek³y wtrysk gazu robi na t± chwilê jedna firma z tego co wiem.. no i koszty s± du¿e.



Taz - 10-12-2007, 08:11
" />
">Instalacja V generacji - wtrysk gazu w fazie ciek³ej produkuje holenderska firma Vialle. Monta¿ tych instalacji rozpoczêli¶my w 2001 roku.

W instalacji tej gaz t³oczony jest ze zbiornika pomp± zapewniaj±c± ci¶nienie gazu 10-12 bar. We wszystkich innych instalacjach LPG gaz przemieszcza siê ze zbiornika do reduktora pod ci¶nieniem w³asnym panuj±cym w zbiorniku. W zimie przy niskich temperaturach to ci¶nienie bywa tak ma³e ¿e gaz nie dochodzi do silnika. I koniec jazdy. Instalacja Vialle eliminuje ten mankament.

Druga istotna ró¿nica to brak parownika czyli urz±dzenia w którym w innych instalacjach gaz w postaci cieczy zmienia siê w gaz. Przy okazji w parowniku zostaje wiêkszo¶æ oddestylowanych w ten sposób zanieczyszczeñ, które by³y rozpuszczone w fazie ciek³ej. Zanieczyszczenia te zdecydowanie pogarszaj± pracê instalacji i przyspieszaj± zu¿ycie jej elementów. W instalacji Vialle ten problem nie istnieje.

Oczywi¶cie nawet ta najlepsza instalacja ma pewne mankamenty, z których najbardziej bolesnym jest cena monta¿u 6500- 7000 z³ brutto dla silnika 4 cylindrowego.
Jest to instalacja dedykowana i nie mo¿na jej zamontowaæ do ka¿dego samochodu a jedynie do tych dla których firma Vialle opracowa³a program steruj±cy
i dok³adny zestaw monta¿owy, ³±cznie z narzêdziami monta¿owymi .

http://www.autowis.com.pl/zalaczniki/32.jpg[/img]
http://www.autowis.com.pl/zalaczniki/31.jpg[/img]



KJ - 10-12-2007, 10:33
" />
">Ciek³y gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ss±cego rozprê¿a siê i sch³adza
powietrze co w uproszczeniu dzia³a jak ch³odnica powietrza i dziêki temu jest zasysana wiêksza jego ilo¶æ.


Skoro "jest zasysana wiêksza jego ilo¶æ" to jakim cudem zmniejsza siê spalanie? Bo tak, ¿eby wtryskiwaæ wiêcej gazu i zwiêkszyæ moc to mo¿na i w zwyk³ej sekwencji, wiêc to ¿adne osi±gniêcie.

Tyle, ¿e nawet zachowanie mocy auta wymaga spalania gazu o 20% wiêkszego w stosunku do benzyny (litr benzyny to 32 MJ energii, litr LPG to 24-25 MJ). Fizyki nie oszukasz.

Wiêc info o mniejszym spalaniu i wiêkszej mocy mo¿na sobie w³o¿yæ miêdzy bajki - po prostu siê nie da.



Lord_Juve - 10-12-2007, 17:25
" />A mo¿e koledze po prostu chodzi o to, ¿e przy LPi nie mamy strat mocy w samochodzie? Bo wiadomo, ¿e nawet sekwencja IV generacji powoduje pewne utraty mocy, w LPi tych strat nie ma poniewa¿ paliwo jest dawkowane w bardziej odpowiedniej formie(ciek³ej).



Boorek - 10-12-2007, 17:42
" />z profilu wynika ¿e kolega "mirek0p" ma w swojej Kappie w³a¶nie instalacjê LPI, czyli Vialle robi instalkê do Kappiszona. kolego Mirku móg³bys co¶ wiêcej napisaæ jak ona siê sprawuje?? np. spalanie awaryjno¶æ (lub bez : yesyes : ) i je¶li to mo¿liwe cenê, bo materia³y Taza s± chyba z 2003 roku Pozdrawiam



mirek0p - 11-12-2007, 11:09
" />Wieczorem opiszê jazdê na Vialle



KJ - 11-12-2007, 11:20
" />
">A mo¿e koledze po prostu chodzi o to, ¿e przy LPi nie mamy strat mocy w samochodzie? Bo wiadomo, ¿e nawet sekwencja IV generacji powoduje pewne utraty mocy, w LPi tych strat nie ma poniewa¿ paliwo jest dawkowane w bardziej odpowiedniej formie(ciek³ej).

