wpieriod - 26-05-2009, 14:11
" />Cze¶æ,
mam do Was pytanie i zarazem ogromn± pro¶bê.
W ciagu najbli¿szych dni muszê podj±æ decyzjê, jak± sekwencjê zapodaæ mojej Luci aby Jej nie skrzywdziæ.
Mam dwie opcje:
- BRC + wtryski keihin - 3900pln w Olsztynie
lub
- STAG300+ na Magic Jetach - 2500pln w Radomiu.
Proszê o rady poparte argumentami:), z góry serdeczne dziêki
david_b - 26-05-2009, 15:21
" />Cze¶æ!Stag 300plus jest wystarczaj±cy do Lancii K V6.
Napisz jeszcze jaki reduktor Ci zaproponowali, wtryski magic jet mam u siebie 25 tyskm bez problemów.(oprócz spalania LPG,ale to ogarn±³em)
Na stagu 300 bez plusa zrobi³em 50tysiêcy. Ale czemu Radom?
W Warszawie jest warsztat,który zamontuje Ci to prawid³owo,chyba Migaz siê nazywa na ul.Modliñskiej.
Dok³adny namiar na ten warsztat powinien Ci daæ larry z tego forum.Szczegó³y odno¶nie komponentów instalacji pytaj na forum AC gaz,lub LPG.info.pl
Co do BRC siê nie wypowiadam,ale zdania s± mocno podzielone,gdybym mia³ wydaæ kasê,to wola³bym Landirenzo omegas.
P.S.
Nie spiesz siê z monta¿em,najpierw siê zorientuj co i jak,bo potem ciê¿ko co¶ uzyskaæ od gazowników.
Krzys - 26-05-2009, 15:30
" />Je¶li chodzi o elektronikê to BRC w niczym nie jest od Staga lepszy. Lepsze s± wtryski keihin od Magiców. Poleca³bym STAG 300 + Matrix + reduktor EG 200, to zestaw economic. Je¶li masz kasê to zainwestuj w Landi Renzo Omegas.
Nat - 26-05-2009, 16:32
" />Trochê offtop, bo dot. 4 cylindrowca, ale mia³em kiedy¶ BRC w Hondzie, montowany u niby najlepszego na owe czasy gazownika (czakram) i to by³a pora¿ka, która skutecznie zniechêci³a mnie do gazowania aut.
Stag 300 zbiera na forum pozytywne opinie.
KGB - 31-05-2009, 22:42
" />lepiej drugi zestaw ,ale jakis po kosztach jest ,albo goscie nie wiedza ,ze maja gazowac 6cyl
wpieriod - 01-06-2009, 07:43
" />
">lepiej drugi zestaw ,ale jakis po kosztach jest ,albo goscie nie wiedza ,ze maja gazowac 6cyl
Wiedz±, lecz ju¿ sobie odpu¶ci³em gdy¿ reduktor jaki chca za³o¿yæ to KME Silver i on nie poci±gnia tej mocy silnika.
(O innych reduktorach nie chc± rozmawiaæ)
jaro1959 - 01-06-2009, 08:26
" />Je¼dzi³em na BRC cztery lata. Uwa¿am instalacjê za b. dobr±, jedynie kwestia mechanika zak³adaj±cego i reguluj±cego. U mnie akurat nie mieli za bardzo pojêcia, je¼dzi³em na gwarancji co kilka dni na regulacje. Dopiero jak siê wzi±³em sam auto od¿y³o. Okaza³o siê ¿e ustawiali za ubog± mieszankê na wolnych obrotach i komputer zbiera³ b³êdy. Od tej pory do sprzeda¿y samochodu je¼dzi³em bez najmniejszego problemu. S±siad w tym czasie, je¿d¿±c na Stagu systematycznie co¶ wymienia³ lub regulowa³.
KGB - 01-06-2009, 12:06
" />
">lepiej drugi zestaw ,ale jakis po kosztach jest ,albo goscie nie wiedza ,ze maja gazowac 6cyl
Wiedz±, lecz ju¿ sobie odpu¶ci³em gdy¿ reduktor jaki chca za³o¿yæ to KME Silver i on nie poci±gnia tej mocy silnika.
(O innych reduktorach nie chc± rozmawiaæ)
a tam gadasz - jak maja silvery to maja tez goldy ,czyli doplata 100-150pln
wpieriod - 01-06-2009, 16:42
" />
">lepiej drugi zestaw ,ale jakis po kosztach jest ,albo goscie nie wiedza ,ze maja gazowac 6cyl
Wiedz±, lecz ju¿ sobie odpu¶ci³em gdy¿ reduktor jaki chca za³o¿yæ to KME Silver i on nie poci±gnia tej mocy silnika.