Straty mocy wyst±piæ nie musz±, ale wi±¿e siê to ze zwiêkszonym zu¿yciem gazu (kwestia regulacji). Mo¿na wyregulowaæ nawet tak, ¿e auto bêdzie mocniejsze na gazie ni¿ na benzynie (tylko nie wiem, jak siê to ma do ¿ywotno¶ci silnika).



larry123 - 11-12-2007, 11:29
" />KJ co ty pier...
mocniejsze ni¿ na benzynie
stawiam ci flachê je¿eli wyregulujesz moja sekwencje i bêdzie mocniejsza ni¿ benzyna !!! (KJ zaznaczam ze reduktor mam do 340 KM a wtryski mog± obs³u¿yæ do 45 km na cylinder)
Dasz wiêksza dawkê lpg to przestawi ECU silnika na typ autoadatacji i je¿eli przekroczysz pewne parametry to auto dostaje takiego mu³a ¿e ho ho, przyspieszenie na poziomie fiata uno 1.0 na lpg sprawdza³em na starcie z moj± mam± podczas b³êdu autoadapracji sterownika benzyny.
Nie sadze aby mo¿na by³o wykrzesaæ dodatkow± moc, bez przeprogramowania ECU

O zwieszeniu mocy w sekwencji to s³ysza³e¶ czy widzia³e¶



KJ - 11-12-2007, 12:55
" />Larry, to jest kwestia odpowiedniego dobrania parametrów, poza tym nie mówimy o wzro¶cie mocy o niewiadomo ile, tylko o ró¿nice rzêdu kilu %.

Nie wiem jak jest w Kappie (ja u siebie tego nie próbowa³em), ale widzia³em wykres dla subaru imprezy i moc na gazie by³a wiêksza o kilka KM (przy mocach rzêdu 220-230KM, czyli jakie¶ 4-5%) powy¿ej 6k albo 7k obrotów (nie pamietam dok³±dnie, ale na pewno wysoko).

Nie wiem jak siê do tego ma autoadaptacja w silnikach Kappy, ale u mnie instalacja gazowa (na pocz±tku, gdy pierwszy zak³ad nie radzi³ sobie z regulacj±) nigdy nie powodowa³a "mulenia" siê silnika - jedyny objaw, to problemy z odpalaniem i prac± "na zimno". Po rozgrzaniu by³o ok - i na gazie i na benzynie.



mirek0p - 12-12-2007, 19:39
" />Witam
Poni¿ej trochê literatury fachowej
"Wszystkie te aspekty powoduj±, ¿e jedyn± metod± wyeliminowania tych niedomagañ jest zastosowanie wtrysku gazu w fazie ciek³ej. Taki rodzaj zasilania nie tylko nie powoduje zmniejszenia osi±gów silnika, ale wrêcz przeciwnie, w pewnych zakresach prêdko¶ci obrotowych, jego parametry ulegaj± zwiêkszeniu. Nie jest to oczywi¶cie wzrost o du¿ej warto¶ci, jednak podczas badañ hamownianych jest wykazywany. Takie zachowanie silnika przy zasilaniu ciek³ym LPG jest podyktowane samoistnym odparowywaniem gazu w kana³ach dolotowych. Przej¶cie ze stanu ciek³ego w stan gazowy odbywa siê w strumieniu przep³ywaj±cego powietrza, z którego paruj±cy gaz odbiera ciep³o powoduj±c jego sch³adzanie. Dziêki temu gêsto¶æ tak otrzymanej mieszanki palnej ro¶nie przyczyniaj±c siê do utrzymania wspó³czynnika nape³niania na poziomie porównywalnym z zasilaniem benzyn±.W³a¶ciwo¶ci jezdne s± takie same jak przy zasilaniu benzyn±, w górnym zakresie prêdko¶ci obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu ja³owym (zmienne obci±¿enie wynikaj±ce np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczno¶æ silnika s± lepsze ni¿ przy zasilaniu benzyn±.instalacja ta jest odporna na z³± jako¶æ naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe sk³adniki bez wzglêdu na zatankowane paliwo. Uk³ad LPi jest bardzo prosty w swojej budowie. Z tego powodu jego obs³uga jest ograniczona do minimum.
- Nie ma strat mocy, gdy¿ w tym systemie nie ma ciêgien, ani przewodów o du¿ej pojemno¶ci takich jak zwê¿ka Venturiego.
- Nie ma strat wype³nienia, gdy¿ nie u¿ywamy LPG w fazie lotnej.
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego s± lepsze, ni¿ podczas jazdy na benzynie.
Efekt ch³odz±cy rozprê¿anego gazu daje w efekcie wy¿szy stopieñ nape³nienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."

A teraz trochê w³asnych spostrze¿eñ po przejechaniu oko³o 100 000 km
Auto rok 98 przy kupnie +- 270 000 km obecnie po 2 latach 370 000 km od nowo¶ci z LPI Vialle.W kappach VIS daje "klapsa ''powy¿ej 3000 obrotów,u mnie jest to 3200 obrotów i auto ci±gnie jak "szalone " drugi wyra¿ny "klaps" jest przy oko³o 3900 obrotów.W ró¿nych typach aut z LPI wystêpuje wzrost mocy przy 4000 obrotów +- 200. Mia³em Golfa III i spala³ wiêcej gazu ni¿ kappa.Przeciêtnie wychodzi 11-12 litrów gazu na 100 km ,autostrad Katowice- Wroc³aw godzina jazdy przeciêtnie 16 litrów kto zna trasê to domy¶la siê ¿e prêdko¶ci maksymalne musz± dochodziæ do conajmniej 200 km/h ,wyhamowania do 90 i tak wko³o.
Przy takim przebiegu to trochê koni powinno ubyæ .Znajomi którzy mówili kupujesz fiata, czuj± teraz respekt po pierwszych próbach "mocy" drogowych okaza³o siê ¿e ani A 6 2.5 TDI ani Golf TDI 130 kM nie maj± szans s± obje¿dzani jak dzieci a podobno ¶± to demony prêdko¶ci na naszych drogach.Bardzo czêsto je¿dzê w Niemczech ,Holandi i we W³oszech i jazda nonstop powy¿ej 6000 tys obrotów to jest to co ta "szalona" w³oszka lubi.Po czê¶ci sprawia to Power Drive +LPI ,jedynie czego mi brakuje to 6 biegu.



mirek0p - 12-12-2007, 19:43
" />Koszt serwisowania przez 100 000 km to 200 z³.



larry123 - 12-12-2007, 20:39
" />KJ nie wie¿e ze bez przyspieszenia zap³onu lub lekkiej modyfikacji ecu da sie wykrêciæ lepsz± moc na instlacji sekwencyjnej w której lpg jest podgrzewane.

a co do lpg do kappy turbo to sie upieram przy prinsie.



mirek0p - 12-12-2007, 22:00
" />Toyota do fabrycznie nowych samochodów montowa³a tylko LPI.Niedawno zaczêli w³osi produkcjê V generacji, do kappy przy 5 cylindrach kosztowa³o to ponoæ 5,5 ty¶.z³



KJ - 13-12-2007, 12:07
" />
">KJ nie wie¿e ze bez przyspieszenia zap³onu lub lekkiej modyfikacji ecu da sie wykrêciæ lepsz± moc na instlacji sekwencyjnej w której lpg jest podgrzewane.

Larry, nie znam szczegó³ów. Ale skoro mo¿na tak wysterowaæ komputer instalacji, ¿eby dawa³ "wiêcej gazu", to jaki¶ tam wzrost mocy powinien byæ .
Jak dla mnie istotne jest to, ¿e moc mo¿na bez problemu zachowaæ.