(O innych reduktorach nie chc± rozmawiaæ)
a tam gadasz - jak maja silvery to maja tez goldy ,czyli doplata 100-150pln
Naczyta³em siê o problemie wystêpuj±cym w goldach - a mianowicie niedogrzewaniu gazu przy dynamicznej je¼dzie.
Dziadek - 01-06-2009, 16:52
" />£atwo mo¿na sprawd¼iæ czy reduktor poci±gnie na ka¿dym reduktorze przynajmniej BRC jest napisane do jakiej mocy silnika podchodzi propnujê poci±gn±æ przewód fi 8 ze zbiornika do reduktora u nas w zak³adzie tak robimy.
KGB - 01-06-2009, 21:22
" />wpieriod
na szczescie stag300 ma korekte po temp. gazu
lepiej niedogrzany gaz, niz duzy spadek cisnienia na silverze
Dziadek
metoda na "co jest napisane" na reduktorze jest bardzo zawodna metoda,
a rurka fi 8 pod autem jest bardzo przereklamowanym patentem, zwlaszcza do silnikow mniejszych niz 5l i gdy na drodze gazu sa zatoryw postaci laczen nie przystosowanych do przelotu fi6
krzychc - 01-06-2009, 23:14
" />Ja te¿ rozwa¿am monta¿ Staga 300. Na opolszczy¼nie chc± mi zamontowaæ staga do 3.0V6 za 2800 z reduktorem Gold. Czy faktycznie problem Golda z niedogrzanym gazem to powa¿ny problem? Mam do Was jeszcze pytanie odno¶nie zbiornika gazu - jaki maksymalnie uda³o Wam siê wcisn±æ zamiast ko³a zapasowego - u mnie dojazdówki? Pomijam modyfikacje ze styropianem i podniesieniem p³aszczyzny baga¿nika. Po zmierzeniu wysoko¶ci wnêki na zapas stwierdzono, ¿e zmie¶ci siê tam maksymalnie zbiornik 30 litrowy, co przy za³o¿eniu 80% nape³nienia nie wystarczy na przejechanie 200km!!! Jak Wy sobie poradzili¶cie z tym tematem? Z ty³u za nie sk³adanymi fotelami zmie¶ci siê baniak oko³o 80 litrów ale szkoda mi przestrzeni baga¿owej. Jaki maksymalnie zbiornik wejdzie w miejsce zapasu?
KGB - 02-06-2009, 00:08
" />ja wkladam 55l , 630/220 i bedzie troche wystawala,ale trudno ,na butli tez mozna klasc bagaze,
jak chcesz miec duzy zasieg to wkladaj walca - bagaznik i tak duzy pozostanie ,a butla 80-90l wejdzie bez problemow
krzychc - 13-06-2009, 12:53
" />
">ja wkladam 55l , 630/220 i bedzie troche wystawala,ale trudno ,na butli tez mozna klasc bagaze,
jak chcesz miec duzy zasieg to wkladaj walca - bagaznik i tak duzy pozostanie ,a butla 80-90l wejdzie bez problemow
ile bêdzie Ci wystawa³ zbiornik?
db7 - 13-06-2009, 15:36
" />ja mam kappe 2.0 VIS i jaki¶ miesi±c temu za³o¿y³em zestaw: stag 300, reduktor tomasetto (wersja gold do 200 KM) i butla w kó³ko zapasowe choæ dzisiaj trochê ¿a³uje, ¿e nie wzi±³em walca bo w kappie i tak siedzenia siê z ty³u nie sk³adaj±...jednak butle mam do której wchodzi 45-48 l gazu, trochê wystaje ponad pod³oge i bêde musia³ kiedy¶ siê tym zaj±æ ale co do samego zestawu to jak narazie jest wszystko ok, to moje trzecie zagazowane auto, wcze¶niej mia³em xantie z podobnym zestawem tylko s³abszy reduktor, zrobi³em ni± 50 ty¶ km i nie by³o ¿adnego problemu, tak¿e jest to ekonomiczny i jak w moim przypadku nie sprawiajacy problemów zestaw, da³em za niego 2500 z³, choæ przyznam ¿e bra³em pod uwagê BRC czy Omega za ok. 4000 ty¶ z³, jak narazie nie ¿a³ujê wyboru
wpieriod - 13-06-2009, 16:27
" />Odbieram dzisiaj swoj± Lucynê 3,0 V6 w zestawie: STAG 300+, Magic Jet, reduktor Gold KME, zbiornik 80l - cena 2600,00pln.