KJ - 13-12-2007, 12:19
" />
">Witam
Poni¿ej trochê literatury fachowej


Fragmentu reklamówki firmy produkuj±cej/instalujacej LPI nie nazwa³bym raczej "literatur± fachow±".


">
W³a¶ciwo¶ci jezdne s± takie same jak przy zasilaniu benzyn±, w górnym zakresie prêdko¶ci obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu ja³owym (zmienne obci±¿enie wynikaj±ce np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczno¶æ silnika s± lepsze ni¿ przy zasilaniu benzyn±.


Normalnie cuda :-) A¿ dziw, ¿e ejszcze produkuj± auta zasilane benzyn±...


">
instalacja ta jest odporna na z³± jako¶æ naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe sk³adniki bez wzglêdu na zatankowane paliwo.


??


">
Uk³ad LPi jest bardzo prosty w swojej budowie. Z tego powodu jego obs³uga jest ograniczona do minimum.


Tak by by³o, gdyby nie poblemy z jako¶ci± instalacji, a szczególnie pompy zintegrowanej ze zbiornikiem. Wbrew temu, co by³o tu napisane - Vialle jest bardzo czu³a na jako¶æ gazu.


">
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego s± lepsze, ni¿ podczas jazdy na benzynie.
Efekt ch³odz±cy rozprê¿anego gazu daje w efekcie wy¿szy stopieñ nape³nienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."


Aby to by³o mo¿liwe, musi byæ dostarczone wiêcej gazu - czyli ro¶nie spalanie. Taki sam efekt mo¿na uzyskaæ w IV generacji.

Nie w±tpiê w zalety V generacji, ale po pierwsze - to powy¿ej to zwyk³y marketingowy be³kot, po drugie - jesli ju¿ to JPG, a nie LPI.
A i tak dzisiej lepiej zainstalowaæ Prinsa, który jest dopracowany i sprawdzony, ni¿ bawiæ siê w testowanie kolejnej generacji.



Boorek - 13-12-2007, 17:21
" />
">
mirek0p napisa³:
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego s± lepsze, ni¿ podczas jazdy na benzynie.
Efekt ch³odz±cy rozprê¿anego gazu daje w efekcie wy¿szy stopieñ nape³nienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."

Aby to by³o mo¿liwe, musi byæ dostarczone wiêcej gazu - czyli ro¶nie spalanie. Taki sam efekt mo¿na uzyskaæ w IV generacji.

Nie w±tpiê w zalety V generacji, ale po pierwsze - to powy¿ej to zwyk³y marketingowy be³kot, po drugie - jesli ju¿ to JPG, a nie LPI.
A i tak dzisiej lepiej zainstalowaæ Prinsa, który jest dopracowany i sprawdzony, ni¿ bawiæ siê w testowanie kolejnej generacji.

po pierwsze nie rozumiem dlaczego ¿eby lekko wzrosla moc to musi byæ wiêcej gazu?? je¶li powietrze bêdzie mia³o mniejsz± temperaturê poprzez to ¿e czê¶æ ciepla zabierze gaz to chyba bêdzie "wiecej powietrza w powietrzu" prawda? wydaje mi siê ¿e na tej zasadzie dzia³aj± intercoolery

po drugie gdyby kto¶ kiedy¶ nie przetestowa³ Prinsa to dalej je¼dziliby¶my na II generacji, gdyby kto¶ kiedy¶ nie spróbowa³ dolo¿yæ komputera do I generacji to je¼dziliby¶my bez .... gdyby kto¶ kiedy¶ nie by³ ciekawy co jest na ziemi dalej mieszkaliby¶my na drzewach...

Po trzecie dlaczego JPG a nie LPI? : yesyes : Pozdrawiam



wujekp - 13-12-2007, 21:59
" />
">
po pierwsze nie rozumiem dlaczego ¿eby lekko wzrosla moc to musi byæ wiêcej gazu?? je¶li powietrze bêdzie mia³o mniejsz± temperaturê poprzez to ¿e czê¶æ ciepla zabierze gaz to chyba bêdzie "wiecej powietrza w powietrzu" prawda? wydaje mi siê ¿e na tej zasadzie dzia³aj± intercoolery


Mo¿e ja g³upi jestem, ale wg mnie intercooler ch³odzi powietrze ¿eby móc spaliæ ... wiêcej paliwa. Moc nie bierze siê z powietrza, ale z paliwa, tyle ¿e ¿eby siê dobrze spali³o musi byæ odpowiednia ilo¶æ tlenu w komorze spalania. Wiêcej tlenu to mo¿liwo¶æ spalenia wiêkszej ilo¶ci paliwa i wiêksza moc.



KJ - 14-12-2007, 10:22
" />
">
po pierwsze nie rozumiem dlaczego ¿eby lekko wzrosla moc to musi byæ wiêcej gazu?? je¶li powietrze bêdzie mia³o mniejsz± temperaturê poprzez to ¿e czê¶æ ciepla zabierze gaz to chyba bêdzie "wiecej powietrza w powietrzu" prawda? wydaje mi siê ¿e na tej zasadzie dzia³aj± intercoolery


Mo¿e ja g³upi jestem, ale wg mnie intercooler ch³odzi powietrze ¿eby móc spaliæ ... wiêcej paliwa. Moc nie bierze siê z powietrza, ale z paliwa, tyle ¿e ¿eby siê dobrze spali³o musi byæ odpowiednia ilo¶æ tlenu w komorze spalania. Wiêcej tlenu to mo¿liwo¶æ spalenia wiêkszej ilo¶ci paliwa i wiêksza moc.

No w³a¶nie, po to montowany jest intercooler... zeby mozna by³o dostarczyæ wiêcej tlenu, a co za tym idzie - wiêcej benzyny/gazu.
Z samego powietrza mocy nie bêdzie :-) (póki co)

A co do testowania.... fakt, ale ja chyba w tym wypadku ¼le bym siê czu³ w roli testera. Problemy z jako¶ci± LPI by³y powszechnie znane, a wynika³y (ponoæ) g³ównie z problemu z jako¶ci± gazu w PL. A naprawa by³a dosyæ kosztowna. Ale szczegó³ów nie znam, poza tym przez 2 lata mog³o co¶ siê zmieniæ.



Boorek - 15-12-2007, 14:17
" />w sumie to macie racje... :roll:



mirek0p - 16-12-2007, 02:00
" />Witam
To co wypisuje kolega KJ to najczê¶ciej powtarzane dyrdyma³y osób ktore nigdy nie mia³y styczno¶ci z LPI.Opowiadanie bajek o pompie gazowej Vialle jej sk±plikowaniu i jej zawodno¶ci poprostu mnie ¶mieszy.Podobno taki super Prinz IVgeneracji od kiedy jest na rynku a od kiedy Vialle V generacji.Problemy z instalacj± LPI wi±¿± siê z brakiem najnormalniejszego w ¶wiecie serwisowania.Wymiana oleju w silniku to przebieg +- 15 000 km
a w pompie ok.50 000 km,pytanie czy silnik wytrzyma przebieg 30 000 ,40 000 a mo¿e wiêcej km.Bardzo czêsto niestety nie wiedz± tego nowi posiadacze auta z LPI a co dopiero laicy.



Boorek - 16-12-2007, 15:44
" />
">Witam
To co wypisuje kolega KJ to najczê¶ciej powtarzane dyrdyma³y osób ktore nigdy nie mia³y styczno¶ci z LPI.Opowiadanie bajek o pompie gazowej Vialle jej sk±plikowaniu i jej zawodno¶ci poprostu mnie ¶mieszy.Podobno taki super Prinz IVgeneracji od kiedy jest na rynku a od kiedy Vialle V generacji.Problemy z instalacj± LPI wi±¿± siê z brakiem najnormalniejszego w ¶wiecie serwisowania.Wymiana oleju w silniku to przebieg +- 15 000 km
a w pompie ok.50 000 km,pytanie czy silnik wytrzyma przebieg 30 000 ,40 000 a mo¿e wiêcej km.Bardzo czêsto niestety nie wiedz± tego nowi posiadacze auta z LPI a co dopiero laicy.
Witam a moge wiedzieæ ile koledze pali Kappiszon, tak dla porównania z moim Pozdrawiam