Jutro wieczorem relacja z trasy i ze spalania.
Mam nadziejê ¿e wsio OK
KGB - 13-06-2009, 23:22
" />
">ja wkladam 55l , 630/220 i bedzie troche wystawala,ale trudno ,na butli tez mozna klasc bagaze,
jak chcesz miec duzy zasieg to wkladaj walca - bagaznik i tak duzy pozostanie ,a butla 80-90l wejdzie bez problemow
ile bêdzie Ci wystawa³ zbiornik?
jeszcze nie moglem przylozyc na gotowe ,ale z tego co patrzylem to bedzie wystawala jakies ~5cm ,czyli tak jakbys mial zapasowke np. 215/60r15 bez wycinania gabek - zaslona jest do tego przystosowane ,bo ma zagiecie w dwoch miejscach
wpieriod - 15-06-2009, 08:20
" />Witajcie:)
Od razu do rzeczy:
spalanie - 330km- 36 lt. LPG - fenomenalnie - prêdko¶ci od 80 do - (z umiarem jednak¿e)
praca silnika - bez zmian
komputer nie pokazuje b³êdów
estetyka wykonania - wg. mnie super
dostêpno¶æ do elementów eksploatacyjnych pozosta³a bez zmian:)
Kultura, fachowo¶æ i ¿yczliwo¶æ firmy monta¿owej oraz jej w³a¶ciciela - super.
Firma:
PE-GAZ
Parznice k/Radomia
POLECAM
db7 - 15-06-2009, 15:34
" />no to ciesz siê brachu z 200 KM i ¶migaj gdzie poniesie:) ja mam podobny zestaw i nie sprawia on równie¿ problemów
wpieriod - 15-06-2009, 22:43
" />Dzieki
I jak to mówi± - szeroko¶ci dla Ciebie:)
krzychc - 07-07-2009, 14:58
" />Witam, ja te¿ mogê pochwaliæ siê now± instalk±: Stag300, wtryski MagicJet, reduktor Gold i butla w kole 52litry (wchodzi 42 gazu). Butla wystaje ok 5 cm wieæ pod³o¿y³em styropian po bokach butli i jest OK. Przejecha³em 2000 km (od razu po monta¿u czeka³ mnie wyjazd nad morze i powrót) i spalanie na poziomie 12,4 - 12,6. Jazda A1 podnios³a mi spalanie do 13,5. Silnik pracuje bez zmian, Check nie pokaza³ siê ani razu. Zmartwi³a mnie jednak dzisiejsza wizyta w ramach pierwszego przegl±du. Po analizie spalin pad³a hipoteza, ¿e uszkodzona mo¿e byæ sonda lambda. Czy kiedy wszystko jest OK mo¿liwe jest uszkodzenie sondy tak aby nie zosta³o to wyczuwalne? Czym to grozi i jak mo¿na to wykluczyæ?
wpieriod - 07-07-2009, 22:47
" />
">Witam, ja te¿ mogê pochwaliæ siê now± instalk±: Stag300, wtryski MagicJet, reduktor Gold i butla w kole 52litry (wchodzi 42 gazu). Butla wystaje ok 5 cm wieæ pod³o¿y³em styropian po bokach butli i jest OK. Przejecha³em 2000 km (od razu po monta¿u czeka³ mnie wyjazd nad morze i powrót) i spalanie na poziomie 12,4 - 12,6. Jazda A1 podnios³a mi spalanie do 13,5. Silnik pracuje bez zmian, Check nie pokaza³ siê ani razu. Zmartwi³a mnie jednak dzisiejsza wizyta w ramach pierwszego przegl±du. Po analizie spalin pad³a hipoteza, ¿e uszkodzona mo¿e byæ sonda lambda. Czy kiedy wszystko jest OK mo¿liwe jest uszkodzenie sondy tak aby nie zosta³o to wyczuwalne? Czym to grozi i jak mo¿na to wykluczyæ?
Nie bierz do g³owy:)
By³em na kompie w sobotê - wyszed³ b³±d sondy lambda - obs³uguj±cy kompa (posiada identyczn± instalkê w swoim BMW) stwierdzi³, ¿e u niego od razu po zainstalowaniu gazu wywali³o ten b³±d i czesto przy sekwencjach kompy pok³adowe to pokazuj±.