mirek0p - 16-12-2007, 18:33
" />Witam
Jazda kapp± ze wzglêdu na ¶wietn± dynamikê i wielk± przyjemno¶æ z jazdy,obroty oko³o 5 ty¶. wymaga przeciêtnie 11-12 litrow gazu na 100 km.Wiele razy obiecywa³em sobie jazdê ekonomiczn± w przedziale 90 - 120 km/h i sprawdzenie spalania ale no w³a¶nie ale ,co chwilê jest jaki¶ harcownik co chce siê popróbowaæ i po ekonomicznej je¿dzie.

Teorie o wy¿szo¶ci Prinza to tak jakby wychwalaæ turbo disla neguj±c najnowsze osi±gniêcia jtd czy pompowtryskiwacza albo wychwalaæ g³owice z 2 zaworami bo 4 zaworowe bêd± wiêcej paliæ.



KJ - 16-12-2007, 19:57
" />
">Witam
To co wypisuje kolega KJ to najczê¶ciej powtarzane dyrdyma³y osób ktore nigdy nie mia³y styczno¶ci z LPI.


Jak komu¶ zarzucasz co¶ takiego, to mo¿e napisz konkretniej, co?
I ciekawe sk±d wiesz, ¿e nie mia³em styczno¶ci z LPI?

A na razie, to jak kto¶ tu wypisuje bzdury, to raczej Ty.... (jak choæby to o spalaniu i mocy silnika w czasie jazdy na gazie)

A tak swoj± drog±, to ciekawe dlaczego (mimo relatywnie niedu¿ej ró¿nicy w cenie) wszyscy ci±gle instaluj± sprawdzone IV generacje, a jako¶ nikt siê nie pcha w LPI....



Boorek - 16-12-2007, 22:00
" />Witam moja pali tak 12-13 tylko ¿e ja mam I generacjê, ale te¿ korzystam z pe³nego zakresu obrotów...

a co do niewielkiej popularno¶ci LPI to mo¿e dlatego ¿e jest niewiele zak³adów które to montuj± i robi± to dobrze? Dla przyk³adu gdyby by³o wiêcej stacji z CNG to pewnie bym je¼dzi³ na nim a nie na LPG. Kolego KJ
je¶li mia³e¶ styczno¶æ z LPI napisz proszê co Ty o tym sadzisz najlepiej te¿ na przyk³adzie jakiego¶ samochodu... Pozdrawiam



mirek0p - 17-12-2007, 01:12
" />
">Ciek³y gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ss±cego rozprê¿a siê i sch³adza
powietrze co w uproszczeniu dzia³a jak ch³odnica powietrza i dziêki temu jest zasysana wiêksza jego ilo¶æ.


Skoro "jest zasysana wiêksza jego ilo¶æ" to jakim cudem zmniejsza siê spalanie? Bo tak, ¿eby wtryskiwaæ wiêcej gazu i zwiêkszyæ moc to mo¿na i w zwyk³ej sekwencji, wiêc to ¿adne osi±gniêcie.

Tyle, ¿e nawet zachowanie mocy auta wymaga spalania gazu o 20% wiêkszego w stosunku do benzyny (litr benzyny to 32 MJ energii, litr LPG to 24-25 MJ). Fizyki nie oszukasz.

Wiêc info o mniejszym spalaniu i wiêkszej mocy mo¿na sobie w³o¿yæ miêdzy bajki - po prostu siê nie da.
Jak kto¶ piêknie powiedzia³ "fizyki nie oszukasz" warto¶æ opa³owa propan-butan 48 MJ/kg,benzyna 44 MJ/kg-liczba oktanowa propan-butan 105-115 co do benzyny nie trzeba byæ fizykiem przy tankowaniu wystarczy popatrzeæ na dystrybutor ,napis z du¿ymi cyframi mówi o liczbie oktanowej.
Inaczej ni¿ w instalacjach tradycyjnych, które dostarczaj± paliwo w fazie gazowej, w systemie ciek³ego wtrysku gaz nie jest zamieniany w stan lotny w reduktorze, ale bezpo¶rednio wtryskiwany do kolektora przy wysokim ci¶nieniu w stanie p³ynnym. Rozprê¿aj±cy siê zimny gaz w rezultacie zapewnia wy¿szy stopieñ wype³nienia cylindrów i wzrost mocy silnika.
Ró¿nica miêdzy nami jest taka ¿e ja je¿dzê na LPI które ma od nowo¶ci 9 lat i 370 000 przebiegu w tym mój udzia³ 100 000 w domu mam citroena 2 litry turbo z 8 miesiêczn± instalacj± stag 300 i wiem ile ta nowa instalacja kosztuje nerwów ,dojazdów do gazownika a TY kolego co¶ s³ysza³e¶ i na tej podstawie siê wypowiadasz.
Internet to kopalnia wiedzy,watro trochê poczytaæ.
A wracaj±c do tematu oprócz Vialle ciek³y wtrysk robi± w³osi JTG koszt okolo 5 tysiêcy



KJ - 17-12-2007, 02:35
" />
">Ciek³y gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ss±cego rozprê¿a siê i sch³adza
powietrze co w uproszczeniu dzia³a jak ch³odnica powietrza i dziêki temu jest zasysana wiêksza jego ilo¶æ.


Skoro "jest zasysana wiêksza jego ilo¶æ" to jakim cudem zmniejsza siê spalanie? Bo tak, ¿eby wtryskiwaæ wiêcej gazu i zwiêkszyæ moc to mo¿na i w zwyk³ej sekwencji, wiêc to ¿adne osi±gniêcie.

Tyle, ¿e nawet zachowanie mocy auta wymaga spalania gazu o 20% wiêkszego w stosunku do benzyny (litr benzyny to 32 MJ energii, litr LPG to 24-25 MJ). Fizyki nie oszukasz.

Wiêc info o mniejszym spalaniu i wiêkszej mocy mo¿na sobie w³o¿yæ miêdzy bajki - po prostu siê nie da.

Jak kto¶ piêknie powiedzia³ "fizyki nie oszukasz" warto¶æ opa³owa propan-butan 48 MJ/kg,benzyna 44 MJ/kg-liczba oktanowa propan-butan 105-115 co do benzyny nie trzeba byæ fizykiem przy tankowaniu wystarczy popatrzeæ na dystrybutor ,napis z du¿ymi cyframi mówi o liczbie oktanowej.

Próbujesz ¿onglowaæ danymi - nie tankujesz kg, tylko litry - st±d ta ró¿nica. W kg spalasz podobne ilo¶ci gazu nawet w zwyk³ej instalacji sekwencyjnej. St±d te¿ m.in. bierze siê wiêksze o 15-20% (w LITRACH - czyli w jednostkach, które nas interesuj± - bo za nie p³acimy na stacji) spalanie gazu.
A swoj± drog± to liczba oktanowa dla LPG to 90-110, a warto¶ci opa³owe - odpowiednio 46 i 44 dla gazu i benzyny w MJ/kg.


">Inaczej ni¿ w instalacjach tradycyjnych, które dostarczaj± paliwo w fazie gazowej, w systemie ciek³ego wtrysku gaz nie jest zamieniany w stan lotny w reduktorze, ale bezpo¶rednio wtryskiwany do kolektora przy wysokim ci¶nieniu w stanie p³ynnym. Rozprê¿aj±cy siê zimny gaz w rezultacie zapewnia wy¿szy stopieñ wype³nienia cylindrów i wzrost mocy silnika.