Skasowa³ u mnie b³±d sondy, nastêpnie odpali³em autko:) i nie by³o owego b³edu.
krzychc - 08-07-2009, 00:51
" />
">Witam, ja te¿ mogê pochwaliæ siê now± instalk±: Stag300, wtryski MagicJet, reduktor Gold i butla w kole 52litry (wchodzi 42 gazu). Butla wystaje ok 5 cm wieæ pod³o¿y³em styropian po bokach butli i jest OK. Przejecha³em 2000 km (od razu po monta¿u czeka³ mnie wyjazd nad morze i powrót) i spalanie na poziomie 12,4 - 12,6. Jazda A1 podnios³a mi spalanie do 13,5. Silnik pracuje bez zmian, Check nie pokaza³ siê ani razu. Zmartwi³a mnie jednak dzisiejsza wizyta w ramach pierwszego przegl±du. Po analizie spalin pad³a hipoteza, ¿e uszkodzona mo¿e byæ sonda lambda. Czy kiedy wszystko jest OK mo¿liwe jest uszkodzenie sondy tak aby nie zosta³o to wyczuwalne? Czym to grozi i jak mo¿na to wykluczyæ?
Nie bierz do g³owy:)
By³em na kompie w sobotê - wyszed³ b³±d sondy lambda - obs³uguj±cy kompa (posiada identyczn± instalkê w swoim BMW) stwierdzi³, ¿e u niego od razu po zainstalowaniu gazu wywali³o ten b³±d i czesto przy sekwencjach kompy pok³adowe to pokazuj±.
Skasowa³ u mnie b³±d sondy, nastêpnie odpali³em autko:) i nie by³o owego b³edu.
U mnie nie pojawia siê ¿aden b³±d na infocenter (ani check) wiêc nie ma czego kasowaæ. nigdy jeszcze, nawiasem mówi±c, nie pod³±cza³em Luci do kompa. O ewentualnym b³êdzie sondy powiedzia³ go¶æ pod³±czaj±c analizator spalin. stwierdzi³, ¿e mam ca³y czas ubog± mieszankê, bo sonda nie dzia³a, a jak j± naprawie to bêdzie raz bogatsza mieszanka a raz ubo¿sza oraz, ¿e moje nie du¿e spalanie jest wynikiem "zawieszenia" siê sondy na ubogiej mieszance. Powiedzia³ równie¿, ¿e je¶li tak jest to po wymianie sondy mo¿e wzrosn±æ mi spalanie.
wpieriod - 08-07-2009, 01:36
" />Ten b³±d wy¶wietli³ komputer - infocenter pokazywa³ ca³y czas - check OK.
krzychc - 09-07-2009, 22:33
" />Dzisiaj spotka³o mnie rozczarowanie. W czasie jazdy w pewnym momencie szarpnê³o (jakby zabrak³o na chwilkê gazu) i od tego momentu na gazie zaczyna przerywaæ a na benzynie OK. W kole gazu jeszcze 1/3 - czy to mo¿e mieæ co¶ wspólnego z rzekomo uszkodzon± sond±?
-- 05 Sie 2009, 16:19 --
">Ten b³±d wy¶wietli³ komputer - infocenter pokazywa³ ca³y czas - check OK.
Wróci³em z serwisu i okaza³o siê, ¿e sonda i przep³ywomierz OK, b³êdów ¿adnych. Poza tym diagnosta stwierdzi³, ¿e w nowych instalacjach pewne elementy jak np. membrana w reduktorze "uk³adaj± siê" i po jakim¶ czasie trzeba dokonaæ ponownej regulacji instalacji. U mnie na przegl±dzie po 1tys.km nic nie by³o robione bo nie zg³asza³em uwag. K³opoty zaczê³y siê po przegl±dzie.
Wpieriod czy Ty dokonywa³e¶ regulacji po 1 ty¶.?
-- 27 Wrz 2009, 23:18 --
Wpieriod, nie dokonywa³em ¿adnej regulacji po 1000km, poniewa¿ kiedy pojecha³em na pierwszy przegl±d stwierdzono, ¿e jak wszystko jest OK, to nie ma co "grzebaæ". Zauwa¿y³em natomiast pewn± prawid³owo¶æ - jak zostaje mi mniej ni¿ 1/3 gazu to przerywanie praktycznie nie wystêpuje! Utwierdza mnie to w przekonaniu, ¿e jest to sprawa tylko i wy³±cznie instalacji gazowej a nie pozosta³ych elementów silnika (na benzynie wszystko OK).