Je¶li masz "wy¿szy stopieñ wype³nienia cylindrów" to musisz mieæ WIÊCEJ mieszanki - cudów nie ma. I st±d wiêksze spalanie w stosunku do benzyny (w litrach), ale tak to mo¿na wysterowaæ nawet IV generacjê.
Do tego "stopieñ wype³nienia cylindrów" jest nie wiêkszy, ale porównywalny z benzyn±.
[/quote]


">Ró¿nica miêdzy nami jest taka ¿e ja je¿dzê na LPI które ma od nowo¶ci 9 lat i 370 000 przebiegu w tym mój udzia³ 100 000 w domu mam citroena 2 litry turbo z 8 miesiêczn± instalacj± stag 300 i wiem ile ta nowa instalacja kosztuje nerwów ,dojazdów do gazownika a TY kolego co¶ s³ysza³e¶ i na tej podstawie siê wypowiadasz.
Internet to kopalnia wiedzy,watro trochê poczytaæ.


I rozumiem, ¿ na podstawie JEDNEJ instalacji wyci±gasz wnioski?

W³a¶nie, warto poczytaæ. A potem jeszcze porozmawiaæ z zak³adami montujacymi (ale najlepiej z serwisantami, którzy dobrze wiedz± co siê dzieje z tymi instalacjami).

Jak instalowa³em u siebie (2,5 roku temu) to siê zastanawialem nad LPI w³a¶nie, ale kilka rzeczy powodowa³o, ¿e wybra³em Prinsa:
- monta¿ LPI jest o niebo trudnieszy, ni¿ IV generacji - i ma³o kto potrafi³ to zrobiæ naprawdê dobrze (chodzi o monta¿ wtryskiwaczy, który wymaga idealnej precyzji i doboru miejsca z dok³adno¶ci± do mm) - a wkoñcu od dawna wiadomo, ¿e jako¶æ pracy monta¿ysty jest co najmniej tak samo wa¿na, jak jako¶æ instalacji
- w LPI sypa³y siê pompy paliwa (zamontowane w zbiorniku), co wi±za³o siê z bardzo kosztown± napraw±, a w³a¶ciwie wymian± ca³ego zbiornika (nie pamiêtam ile, ale na pewno du¿o powy¿ej 1000 pln i trudne do dostania). W pompach psu³a siê zarówno sama pompa jak i elekronika zmieniaj±ca pr±d sta³y na trójfazowy
- pompy s± bardzo czu³e na jako¶æ LPG - maj± gdzie¶ tam wbudowany na sta³e jaki¶ filtr, który na naszym wspania³ym gazie bardzo szybko siê brudzi
- wtedy by³y nawet problemy z kupnem oleju do pompy (jest jaki¶ specjalny, a trzeba wymieniac co 30k km, bo inaczej pompa padnie na bank)
- problemy z odpaleniem auta po kilkudniowym postoju (nie pamiêtam ju¿ o co choddzi³o, co¶ z wtryskami w ka¿dym razie)

Generalnie fajna instalacja, ale nie w PL. Znam dwie osoby, które po pierwszej naprawie pompy za drugim razem rezygnowa³y z Vialle i wstawia³y zwyk³y wtrysk sekwencyjny. To mnie ostatecznie przekona³o, ¿e nie warto.

BTW, miêdzy Stag 300 a np. Prinsem jest przepa¶æ, wiêc porównanie bez sensu.


">A wracaj±c do tematu oprócz Vialle ciek³y wtrysk robi± w³osi JTG koszt okolo 5 tysiêcy

A JTG jest PODOBNO instalacj± du¿o lepsz± (w sensie bezawaryjno¶ci) od LPI. Ale szczegó³ów nie znam.



mirek0p - 17-12-2007, 20:47
" />Witam
No có¿ je¿eli kogo¶ nieprzekonuje eksploatacja po 100 000 km i wiadomo¶ci z pierwszej rêki to niebêdê siê "kopa³ z koniem".¯yczê bezawaryjnej pracy jedynie s³usznej instalacji prinsa.Przy okazji JTG to w³oskie oznaczenie ciek³ego wtrysku gazu.
Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \